Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu merge rotund
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
stanescuionut
salll, cine poate sa ma ajute k un sfat,,,
Am curatat motorasul pas cu pas, senzor turatie, am schimbat bujiile, tot nu merge rotund motorul, adica daca stau cu ea turata la 3mii pe liber motorul cand merge cum trebuie cand mai da un rateu,, nu mare dar nu imi place, in mers da un pic in nas la turatii mici dar nu in tot timpul... asta ar fi o problema,,,, a doua se incalzeste cam repede si porneste ventilatorul in oras, daca schimb antigelul credeti se rezolva problema??
MS
nenestean
mie nu imi mai merge rotund de cand un nene la un service mi-a reglat tachetii sad.gif

nu stiti ce distanta trebuie sa fie la admisie si la evacuare ?
am inteles de la altii ca in general la motoarele astea trebuie sa aiba distanta mai mare la tacheti.
la mine cred ca sunt cam stransi.
(mi s-a spus ca o sa isi revina dupa ce o sa merg o perioada cu masina....dar am facut de atunci 15.000 km si tot asa e....)

nu ti-a reglat si tie cineva tachetii de nu iti mai merge rotund ?
ovidiu87
0,10 (admisie) si 0,25(evacuare) se regleaza culbutorii conform manualului.Si da asta e in mare problema micilor rateuri
-pt mers innecat mai poti verifica si injectoarele ori daca corpul clapeta etanseaza la partea de jos bine.Daca trage aer pe jos la fiecare accelerare da mai intai in nas si apoi pleaca.
nenestean
imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului....
dar am doar o minca nelamurire.
un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac.
am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,....
si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti.
la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj.
mi se pare exagerat sad.gif
victor.vajoi
QUOTE(stanescuionut @ 9 Nov 2010, 21:11)
salll, cine poate sa ma ajute k un sfat,,,
Am curatat motorasul pas cu pas, senzor turatie, am schimbat bujiile, tot nu merge rotund motorul, adica daca stau cu ea turata la 3mii pe liber motorul cand merge cum trebuie cand mai da un rateu,, nu mare dar nu imi place, in mers da un pic in nas la turatii mici dar nu in tot timpul... asta ar fi o problema,,,, a doua se incalzeste cam repede si porneste ventilatorul in oras, daca schimb antigelul credeti  se rezolva problema??
MS
*




Nu are nici o legatura antigelul. Incearca sa cureti sonda lambda, mufa ei, sau daca nu sa o inlocuiesti. Exact asa imi facea si mie, pana nu am curatat sonda lambda.
cristio_79
QUOTE(nenestean @ 10 Nov 2010, 11:55)
imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului....
dar am doar o minca nelamurire.
un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac.
am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,....
si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti.
la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj.
mi se pare exagerat   sad.gif
*


Tu te iei dupa toti carpacii sau dupa ce zice cartea?
0.2-0.25 se faceau la Daciile vechi ochiometric.
Ti-a scris mai sus valorile, verifica si vezi daca sunt asa.
Uite aici: [attachmentid=1627671468] [attachmentid=1627671469]
Printeaza-le si da-le in cap alora care se cred mai destepti decat producatorul.
djasu82
QUOTE(nenestean @ 10 Nov 2010, 11:55)
imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului....
dar am doar o minca nelamurire.
un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac.
am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,....
si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti.la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj.
mi se pare exagerat  sad.gif
*


LE SPUNE CULBUTORI NU TACHETI !
admisie 0.1 mmm evacuare 0,22 iar daca nu sti cum sa aplici metoda de evacuare maxim dai frumos capacele de la axa cu came jos si o pui la punct dupa indicatele de pe axa cu came si atunci functioneaza ceas.
ovidiu87
Eu am dat 90 lei la reprezentanta pt reglaj si a mers mai rau ca inainte.Atunci m am pus pe desfacut, am verificat si toti i au reglat la 0. 25 . Masina tacanea ca toti dracii. i am reglat dupa manual si acum e alta treaba, Recomand sa o faceti cu mana voastra ca nu i mare filozofie si e mai sigur .
Cand l am intrebat pe mecanic ce dracu i a facut de merge mai prost ca inainte a dat din umeri.Niste idioti de mecanici.N am sa mai calc in reprezentanta .
Bafta !

