Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu tine relantiul dimineata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Loganist75
Salutare Loganisti si nu numai . Sunt nou pe forum si am problema urmatoare cu care sper sa ma puteti ajuta :
Am si eu un Logan care imi face figuri incepand de 2 saptamani incoace: dimineata la pornire nu tine relantiul de loc, decat daca o tin turata din pedala de acceleratie cca. 20-30 sec. Apoi nu mai face probleme sa nu tina relantiul , numai ca in mers , daca o dau pe liber , scade turatia la 400-500 rot/min., cateodata isi revine , cateodata nu isi mai revine si moare. trebuie sa-i dau din nou cheie. Din ce am mai citit pe forum am facut urmatoarele operatiuni :
-am desfacut corp clapeta si l-am curatat; am desfacut motoras pas cu pas (inclusiv conul din cap)...nu am tinut cont la infiletare cate filete l-am desfiletat , l-am infiletat la maxim; am schimbat bujii , fise , filtru aer ; am pus silicon de cel negru la garnitura dintre corp clapeta si galerie; Dupa toate astea , nici o schimbare.
Un vecin mi-a zis sa schimb motorasul pas cu pas...la magazin costa 43 Lei( nu original) , nu ar fi scump , dar macar sa stiu ca e vina lui.
Speedy
E posibil ca vecinul sa aiba dreptate.
Incearca sa gasesti un motoras pas cu pas de la alta masina pentru o proba.
tuti
e posibil sa fi fost multa murdarie in mpp, iar acum chiar daca l-ai curata, el e insurubat la maxim... si sa nu mearga. Ai facut acea recalibrare cu pusul si luatul cheii de nustiu cate ori ?
ursu_florin2002
Asa face si la SuperNova mea....si tot nu i-am dat de cap.
Loganist75
A inceput sa-mi faca figuri inainte de a pune eu mana sa curat tot. A facut asa imediat dupa ce am facut schimbul de ulei motor. Poate a fost intamplator, poate nu.
ursu_florin2002
Daca schimbi mpp , sa scrii aici ...poate daca rezolvi asa , il voi schimba si eu.
Loganist75
Am fost la Service acum dimineata , nu mi-a pus nici tester , nici nimik. Masina nu face figuri la pornire(nu tine relantiul) doar dimineata la prima pornire si atat. Inginerul ala din service , dupa ce i-am explicat cum sta treaba , mi-a zis din prima: schimba motorasul pas cu pas , el este 100% defect , si daca nu-si revine apoi mai vorbim.Mi-a zis sa-i dau cheia , normal a luat-o din prima , numai ca nu mai pleaca ea turata , nici macar cand e rece. La pornire se ridica turatia pana la 1000-1200 rot/ min. apoi scade imediat la 750. Relantiul merge bine.Nush ce sa fac...sa cumpar mpp?
Din ce am vazut eu la demontarea si montarea mpp...acel con totusi lucreaza , se misca.
Speedy
Inseamna ca buba nu-i de la MPP, mai ales ca atunci cand e motorul cald toate sunt bune si frumoase. Cand ai facut schimbul de ulei ti-au mai desfacut si altceva pe la motor?
Loganist75
Nu , schimb ulei si atat ...nici macar filtru de ulei.....doar ca a pus cam mult ulei (toti 3 L) , dar neschimband filtrul de ulei , trebuiau doar 2.7 L. Era cam 2 cm. peste maxim pe joja. Am dat eu uleiul afara si l-am pus din nou calumea.
Am citit pe forum pe undeva ca: dimineata inainte de prima pornire sa calc si sa tin calcata acceleratia timp de 10 secunde , apoi sa-i dau cheie. -se elimina vapori de benzina sau nush ce , n-am inteles prea bine. Am facut asa , si azidimineata a pornit si a tinut relantiul din prima.Nush ce dracu sa mai zic si sa mai fac.
vi_escu
QUOTE(Loganist75 @ 6 Nov 2010, 12:37)
Am citit pe forum pe undeva ca: dimineata inainte de prima pornire sa calc si sa tin calcata acceleratia timp de 10 secunde , apoi sa-i dau cheie. -se elimina vapori de benzina sau nush ce , n-am inteles prea bine. Am facut asa , si azidimineata a pornit si a tinut relantiul din prima.Nush ce dracu sa mai zic si sa mai fac.
*


