Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme avans static
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
va rog sa ma scuzati pt topicul arhidiscutat dar am cercetat toate topicurile am dat find samd..dar tot nu m-am lamurit
Intrebarea mea este urmatoarea: am avansul static(rotirea delcoului) dereglat, l-am reglat ca la carte cu lampa de control dar nu trage ca lumea motorul, si as vrea sa stiu cum se procedeaza la reglarea "dupa ureche", cum se determina pozitia optima a delcoului dupa ureche.
unii spun ca se regleaza cu motorul la relanti, altii cu motorul turat..cu furtunasul de la vacum scos..bagat etc.
Care e adevarul , ca in cartea lui Corneliu nustiucum, Automobile Dacia(care este super de altfel) nu am gasit reglarea dupa ureche.
Multumesc anticipat
Al Cap0nE
Ar fi culmea sa gasesti reglarea dupa ureche intr-un manual de specialitate wink.gif . Dupa ureche, cel putin metoda mea, desfaci surubul delcoului ca sa il poti roti, si cu motorul usor turat dai in repata (sau stanga) pana cand obtii turatia maxima a motorului. Te duci si asculti la esapament daca da rateuri (acele buf-uri la intervale de timp). Daca da rateuri, mai rotesti putin spre stanga...si iar la esapament...si tot asa pana obtii turatia maxima la care nu da rateuri. Cam asta e. Dar e posibil ca masina sa nu mai traga si din alte cauze, nu numai avans. Succes

PS
In paralel cu avansul, reglezi si amestecul wink.gif
argon
cand spui usor turat la ce te referi?2000-3000 sau 1000-1500? furtunasul de la vacum sta la locul lui?
DodoBird
QUOTE(sandman @ 25 May 2005, 17:01)
cand spui usor turat la ce te referi?2000-3000 sau 1000-1500? furtunasul de la vacum sta la locul lui?
*



Desi NU recomand, eu fac asa :
Caut din delco turatia , oarecare si o zicem buna (la ralanti)
Nuse scoate niciun furtunas de nicairea !
apoi la reglajul asazis bun pun podul palmei in cpul pipei de aer din capul carbului , se aseaza perfect palma acolo (o fi gandita pt asa ceva ?)
si turez cu mana clpeta de acce;lerati foarte lent spre turatii mari chiar foarte mari peste 3500 cat te lasa inima sa no fortezi )!
daca in podul palmei stangi simt ca pipa vibreaza atunci nu e bine .

ma intorc si dau in stanga sau dreapta cate putin delcoul dupa fiecare modificare verificand vibratia ca mai sus
pe masura ce te apropii de punctul optim vibratia scade din ce ince mai mult , pana cand preactic ea DISPARE !

Strangi surubul de prindere . Si gotova !

Trebuie putintica experienta dar dupa aceea iti ia max 3-4 minute! Trebuie doar sa "feeel the vibration", nu e greu doat trebuie sa fii atent.

Bafta!



gattoman
Sal.Eu stiu o alta metoda.Se aduce volanta la semn si apoi se scoate fisa centrala.Aceasta se apropie de partea metalica a masinii si se invarte de delcou stanga sau dreapta pana se vede scanteie in varful fisei , inseamna ca acolo trebuie sa fie delcoul.In unele cazuri putin mai la dreapta(spre masina).
argon
da, metoda asta o stiu si eu, din cartea lui Mondiru, e cea mai buna, nu mai trebuie sarme, stroboscoape , etc, se scoate fisa centrala din bobina si se pune pe masa masinii, se invarte de delco si cand face tzac gata(cu contactul pus)..metoda verificata si garantata.
incubus
QUOTE(gattoman @ 25 May 2005, 22:21)
Sal.Eu stiu o alta metoda.Se aduce volanta la semn si apoi se scoate fisa centrala.Aceasta se apropie de partea metalica a masinii si se invarte de delcou stanga sau dreapta pana se vede scanteie in varful fisei , inseamna ca acolo trebuie sa fie delcoul.In unele cazuri putin mai la dreapta(spre masina).
*