Ps. la final imi zice domne e din bujii,(eu avand NGKBKR6EZ de 1000-2000KM) i am zis sa mi puna altele si mai rau facea masina.
Incercau sa ma combine la alte piese mereu, pana la final sa mi spuna ca mi trebe alt set motor.
Mi au facut si diagnoza si nu stiu cum drac nu le a iesit ca nu merge motoru rotund.Avea intreruperi la 2 3 secunde si ei ziceau ca merge CEAS.
ursu_florin2002
Mai cata bataie de joc in Service-uri......mai era si reprezentanta ?
nenestean
ok.
multumesc de raspunsuri.
sambata dimineata o sa am liber si o sa ii reglez.
am invatat ca se numesc culbutori biggrin.gif
si nu tacheti ....
vitamina
Salut!
Sonda lambda are vreo legatura cu temperatura motorului?Ca si mie imi porneste GMV-ul cam des !
Multumesc!
corbex
Arunca-ti o privire si prin radiator, poate are noroi pe el, poate are gize adunate in timpul verii...
ionutiulia
ASTEPT SI EU RASPUNSURI de la voi dupa ce va reglati culbutorii.
andri1940
Eu i-am reglat singur in urma cu cateva luni, gasisem joc prea mare la culbutorii de la supapele de admisie. Practic, supapele de admisie se deschideau mai putin in situatia asta.

Dupa reglaj, mergea mai rotund motorul intr-adevar, chestie sesizata in special la ture mici in treaptele IV, V
djasu82
QUOTE(ovidiu87 @ 10 Nov 2010, 15:48)
Eu am dat 90 lei la reprezentanta pt reglaj si a mers mai rau ca inainte.Atunci m am pus pe desfacut, am verificat si toti i au reglat la 0. 25 . Masina tacanea  ca toti dracii. i am reglat dupa manual si acum e alta treaba, Recomand sa o faceti cu mana voastra ca nu i mare filozofie si e mai sigur .
      Cand l am intrebat pe mecanic ce dracu i a facut de merge mai prost ca inainte a dat din umeri.Niste idioti de mecanici.N am sa mai calc in reprezentanta .
Bafta !

Ps. la final imi zice domne e din bujii,(eu avand NGKBKR6EZ de 1000-2000KM) i am zis sa mi puna altele si mai rau facea masina.
Incercau sa ma combine la alte piese mereu, pana la final sa mi spuna ca mi trebe alt set motor.
Mi au facut si diagnoza si nu stiu cum drac nu le a iesit ca nu merge motoru rotund.Avea intreruperi la 2 3 secunde si ei ziceau ca merge CEAS.
*


Si uite asa te lasa chel de 35 de milioane biggrin.gif ce sa le faci sunt prosti , eu ieri intreb pe unu intr-un supermarchet ce consum are un tv LCD si ala imi zice ca are 30khz biggrin.gif am ras cu gura pana la urechi si cativa pe langa mine inclusiv tata .
Peste tot angazeaza numai tarani care nu au habar cel putin de un lucru elementar.
Cum am spus culbutorii se pot regla usor va trebuie o lera o cheie inelara de 10 parca .
Se da jos capacul de la culbutori , tamponul de pe dreapta capacul de la axa cu came si te ghidezi dupa inseamnele de de la pinionul superior care invarte axa si comanda culbutorii.
Pe admisie se pun la cota 0,1 se verifica cu 0,08 si cu 0,15 pe evacuare cota 0,25 si se verifica cu 0,15 si 0,3.
Verificarile dupa ce sa reglat se fac ca sa fi sigur ca sunt corecte cotele si nu devine tambal motorul cand e pornit.
silvio21
De doua zile am luat o Solenza si am o problema serioasa:la rece se autoaccelereaza de parca o accelerezi tu din pedala de acceleratie.
Ma gandesc ca e problema cu traductoarele de temperatura,sonda lambda,motorasul pas cu pas,nu stiu cu ce sa incep.
Ma puteti ghida un pic cu ce sa curat sau sa inlocuiesc?
Dupa ce sa incalzit motorul merge ceas
ramsen
curata corpul clapeta...
nenestean
sambata dimineata am reglat si eu culbutorii....
am scos bujiile si am desfacut tot,
am ridicat masina de o parte si am bagat in aV-a si am invartit de roata si care supapa de la admisie se ridica, cu o surubelnita bagam pe gaura de la bujie si verificam cand pistonu e sus, si reglam admisia 0.10 si evacuarea 0.25.
si tot asa la toate....
motorul merge mult mai frumos acuma....nu mai are intreruperi ...
.
.
.
mai am o problema cu servo frana.
se aude ca sufla de pe acolo....
si am schimbat supapa si tot asa....
cica o fi perforata membrana...
posibil ?
tr04www
QUOTE(silvio21 @ 14 Nov 2010, 16:54)
De doua zile am luat o Solenza si am o problema serioasa:la rece se autoaccelereaza de parca o accelerezi tu din pedala de acceleratie.
Ma gandesc ca e problema cu traductoarele de temperatura,sonda lambda,motorasul pas cu pas,nu stiu cu ce sa incep.
Ma puteti ghida un pic cu ce sa curat sau sa inlocuiesc?
Dupa ce sa incalzit motorul merge ceas
*



