Tiristu'
24 Nov 2010, 13:36
De ceva vreme am observat ca masina trage dreapta si am si putin joc in volan.
Sa fie de la asta?
Sau sa fie de la altceva ?
Kiraly
24 Nov 2010, 14:37
ai grija nu cumva sa mori cu masina aia.schimba cat mai repede
Alexio
24 Nov 2010, 14:47
Schimba bieleta aia.
De ce ar trage dreapta... bieleta, caseta de directie, geometrie, presiune in pneuri, tocirea pneurilor, tirant... etc
Eu zic sa verifici rotile daca sunt echilibrate, si daca au cauciucurile deformatii. Faci un drum cu ea si daca face tot asa schimba ce au zis colegii. da bieleta aia tot schimbo nu conteaza daca e vina cauciucurilor, ca e nasola rau, macar un buruduf sa nu mai intre toate mizeriile acolo.
Kiraly
24 Nov 2010, 18:16
cu bieleta aia sigur ca este radiat deja cauciucul.dute la un mecanic dupa ce ai schimbat bieleta sa echilibreze
1310CL
24 Nov 2010, 18:23
Salut,schimba bieleta cum spune si Kiraly si apoi la un mecanic sa ti faca unghiul de fuga
P.S:In curbe nu iti fluiera rotile?
PH-06-BOA
24 Nov 2010, 21:58
Daca nu era poza, ce-ar fi fost de vina ca-i trage dreapta? Daca bieleta n-are joc, nu te lega de ea. Caseta numai daca are vr-un arc mai puternic prin ea, te-ar trage la mal.
Roata blocata pe dreapta, te poate trage in dreapta. De la etrier blocat, placute uzate si neparalele, care nu mai permit intoarcerea pistonului, care si el poate fi cocsat. Unghi de fuga mare pe stanga (cu mai confundati cu convergenta), sau mic pe dreapta, care se fi putut deregla din uzura excesiva a bucsilor de cauciuc de la capatul tirantului impingator (cel de pe bascula de sus), sau urechea din lonjeron e rupta. Daca pe dreapta, tirantul a trecut prin acea ureche din fata, cu bucsi cu tot, unghiul de fuga pe dreapta devine mai mic ca cel din stanga, si normal ca ete invins primul. Mai poate trage intr-o parte, si de la unghi de cadere anormal, adica un lonjeron sa fie deplasat catre exterior, si masina sta cracita ca la ginecolog. Rulment spart, cauciuc moale mult fata de celalalt. Mai trage si datorita proastei tehnici de montare a cuplajului de la volan. Totdeauna suruburile se strang cu rotile pe directia inainte, nu asa cum va vine mai bine. Cand o sa indreptati rotile, bucsile vor sta torsionate si se comporta ca un arc ce trage intr-o parte, si se vor si distruge nesperat de repede.
Tiristu'
24 Nov 2010, 22:24
Multumesc frumos. Pai deja problema ma depaseste din punct de vedere al cunostintelor mecanice, asa ca voi incerca sa merg la mecanic sa imi fac bieleta,unghiul de fuga,burduf, si ....un nene mi a zis sa mi schimbe si capatul de bara. Cauciucurile abia le-am pus,are doar un drum de CT cu ele si nu suiera cauciucurile in curba... Doar cand virez dreapta simnt un mic fier pe fier asa ...sau la o groapa cv cand merg incet acelasi sunet fier p fier...si parca o simt asa la volan un pic.
Alexio
25 Nov 2010, 10:25
capul de bara... exact ce am zis si noi... schimbi bieleta de directie cu totul... si iti vine si burduful acela la ea... Costa intre 65 lei si 90 lei cu totul...
calin_pirotehnistul
17 Dec 2010, 21:17
Ma confrunt si eu cu aceeasi problema, imi trage dreapta destul de tare. Am crezut ca e din cauza cauciucurilor. Le-am schimbat cu altele de iarna si ce-i drept parca s-a mai ameliorat. Dar tot mai trage dreapta. As vrea sa pun directia la punct dupa sarbatori si ma intereseaza sa aflu cam ce ar trebui schimbat si cam cat ar costa sa fac toata directia sa fie cat de cat ok?
O sa merg la cineva sa o urc pe elevator, cam la ce ar trebui sa ma uit si ce jocuri ar trebui sa verific?
protektor
17 Dec 2010, 21:37
referitor la fier pe fier ..vezi sa nu ramai fara placutele de frana,ca alea se mai aud fier pe fier cand is gata
PH-06-BOA
17 Dec 2010, 21:58
Cand trage intr-o parte, vezi in primul rand sa nu fie franata roata de pe partea care trage. In continuare verifica egalitatea unghiurilor de fuga (stanga-dreapta). Daca sunt diferite, le reglezi din tirantul impingator. Vezi c-am mai scris odata asta, chiar acum, pe alt topic.
am si eu o problema. Trage stanga... Asa dintr-o data. Rotile sunt la fel. Directia e reglata in urma cu 1500 km si la ochi nu se vede sa fie vreo problema cu ea. Presiunea e egala. Am crezut ca e de la frane. Etrierul de pe stanga era putin intepenit asa ca l-am desfacut si acum merge perfect, nu freaca nu se incalzeste roata. Pe stanga spate frana e ok. Caseta e ok nu are jocuri, nici bieletele. Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb crucea aia de la volan. Sa fie de acolo?
QUOTE(kog @ 26 Oct 2011, 16:29)
Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb crucea aia de la volan. Sa fie de acolo?
Da. Desfa putin suruburile si apoi strange-le cu rotile perfect drepte.
mda. S'prost. De acolo era. Acu tine drept
claudyyu89
28 Oct 2011, 00:14
si eu am avut probleme din cauza unui cauciuc deformat care era greu de vazut cu ochiul liber.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.