probabil prin sectiunea dedicata masinilor cu carburator!
ursu_florin2002
Posibil sa fie pur si simplu intamplatoare treaba cu pornirea ta de azidimineata. Normal nu trebuie sa apesi nimic inainte. Schimba motorasul ...43 Lei nu e asa mult , si apoi normal nu ar mai trebui sa faca belele.
Loganist75
Nu am schimbat inca motorasul pas cu pas pentru ca vad ca acum porneste si tine relantiul...poate e din cauza ca e cald afara dimineata fata de acum 2 saptamani , sau o saptamana.
Ce am observat acum , totusi la pornire , chiar si dimineata cand e rece , dau cheie , porneste la sfert , dar turatia nu se ridica mai mult de 1200 rot/ min.Inainte urca cam pana la 1600 apoi dupa 30 sec. scadea incet incet pana la 1000 , apoi la 750. Acum nu. Se ridica la 1200 , dupa 20 sec. scade la 1000 , apoi la 750. Mai face si unele figuri cand calc ambreiajul , in sensul ca mai scade turatia , dar isi revine.
Nu stiu , cred ca trebuie sa schimb totusi acel mpp.
Poje74
Dupa simptomele descrise de tine este sigur MPP . Faptul ca acum functioneaza oarecum corect fata de acum 2 saptamani se explica prin faptul ca l-ai curatat si s-a calibrat ceva mai greu in timp . NU trebuia sa misti axul central nici inainte si nici inapoi .Cea mai buna curatare ( dupa mine, poate altii au solutii mai bune) se face folosind spray 2+2 de carburatoare ( 20 lei in magazine cu specific). Pe langa ax poti introduce spray sub presiune pe canalul de ghidaj ;are cam 2 mm latime. apoi il scuturi bine si-l suflii cu aer comprimat .Se poate pune 1-2 PICATURI ulei fin pe canal si-l lasati cateva ore sa se scurga in rulmentul din capatul opus conului.
Este necesar sa cureti si corpul clapeta pana sa-l remontezi . Se pune contactul de 1-2 ori si apoi pornesti FARA ACCELERATIE !!! Dupa ce se stabilizeaza relantiul poti sa si o accelerezi. Incercati sa nu deplasati axul Mpp-ului la curatare MAI ales daca a fost desfacut atunci cand relantiul era corect.
In cazul in care nu exista rezultate multumitoare se schimba Mpp de preferinta cu unul original VDO . Made in Mexic . Acesta este aprox. 120-140 lei .
Celelalte de 40-50 lei tin cam ..."de la culesul porumbului pana la taiatul cocenilor " ( sa-mi iertati metofora).
Eu am desfacut un Mpp care nu functiona corect sa vad ce-i in el si daca se poate curata mai bine desfacut. EXCLUS! practic il distrugi la desfacere.
Succes.
wrc_sorin
Aceeasi problema o am si eu la 1.6 16v, ma scoate din minti, face numai la prima cheie, sintoma se accentueaza cand este frig afara. Am schimbat mpp si face fix la fel. Preri idei ceva ?
Selsin
Verifica-ti si senzorul de turatie, eventual curatat, daca nu citeste corect pozitia volantului apar probleme, mai ales la pornire.
VRY
Salut, se pare ca am si eu aceiasi problema, dupa ce pornesc masina la rece functioneaza perfect pana sa plec de pe loc.Dupa ce am plecat si urmeaza sa o scot din viteza la un stop ceva,imediat se opreste. De asemenea, dupa repornire, motorul se "balbaie" in accelerare. Culmea este ca dupa ce au aparut primele doua liniute de la temperatura nu mai am probleme, totul este normal. Sa fie problema la MPP?
v.liviu
Aceeasi problema am avut-o si eu iar solutia a fost reglajul culbutorilor. Si eu am GPL si din cauza asta trebuie reglati mai des. Cu timpul tot mai rau o sa iti mearga pana cand nici atunci cand se incalzeste nu va mai merge bine.
vasilenicusor
La Multi Ani si fara evenimente.

O problema la relanti am si eu de cand cu timpul rece, poate stiti care este cauza, ca pana acum nu i-am dat de cap.
Odata cu timpul rece, cand pornesc motorul dupa ce a stat ceva timp cat sa se raceasca bine, porneste din prima, la sfert, se tureaza pana in 2000, in functie de temperatura de afara. Apoi usor incepe sa scada turatia pana la un moment dat cand incepe sa urce si sa coboare, osciland intre 900 si 2000, pana se incalzeste motorul, cand relantiul ramane constant pe la 750-800.
La urmatoarea pornire, daca motorul este cald nu mai face figuri.

Initial am spus ca este MPP. L-am schimbat cu unul nou, dar la fel.
Apoi am zis ca este senzorul de temperatura (sa nu inregistreze cum trebuie la temperaturi joaje - motorul incalzindu-se probabil si aerul din admisie se incalzea si el, presupun), dar dupa schimbarea lui, nicio modificare.

