Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare rezervor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
geonic
Salutare coforumisti,

Acum 3 zile machina pe care o am in posesie nu a mai vrut sa mearga. Din semnalmentele pe care le avea erau urmatoarele: mergea aprox 1-2 km dupa care motorul se oprea blink.gif . Am verificat bineinteles daca vine benzina la carb. Venea cu intermitente si cu un debit mic, sau cateodata nu venea deloc. Am verificat in detaliu pompa de benzina, am curatat-o am montat-o la loc, dar masina prezenta aceleasi simptome. Dupa indelungate verificari, inlocuiri de furtune, de filtru de benzina, sau pus pe direct fara filtru de benzina, tot asa mergea. In final am luat o sticla de 2l cu benzina si am pus-o pe direct. Masina de atunci adica de ieri, merge perfect si are debit normal de la pompa de benzina.
Cauza poate sa fie ori de la gunoaie in rezervor ori traseul de conducte - cel mai probabil prima.
Pentru a inlatura defectul cel mai probabil sambata la o berica as vrea sa demontez rezervorul si sa-l curat.
As dori pentru cine are schita de demontare a rezervorului si eventuale indrumari, explicatii sa le posteze aici si ii multumesc anticipat wub.gif
Deasemenea as dori sa stiu cu ce se poate spala rezervorul cel mai bine.
De ex se poate folosi decarburol?
Slider
Nu prea exista schema de demontare, dar nici nu ai nevoie de asa ceva. Treaba ii simpla.
In primul rind te bagi frumusel sub masina si o sa gasesti 2 tevi la care sunt conectate prin furtun conductele de tur - retur. Ei bine, le desfaci frumusel de acolo. Ai grija sa nu iti curga benzina in cap asa ca incearca sa golesti rezervorul in primul rind.
Apoi te apuci de desfacut surubele care fixeaza rezervorul, il scoti afara si te apuci de curatat (spalat).
Cauta ceva diluant mai bun, il pui in rezervor - il lasi 1/2 ora - scurgi bine, apoi inca odata si treaba ii gata.
Dupa ce ai mai beut o berica, te apuci de repus rezervorul pe pozitie. Atentie la fixarea furtunelor la conducte. Foloseste coliere de buna calitate, inlocuieste furtunele daca ti se par crapate, imbatrinite.
Spor la treaba!
diaconuliviu

In portbagaj, sub mocheta sau vinilin vei vedea rama rezervorului.
Pe rama el este fixat cu suruburi pe care le desfaci; scoti busonul si acel protector din cauciuc. Sub masina vei vedea in acea zona conductele care se racordeaza cu doua furtune profilate (indoite la 90 grade).Le scoti de pe conducte.
Scoti mufa de la sonda
Ridici rezervorul de partea din fata si tragi incit el sa se ridice si sa se elibereze "gitul" din orificiul din spate.
Iti recomand ca mai intii sa scoti din el cit mai multa benzina Daca ai buson clasic (mic) il poti lasa montat, daca e mare, nu.
Demontezi furtunele si de la pompa si sufli conductele, e foarte posibil sa ai si pe ele adunata mizerie.
De curatat, dupa ce il agiti, il golesti prin gura de umplere cind vei constata "ochiometric" cita mizerie este in el. Demontezi sonda.
Torni in rezervor motorina, eventual si ceva decanol si un lant legat cu o sirma(altfel nu stiu daca il mai scoti usor); agiti rezervorul -acel lant va curata grosier rugina formata. Golesti si speli bine.
Sufli si conductele de la rezervor cu aer.
existau niste solutii pe baza de acid fosforic cu care se poate pasiva rezervorul.

Dupa toata operatia obligatoriu verifici pe partea externa a rezervorului eventualele perforatii; asta si prin introducerea de benzina in el; daca iti curge, remediezi cu cositor . (golesti si usuci inainte).
Slider
Treaba cu lantul nu prea este indicata...
geonic
QUOTE(Slider @ 24 May 2005, 16:03)
Nu prea exista schema de demontare, dar nici nu ai nevoie de asa ceva. Treaba ii simpla.
In primul rind te bagi frumusel sub masina si o sa gasesti 2 tevi la care sunt conectate prin furtun conductele de tur - retur. Ei bine, le desfaci frumusel de acolo. Ai grija sa nu iti curga benzina in cap asa ca incearca sa golesti rezervorul in primul rind.
Apoi te apuci de desfacut surubele care fixeaza rezervorul, il scoti afara si te apuci de curatat (spalat).
Cauta ceva diluant mai bun, il pui in rezervor - il lasi 1/2 ora - scurgi bine, apoi inca odata si treaba ii gata.
Dupa ce ai mai beut o berica, te apuci de repus rezervorul pe pozitie. Atentie la fixarea furtunelor la conducte. Foloseste coliere de buna calitate, inlocuieste furtunele daca ti se par crapate, imbatrinite.
Spor la treaba!
*


Nu se pomeneste de scutul de la rezervor. Acela nu se demonteaza ? Se poate demonta rezervorul si fara a se umbla la acel scut ?
Slider
Ba da...am uitat de el...
geonic
multumesc mult slider si diaconuliviu
diaconuliviu
QUOTE(Slider @ 24 May 2005, 07:28)
Treaba cu lantul nu prea este indicata...
*



De ce?

