Salut,
Am un huruit la relanti cand nu este bagata in viteza . Daca apas ambreiajul dispare.
Ce parere aveti ?
GeF.
PS. super ideea cu adaugarea si a daciilor berline pe forum.
Valentine
21 Sep 2003, 02:34
la berlina, dupa 20,000 km este ceva normal
cutia de viteza, rulmentii......
Merci pentru raspunsuri.
Marty, nu cred ca sunt rulmentii din cutie ( face la relanti cand cutia nu este cuplata ).
Daca huruitul dispare cand apas ambreiajul, ma gandeam ca trebuie sa fie ceva in legatura cu discul ( nu ar fi regalt ambreiajul bine :?: ) sau cu rulmentul de presiune.
Alte sugestii ?
MMihai
21 Sep 2003, 19:07
rulmentul de presiune ... nu cred, ambreiajul la fel, daca ar fi una din astea masina de abea s-ar mai tara ca sa spun asa, eu am avut placa de presiue sparta la Oltcit, si discul uzat ... o turam de o lua naiba si nu se misca mai deloc
dar ce altceva ar putea fi?
La berlina pe care am avut - o facea asa si mi - au schimbat un rulment (la revizia de 10.000 km
). Dupa cca 2000 km a inceput sa faca la fel. Din cate am discutat cu diverse persoane nu prea ai ce - i face dar nici griji nu prea ai de ce sa - ti faci.
Rulmentul de presiune se cupleaza, din ce stiu eu, la apasarea ambreiajului. Deci, nu poate fi el.
S-ar putea sa fie discul ovalizat si sa atinga de placa de presiune. Sau mai este o bucsa din bronz intre rulment si vibrochen. Sa nu fie aia sparta cumva.
Daca este de la rulmentul de presiune, in general nu huruie, ci face un fel de fluierat, dar mai stii?
Discul, posibil.
Dar ceea ce as suspecta eu este cutia de viteze (asta in cazul in care zgomotul nu este fluierat ci huruit). Chiar daca nu este in viteze, la ralanti tot se misca axul principal al cutiei (deci ceva tot se misca in cutie). Faptul ca numai la ralanti se aude, nu si in alta viteza, ma face sa cred ca e ceva dependent de cutie (altfel ar trebui sa se auda si in alte viteze, mai ales daca se asculta cu atentie la drum intins, in turatie mica). O verificare de ulei la cutie nu ar strica (asta se mai scurge pe langa semeringurile alea romanesti).
...Roadrunner...
22 Sep 2003, 12:19
Nu este bai nici o cutie .....este rulmentul de presiune ....mai exact carcasa rulmentului ...Sa va explic ...rulmentul s-a uzat si joaca in carcasa ....cind apesi ambreiaju', acesta preseaza placa de presiune ....si dispare jgomotu' nemai existind vibratii ...schimba-l si ai scapat pentru un timp ...(depinde cit e de bun ) ...
Merci mult pentru raspunsuri.
Acum am si eu o intrebare. Daca tot umblu la rulmentul de presiune, sa schimb si discul ( masina are 33 k km ) asa preventiv chiar daca nu mi-a dat nici un indiciu ca ar trebui schimbat.
Cam cat costa operatiunea asta ( la service / mecanici de bloc ) ? Nu prea le am cu preturile si nu vreau sa ma "intepe" careva.
Inca ceva, daca nu-l schimb acum poate sa ma lase in drum acest rulment ?
GEF.
...Roadrunner...
23 Sep 2003, 10:03
Daca huruie de mult, s-ar putea sa-ti fi mincat si din soarele de la placa de presiune......Cel mai bine desfa-le, si in functie de uzura le schimbi sau nu .....
Piesele tre' sa coste vreo 2 milioane -2,5 maxim toate 3......
Da manopera, cam cat ?
La preturile astea ... trebuie sa-mi pregatesc bugetul dinainte.
GeF.
sirjohn
17 Oct 2003, 08:55
Si eu tot pt rulmentul de presiune votez... si eu am aceiasi problema.
In general manopera intr-un service cat de cat bun (exclus cele din spatele blocului pt o operatiune asa de delicata), este intre intre 80-120.000 lei/ora...
Acum, cat de repeda si corect se misca respectivul mecanic... asta e alta poveste... ideal ar fi sa stai pe langa masina si sa-i stai in cap sa nu traga chiulul... si oricum intreaba-l pe maistru inainte cam la ce pret se ridica manopera...
Daca apuci sa faci reparatia inaintea mea... ceea ce este f probabil (nu prea am timp de dus masina prin service), te rog sa-mi spui care au fost efectele.
Am si eu o intrebare... care este problema daca ignor acest zgomot...? si nu iau nici o masura?
Toate bune!
bondoo7
19 Oct 2003, 20:49
am avut si eu problema asta, dar n-am descoperit nici o chestie care sa provoace zgomotul, dupa demontarea completa a ambreiajului nu am constatat nici o uzura prematura, dupa montaj vre-o saptamana nu a mai facut, dar....atat, am vazut la mai multi problema si inclin sa cred ca e din ciclul "asa face toate"....
dragOn
19 Oct 2003, 22:03
peste 700k lei pentru ca am intrebat io! si la mine e terminat!
Red_Bull
12 Oct 2008, 00:20
Rulmentul de preiune este intr-o carcasa.Acesta este atasata de o furca care apasa direct pe placa de presiune avand ca efect debraierea(decuplarea miscarii de rotatii a motorului de cutia de viteze).Din ce spui tu in momentul actionarii "zgomotul dispare" pot fi 3 posibile cauze:
1.rulmentul defect (spart)
2.rulmentul joaca in carcasa.
3.cablul de ambreaj poate fi prea strans. (in cazul acesta iti provoaca si o uzura mai rapida a placii de presiune cat si binainteles rulmentul).
Eu am scimbat recent chit complect (volanta,disc amreaj,placa de presiune,rulment) ~ 200 ron.Fara manopera.(am schimbat eu acasa).
Mr_Devil83
12 Oct 2008, 04:23
Crezi ca in 5 ani de zile no fi rezolvat problema?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.