Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garla de probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
zax
In primul rand imi cer scuze ca am creat acest topic cu niste probleme care se mai discuta inca pe alte topicuri, dar sunt cam multe si cred ca sunt un pic interconectate. Iata-le (vb. de o dacie berlina din 98, pe carburatie):

A inceput sa mearga cam prost de ceva vreme (mers trepidant la ralanti, nu are putere, galagie) Atunci cand plec - motor rece - trag shocul la max pornesc motorul si apoi imping shocul pana cand ralantiul ajunge pe la 900-1000 de ture. Plec de pe loc, intru in trafic si motorul invepe sa se incalzeasca.Acu incepe prima runda de probleme: motorul merge bine fara shoc dupa ce indicatorul de temperatura trece de a 2-a linie de jos in sus - cred ca 40 de grade; pana atunci innebunesc shocul: stau la semafor si mai imping un pic shocul pentru ca a crescut prea mult turatia; plec de pe loc si cand schimb a 2-a se opreste motorul, la a 3-a la fel, pana trag iar shocul; motorul nu se mai opreste dar ralantiul a ajuns iar la 1400. Ma rog, problema se rezolva dupa ce motorul se incalzeste destul cat sa am un ralanti rezonabil dupa ce imping de tot shocul.Merge bine are si putere, pana cand inndicatorul de temperatura trece de pozitia orizontala (adevarul este ca asta vara nu trecea de pozitia asta) cand incepe sa nu mai aiba putere si sa faca si galagie (dupa ce se incalzeste si uleiul) Am inceput prin curata si regela bujiile;aratau bine, erau destul de albe si nu prea incarcate dar deschise cam mult.Apoi am schimbat avansul vacumatic (membrana era sparta) dupa care am reglat iar avansul (nu ma pricep prea bine dar dupa cum mergea motorul parea ok). Parca s-a simtit o imbunatatire dar nu cine stie ce. Daca opresc motorul incalzit si il pornesc imediat o ia la sfert de cheie, fara acceleratie; il las 10-15 min si incerc sa-l pornesc iar - nu mai vrea nici mort fara acceleratie si dupa ce porneste miroase a benzina. Am spalat carburatorul, am reglat plutitorul si am schimbat si uleiul. Am scapat de zgomot, a urcat si presiuna la ulei si nici nu se mai incalzea asa. Si de pornit a inceput sa porneasca mai usor. Treaba a tinut 2 saptamani dupa care a inceput iar galagia presiune mica la ulei si temperatura ridicata. Cred ca o sa cumpar un aditiv de ulei sa vad daca se rezolva. O intrebare ar fi ce fel de aditiv si cam cat costa?
Ieri a inceput sa faca iar probleme la pornirea dupa 15 min asa ca am schimbat bujiile. Acum cele vechi erau negre. Pe cand le schimbam am atins bobina de inductie si m-am fript. E normal sa se incinga asa tare? Am uitat sa va zic ca de vreo saptamana am trecut pe benzina premium 99+ de la petrom pentru ca ecopremium e varza dupa ce ca e fara plumb mai e si de 95. Dupa schimbarea asta mi s-a parut ca nu mai consuma asa mult (pana sa spal carburatorul crescuse consumul cam mult)
Gata ca am scris cam mult si cred ca v-am cam plictisit. Acum pun si niste intrebari pe scurt:
Am reglat carburatorul si jiclorul de aer e deschis la max. - e normal?
Ce ulei de motor sau ce aditiv (si de unde sa-l cumpar ca sa fiu sigur ca e ce scrie pe eticheta) sa cumpar?
Aceeasi intrebare pt uleiul de cutie care asta iarna imi muta masina de pe loc si nu putem sa bag a 2-a dimineata iar acum cand e cald si merg mai mult se face apa.
Bobina e normal sa se incinga (eu cred ca nu) si ce fel de bobina sa iau si de unde?

Deocamdata cam asta ar fi si multumesc pentru rabdare
Lacaru
Nu stiu daca am inteles exact ce vrei sa spui dar:
- e normal ca dimineata cand motorul e rece sa trebuiasca sa tragi socul. Asta este si rolul lui, sa suplimenteze cantitatea de benzina, doarece o parte din stropii de benzina din amestec condenseaza pe peretii cilindrului. (De aceea este contraindicat a se circula mult timp cu socul tras).
- cand stai la stop mai bine o ti putin accelerata decat sa mergi cu socul tras
- socul il tragi dupa cat e nevoie doar cand demarezi si il impingi la loc sa zicem dupa ce ai schimbat a doua.