In privinta scutului, eu demontez rezervorul fara a demonta scutul. O fi la mine ceva lipsa?
Acele furtune cotite le pun fara a umbla la scut.
vali_munt
Nu trebuie dat neaparat jos scutul de la rezervor.

Risti sa muncesti mai mult cu datul jos al scutului ... oricum te chinui oleaca sa bagi conductele de tur si retur prin gaurile scutului ... sad.gif E bine sa te mai ajute cineva si sa folosesti niste sirmulite pentru ghidarea conductelor.

Eu am avut aceeasi problema ... numai ca din cauza schimbarii rezervorului (cel vechi era fisurat peste tot) ... din cind in cind mi se infunda conducta de tur cu FOLIE !!! Asta bineinteles dupa ce l-am curatat de vreo 2 ori ... folosind metodele de mai sus.

Sfatul meu e sa schimbi conductele de cauciuc (racordurile) si sa nu folosesti conducte de alimentare ordinare (ca cel dintre pompa benzina si carburator) ... vezi ca pentru asta sunt conducte de cauciuc speciale cu cot.
vali_munt
QUOTE(diaconuliviu @ 24 May 2005, 15:33)
De ce?

In privinta scutului, eu demontez rezervorul fara a demonta scutul. O fi la mine ceva lipsa?
Acele furtune cotite le pun fara a umbla la scut.
*



Nu ai nimic lipsa ... stai linistit biggrin.gif

Cind am vazut in cel hal aratau suruburile de la scut (mincate de rugina, plus antifon), am preferat sa demontez/montez rezervorul fara sa-l mai dau jos.
DodoBird
SI mai ales NU uita un aspect : daca nu poti monta in aceeasi zi la loc rezervorul NU LASA PESTE NOAPTE piese sau roata de rezerva in portbagaj ca vor dispare ca prin farmec sad.gif .
Crede-ma sunt patit !
Off topic eu lam montat pe intuneric sa nu se intample asa si tot miau luat rezerva (oamenii nu credeau ca voi reusi si daca tot au venit au deschis porbagajul si smangleala)
Al Cap0nE
QUOTE(geonic @ 24 May 2005, 06:44)
. Am verificat bineinteles daca vine benzina la carb. Venea cu intermitente si cu un debit mic, sau cateodata nu venea deloc.
*



Putin off topic, dar legat de ceea ce ai spus. Chestia de mai sus nu e normala ? Cel putin la relanti. La mine, la relanti in filtrul de dinainte de carb am foarte putina benzina si baga in el cativa stropi cam la 20 de secunde. E aiurea ?
vali_munt
QUOTE(Al Cap0nE @ 24 May 2005, 17:43)
Putin off topic, dar legat de ceea ce ai spus. Chestia de mai sus nu e normala ? Cel putin la relanti. La mine, la relanti in filtrul de dinainte de carb am foarte putina benzina si baga in el cativa stropi cam la 20 de secunde. E aiurea ?
*



Cind aveam turul infundat, imi venea si mie f. putina benzina ... cam doua degete dintr-o sticla de 2 litri. Dupa ce l-am curatat, in aceeasi perioada de timp s-a umplut sticla cam pe trei sferturi ...

Concluzia ... e AIUREA!

Chestia este f. deranjanta in momentul in care motorul consuma benzina multa (ex: depasiri, urcari de pante). Atunci te poti trezi ca se opreste motorul ... si credeti-ma ... e f.f.f. AIUREA!

Pentru Al Cap0nE ... verifica bine filtrele ... cel decantor in special, pentru ca sunt f. proaste. Eu am avut odata debit scazut din cauza unul filtru decantor nou, care nu era infundat ... era pur si simplu prost!

Da' ... esti sigur ca pompa baga bine? Verifica cu o sticla pe post de rezevor ...
geonic
salutare tuturor,

Pentru incheierea topicului:

Vineri am efectuat reparatia, respectiv am demontat rezervorul, fara a demonta scutul, l-am curatat si suflat cu aer sub presiune, am inlocuit furtunele special profilate la 90° si l-am montat la loc.
Deoarece nu aveam probleme de scurgeri (ci de infundare asa cum se vede in deschiderea topicului), nu l-am mai verificat dupa spalare, insa dupa montare si umplere cu cativa litri de benzina am constatat scurgeri de benzina !!!! wacko.gif

Bineinteles ca l-am dat jos din nou si l-am lipit cu cositor (merge de minune).

Sambata am tras o tura de aprox 40 km si merge f bine, se alimenteaza bine.
Multumesc pentru sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.