pro155
11 Nov 2010, 17:41
Cand vreau sa pornesc, electromotorul se ineaca deodata apoi mai invarte apoi iar da sa moara si tot asa pana porneste masina.Asa a facut si inainte si pana la urma s-a dus de tot electromotorul.Azi am schimbat carbunii (la electrician)si speram ca problema s-a rezolvat dar in continuare electromotorul face ca inainte.Am curatat bornele de la baterie si contactul de masa de la surubul de la electromotor.Care ar putea fi cauza?
pavel_daniel
11 Nov 2010, 17:52
Salut.Cel mai probsbil un scurt-circuit in infasurarea statorica.Dar nu e de neglijat nici cea rotorica.Vezi ca este un topic despre cum se masoara cu lampa de 220V punerea la masa a rototorului si a statorului.Scucces.
ghitza
11 Nov 2010, 17:54
sigur a verificat ala bine electromotoru?sau numa a pus periile si gata.Contactul de la masina l-a verificat?dute innapoi si dai cu el in cap.ca din el e problema,poate da ortoru la masa din cauza bucsilor
gabimilo1
11 Nov 2010, 18:45
Si eu sint de parere ca bucsile electromotorului sint cele care iti fac probleme. In mod normal ele se schimba odata cu schimbarea periilor ( ca tot e dat electromotorul jos). Daca nu sint bucsile de vina atunci se pot suspecta contacte electrice imperfecte , contactul de forta al electromotorului sau chiar acumulatorul (bateria).Electromotorul ar trebui verificat in gol inainte de montarea lui pe masina.
PH-06-BOA
11 Nov 2010, 20:48
Corect, completez, ca poate nu stie, contactele de forta sunt cele din starter(solenoid) , cele doua suruburi de cupru. Pentru rotor, daca are bucsile bune si tot atinge de stator (nu ca da la masa), poti lua un span de doua zecimi din rotor. E insesizabil la caracteristica de putere. Pentru cele doua suruburi, slabeste piulitele de fixare (nu cele cu care strangi conexele), primele de langa corpul de fibra sau textolit, asa de mult incat impingand de suruburi in interior, sa-ti permita rotirea lor cu 90 sau 180 de grade. dupa care le strangi. Cu asta schimbi pozitia uzata a contactelor interioare, fara a demonta starterul. Incearca inainte cu o baterie buna.
pro155
11 Nov 2010, 21:46
Bateria este noua.
Electromotorul a fost verificat pe bancul de proba inainte sa mi-l dea inapoi si mergea.
Pe masina dupa ce pornesc iese fum din bobina de deasupra lui dar eu cred ca acel fum este din interiorul electromotorului de la un scurt.
Maine il mai dau jos si caut eu urme de scurt in el.
bygy007
11 Nov 2010, 23:31
ce ai zis tu cu fumul este ca s-a incalzit cum zicea cineva cind umbli pe acolo schimbi tot (ma refer la perii si lagare), vezi si arcurile de imping periile daca sint bune si asigura o presiune de contact destul de buna , vzi detalii
aicimai poate fi si de la avans reglat necorespunzator (prea mare)
pro155
13 Nov 2010, 16:46
Cred ca am rezolvat.Unul dintre carbuni se intepenea in locasul lui si nu isi facea cursa pana la capat sa atinga de rotor.In timp o sa-mi dau seama daca numai de acolo a fost.Acum merge biine.
bygy007
14 Nov 2010, 00:06
alea trebuie sa mearga usor in suportil lor , nu merge mai iei la smirghel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.