Din cate stiu eu nu este bine sa folosesti benzina fara plumb in motoare pe carburatie, deoarece are alt punct de aprindere si poti in timp sa strici motorul. Acuma depinde de la Dacie la Dacie. In a mea din 87 nu am bagat niciodata benzina fara plumb, iar decand a aparut eco premium nu pot spune ca am observat inrautatiri in functionarea motorului.
notchman
Bobina nu are cum sa te friga ?!?! poate sa fie calduta , dar sa poti lejer sa tii mana pe ia ..
Incarca sa schimbi condensatorul si platina (pe care o reglezi la 0,4mm) si vezi daca mai incinge , ..daca tot faci mici pe bobina , nu ai incotro trebuie sa o schimbi..

Aditiv , te sfatuiesc sa nu bagi bani multi in iel un 2+2 costa 100mii, si nu am auzit pe nimeni sa zica , cum ca ar dauna ....io de asta folosesc si sunt multumit de iel...
zax
Lacaru>
Nu ma deranjeaza ca trebuie sa trag socul la pornire problema e ca pana la 40 de grade (daca asta inseamna a 2-a linie) nu pot regla sub nici o forma ralantiul. Ori se supratureaza ori moare cand iau brusc piciorul din acceleratie.
Nu cred ca mai exista benzina cu plumb (cica polueaza). Cel putin Petromul si Lukoilul nu mai au. Ecopremium de la Petrom e benzina fara plumb de 95. Eu inainte bagam de 98 dar nu se mai gaseste. Oricum asta 99+ e mai buna clar... fuge si masina mai bine si nici nu ma duduie asa motorul

notchman>
Cand am reglat bujiile am schimbat si platinele si condensatorul... O sa mai verific odata deschiderea la platina si daca e buna iau chiar azi alta bobina. Sunt curios ce e si cu funinginea aia pe bujii...

Ce nu inteleg e de ce merge prost cand se incalzeste? O fi din cauza bobinei? Sa fi fost stricata mai de mult si sa umblat degeaba la carburator, bujii si restul? Este adevarat ca se incalzeste spre 90 grade (cum nu s-a incalzit ea niciodata) dar asta cred ca e bine nu? Si inca ceva: cateodata (depinde de temp de afara) cand e cald motorul, incepe sa intrerupa la ralanti. Sa fie avansul mare? Dar daca e asa n-ar trebui sa dea rateu in carburator? Si de ce face urat numai la ralanti si daca e turata in gol merge bine? Zic ca depinde de temp de afara pentru ca atunci cand ploua e ok
maxiK
si eu stiu la fel : la daciile cu carburatie nu pui benzina fara plumb
clar schimbat platina si condensator
spalat pompa si filtru de benzina (altfel degeaba ai spalat carburatorul)
verifica ca nu cumva plutitorul sa fie spart
draku
bobina n-ar trebui sa se incalzeasca asa tare...
poate gasesti sa iei una imprumut pt proba...
mai verifica si distanta la platina, ca daca ai pus una cu palpatorul de plasti, e posibil sa se fi tocit un pic (materiale de calitate !) si sa se micsorat distanta la contacte
Lacaru
Vanzatorul de la Petrom mi-a zis ca Eco Premium are in loc de plumb mangan.
La mine indicatorul de temperatura are trecute si valori numerice in dreptul gradatiilor, si iti pot spune ca motorul intra in regim normal de functionare de la 80 de grade in sus. Peste 90 este deja periculos.
Nici temperatura prea mare nu face bine functionarii motorului. Cand e incins motorul benzina se evapora usor si de aceea porneste doar daca apesi pe acceleratie.
Daca zici ca ai bujii cu funingine (vrei sa spui negre) inseamna ca ele nu dau scanteie buna, si cauzele pot fi mai multe: bobina, capac delco, platine, fise.
gattoman
in primu rand schimba bobina ca nu mai e buna daca frige. apoi verifici capacu de la delco si fisele. ca sa reglezi carbu tre sa fie motoru cald.
cu benzina, din cate stiu eu, nu conteaza de care pui. acuma nu mai are nici una plumb. toate au inlocuitori.
daca vrei sa pui aditiv in ulei cauta unu cu bisulfura de molibden. stiu ca sunt de la 2+2.
zax
QUOTE(Lacaru @ 27 May 2005, 14:55)
La mine indicatorul de temperatura are trecute si valori numerice in dreptul gradatiilor, si iti pot spune ca motorul intra in regim normal de functionare de la 80 de grade in sus. Peste 90 este deja periculos.
Nici temperatura prea mare nu face bine functionarii motorului. Cand e incins motorul benzina se evapora usor si de aceea porneste doar daca apesi pe acceleratie.
*



Daca ai gradatii zi si mie ce inseamna fiecare (sunt doua linii sub orizonatala si doua peste) Poate daca poti pui si o poza.

