Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum verific daca sunt bune capsulele vacuumatice...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dacia_slk
Saltare! biggrin.gif

Sunt in procesul de schimbare a unui bord scoica cu unul CN3. Inainte de a
"pune sus" toate halea, vreau sa verific capsulele vacuumatice pentru
directionarea fluxului de aer, ca sa nu fiu nevoit sa le schimb, eventual, cu bordul
instalat...

Numai ca nu stiu cum pot fi verificate, avand in vedere ca sunt date jos de pe
masina. Nici nu pot porni (cred) masina, caci toata instalatia electrica de la bord
e in aer... Adica nu am sursa de vacuum...

[attachmentid=1627670879]

Vreo sugestie?

Multumesc.

PS:

1. Cam pe la ce preturi se invart aceste capsule? Oare gasesc la vreun
magazin si gurile centrale de ventilatie? Ca p-astea ale noului bord le-am
pierdut...

2. Am o nelamurire... unele din "piciorusele" (capete de teava, alea mici)
capsulelor in care ar trebui sa intre furtunasele de vacuum sunt mai mici decat
altele, in asa fel incat furtunasele de vacuum NU pot "sta" pe ele. Adica intre
furtunas si acel piciorus (dar sunt mai multe cazuri, nu numai unul) exista un
spatiu... pe unde se poate pierde vacuumul... Vorbesc io prostii sau sunt de 2
dimensiuni furtunasele?
jews
iei un furtunas cere se potriveste pe stut si creezi vacuum cu gura, adica tragi, iar cand se lasa tija de comanda blochezi furtunul cu varful limbii sau strangulezi furtunul. Daca tija revine, capsula este sparta!
O capsula ultima data cand am intrebat, cam acum vre-o juma' de an era 20 lei, dar din fotografie vad ca tu ai nevoie de una dubla care fireste este mai mult!
ghitza
impingi ru cu mana parghia de la ea innauntr si un deget astupi stutu si lasi de parghie ,daca e buna nu revine decat daca iei degetu de pe stut.Capsulele sun de 3 la numar si de 2 feluri(2 mici undeva la 35 de lei bucata de origine si una dubla care e unde va 56de lei tot de origine )poate gasesti destealalte de SRL mai ieftine ,furtunase cumperi 2 seturi pentru stropgel ca se potrivesc frumos,bafta si daca e ceva ne spui
dacia_slk
QUOTE(jews @ 8 Nov 2010, 14:08)
[...] din fotografie vad ca tu ai nevoie de una dubla care fireste este mai mult!
*



Inca nu stiu ca este stricata... sau buna... Am pus poza doar ca exemplu.

QUOTE(ghitza @ 8 Nov 2010, 18:06)
[...] bafta si daca e ceva ne spui
*


Merci mult! biggrin.gif
ghitza
nu ai de ce ne spui daca nu stii undeva
dacia_slk
Capsula dubla e varza (aia din poza este aia dubla, nu?). Pe cea care realizeaza
recircularea aerului o desfiintez. Cum trebuie procedat atunci cu stutul din
capsula "centrala" (aia care distribuie vacuumul celorlalte) care este conectat cu
capsula de recirculare? Se infunda acest stut, pur si simplu cu ceva?

Capsula care dirijeaza aerul spre picioare e varza si aia. Capsula cealalta, cea
care nu e prinsa pe corpul aerotermei si-nu-stiu-eu-care-este-functia-ei, pare-se
ca e varza si ea.

Verificate cu metoda: pus furtunas in stutul capsulei si tras puternic aer in piept
pe la celalat capat al furunasului si astupat cu limba apoi. blush.gif huh.gif

Cum verific insa capsula centrala sau cum-s-o-numi-ea, cea care distribuie
vacuumul si are 5 stuturi parca?

PS: Nu se intampla sa aveti de vanzare cineva gurile centrale duble de ventilatie?

9 Nov 2010, 12:00:
N-am gasit capsule la magazinele din zona, doar supapa monosens. Aduc la
comanda in 2-3zile.

Trebuie sa pun sus bordul, nu mai pot astepta... deja m-am invoit 2 zile
de la servici.

Se pot schimba ulterior capsulele (cu bordul sus)? Greu?

