Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare garnitura chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kxz
Exista vre-un risc daca ma apuc singur? In mare stiu despre ce e vorba, dar nu am mai facut niciodata. Pot strica/incurca ceva iremediabil astfel incat sa nu-i mai dau de capat dupa aia?

22 Nov 2010, 08:00:
Intrebari as avea 2.
Garnitura trebuie unsa cu silicon? sau cu vaselina?
Am auzit amandoua parerile...
si...
Strangerea o voi face fara cheie dinamometrica.
cam cat se strange? Asa, mai la nesimtire? Sau cu o forta normala?
Adrian_Boy
Se strange destul de tare, ai sa-ti dai seama cand te apuci sa desfaci, dar nu pot sa cred ca tu o sa strangi fiecare surub cu aceeasi forta.

Plus de asta, exista o oridine in tot ceea ce faci, strnagerea si destrangerea... si parca tijele e bine sa le pui in cum au fost.

Da cu vaselina asa un pic, nu exagera, sigur o sa iasa cand vei strange si o sa te sperii ca ai strans prea tare tongue.gif
kxz
Se pare ca mondiru cam a trecut usor peste capitolul asta.
Carburatorul si pompa de apa trebuie demontate?
ghitza
carburatoru si galeria demontate de pe chiulasa.Desfaci rampa culbutorilor din suruburile ce o tin de chiulasa(parca sunt 6 la numar)si o pui undeva sa stii cum ai luat-o,pe urma scoti tijele tachetilor si le pui tot undeva dar in ordine sa stii de unde ai scos-o ca,la remontare sa le pui de unde le-ai luat.Dai chiulasa jos cureti bine garnitura ramasa pe bloc si pe chiulasa dar bine de tot sa nu mai ramana nimic,dupa care montezi garnitura (cum a zis colegu mai sus o ungi subtire de tot cu vaselina)pe urma montezi chiulasa peste si strangi de la mijloc spre exterior.bafta si ne scrii daca nu stii ceva
kxz
Garnitura chiulasa inca nu am cumparat-o. este si ea facuta de mai multi producatori?
caut o firma anume?
...am inteles de la cineva ca este si garnitura siliconata...
si cam cat costa o garnitura?
krapcarasu
[attachmentid=1627674489]
[attachmentid=1627674490]
eu am pus Fermit ,nu sunt probleme
rampa de culbutori parca nu am scos-o
pompa de apa ramane pe ea
gaurile filetate din bloc sa fie luna, nici macar o picatura de nimic
fara dinamometrica sa nu strangi cu prelungitoare exagarate
ungi garnitura cu ulei de motor
CGDBZ
Strangerea neuniforma (ceia ce se intampla cand strangi la mana) duce la "ovalizarea chiuloasei" si implicit la arderea garniturii de chiluoasa mult mai repede decat normal .Cauta un service ca nu e chiar scump sau un "meserias" de cartier care are cheie dinamometrica.
kxz
gata datul jos. ce uita manualele e ca trebuie data jos galeria. adica 6 suruburi sus si doua jos. la alea de jos accesul este cel mai simplu daca dai jos si electromotorul.
inelul ala metalic de pe marginea cilindrului era terminat si pe acolo a intrat apa in cilindru.
chiulasa era stransa prin metoda taraneasca, adica a trebuit ceva forta pentru a slabi suruburile.


garnitura chiulasa fermit: 16 lei.
cea data jos de pe masina era cu dungute rosii, o fi autospeed.
autospeed am inteles ca e cam 8 lei...
motorul are cam un an juma de cand a fost facut, deci de 8 lei se poate zice ca a tinut.
Alex4u
foarte usor de schimbat...desfaci suruburile ..desfaci chiuloasa..cureti resturile lipite dupa chiuloasa si bloc...bine ca aici ai grija cu tije ..cu suruburile de la galerie..etc etc... pui garnitura de chiuloasa eu am luat daia cu silicon pe ea..dar daca nu ai daia dai cu niste vaselina o pui si apoi strangi..eu aici am facut rost de o cheie dinamometrica..si se strange in ordine suruburile eu le-am strans cam la 6 daN si dupa vreo 400 km le-am restrans..montezi tijele...si gata...este foarte simplu..
Lde 2100
Uite si ordinea de strangere pentru cine nu o are.
kxz
la dacie sunt doar 10 suruburi. schema aia e artistica si atat.

