Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Condensator (cel de la delcou)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Intrebare:

Se poate ca acel condensator de pe delcou de la 1310-carburatie, sa fie cauza mersului in hop-uri cand se incalzeste? sa fie cauza pentru care joaca relantiul? si cauza pentru care se impusca platina?
dacia_slk
1000% ca da! Daca e dus, apar simptomele descrise de tine. Ia unul nou si vezi
cum merge apoi motorul. Nu costa o avere (2-3 lei).
rodi
Sigur impusca platina... de ce nu ai AT01 ?
Alexio
Deci sa explic. Merge masina bine lalalalal... Cand ajunge temperatura la normal se da la dracu... se balbaie de rupe, nu mai trage deloc, joaca cum vrea ea turatia..., si am schimbat in 3 ani 20 de platine...

Am patit iar azi.. am lasat-o sa se raceasca 2 ore... s-a racit si merge perfect... cand se incalzeste la normal iar face ca trenu... Am cumparat un condensator nou romanesc...

Vroiam sa stiu daca toate belele mele sunt de la condensator pentru ca face numai cand se incalzeste...
badboy_marius
sa nu fie posedata de diavol... tongue.gif
Alex4u
bobina de inductie frige cand masina ajunge la temperatura optima?
dacia_slk
N-ar prea trebui sa friga deloc. Poate doar calduta. Cel putin asa e la
mine, cu platina si AT011 si alte halea... cumparate la recomandari de
pe forum...
Alex4u
intreb ca daca bobina incalzeste si asta da mers in suturi...am patit...
Alexio
Deloc. E doar slab calduta. Aproape insesizabil.

Masina asta de noua a fost o masina "rece". Niciodata nu s-a incins nimic la ea.

Tocmai am schimbat condensatorul. Am unul romanesc nou nout cu 4 lei.






Chestia este ca am gasit si platina facuta praf acum cand am schimbat condensatorul... si dereglata cu mult peste limite... + ca am schimbat numai anul asta 5 platini...

Ma gandesc ca totusi o fi condensatorul de vina...
Merced
Daca nu-si revine, merita verificata si capsula vacuumatica a delcoului, mie imi facea chestii cam asemanatoare cu cele descrise de tine pe vremea cand se dusese dracu'. La rece mergea bine, cand se incalzea mi se si oprea, imi oscila mult ralantiul. Totusi nu imi impusca platina, asta e clar o problema de la condensator.
Eu am pus un delcou cu totul si dupaia a mers ceas.
dacia_slk
Ai pus condensatorul asta nou-nout? Cum merge? Tot asa face?

Ia-ti cat de curand un pachet de aprindere Gotronic AT011 + senzor.
Bobina Doduco, pipa Doduco, fise Tesla siliconice (sau Beaugicord,
mai bine) si bujii NGK. N-o sa mai umbli la aprindere niciodata. Plus
ca trage cu totul altfel (muuult mai bine) si consuma mai putin.

Pentru informatiile astea care tocmai ti le-am furnizat, cu ani in urma
(cand aveam si eu probleme ca ale tale) am citit saptamani in sir pe
forum. Am primit si sfaturi ce-i drept... Asa ca... considera-le AUR!

Succes!

PS: Am uitat: capac delco Doduco.
Alexio
Capsula vacuumaica e aia de cu furtunul de vacuum de la carburator nu?

Daca da.. o pot verifica cumva?
Merced
Cred ca ar trebui sa se simta la gura cand tragi, daca lucreaza sau nu. Ma rog, grosso modo, pentru ca are niste arcuri finute in ea, din cate stiu eu, si nu cred ca poti verifica cum trebuie decat daca pui alta.
Dar esti pe drumul cel bun, cu acel condensator vei vedea daca se mai manifesta problema, daca tot persista, incerci cu alt delcou, eventual imprumutat de la cineva.
cristio_79
Axul delcoului are joc mare?
In corpul delcoului se afla doua bucsi de bronz grafitat. Alea cand se uzeaza, axul capata joc destul de mare. Am patit-o si eu sa mearga prost, dar eu aveam aprindere electronica, nu-mi impusca platina. Pana i-am dat de cap. Dupa ce am schimbat bucsile alea n-am mai avut probleme.
Alexio
N-am probleme in genul...
Snoopz
Sa-mi spui daca ai rezolvat ceva schimband condensatorul ca si eu am cam aceleasi probleme.
Imi oscileaza turatia(nu foarte mult dar se simte si se vede pe ac),imi intrerupe cand merg cu furtunul de la vaccum pus.