QUOTE(Lacaru @ 27 May 2005, 14:55)
Daca zici ca ai bujii cu funingine (vrei sa spui negre) inseamna ca ele nu dau scanteie buna, si cauzele pot fi mai multe: bobina, capac delco, platine, fise.
*




Cum verific fisele? Am unele noi, siliconate, dar sunt un pic cam scurte. Odata m-am trezit ca mi-a sarit una, dar cred ca acum sunt prinse bine de bujii.

QUOTE(gattoman @ 27 May 2005, 17:38)
in primu rand schimba bobina ca nu mai e buna daca frige. apoi verifici capacu de la delco si fisele. ca sa reglezi carbu tre sa fie motoru cald.
cu benzina, din cate stiu eu, nu conteaza de care pui. acuma nu mai are nici una plumb. toate au inlocuitori.
daca vrei sa pui aditiv in ulei cauta unu cu bisulfura de molibden. stiu ca sunt de la 2+2.
*


Carburatorul l-am reglat cu motorul cald si am deschis jiclorul de aer pana aproape ca nu mai are rost arcul ala de pe el. Daca-l strang scade turatia deci eu zic ca e reglat bine dar ma mira faptul ca se desface atat de mult.
Stiu ca benzina nu mai are plumb dar de ontat conteaza pentru ca cifra octanica difera. Eu am pe luneta un abtipild care zice sa fol numai benzina de 98 iar ecopremiumul e de 95. Stiu ca tetraetilul (sau asa ceva) de plumb se foloseste pentru ridicarea cifrei octanice, iar de obicei alea cu plumb erau de 98.
Sa pun acelasi aditiv si in cutie, sau mai bine schimb uleiul cu speranta ca gasesc unul mai bun? De Duralube cam ce parere ai (de fapt aveti, ca ma intereseaza orice parere argumentata)?
zax
II DAU FOC!!!!!!(DACA NU IA SINGURA)

Am schimbat aseara bobina, am reglat si platina (0,4 mm) ca era cam inchisa si ce sa vezi?!.... TOT SE INCINGE! Diferenta intre bobina noua si cea veche este ca pe aia veche scrie 8C iar pe cea noua scrie 4k. Sa fie oare asta cauza?

Aseara, dupa ce am schimbat bobina si am reglat platina a inceput sa intrerupa tot timpul la ralanti; nu mai conteaza daca e cald sau nu motorul.
zax
Acu' am vazut ca se incinge si condensatorul impreuna cu farfuria avansului vacumatic. Oare n-o avea vr'un scurt pe undeva? Cum as putea sa verific?
wo_name
incearca sa schimbi locul bobinei din spatele motorului o poti pune pe aripa interioara stanga, asa vei elimina o buna parte din caldura care vine de la motor.
Firele ar trebui sa fie destul de lungi.
zax
Vad ca eu intreb, eu raspund! Ce faceti fratilor, chiar asa mare e problema asta cu bobina? Macar incercati cu celelalte, chiar daca au trecut pe locul 2.
Ma rog, eu continui sa va tin la curent cu traba cu bobina ca ma ingrijoreaza rau (si sincer cred ca pana la urma asta este sursa problemelor motorului). Dupa ce mi-a venit ideea cu scurtul am incercat sa verific: am deschis platina si am verificat cu creionul de tensiune firul negru dintre bobina si delcou dupa ce in prealabil l-am deconectat de la bobina - nu e in scurt. La fel am facut si cu firul care se duce in bord - nici asta nu e in scurt. Acum probabil ca cineva se va distra teribil citind aceste randuri (pai daca era in scurt era ca si cand platina ar fi fost tot timpul inchisa si nu ar mai fi pornit in veci). Acum incerc sa analizez la rece simptomele:
- bobina se incinge => e pusa in scurt
- motorul are intreruperi => ceva fura curent (probabil, caci mai poate fi si altceva la ce nu m-am gandit)
Din astea doua rezulta, presupunanad ca au aceeasi cauza, ca undeva intre bobina si platina fixa exista o pierdere de curent prin influenta (arc electric). M-am uitat la motor noaptea si nu am vazut (sper ca nu-s eu chior) nici o scanteie pe langa delcou => daca am rationat corect si am vazut bine, pierderea ar trebui sa fie in interiorul delcoului. Ma duc astazi sa vad daca gasesc pastilele de plastic de la platina si verific si asta.
Daca cineva are ceva de comentat la rationamentul asta - nu va jenati!