ordinea la dacie
10-4-2-6-8
7-5-1-3-9
HUMMER H1
a fost omis si un lucru care mai trebue facut inainte de re asezarea chiulasei pe blocul motor si anume curatate gaurile de la prezoanele care strang chiulasa foarte bine de apa ulei si mizerie ca sa nu risti sa fisurezi blocul motor (treaba f migaloasa ) tongue.gif
kxz
da stiu, oricum ansamblarea a ramas pe maine. cu carpa si joja de ulei sper sa rezolv problema. 3 gauri erau cam pline de ulei, restul pareau curate.

noroc ca nu e nvasta-mea acasa sa vada ca vre-o 3 prosoape si-au schimbat destinatia.
ca sa nu mai zic in ce hal arata cada, ca am spalat radiatorul, capacul de la motor si acolo am facut prima curatare a chiulasei... blush.gif
Alex4u
pai gaurile de la prezoane le cureti cu compresorul..eventual pompa de roti dar e mai anevoie...la compresor si sare orice mizerie apa ulei etc...
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 22 Nov 2010, 08:40)
Se strange destul de tare, ai sa-ti dai seama cand te apuci sa desfaci, dar nu pot sa cred ca tu o sa strangi fiecare surub cu aceeasi forta.

Plus de asta, exista o oridine in tot ceea ce faci, strnagerea si destrangerea... si parca tijele e bine sa le pui in cum au fost.

Da cu vaselina asa un pic, nu exagera, sigur o sa iasa cand vei strange si o sa te sperii ca ai strans prea tare tongue.gif
*




Mai , mai , ce documentat esti tu ,dar de unde stii asa multe , ai schimbat si tu ...? icon_mrgreen.gif
krapcarasu
QUOTE(kxz @ 22 Nov 2010, 22:24)
da stiu, oricum ansamblarea a ramas pe maine. cu carpa si joja de ulei sper sa rezolv problema. 3 gauri erau cam pline de ulei, restul pareau curate.

noroc ca nu e nvasta-mea acasa sa vada ca vre-o 3 prosoape si-au schimbat destinatia.
ca sa nu mai zic in ce hal arata cada, ca am spalat radiatorul, capacul de la motor si acolo am facut prima curatare a chiulasei...  blush.gif
*


daca nu gasesti cheie dinamometrica si ai vreodata drum pe aici poti sa strangi cu a mea
kxz
Merci de oferta, dar acum am apelat la un vecin care a mai facut asa ceva. si asa am venit la sufa de la suceava, ca acolo s-a stricat, cu cineva care nu era dus de multe ori la biserica. adica am mers si cu 100 km/h, depasiri... daca mai dura drumul cativa km faceam ulcer garantat.
Am ramas surprins cat de tare a strans, io am desfacut suruburile cu o cheie obisnuita de 17 si nu mi-a trebuit multa forta. Presupun ca fostul proprietar nu a mai strans chiulasa dupa ce a facut motorul si a mai mers cei 500 km.
Alex4u
Nu e bine sa stranga la maxim de la inceput...trb strans moderat si dupa 500-600 km strans definitiv
alexxbossu
o intrebare am si eu..
se mai poate monta chiuloasa din poza fara a fi rectificata bine inteles dupa ce o curat[attachmentid=1627845642] [attachmentid=1627845643]
nikuniku
alexxbossu la gaurile care sunt in ia,muncesti degeaba,nici rectificata nu mai iese,asa ca cumpara alta de la dezmembrari sau una noua(cam greu sa gasesti)
krapcarasu
daca o rectifici ca pt comprimare dispar gaurile, doar nu au mai mult de 2 mm adancime
corbex
In lipsa unei alternative, rectific-o, dar o sa-ti iasa compresia peste 10.
payty
vorbeste cu un mester care face asta. mie mi-a luat 30 de lei pt rectificat si curatat si a iesit ca noua.