QUOTE(Merced @ 11 Nov 2010, 00:02)
Cred ca ar trebui sa se simta la gura cand tragi, daca lucreaza sau nu. Ma rog, grosso modo, pentru ca are niste arcuri finute in ea, din cate stiu eu, si nu cred ca poti verifica cum trebuie decat daca pui alta.
Dar esti pe drumul cel bun, cu acel condensator vei vedea daca se mai manifesta problema, daca tot persista, incerci cu alt delcou, eventual imprumutat de la cineva.
*



Ce ar trebuii sa simti?Creste turatia motorului?
Daca ar fi stricata capsula...se schimba greu?am sansa sa dereglez ceva pe acolo?
Alex4u
platina ai schimbat-o reglat-o?? condensatorul l-ai pus pala nou?? tot asa face?? capacul delco cum este???..
ursu_florin2002
QUOTE(Alexio @ 10 Nov 2010, 23:59)
Capsula vacuumaica e aia de cu furtunul de vacuum de la carburator nu?

Daca da.. o pot verifica cumva?
*


Da se poate verifica. Dai la o parte capacul delcou , scoti si luleaua , scoti apoi protectia de plastic (exact ca si cand vrei sa umbli la platina) , apoi desfaci capatul de furtun , cel dinspre motor , nu cel de la delcou , il bagi in gura si tragi / dai drumu / tragi / dai drumu....o sa vezi ca se misca platina inainte inapoi.Asta inseamna ca lucreaza. De tras , poti trage fara simt de raspundere ca nu sare platina de acolo. Daca vei desface vacuumul vei vedea ca este o tija cu capatul indoit , iar miscarea de dute-vino este data de un arc.

11 Nov 2010, 20:26:
QUOTE(Alexio @ 10 Nov 2010, 23:03)
Deloc. E doar slab calduta. Aproape insesizabil.

Masina asta de noua a fost o masina "rece". Niciodata nu s-a incins nimic la ea.

Tocmai am schimbat condensatorul. Am unul romanesc nou nout cu 4 lei.
Chestia este ca am gasit si platina facuta praf acum cand am schimbat condensatorul... si dereglata cu mult peste limite... + ca am schimbat numai anul asta 5 platini...

Ma gandesc ca totusi o fi condensatorul de vina...
*


Da , poate fi vina condensatorului , a vacuumului , sau distantei prea mici. atat , altceva nimic.
bygy007
eu din ce tin minte vacumul trebuie sa aibe o gaurica cit virful unui ac si daca aia este infundata sau nu este (cum am vazut pe la unele noi ) apar probleme cu mersul neregulat
Snoopz
Thx for help!
Vaccumul face cum a spus ursu_florin2002(am testat cand am reglat platina.. smile.gif
O sa incerc sa schimb condensatorul...si apoi sa vad care e treaba cu gaura aceea din capsula smile.gif
CGDBZ
Incearca o bobina de pe o masina care merge bine si vezi cum se comporta .
Alexio
Acum imi merge bine... nu stiu ce sa zic...
dacia_slk
QUOTE(Alexio @ 12 Nov 2010, 03:25)
Acum imi merge bine... nu stiu ce sa zic...
*


Pai ce sa mai zici? Multumesc, poate. tongue.gif
Alexio
Multumesc! smile.gif luni vede ITPul.
dacia_slk
Succesuri!
Snoopz
Ai luat ITP-ul?
Ai rezolvat problema?Iti mai fluctueaza turatia?
LVR-u
Si mie imi face uneori la fel:daca scot furtunul de la vacum nu mai intrerupe....chiar as fi curios ce are...am schimbat cam tot:platina,bobina,ruptor.etc...poate cineva are solutia!
Alexio
QUOTE(Snoopz @ 15 Nov 2010, 18:28)
Ai luat ITP-ul?
Ai rezolvat problema?Iti mai fluctueaza turatia?
*