Aaa... si inca ceva: e normal ca firul care alimenteza bobina (cel care vine de la contact) sa fie dat la masa atunci cand cheia e scoasa din contact?
zax
QUOTE(wo_name @ 30 May 2005, 12:24)
incearca sa schimbi locul bobinei din spatele motorului o poti pune pe aripa interioara stanga, asa vei elimina o buna parte din caldura care vine de la motor.
Firele ar trebui sa fie destul de lungi.
*




Pai acolo e! chiar deasupra bidonului pentru spalator parbriz!
mickeybirchoff
salutare. inca o problema din aceeasi gama :
PROBLEMA :
posesor de dacie 1310 cu gpl ('98), masina cu personalitate puternica de altfel, am o nedumerire :
masinuta mea , in vitezele 1, 2 si 3 (mai putin) parca are ceva in neregula : iau piciorul de pe acceleratie (cu ambreiajul sus) si se simte parca as fi pus frana - deranjant de puternic. Asta cand e rece, adica dimineata in general - rece ca temperatura, nu ca motor rece. Si pe gpl face la fel, dar parca mai moale, nu asa de violent. Inca ceva, am schimbat uleiul (Lubrifin si cu aditiv - cred ca 2+2 ) si - nu ca ar avea vreo legatura - dar de atunci face figuri. De asemenea, cand am cumparat-o - martie - pleca la cheie, si pe benzina, si pe gpl. Acum nu mai vrea nici pe una, nici pe cealalta - in conditiile in care atunci erau - 0..5 grade dimineata, acum mult mai multe. Pleaca pana la urma pe benzina, cu soc si dupa 3-4 pedale de acceleratie.
SOLUTII POSIBILE :
- un mecanic, fara sa vada masina, mi-a zis ca e normal, pentru ca e motorul rece (cade varianta, motorul era rece si in martie) si ca e normal (la ,,frana" din 1,2 si 3) pentru ca e frana de motor (mi se pare cam tras de par, ca e prea violenta, cum am mai zis).
- am verificat traseul cablului de acceleratie ( atat am putut si eu pentru ca sunt incepator - prima masina, de 2 luni, eu de profesie soarece de internet) si nu e incordat niciunde.
- mi-a zis cineva ca ar putea fi filtrul de aer, ca, intr-adevar, au fost niste dimineti mai umede pe-aici (ploua noaptea, efect de sera ziua), dar si aici am rezerve.
RUGAMINTE
Daca cineva a mai intalnit simptomele astea, sa-mi zica si mie care e problema, daca nu, merg cu dansa la mecanic - dar poate dau de vreun capatanos ca ala de v-am vorbit mai devreme despre dansul.
Multumesc.
Ov
incearca un reglaj la aprindere. Poate a fost facut un reglaj mai "de iarna" si d'aia nu-ti porneste bine acum. Prin reglaj inteleg distanta platina si bujii, carburatie (nu prea in cazul tau ca ai si GPL), avans.
gattoman
schimba si condensatorul(nu e mult). apoi verifica bujiile si regleaza-le, regleaza avansul si la urma mai umbli la carburator. daca tot nu merge sad.gif as zice sa te duci la un mecanic.
raptordivx
Tocmai mi-am amintit si eu o faza cu care m-am intalnit la masina .. cand dau a treia chiar daca ridic piciorul de pe acceleratie merge constant, ca si cum ar fi totusi accelerata. Nu stiu de ce si nici din ce cauza.. poate aveti voi o idee. E de rau ? huh.gif
zax
mickeybirchoff>
eu zic ca daca abia ai luat-o n-ar fi rau sa-l suni pe meseriasu care ti-a vandut-o (daca mai ai numarul) si sa-l rogi frumos sa-ti dea un sfat. Numa' suna-l inainte sa incepi sa umbli pe la surubele. Dacia e masina cu personalitate; nu gasesti doua la fel. Baiatu care a avut-o o fi invatat-o daca a facut-o el, iar daca nu, macar sa te trimita la ala care a pregatit-o de vanzare ca poate o nimereste mai repede decat cine stie ce neghiob care a schimbat si el doua roti si acum isi zice mecanic si care ti-o da peste cap de nu mai stii nici sa te urci in ea. Oricum, cand afli care-i buba sa-mi spui si mie ca si a mea merge mai bine cand e umezeala afara.
zax
Fratilor, eu o dau dracu de mecanica si de dacie ca asa nu mai merge. Am rezolvat problema cu intreruperile la ralanti si cum anume: mi-am adus aminte ca atunci cand am schimbat platina bujiile erau albe asa ca am pus iar platina aia veche, am mai reglat un pic avansul ca umblasem la el si nu's ce mi-a venit de am umblat iar la amestec... si ce sa vezi: nu mai intrerupe. Sa mor daca mai inteleg ceva! Ma rog, BOBINA TOT SE INCINGE dar mi s-a parut ca s-au curatat un pic bujiile (am scos una si are o zona mica alba pe langa electrozi dar nu bag mana in foc ca nu era dinainte); am curatat una cu carpa si o sa ma mai uit sa vad daca se mai afuma.
Deci problemele curente:
1. Incingerea bobinei
2. Variatia cu aproximativ 200 de ture a ralanti-ului atunci cand temp motorului este cam intre 20 si 40 gr.C
3. Incingerea excesiva si rapida a motorului - cauze posibile:
- uleiul foarte prost - se incalzeste destul de repede si scade cam mult presiunea dupa 1/2 ore de mers in oras la orele amiezii (fie vb intre noi mai mult stat ca orasul este Bucuresti)
- densitate cam mare a antigelului (inca nu am reusit sa cumpar un densimetru sa verific)
4. Cresterea presiunii la ulei si stingerea becurilor dimineata este tarzie daca nu accelerez (parca ar fi prima pornire dupa schimbarea uleiului) Problema asta o am de cand am cumparat masina adica de aprox 2 ani si apare indiferent daca uleiul este nou sau nu
Nu stiu daca sunt legate intre ele dar astea-s problemele cu motorul meu si oricine are o parere il rog sa si-o expuna aici chiar daca pare stupida; nu se stie de unde sare iepurele
zax
QUOTE(mickeybirchoff @ 30 May 2005, 16:18)
... De asemenea, cand am cumparat-o - martie - pleca la cheie, si pe benzina, si pe gpl. Acum nu mai vrea nici pe una, nici pe cealalta - in conditiile in  care atunci erau - 0..5 grade dimineata, acum mult mai multe. Pleaca pana la urma pe benzina, cu soc si dupa 3-4 pedale de acceleratie....
*