NU se invarte stanga sau dreapta dupa cum ti se arata (scanteia !)! Lantul cinematic are jocuri care pot da erori la reglare in functie de sensul din care vii ! Se roteste delcoul in sens orar cat permite (cca. 30 grade), se pune contactul, apoi se apropie fisa de masa si se roteste delcoul USOR in sens antiorar, pana apare scanteia. Ala e punctul corect de reglaj...
gattoman
Sal.Sunt incepator in ale mecanicii deci scuzati exprimarea si daca am omis unele detalii.Am spus aceasta metoda caci am vazut ca nu a mai fost zisa de nimeni. biggrin.gif biggrin.gif Cred ca e buna.
zax
QUOTE(incubus @ 26 May 2005, 23:13)
NU se invarte stanga sau dreapta dupa cum ti se arata (scanteia !)! Lantul cinematic are jocuri care pot da erori la reglare in functie de sensul din care vii ! Se roteste delcoul in sens orar cat permite (cca. 30 grade), se pune contactul, apoi se apropie fisa de masa si se roteste delcoul USOR in sens antiorar, pana apare scanteia. Ala e punctul corect de reglaj...
*



Cineva mai sus spunea ca trebuie pus volantul la semn. Trebuie, sau reglajul asta se poate face in oice pozitie a motorului?
gattoman
Dupa cum am spus
QUOTE(gattoman @ 25 May 2005, 22:21)
Se aduce volanta la semn si apoi se scoate fisa centrala.
*


danny_nt
si eu reglez cam in acelasi fel numai ca in loc de pus fisa la masa pun in bec la masa si la condensatorul de pe decou(la surubul care prinde condensatorul) banuiesc ca e cam acelasi lucru
zax
Presupun ca se scoate fisa din capacul delcoului, nu din bobina; presupun corect?
sheba
QUOTE(DodoBird @ 25 May 2005, 18:02)
Desi NU recomand, eu fac asa :
Caut din delco turatia , oarecare si o zicem buna (la ralanti)
Nuse scoate niciun furtunas de nicairea !
apoi la reglajul asazis bun pun podul palmei in cpul pipei de aer din capul carbului , se aseaza perfect palma acolo (o fi gandita pt asa ceva ?)
si turez cu mana clpeta de acce;lerati foarte lent spre turatii mari chiar foarte mari peste 3500 cat te lasa inima sa no fortezi )!
daca in podul palmei stangi simt ca pipa vibreaza atunci nu e bine .

ma intorc si dau in stanga sau dreapta cate putin delcoul dupa fiecare modificare verificand vibratia ca mai sus
pe masura ce te apropii de punctul optim vibratia scade din ce ince mai mult , pana cand preactic ea DISPARE !

Strangi surubul de prindere . Si gotova !

Trebuie putintica experienta dar dupa aceea iti ia max 3-4 minute! Trebuie doar sa "feeel the vibration", nu e greu doat trebuie sa fii atent.

Bafta!
*


care ii capul pipei de aer.? sa fie gaura aia (cam de 5 cm diametru) la care vine racordat kestia aia din plastic ce duce la filtru de aer?
mishujkl
metoda din fata blocului: cu motorul pornit se misca delcoul stanga sau dreapta pana obtii turatia maxima dupa care se ia putin din avans (se roteste delcoul spre stanga maxim 3 grade). eu asa fac si merge.
einstein1984
Credeam ca avansul se regleaza cu bec si semne, ca la carte, si dupa aia se regleaza carburatorul dupa ureche.
EUROPE_
QUOTE(zax @ 30 May 2005, 11:57)
Presupun ca se scoate fisa din capacul delcoului, nu din bobina; presupun corect?
*


Presupui corect!