Ascultant mai atent motorul, aud un fel de fasait, nu stiu daca este sau nu aer fals, pare sa vina pe la canistra de carbon, prin zona aia (am si AC - poate e de pe acolo)

Am facut niste teste:

Am pornit motorul, si in timp ce relantiul fluctua am scos mufa de la MPP sa vad daca e de la el , dar relantiul fluctua in continuare.

Cei care v-ati mai lovit de asemenea probleme cum ati rezolvat? sau ce ma sfatuiti?
Multumesc si un an nou fericit.
klaus
Eu m-as uita dupa surse mici de aer fals (garnituri, oringuri injectoare) care ar da fluctuatia la rece insa la cald aceasta (fluctuatia) ar fi reglata de citirea sondei lambda.
Sau supape cu depuneri.
vasilenicusor
Salut,

Revin cu solutia care a rezolvat problema mea. Ieri am schimbat cele doua garnituri de la clapeta-fluture - una mica (cod catalog 8200068566) si una mare cea dinspre corpul filtrului de aer (cod catalog 8200068583). Garniturile au fost de origine, le-am gasit destul de greu (108 lei cu transport). Schimbarea lor a durat 10 min. Garnitura cea mica dinspre repartitor admisie era aplatizata, nu mai etansa.Desi garnitura cea mare nu prezenta urme de uzura am zis sa o schimb si pe ea.
Azi dimineatza nu era foarte ger, dar un minus 2 tot era, cand i-am dat sfert de cheie, a pornit foarte frumos, fara sa se mai tureze , direct in 1100 apoi a coborat frumos la 750.
Astazi o sa fac un log la parametrii motorului sa vad diferentele de acum si inainte.
La mine asta a fost rezolvarea.
Toate cele bune va urez.
AZY
Stimati colegi,

Am nevoie de ajutorul vostru.
De cand s-a racit vremea dimineata am urmatoarea problema cu relantiul:
- masina porneste, relantiul este stabil, poti accelera masina fara nici o problema... pe loc.
- plec cu masina, ajung la primul semafor (sau stop), calc ambreiajul si atunci relantiul incepe sa se ''balbaie'' si pana la urma motorul se opreste; pornesc din nou, relantiul este OK si ajug la urmatorul semafor si istoria se repeta. Intampin aceasta problema in fiecare dimineata in primele 5 minute pana cand motorul se incalzeste.
Precizez faptul ca motorul este 1.4 si am instalatie de GPL de aproximativ 6-7 ani.
In incercarea de a rezolva aceasta problema am incercat urmatoarele: curatat corpul clapeta, schimbat MPP-ul (2 bucati noi after market), schimbat fise, schimbat bujii, schimbat bobina, schimbat garnituri corp clapeta.
Ce pot sa mai fac/schimb?

Va multumesc.

Oseara buna.
v.liviu
Reglat culbutorii
aliosha
QUOTE(AZY @ 25 Oct 2016, 21:40)
Stimati colegi,

...motorul este 1.4 si am instalatie de GPL de aproximativ 6-7 ani.
In incercarea de a rezolva aceasta problema am incercat urmatoarele: curatat corpul clapeta, schimbat MPP-ul (2 bucati noi after market), schimbat fise, schimbat bujii, schimbat bobina, schimbat garnituri corp clapeta.


Oseara buna.
*



Aceeasi problema am avut-o si eu (solenza 1.4 cu gpl). Am incercat prin inlocuirea mpp-ului (nu VDO), prin curatare corp clapeta, etansare garnitura corp clapeta pe galerie si nimic.
Singura solutie a fost un corp clapeta cu toate acesoriile de la dezmembrari. L-am luat de un logan (parca 1.6) cu vreo 65.000 km.
AZY
Am incercat un alt corp clapeta si masina se "balbaia" chiar si cu motorul cald;acum nu stiu cat era de bun si acesta dar o sa mai caut ....daca nu o sa incerc si cu un reglaj de culbutori.
ionut_buzescu
„ GPL de aproximativ 6-7 ani” - e mai mult ca sigur că trebuie reglați culbutorii.
Dacus_Malus
Cazul meu: Logan 1,4 porneste greu dimineata....
Odata pornita nu mai am probleme.
Masina are gple 1 an.
Am facut urmatoarele:
- schimbat baterie (m-a lasat bateria care era cea originala)
- reglat culbutori + schimbat filtre gpl (revizia de 30 000 la gpl)
- schimbat bujii + fise bujii (revizia de 120 000 la masina)
- schimbat filtre + ulei
- curatat clapeta acceleratie
- pus masina pe tester
- desfacut si curatat senzor de turatie (dar era curat)
Toate astea le-am facut in ultima luna de zile, la reprezentranta oficiala Dacia.
Dar totusi problema nu s-a rezolvat, si pe tester nu apare nimic.
Ei mi-au propus: inlocuire pompa de benzina din rezervor si/sau inlocuire injectoare (fara sa fie siguri ca asta e rezolvarea problemei). Adica vor sa faca niste incercari pe bani multi - banii mei.