Filtrul de aer l-ai verificat? E curat? Nu zic ca asta e cauza dar eu nu am umblat la el de 2 ani de cand am masina si il cam suspectez pentru problemele cu pornirea si mersul prost pe caldura. Dupa ce rezolv problema cu bobina poate ma obosesc sa-l curat sau sa-l schimb si p'asta.
zax
Na ca uitai. Am vazut eu intr-o schema electrica a daciei berlina ca acel condensator de pe delcou ar trebui sa fie de 2,2 microfarazi si pe al meu scrie 0,75 (fara microfarazi) si mai am unul prin porbagaj pe care scrie 0,2-0,25 microfarazi. de 2,2 inca n-am gasit. Nu cumva d'asta s-o incinge bobina? Pe condensatoarele voastre ce scrie? Din pacate pe ala vechi al meu nu scria capacitatea!
cristidb
Daca e prea mic condensatorul, se impusca platina. Rolul lui e sa se incarce in timpul in care platina incepe sa se deschida, pana ajunge la o deschidere suficienta incat sa nu se produca scanteie intre platini.
Daca e prea mare scanteia la bujii va fi mai slaba pentru ca scaderea fluxului magnetic in bobina in momentul deschiderii platinei va fi lenta.
Daca e mult mai mare va impusca platina pentru ca el tot prin platina se descarca in momentul in care platina se inchide.
In concluzie puneti condensator de 2,2uF, sau mai bine aprindere electronica.

Legat de incalzirea bobinei, nu e neaparat un criteriu de a determina daca e bolnava. Daca e montata pe motor sigur se incalzeste. La mine e tot timpul incinsa dar merge fara probleme. Asa s-a incalzit de cand era masina noua.
zax
Pai nu e montata pe motor. E pe aripa din stanga, langa bidonashul cu lichid pentru spalat parbriz. Oricum, pana la urma cred ca o sa ma duc la un electrician ca vad ca din vorbe nu iese nimic. Nu's ce are da nu-mi place deloc cum face... nici motor, nici cutie, nici articulatii... Cred ca trebuie sa strang bani s-o vand
diaconuliviu
QUOTE(zax @ 31 May 2005, 11:24)
[...]Am vazut eu intr-o schema electrica a daciei berlina ca acel condensator de pe delcou ar trebui sa fie de 2,2 microfarazi si pe al meu scrie 0,75 (fara microfarazi) si mai am unul prin porbagaj pe care scrie 0,2-0,25 microfarazi. de 2,2 inca n-am gasit.
*


Capacitatea condensatorului de la delco e 0,22 uF.
De regula vei gasi 0,25 uF, cel putin asa am vazut in ultima vreme.
2,2 uF e imens, 0,75(daca o fi asa) e mare.