@argon, eu nu recomand sa reglezi avansul static dupa ureche, ca sa traga motorul mai bine s-ar putea sa-i maresti avansul dupa metoda asta, ceea ce nu e prea bine.
Gheorghedracu
Argon, dupa metoda ta reglezi avansul static corect dar asta nu garanteaza ca e corect si in miscare, din cauza ca intra avansul vacuumatic in functiune. Si de fapt toate ideile de aici sunt corecte in aceeasi masura, daca nu luam in seama diferenta introdusa de vacuum. Aducerea volantei la semn la scinteie pe cilindrul 1 garanteaza ca suntem la PMS si cam atit. Dupa care jocul cu becul sau cu fisa de la bobina sunt variante ale aceleiasi idei, si anume ca scinteia trebuie sa se intimple la PMS. Desigur, ca nu trebuie adus cilindrul 1 la PMS. Poti sa alegi cilindrul trei sau oricare, dar de unde stii exact cind e la PMS ca nu ai reper pe volanta?

Celelalte metode care presupun sa ai motorul in miscare, nu mai au de-a face cu avansul static decit daca se decupleaza vacuumul.

dar asta nu inseamna ca nu sunt bune. Cred de fapt ca fiecare isi poate gasi propria lui metoda care poate fi la fel de buna ca oricare alta, atita vreme cit se inteleg principiile de functionare ale motoarelor.

Iata ce spune manualul Haynes R12 (si altele, caci ideea e universala). Cu motorul oprit dar contactul pus, si cilindrul 1 la scinteie (dupa volanta) se foloseste un bec sau ohmmetru legat la firul care merge de la condensator la bobina si la o masa buna a masinii. In mod normal becul trebuie sa fie aprins pentru ca exista diferenta de potential acolo (vezi schema electrica). Ohmmetrul va indica 12V sau pe acolo. Daca nu e aprins rotesti delcoul un pic in sens antiorar pina se aprinde. Dupa asta, invirti delcoul in sens orar pina becul abia se stinge. Inca o data dupa asta il invirti in sens atiorar pina se aprinde becul din nou. In felul asta esti sigur ca ai eliminat jocurile dintre pinioane si cele date de frecari, asa cum strungarii dau avansul un pic inapoi si abiadup-aia inainte ca sa ia jocul din mecanisme. Aicea stringi delcoul si esti gata de o proba de rulare. Daca nu esti multumit de puterea masinii, poti avansa scinteia invirtind delcoul antiorar sau in sens orar ca sa o intirzii. Astea nici nu trebuie sa le tii minte ca pe poezii, te uiti cum se misca lucrurile pe acolo si iti dai seama imediat. Misca cite putin de fiecare data. Eu de obicei fac un semn cu un marker bun la baza delcoului la punctul static, ca sa stiu unde sa ma intorc daca fac vreo timpenie, si in plus ca sa vad cit misc delcoul de fiecare data. Aicea prinde bine niste WD40 la baza delcoului ca sa se miste lin, fara sa sara dintr-o data la 180 de grade cind iti invirti de el cu toata disperarea ca nu vrea sa se miste! Si aicea prind bine si semnele cu markerul. Ca dupa ce a sarit s-a dus naibii munca ta de juma de ora cu becul si o iei de la capat.
viperfox
vreau sa fac un bine celor care (ca si mine) nu reusesc sa gaseasca semnul de pe volanta pt reglarea avansului static prin metora becului/ledului

in STANGA se vede semnul de pe carcasa (linie orizontala)
in DREAPTA se vede semnul de pe volanta (sant vertical, adancime cca 1mm)

in poza nu sunt aliniate bine
diaconuliviu
Si daca te uiti SI mai in dreapta, dei mai vedea deasupra piulitei de fixare demaror inca un sant; ala e semnul static care apare la Dacii, cel spus de tine, in stinga, apare doar la versiunile mai noi.
mishujkl
pai eu ce-am zis. se ia din avans max 3 grade care sunt compensate de avansul vacuumatic in turatie.
argon
avans vacumatic la turatie? m-as mira.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.