Voi ce parere aveti?
Multumesc!
Bujor Stefan
O verificare a adaptivilor de injectie au facut-o in service?
Eu cred ca scapi cu o resetare a calculatorului injectie.
Dacus_Malus
Am scapat mult mai simplu....am bagat benzina proaspata! Si masina merge ca noua!
Se pare ca mergand mult pe gpl, benzina e trecuta repetat prin filtre, inclusiv "canistra" de carbon activ => benzina isi pierde din proprietati...
Eu aveam obiceiul sa fac plinul de benzina, si sa merg pana se golea rezervorul....dar de cand mai era un sfert de rezervor = probleme la pornire.
Astfel mi-am propus sa nu bag benzina mai mult de 50 lei...sa nu aiba timp sa se "invecheasca"....
Deocamdata functioneaza!
noo_yd
si eu am o problema asemanatoare , doar ca la mine cand e motorul cald sta accelerata la 1500 , daca o accelerez de cateva ori mai tare isi revine , am curatat mpp-ul cu corpul clapeta si senzorul de turatie si tot asa face cateodata , cu motorul pornit am scos mufa de la mpp si nu a zis nimic , mergea la fel , am scos si cealalta mufa cred ca e de la clapeta de acceleratie si tot nimic nu a zis mergea la fel , sa fie defect mpp-ul si sa fi ramas blocat ?
noo_yd
ieri am conectat telefonul la masina cu torque si dispozitiv elm 327 si relantiul oscila mereu , scadea la 700 , 720 , 800, cand 1500 oscila mereu , am scanat de erori cu torque si nu a gasit nici o eroare , acum nu stiu cat de bun e torque asta , de la ce sa fie ?
klaus
Eu as banui un MPP stricat, niste aer fals.
dar MPP-ul ar fi prima ipoteza
noo_yd
ce mpp imi recomandati sa cumpar ? sa cumpar si senzorul de acceleratie ?
Adrian Frigo
QUOTE(noo_yd @ 24 Dec 2016, 10:51)
ce mpp imi recomandati sa cumpar ?

VDO sau de uzină(care-i tot VDO),restul sunt petarde chinezești! wink.gif
noo_yd
am cumparat mpp-ul vdo made in belgia , original a zis ala de la piese auto , 180 lei , mai avea si la 50 lei , acum va intreb mpp-ul asta original se regleaza singur ? am vazut pe net , dupa ce il montez trebuie sa pui contactul cu acceleratia la podea si se regleaza , altii zic sa pui contactul de cateva ori si se regleaza, altii ca trebuie sa bagi o surubelnita subtire in capul lui si sa scoti varful in afara , cum ma sfatuiti sa il reglez dupa montaj ?
MyKe89
Pus contact, lăsat 10 secunde, luat contact.
Repeți de vreo 5 ori.
Apoi pornești.

Dacă se turează aiurea, fie mai pui și mai iei contactul de vreo 2 ori, fie o iei la o probă câțiva Km și o lași în frână de motor cât mai des, până aproape de relanti.
AZY
Problema rezolvata prin reglajul culbutorilor, parca este alta masina.
noo_yd
am schimbat motorasul , a mers totul bine ,tine relantiul ,dar astazi am vazut ca iar a stat turata pe la 1500 din cand in cand , daca o las in frana de motor si calc ambreiajul isi revine , a inceput sa faca asavdupa doua saptamani de cand l-am schimbat , pana azi nu a facut asa , motorasul e vdo ,180 lei a costat , de la ce sa fie ? Si am observat ca dupa ce merg 20 minute cu masina nu mai face asa , ce parere aveti ?
noo_yd
sa fie de la senzorul clapetei de acceleratie ?
am observat astazi ca daca pun frana cu masina bagata intr-o treaota de viteza si calc ambreajul aproape cand da motorul sa moara isi revine , si toata ziua merge bine , dar dimineata sau dupa cateva ore in care nu pornesc motorul iar face asa, de exemplu dimineata daca pornesc masina si o las sa ajunga la patru linii temperatura m8torului si plec nu face asa, dar daca onpornesc si o las un minut si plec , cand opresc la semafor sta turata la 1500 si motorul e cald , ce sa aibe ?
Fanez
Eu am avut o problema cu turatia aiurea si aleatoriu. Am descoperit cablul de acceleratie rupt un pic si agata cateodata ceva pe acolo. Nu era vizibil, la mana am simtit si am schimbat cablul.
[attachmentid=1628058924] [attachmentid=1628058925]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.