Incalzire excesiva motor e si din avans mic.
A, pune-l pe cel din portbagaj, ca e de valoarea indicata sau, mai sigur, cumpara unul.
zax
O sa-l pun pe ala din portbagaj ca e nou (l-am cumparat si dup aia am vazut schema asa ca d'aia nu l-am mai pus). O sa mai reglez inca odata avansul dar de data asta o s-o fac static. Am vazut un topic pe aici unde cineva zicea o metota cu pus volantul la semn, si rotit delcoul pana da scanteie fisa centrala. Avand in vdere ca nu am lampa stroboscopica si nici vreo idee despre cum se foloseste o sa incerc metoda asta ca pare exacta
wo_name
bobina mea se pare ca si-a dat sfarsitul sad.gif

are carcasa din ebonita (nu e capsata) se poate repara? merita?

daca da ceva sfaturi
diaconuliviu
QUOTE(wo_name @ 2 Jun 2005, 09:16)
bobina mea se pare ca si-a dat sfarsitul sad.gif

are carcasa din ebonita (nu e capsata) se poate repara? merita?

daca da ceva sfaturi
*


Te uiti daca nu a pierdut uleiul. Poti incerca s-o reincarci, dar fara mare speranta-daca a functionat fara ulei, foarte posibil sa se fi strapuns izolatia.
Mai bine iei una noua
wo_name
ala este ulei de transformator? sau de care?
zax
Uite ca se poate!Azi de dimineata cand a fost destul de racoare a mers bine (exceptand opririle de rigoare ale motorului de dimineata) dar asta pana cand am inceput sa stau la semafoare. Pana la urma temperatura mototrului a inceput sa urce spre 95 dar mai tarziu decat in zilele calduroase iar acul a stat o perioada buna un pic peste orizontala (cam cum statea asta vara). In perioada asta a mers bine si nici bobina nu s-a mai incins asa. Ma tot gandesc daca o fi vreo legatura intre incingerea motorului si incingerea bobinei; iar daca da, care? Se incinnge motorul si din cauza asta si bobina sau invers?
Si inca ceva: toate temp pe care le spun sun cam babaite pentru ca indicatorul meu de temp este din cele fara cifre, asa ca daca are cineva posib sa-mi puna si mie o poza cu un indicator care sa arate si temp langa gradatii, il rog sa-si faca pomana si sa o puna ca sa nu mai vb. aiurea
diaconuliviu
QUOTE(zax @ 2 Jun 2005, 14:20)
Uite ca se poate![...]
*


Ajuns la 95 e limita superioara. Asta e termostat sau avans mic.
Ai pus condensatorul de care ziceam? de 0.22uF?
zax
Sa o ia dracu. Ma enerveaza de nu mai pot. Ieri am schimbat filtrul de aer (am masina de 2 ani si nu am umblat la el) si ce sa vezi? Iar intrerupe la ralanti cand se incalzeste. Sper ca duminica sa am ceva timp si o fac bucati. O sa reglez tachetii ca am impresia ca tacane, si dupa aia reglez iar avansul si amestecul. Mi-am printat cateva post-uri in care explica lumea ca pentru prosti cum se fac reglajele, 090.gif si daca tot nu merge... gun3.gif Vrea cineva o dacie din 98?
zax
N-am schimbat inca condensatorul da o s-o fac. O sa schimb si termostatul numai spuneti-mi si mie daca e complicat ca n-am vazut niciodata cum se umbla la sistemul de racire si mi-e cam frica ca nu voi face aerisirea bine. Trebuie sa golesc neaparat radiatorul sau se poate schimba fara sa pierd prea mult lichid de racire?
diaconuliviu
QUOTE(zax @ 3 Jun 2005, 10:09)
N-am schimbat inca condensatorul da o s-o fac. O sa schimb si termostatul numai spuneti-mi si mie daca e complicat ca n-am vazut niciodata cum se umbla la sistemul de racire si mi-e cam frica ca nu voi face aerisirea bine. Trebuie sa golesc neaparat radiatorul sau se poate schimba fara sa pierd prea mult lichid de racire?
*


Se poate si fara nu curge mult.
Dar..schimba condensatorul..e maaaare..oscilatia de alta frecventa..tens mai mica..
dantes
Vis-a-vis de presiunea uleiului...Daca asa a facut tot timpul (adica nu conteaza ca ai ulei bun in motor), atunci sa nu fie pompa de ulei...Ideea e ca daca nu ai ungere buna, sau mai bine zis..minima, atunci se incalzeste mai mult motoru....

De altfel...eu la berlina cand am schimbat radiatoru' (ca era mic) s-a rezolvat ca prin minune TOT...si ce am gasit in cel vechi? Pamant...calamina..etc... Ia curata-l si tu un pic ... acuma oricum nu o sa poti sa-l cureti bine...dar oricum iti faci idee daca e bun...

