Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O nelamurire despre SOLENZA
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
johny_bravo006
Salutare...
AM si eu o nelamurire... Cand abia imi luase-mi masina am parcat-o pe trotuar in fata blocului, jumatate de masina era pe trotuar si cealalta jumatate pe strada (trutuarul era cam de 10 cm inalt si masina statea pe o parte).Fostul proprietar care era vecin cu mine mi-a spus sa nu o mai parchez asa niciodata ca se strica pompa de benzina, ca pompa sta intr-o pozitie naspa si nu ii vine benzina cand pornesc masina sau ceva de genu. De atunci nu am mai parcat-o niciodata asa. Este adevarat ? pentru ca eu nu am mai auzit la nimeni asa ceva...?!
darius
si marmota invelea ciocolata.......pompa aia e conceputa sa traga benzina din orice pozitie a masinii si rezervorul e conceput in asa fel(inchipuie-ti un labirint de compartimente) incat daca mai ai 3 l de benzina in rezervor ea se aduna tocmai in locusorul de unde trage pompa,indiferent de pozitia masinii,deci.....MIT
johny_bravo006
QUOTE(darius @ 10 Nov 2010, 18:06)
si marmota invelea ciocolata.......
*


pur si simplu ma dispera fraza asta mad.gif ...oricum ms pentru mesaj smile.gif
CIPTUNING
Cred ca acesta este un mit local, daca nu chiar personal, deoarece nu prea a auzit lumea de asa ceva.
Daca ar fi zis ca se comprima mai mult arcurile pe o parte, de la pozitia aia, mai avea povestea un sambure de adevar...
cristio_79
QUOTE(darius @ 10 Nov 2010, 19:06)
rezervorul e conceput in asa fel(inchipuie-ti un labirint de compartimente)
*


Ai vazut vreodata cum arata un rezervor de Solenza?
O sa ramai uimit cand ai sa vezi ca nu are nici un fel de compartiment. Cand am scos pompa din el, am bagat mana aproape pana la umar in el ca sa-l sterg cu o carpa curata.
Pompa are un vas-tampon in ea, in care sta tot timpul benzina, iar pe fundul ei exista o supapa.
De aceea e bine sa fie 10 litri permanent in rezervor, nu mergi pana se opreste.
Maskatu
Daca am merge pe premiza asta, pompa s-ar strica chiar si atunci cand ai urca un deal mai abrupt, si nu ai avea multa benzina, ca doar benzina ar sta in spatele rezervorului. Si totusi nu am auzit de pompe stricate/arse sau masini carora nu le-a mai tras pompa de benzina carburant, pe motiv ca a fost lasata masina intr-o parte sau alta, ori ca au urcat vreun deal mai abrupt. smile.gif
george_scala_2004
in privinta pompei de benzina nu se intimpla nimic...dar la pompa de servo...e nasol daca lasi rotile bracate...fortezi corpul pompei si se duce...cu timpul...
augustin87r
Cum anume se distruge pompa de servo daca eu las rotile bracate cand masina e oprita? Ce anume actioneaza asupra pompei incat sa se strice daca ea nu se invarte ?
rratzoiusexos
referitor la faza cu pompa de benzina..nu ati auzit de vechiile dacii care nu urcau anumite portiuni din transfagarasan daca aveau putina benzina in rezervor?...stiu ca e alt sistem de pompare a benzinei....
george_scala_2004
QUOTE(augustin87r @ 11 Nov 2010, 19:38)
Cum anume se distruge pompa de servo daca eu las rotile bracate cand masina e oprita? Ce anume actioneaza asupra pompei incat sa se strice daca ea nu se invarte ?
*



ia uite ce recomanda producatorul:

[attachmentid=1627672054]
einstein1984
Nu se strica pompa, dar nici usile nu se mai inchid cum trebuie daca e parcata asa.
sorin1983
QUOTE(george_scala_2004 @ 12 Nov 2010, 08:03)
ia uite ce recomanda producatorul:

[attachmentid=1627672054]
*


LA MAXIM va spune ceva? bracate inseamna si putin dar si mai mult virate... acum gata trebuie ca masina sa aiba rotile fix drepte... geeez
marius80_eugen
QUOTE(darius @ 10 Nov 2010, 18:06)
pompa aia e conceputa sa traga benzina din orice pozitie a masinii si rezervorul e conceput in asa fel(inchipuie-ti un labirint de compartimente) incat daca mai ai 3 l de benzina in rezervor ea se aduna tocmai in locusorul de unde trage pompa,indiferent de pozitia masinii,deci.....MIT
*


Daca vrei o pompa CONCEPUTA , cumperi una care este in afara rezervorului si care are propriul rezervor mic , tampon de cativa litri si care trage benzina si impinge indiferent prin ce trece masina . Este adevarat ca la masinile noastre nu se intampla asa ceva , dar la masinile de competitie pompele cu debit marit sunt scoase din rezervor si au un rezervor separat , racire separata si sunt in stare sa dea benzina indiferent de acceleratia masinii , pozitia ei sau G-uriel la care este supusa masina !