cand e rece motorul normal ca la pornire, turatia sta unde la 1100-1300 de ture.dupa ce se incalzeste motorul, turatia trebuie sa scada la 750 rpm.asa ca daca la pornire cu motorul rece, masina ta sta turata peste 1000 rpm nu e nici o problema.asa e normal.
daca se tureaza mult mai mult peste valorile astea, atunci da e problema.
vitamina
Salutare!
Ca tot se vorbeste despre culbutori:este posibil ca datorita dereglarii culbutorilor sa simti masina ca nu se tureaza in sarcina perfect rotund cand accelerezi in treapta a doua si chiar a treia si sa ai senzatia de accelerare in frame-uri?Senzatia dispare in treptele IV si V si nu se simte nici in treapta II si III daca accelerezi brusc!
Multumesc!
ovidiu87
Nu, nu cred ca e din cauza culbutorilor. Aceeasi chestie patesc si eu, cand plec de la un semafor ceva parca treptele 2 si 3 merg "in suturi" cum s-ar zice cam aproximativ pe la 2200-2400ture, dupa asta isi revine(nu e foarte deranjant).
Restul vitezelor merg bine.
vitamina
Da,boss.Senzatia este identica.Mie mi s-au diminuat destul de mult de cand am inlocuit ambreiajul dar nu definitiv.Oare sa fie de la transmisie?Eu ma gandeam la grup conic cel mai rau.
andreiask
Buna dimineata! Am si eu o problema cu a mea Solenza. Azi, pe drumul de intoarcere a inceput sa traga sacadat. In treapta a 1-a trage cat de cat ok, dar de la a2-a in sus zvacneste ca niste suturi in fund. Treaba asta o face mai ales intre 2000-3000 ture. Am verificat si cu motorul la ralanti. Apar fluctuatii de turatie, aleator, pentru perioade scurte (1-2secunde). Am ascultat si la toba de esapamente, cand prinde acea fluctuatie are un moment de pauza scurt, apoi evacueaza normal. Tot la ralanti, daca pornesc aerul conditionat, acesta cupleaza, se decupleaza si tot asa. Turometrul fluctueaza si el (parca ar tine cineva mingea pe picior). Cand am plecat dimineata a mers perfect, in schimb la intoarcere.... Ce ar putea fi?
psychoo
Pot fi mai multe cauze.
As incepe verificarile la bobina si bujii.
Daca nu se rezolva de acolo as inversa cele 2 relee micute (negre sau maro) din compartimentul de langa baterie ca poate nu se mai alimenteaza pompa de benzina corect. Daca dispare problema, se inlocuieste releul defect (cel care a fost la pompa).
Apoi as verifica injectoarele sa nu fie infundate, eventual curatare daca tot se demonteaza.
Bafta
Maiorul
Cred ca bobina este de vina ...poate este crapata pe fund si da scanteie pe capacul de culbutori .
Aceleasi simptome le-am avut si eu ..."Apar fluctuatii de turatie, aleator, pentru perioade scurte (1-2secunde)".....rezolvarea a fost prin schimbarea cu o alta bobina.
Imprumuta de la un vecin cu logan sau solenza bobina si incearca ...eu asa am facut ,ma gandeam la pompa de benzina dar nu a fost .
andreiask
Am revenit. Am verificat si schimbat bjiile, filtru de aer e ok. Am scos pe rand fisele de la bujii ,iar 4 nu da scanteie deloc. Am facut schimb cu fisa de la 3 (si pe bujie si pe bobina) , fisa este in regula. Verdictul , nu da scanteie la 4. Este posibil sa fie problema cu bobina sau este intrerupt altceva pana in bobina ?

LE: am gasit aceeasi problema ,intr-un topic de la DSN, si se pare ca acelasi simptome. Deci schimb bobina !

LE 2: am schimbat bobina, si totul a revenit la normal. Motorul merge mai rotund ca inainte sa se defecteze cea veche. Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si indrumari! Sunteti niste oameni minunati!
i96nds
Tocmai de asta exista acest forum, datorita contributiei celor care au idei de impartasit cu ceilalti. Le multumesc si eu pe aceasta cale tuturor celor care reusesc sa mentina forumul in viata ! BRAVO !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.