De asemenea iti recomand pentru timpul verii, un termostat care deschide la 76...Eu am unu care-l schimb vara...iar iarna cel de 89...
cristidb
Sonda care indica presiunea uleiului poate indica gresit. Inainte de alte repartaii ar fi bine sa se inlocuiasa sonda cu una care functioneaza corect pe alta masina.
Daca la relanti mic nu se aprinde becul atunci e posibil ca sonda pentru ac sa nu indice corect.
Noroiul, rugina si alte chestii care se acumuleaza in radiator si motor se formeaza din cauza mersului doar cu apa fara antigel.
zax
QUOTE(cristidb @ 3 Jun 2005, 14:08)
Sonda care indica presiunea uleiului poate indica gresit. Inainte de alte repartaii ar fi bine sa se inlocuiasa sonda cu una care functioneaza corect pe alta masina.
*


Din pacate n-am nici un prieten cu dacie ca sa-i iau sonda. Dar sa presupunem ca gasesc, unde-i sonda asta si cat de greu e de schimbat?


QUOTE(cristidb @ 3 Jun 2005, 14:08)
Daca la relanti mic nu se aprinde becul atunci e posibil ca sonda pentru ac sa nu indice corect.
*


Pai nu numai ca nu se aprinde, dar chiar indica presiune maxima pana cand se incalzeste uleiul si incepe sa scada la ralanti. Cu motorul turat am intotdeauna presiune maxima, nu mi s-a intamplat niciodata sa nu am presiune la ulei cu motorul turat oricat de cald ar fi. Deci ar putea sa se amorseze de fapt sonda greu si nu pompa de ulei?
Si inca ceva: am cumparat un aditiv de ulei numai ca acum nu stiu ce sa fac cu el. Are vreo 400 ml iar eu am nivelul maxim la ulei. Ce se poate intampla daca peste aia 3 litri de ulei care-s in motor mai pun aproape 1/2 litru de aditiv? sau mai bine dau drumu la 400 ml de ulei si adaug aditivul apoi? (sincer n-as vrea pentru ca nu am unde iar pe marginea strazii mi-e scarba)
B_28_URA
QUOTE(raptordivx @ 30 May 2005, 14:51)
Tocmai mi-am amintit si eu o faza cu care m-am intalnit la masina .. cand dau a treia chiar daca ridic piciorul de pe acceleratie merge constant, ca si cum ar fi totusi accelerata. Nu stiu de ce si nici din ce cauza.. poate aveti voi o idee. E de rau ? huh.gif
*






mi se paere k am mai zis pe undeva, s-ar putea sa fie de la debitul de aer, la masina lu tata facea asa, imi consuma mult, nu fugea, si frana de motor OHA, adik reducerea aia de care vb u
zax
S-a rezolvat si problema termostatului. Am fost duminica la munte si la urcare a fiert motorul asa ca am scos de tot termostatul, m-am intors fara el si temperatura n-a mai trecut de 60 grade (sau car dracu o fi a 2-a linie de jos in sus) dar bobina tot s-a incins. Am cumparat un termostat nou de la reprezentanta dar inca nu am apucat sa-l pun.
Inca ceva: stie cineva unde pot gasi in Bucurestiul asta mare o mica saiba de plastic care izoleaza papucul de la platina mobila?
cristidb
Nu crezi ca e mai usor sa confectionezi saiba de plastic decat sa o cauti in magazin? Cat de greu poate fi sa tai o bucata de plastic dintr-un bidon de ulei de exemplu si sa o gauresti.
zax
QUOTE(cristidb @ 8 Jun 2005, 12:03)
Nu crezi ca e mai usor sa confectionezi saiba de plastic decat sa o cauti in magazin? Cat de greu poate fi sa tai o bucata de plastic dintr-un bidon de ulei de exemplu si sa o gauresti.
*


Pai nu prea cred. Mie imi trebuie saiba aia, nu orice saiba. Banuiesc ca poate fi fisurata si sa dea cine stie cum la masa si din cauza asta sa se incinga bobina. Oricum, pentru exemplificare, iata si niste poze cu saiba in cauza. Am gasit eu una, dar era facuta pe vapor, fara sa urmareasca curbura delcoului si s-a spart cand mi-a strans surubul nea mecanicu care a schimbat condensatorul.
cristidb
Credeam ca te referi la cea din exterior. Oricum acolo sunt 12V asa ca nu da scantei la masa. Ori face contact cu masa ori nu.
Se poate confectiona si aia.
DodoBird
QUOTE(zax @ 8 Jun 2005, 13:16)
Pai nu prea cred. Mie imi trebuie saiba aia, nu orice saiba. Banuiesc ca poate fi fisurata si sa dea cine stie cum la masa si din cauza asta sa se incinga bobina. Oricum, pentru exemplificare, iata si niste poze cu saiba in cauza. Am gasit eu una, dar era facuta pe vapor, fara sa urmareasca curbura delcoului si s-a spart cand mi-a strans surubul nea mecanicu care a schimbat condensatorul.
*