QUOTE(augustin87r @ 11 Nov 2010, 19:38)
Cum anume se distruge pompa de servo daca eu las rotile bracate cand masina e oprita? Ce anume actioneaza asupra pompei incat sa se strice daca ea nu se invarte ?
*


Ramane PRESIUNE de lichid de servo in circuit , cand o lasi parcata cu rotile bracate , indiferent in ce unghi si te trezesti in primul rand cu CASETA ca incepe sa curga , avand diferenta mare de presiune intre circuitul din tdreapta si cel din stanga , astfel incat se forteaza .
Pompa de servo se forteaza cand pleci in turatii inalte cu rotile bracate ( peste 2000 ture ) , la fel , indiferent de unghi , pentru ca circuitul de servo se deschide de la 5-7' , atunci cand obserci ca si pe loc daca misti scurt stanga - dreapta , turatia motorului incepe sa creasca !

QUOTE(einstein1984 @ 12 Nov 2010, 09:26)
Nu se strica pompa, dar nici usile nu se mai inchid cum trebuie daca e parcata asa.
*


Pompa de benzina se strica daca esti pe rosu si stai cu ea mult asa , pornita , cu putina benzina in rezervor si intr-o parte . Daca imediat ce ai pornit-o pleci , situatia se rezolva . Nu stiu daca ati observat , atunci cand mai aveti o "liniuta" sau cativa mm pana la "rosu" , daca lasati masina in alta pozitie decat perfect plat , cand veniti dimineata , dupa amorsarea pompei de benzina in acea pozitie , mai mult ca sigur ca se aprinde si becul de rosu , care se paote stinge odata ce ajungeti cu masina in pozitie plana .

Cert este un lucru : pompa de servo-dorectie NU se repara , caseta de directie nu se repara , nici rezervorul nu se umple singur daca lasati masina cu rotile bracate sau urcata pe bordura ! Nimic bun nu se intampla facand aceste lucruri , DECI nu le mai faceti ! Simplu !
dede_alex_87
QUOTE(sorin1983 @ 12 Nov 2010, 09:34)
LA MAXIM va spune ceva? bracate inseamna si putin dar si mai mult virate... acum gata trebuie ca masina sa aiba rotile fix drepte... geeez
*





asta se stia dintotdeauna la masinile cu servo, normal se recomanda atunci cand stationezi masina sa o lasi cu rotile drepte
Maskatu
Eu stiam ca nu se lasa rotile virate maxim stanga sau dreapta atat pentru servo cat si pentru burdufele planeterelor...
marius80_eugen
Stii ce e hazliu ? Ca abia acum se gasesc "intrigati" , jmecherii care le lasau de ani de zile cum le venea lor , de lene sa mai dea o data in spate si apoi sa o indrepte si vor sa se convinga singurei ca de fapt nu de asta a inceput sa aiba probleme cu servo sau cu pompa de benzina . Nici "nu sunt multi" cei care "tipa" ca le curge caseta si merge prost masina ... icon_mrgreen.gif
Pana si d-soarele incepatoare care au citit O DATA cartea masinii stau jumatate de ora sa parcheze masina ca sunt anti-talent , dar macar o lasa cu rotile drepte si nu pleaca cu scarturi cu rotile bracate ! radmasa.gif
CIPTUNING
Asta cu ruptul burdufului de la rotile lasate bracate... mi se pare putin justificabila tehnic.
Nu cred ca burduful este supus unui stres mai mare cand sta intins pe loc decat atunci cand se abordeaza un viraj in viteza mare sau cand, la aceeasi viteza si caldura mare, vaselina se lichefiaza si forta centrifuga exercita presiune asupra burdufului.
Parerea mea..
Maskatu
Corect dar dupa mai multi ani, sa zicem 5-6-7, calitatea cauciucului nu mai este aceeasi ca atunci cand masina era noua. Plus de asta materialul oricum este prost din fabrica. Nu o sa vezi alte masini straine ( nu mai dau nume ca nu are rost ) cu burdufe rupte dupa 5-6 ani, cum se intampla la nova/super nova/solenza/logan. Cand rotile sunt "drepte" burduful sta normal, adica exact forma in care este "turnat", in schimb la viraje este intins, iar daca cauciucul a inceput sa se usuce...