e pacat de ea sa o arunci. Rezulta un raport de compresie mai mare si daca nu e exagerat de mare, ai doar de castigat din asta.

alexxbossu
acele gauri din lateral au mai mult de 2 mm

eu mai am o chiuloasa pe masina dar este de supernova, am luat motoru cu totu si la-m pus pe masina. acum vrau sa refac motoru meu si nu stiu daca pot pune acea chiuloasa pe motoru meu. multumesc oricum pentru sfaturi
PH-06-BOA
Daca mergi pe gaz, poti sa iei din ea si 2,5 mm si sigur va merge bine. Asa cum e , in niciun caz nu e buna. Inelul din stanga in poza, e aproape strapuns. Eu am luat 3mm din una de motor de 1600, ca abia mai invarte electromotorul la prima rotire, pe gaz merge extraordinar de bine, demaraj depasire, tot ce ar trebui la o masina (Francezi-si bat joc de noi, si am sa spun de ce), doar ca a trebuit sa modific putin delcoul, ca batea avansul la peste 3000 de ture. Acelasi lucru face si benzina, mai ales vara. Am redus camera de ardere, de la 44 cm cubi, la 28, masurati cu seringa, iar inaltimea totala a chiulasei, de 71, de la 74. Am comparat patru chiulase, trei Romanesti de 1400 si 1600, si una Frantuzeasca. Toate aveau peste 30 cm cubi, numai cea Frantuzeasca avea 21.
Garnitura de fermit, are silicon pe ea, si cu orice ai unge-o, nu se lipeste de ea. Deci e inutil sa incerci s-o ungi. Daca e de clingherit clasic, merge stropita cu motorina, care se imbiba in ea. Strangerea se face incepand de la centru, in spirala catre capete, pana nu se mai strang suruburile tragand cu o forta obisnuita de o cheie cu bratul normal(fara prelungitor) .Daca e greu de apreciat si nu ai dinamometrica, poti determina forta, cu un cantar. Pe un prelungitor adaugat la cheie, cu lungimea de 50 de cm, tragi de capat cu un cantar, atat de tare, incat sa indice numarul de kg dublu, fata de forta ce-o vrei la strangere. Adica, ai bratul de 50 cm, tragi cu 14 kg, pentru a fi un cuplu de 7 daN. Pentru chiulasa, strangi cu 7-7,5 daN, si mai strangi odata dupa o jumatate de ora si asa ramane. Eu le strang si la 9, si n-au fost probleme.
Am spus de multe ori, sa se alinieze bine garnitura, sa fie concentrica cu cilindri, ca altfel bate pistonul in inelul metalic, care are tendinta sa coboare in cilindru daca nue perfec deasupra lui. Pentru asta e necesara ovalizarea gaurii de centrare (cea de langa delcou) din garnitura, si trasarea pe bloc a unei linii tot pe partea cu delcoul, pe marginea garniturii centrate, ca dupa ce se aseaza chiulasa, sa poti pune garnitura la linia trasata. Daca o lasi asa cum cer prezoanele (suruburile), sigur nu va veni bine pe cilindri. Nicio garnitura nu s-a potrivit perfect pe bloc, din cate am pus. Mai multe, altadata.
Nu dai jos rampa de culbutori.
george 07
[quote=alexxbossu,25 Oct 2012, 15:10]
"acele gauri din lateral au mai mult de 2mm " ...mai simplu e sa ancarci acele gauri (ancarcare cu sudura) si dupa urmeaza rectificarea (planare...)
alexxbossu
multumesc pentru sfaturi

o sa desfac si chiuloasa de o am pe masina si vad care din ele e mai buna

revin cu poze si detali cand ma apuc de treaba deocamdata ploua afara si a incepus sa se lase frigu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.