Bobina este destul de normal sa se incalzeasca la un drum de peste 15 minute !
zax
Ce dracu vorbim de o luna incoace? Pai mi se incinge bobina, nu se incalzeste. Nu pot sa tin mana pe ea dupa 30 de min. E normal sau nu e normal?
diaconuliviu
QUOTE(zax @ 9 Jun 2005, 10:07)
Ce dracu vorbim de o luna incoace? Pai mi se incinge bobina, nu se incalzeste. Nu pot sa tin mana pe ea dupa 30 de min. E normal sau nu e normal?
*


Am zis sa schimbi condensatorul ala aiurit, e perfect posibil si de acolo.
Bobina se incinge printre altele si cind e partial strapunsa-deci, dupa schimbare condensator, daca tot se incinge, testezi una a unui amic. E posibil sa ai si scurt partial pe la platina.
zax
L-am schimbat, l-am pus pe ala romanesc de 0.20-0.25 si... ia ghici? M-a lasat dupa 10 min. Eu stiam ca tre' sa se impuste platina si sa nu mai porneasca, in schimb facea ca o drujba si cu avariile pornite am ajuns in service unde un tip a zis ca-i sarita o tija si ca ma costa 1 mill. sa o puna, dar apoi l-am gasit pe altul care la inceput a zis ca-i sarita de la punct da' a vazut ca merge rotund la turatii mari asa ca a schimbat condensatorul. Am acum unul "Made in France" pe care scrie 0.27 si bobina tot s-a incins. Am schimbat si termostatul si acum acul la temperatura apei nu mai trece de orizontala si parca nu s-a mai incins asa dar nu sunt sigur pentru ca a fost si cam racoare si nici nu am mai mers cine stie ce. Mai vedem dupa ce merg macar vreo juma de ora.
driverx
Mai, ia vezi, nu ai probleme cu delcoul? O masa, platina care tine prea mult contact, etc...dinastea...
zax
QUOTE(driverx @ 13 Jun 2005, 13:03)
Mai, ia vezi, nu ai probleme cu delcoul? O masa, platina care tine prea mult contact, etc...dinastea...
*


Am mai pus pe undeva poza asta dar totusi o mai pun odata. Atunci cand am pus condensatorul romanesc am reglat avansul static "ca la carte", adica cum zice lumea p'aci, cu volantul la punct, rotit delcoul trigonometric pana se aprinde becul care e legat intre minus-ul bobinei si plus, parca, si atunci e reglat avansul. Ia de vedeti si voi cam in ce pozitie e platina cand s-a aprins becul.Tin sa precizez ca platina era reglata la 0.4mm, iar in poza are 0.05mm. Daca e bine sa-mi spuneti voi. Becul mai sta aprins inca aproape un sfert de tura.
zax
S-a cam rezolvat problema. Am reglat tachetii si mi-a mai crescut presiunea la ulei ca incepuse sa scada rau cand se incalzea. Motorul nu se mai incinge ca am schimbat termostatul care era de vina. Acum daca s-a mai racit si vremea a inceput sa mearga chiar bine. Culmea, reglajele sunt facute dupa ureche si chiar de mine pentru ca mecanicul (care fie vorba intre noi tot asa le-a facut) nu a convins-o sa mearga bine. Aerul l-am reglat pe strada intr-o seara cand m-am dat mai tare la ea si am vazut in lumina farurilor celui din spate un fum ca de trabant. Din fericire era de combustibil nu de ulei asa ca am reglat aerul pana nu a mai scos fum. Dupa aia am oprit la o benzinarie sa verific presiunea si a pornit cam greu, asa ca am mai umblat un pic la avans (am impresia ca nu merge vacumaticul de loc) l-am dat mai mic dar l-am facut prea mic si cand l-am dat la loc am avut noroc sa cada intr-o pozitie buna si de atunci merge asa cum mergea.

Problema care o mai am acum e ca se incinge in continuare bobina, sau cel putin se incingea penru ca n-am mai verificat-o. Mi-am cumparat un extinctor, am o bobina de rezerva in portbagaj, asa ca acum nu-mi mai bat capul si sper sa nu se intample nimic.

Acestea fiind spuse ii rog pe operatori sa inchida topicul asta pentru ca eu nu m-am lamurit cu sa o fac, si multumesc tuturor pentru pareri.
ionutctn
Am eu cartea aia de intretinere si reparatii Dacia (aia mai noua).
Scrie acolo tot ce vrei. Iti da toate amanuntele (dupa simptome si modalitatea de remediere). Acolo te lamuresti.
Daca vrei iti dau cd-ul ca e pe cd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.