Nu mai gasesc nici macar racordul de pe furtunul de vacuum asteapta nervos.gif , pe langa gurile
centrale de aerisire, care parca s-au teleportat in alta galaxie... nedumerire.gif post-336-1110552489.gif blush.gif
fullhouse
Se pot schimba si cu bordul montat, demontezi cutia aia de acte si torpedoul si-ti creezi suficient spatiu sa schimbi cele 2 supape simple. La aia dubla e mai complicat, e situata aproximativ deasupra pedalei de acceleratie, tre sa lucrezi printre cabluri, spatiu mic, dar nu e imposibil de montat nici aia, bafta, dar mai ales rabdare multa, prietenii stiu de ce tongue.gif
ghitza
De CE sa elimini capsula de recirculare (cea care nu este pe corpul aerotermei)nu inteleg,si tu vrei caldura, nu?punete si pune bordu sus daca zici ca nu mai poti sta si le pui dupa ca merg puse cu putina vointa .Pe urma capsula cu 5 picioruse este defapt DISTRIBUITORU de vacum car in functie de pozitiile manetei de care tu actionezi selecteaza la ce capsula sa mearga vidu din circuit pentru a o actiona si a avea tu caldura pe unde vrei.Acuma vrei sa faci treaba calumea sau numa asa sa ai si tu bord CN,si la iarna injuri masina si zici ca e dacie,nu?punete si fa lucru cum trebuie si ai sa vezi ca nu iti pare rau pe urma.Capsulele daca le duce pe comanda cumaparale si gata le pui dupa
dacia_slk
Multumesc de sfaturi fullhouse si ghita...

@ghita: capsula de recirculare o desfiintez pentru ca practic am
desfiintat carcasa originala ce acopera turbina... pentru ca am instalat o alta
turbina, dubla, cu 2... turbine blush.gif (ma refer la chestiile alea de plastic care
le invarte motorasul si care nu seamana deloc cu niste elice). Asa ca a trebuit
sa modific corpul aerotermei in zona motorasului... O sa pun poze ceva mai
tarziu cand va fi gata-gata-gata-de-tot corpul aerotermei...

Ce am observat eu, personal si ma oftica la culme, este ca in varianta
originala, carcasa motorasului are 2 guri de admisie de aer proaspat,
asimetrice si inegale, case sunt foarte mici comparativ cu suprafata
radiatorului de incalzire (care se gaseste in aeroterma).

Iata niste valori: gura mare: 9cm x 5cm, gura mica: 5,5cm x 5cm.

Asta inseamna o suprafata pentru gurile de admisie (luate impreuna) de:

(9 x 5 + 5,5 x 5)cmp = [(9 + 5,5)x5]cmp = (14,5 x 5)cmp = 72,5 cmp

In schimb, suprafata (utila) a radiatorului este:

(20,5 x 16)cmp = 328cmp

Cam mare diferenta, nu? Asta ar cam veni ca motorasul ala saracutul, cel
original, in carcasa originala, munceste mai mult sa obtina aerul de afara
decat sa-l sufle prin radiator si sa-l incalzeasca. NU? De 4 ori mai mare este
efortul lui de a obtine aer comparativ cu efortul de a-l sufla prin calorifer...

Asa ca eu voi face carcasa motorasului cu o gura de admisie in suprafata mult
mai mare ca cea originala, care dupa cum am cam stabilit deja va fi de 45x7
cmp = 315cmp, ceea ce inseamna cu doar 3,9% mai mica decat
suprafata radiatorului...

Mai multe detalii si poze peste vreo 2 ore, cel mai repede...

PS: In masina mea se fumeaza, asa ca-mi prinde bine o gura de aer proaspat
si cald (preferabil fierbinte), asta referitor la eliminarea sistemului de
recirculare. Ca scuza.

NU cred sa NU-mi bage aer fierbinte, avand termosat bun, Vernet, chiar daca
trage aer rece, de afara. Escort-ul de pe care am luat aeroterma avea
caloriferul de dimensiuni identice (aproape) cu cel al daciei si stiu ca masina
aia (Escortul) baga caldura la greu...
fullhouse
In principiu se poate circula foarte bine si fara recirculare. O problema ar aparea doar in cazul de temperaturi extreme, gen -15, -20 de grade. Pornesti dimineata, ger cumplit, aerul ala extrem de rece iti trece direct prin aeroterma, nu ai recirculare sa-l poti bloca, de aici rezulta o incalzire mai greoaie a habitaclului. Degeaba caloriferul e fierbinte, aerul rece de afara raceste mult aerul cald degajat de calorifer. Am experimentat si eu iarna destul, daca nu pun pe recirculare doar aer caldut am obtinut. Nu mai spun ca daca circul doar cativa km prin oras nici nu apuca sa fie caldut macar. Nu stiu la alte dacii cum e, dar la mine asa se prezinta situatia, daca vreau sa am caldura cand e foarte frig doar pe recirculare pot. Repet, situatia e valabila doar cand e foarte frig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.