Evident aici intra si multi factori cum ar fi modul de utilizare al masinii, locurile unde s-au mers cu ea, cat de des a fost spalata, cat de bine au rezistat colierele burdufului,etc. La mine a crapat un burduf acum un an (stangul) pe cand dreptul nu are absolut nimic, este la fel de elastic ca un burduf nou.
andreiy
QUOTE(einstein1984 @ 12 Nov 2010, 09:26)
... dar nici usile nu se mai inchid cum trebuie daca e parcata asa.
*



Poate omu' are strut-bar pe masina, sau poate are LSD-uri...
marius80_eugen
Si ce daca ar avea strut-bar sau LSD ? Sau care ar fi legatura dintre ele ? Si daca ar avea cage-bar ?
sharkky
La cati din voi s-a ars pompa de benzina ca ati mers pe rosu?
Eu de cand am masina nu am avut nicio problema cu pompa de benzina. Nu mi s-a stricat caseta din cauza faptului ca am lasat rotile bracate. Tocmai asta e smecheria, ca de 4 ani de cand am masina, nu cred ca au fost mai mult de 2-3 cazuri cand masina a stat cu rotile bracate maxim 24h, si nu la maxim ...

P.S.: @marius80_eugen: se zice roll cage/bar, nu cage-bar ..

L.E.: Scuze, m-am grabit sa dau raspunsul si am gresit si eu, e corect si roll bar si roll cage ..
sorin1983
si daca se numste roll cage?
sa mai vina cineva cu o definitie
ca poate o nimerim.
darius
nu se strica dom,le nici o pompa ca daca s-ar strica ai vedea pe toti aia cara baga de cate 10 lei benzina in coloane opriti pe dreapta......concluzie parcati cum vreti masina ca nu se strica nici o pompa,in cel mai rau caz se opreste motorul cand numai are ce trage,bagi benzina,amorsezi si ai plecat.... toata lumea vine cu pareri dar nici unul nu aduce argumente.......de ce s-ar strica dom,le?
irontempest
QUOTE(einstein1984 @ 12 Nov 2010, 09:26)
Nu se strica pompa, dar nici usile nu se mai inchid cum trebuie daca e parcata asa.
*


Prima data am crezut ca bagi misto-uri, dar este posibil.
Eu parchez de 3 ani masina jumatate pe bordura (~14 cm) si nu am probleme cu usile (bolturile originale). Doar ca alternez partile (st. - dr.) smile.gif
Este adevarat ca o parchez (sau incerc) perfect longitudinal - axa masinii cu bordura.
Singura problema a fost ca s-a deformat o anvelopa, care, totusi, avea 70.000 km.
darius
Destul sa o ridici pe cric si nu se mai inchid bine usile,dar chestia asta se intampla si la case mari.Am ajutat un prieten sa schimbe placutele la un astra din 2004 si masina pe cric fiind usa soferului agata la inchidere/deschidere deci nu se aplica faza "e romanesc dom,le"
einstein1984
Logan pe cric, deschid si inchid orice usa fara probleme. Solenza sau supernova pe bordura, poti avea usi care nu se inchid in pozitia aia.
Maskatu
Mie mi s-au inchis mereu usile fie ca masina era inchisa pe bordura, fie pe cric, chiar si la 20-30 cm inaltime.
Ampt
Nici eu nu am avut astfel de probleme ! smile.gif
darius

<span class='edit'>18 Nov 2010, 18:13:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2010, 15:46)
Logan pe cric, deschid si inchid orice usa fara probleme. Solenza sau supernova pe bordura, poti avea usi care nu se inchid in pozitia aia.
*


Nu ma pot pronunta la golan dar sa nu mi se inchida nu am patit se observa doar o usoara AGATARE la inchidere /deschidere chestie care poate unii nici nu o baga de seama.
marius80_eugen
Oare cand nu o sa mai comparati atata DSN , SLZ si LGN ?
E arie de SLZ si gata ! Daca era cineva curios de alte marici / modele intreba !
moustache
Nu e relevant ce se intampla cu masina cand e ridicata pe cric. Nu suporta comparatie cu cazul in care e ridicata cu roata corespunzatoare pe bordura. Intr-un caz, greutatea masinii e descarcata in punctul unde ai aplicat cricul (de obicei sub prag, in zona unei traverse), pe cand in cazul normal, greutatea e descarcata pe unde a fost proiectata sa se descarce. Evident, torsionarea caroseriei va fi diferita in cele doua cazuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.