Gata. Luat astazi. Masina merge impecabil... condensatorul era...
Snoopz
QUOTE(LVR-u @ 15 Nov 2010, 21:27)
Si mie imi face uneori la fel:daca scot furtunul de la vacum nu mai intrerupe....chiar as fi curios ce are...am schimbat cam tot:platina,bobina,ruptor.etc...poate cineva are solutia!
*


Asta mi se intampla si mie...acum ma duc sa schimb condensatorul si sa reglez avansul..si iti spun daca asta e rezolvarea:)
Alex4u
felicitari Alexio..si incearca sa pui o aprindere electronica cu senzor..ca numai ai treaba cu condensatorul...si platina etc..
Snoopz
M-a spart masina asta...cred ca este capsula vaccumatica :|
Alexio
QUOTE(Alex4u @ 16 Nov 2010, 18:31)
felicitari Alexio..si incearca sa pui o aprindere electronica cu senzor..ca numai ai treaba cu condensatorul...si platina etc..
*



O sa caut sa vad unde fac o comanda de una cu senzor, presupun ca e mai sanatoasa decat fara. Si sa vad pana la urma care este cea mai buna pentru 1310 1.4.
diaconuliviu
QUOTE(Snoopz @ 16 Nov 2010, 20:24)
M-a spart masina asta...cred ca este capsula vaccumatica :|


Spui ca atunci cind scoti furtunul de la capsula nu mai trepideaza? daca da, intrebare ajutatoare: scoti furtunul si-l astupi sa nu traga aer fals carburatorul? Daca da, e capsula ori sparta, ori prost reglata. Daca nu si merge bine cu aer fals, e din carburatie, prea bogat. Vezi duza daca nu e infundata..jicloare, trasee de aer...
Snoopz
Faza este ca nu sta deloc la relanti cu el pus,se opreste imediat.
Jigloarele sunt in perfecta stare,totul este cum trebuie.
Daca las furtunasul bagat in carburator si scos din capsula totul merge cum trebuie.
Daca il bag inapoi in capsula..merge ca naiba pana se opreste..
Am incercat sa reglez avansul..insa nimic..
Am observat o chestie...reglez avansul,motorul merge aiurea..bag furtunasul in capsula ..merge foarte bine pentru 2-3 sec..apoi se balbaie si se opreste .

Poate sa fie din carburator?
Capsula se schimba greu?totul e plug & play sau mai trebuie reglat ceva ?
ursu_florin2002
mai umbla la dintii aia de reglaj ai vacuumului.
Dar dupa cum zici , nu are aer in amestec. da-i mai mult aer.
LVR-u
eu am rezolvat!
era de la capsula!
trebuie avut grija cum se regleaza! sa nu aiba nici o cursa prea mare,acel arc, sa stea un pic in tensiune!

bafta
diaconuliviu
QUOTE(Snoopz @ 19 Nov 2010, 16:43)
[...].
Am observat o chestie...reglez avansul,motorul merge aiurea..bag furtunasul in capsula ..merge foarte bine pentru 2-3 sec..apoi se balbaie si se opreste .
[...]


1. Scoate furtunul din capsula (probabil merge bine) apoi astupa-l cu degetul. Se strica mersul? daca da, ai probleme [si] la carburatie.
2. Scoate furtunul din carburator, scoate si capac delco, aparatoare plastic si suge din furtun. In pozitia relaxat si pozitia de vacuum maxim platina mobila trebuie sa se plimbe pe cea fixa relativ centrat fata de jumatatea celei fixe. Poate la tine se plimba din alta pozitie si la vacuum maxim depaseste una din margini, caz in care e posibil ca distanta platinei sa se modifice, pierzi scinteie..etc.
Centrarea se face cu excentricul de sub ochetul arcului capsulei...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.