Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre axul volan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Maskatu
Incepe sa ma cam roada treaba asta. Am inceput sa dau telefoane pe colo colo, la reprezentante dacia (lucru care il evit mereu sa il fac), prin targ, etc si se pare ca nu se mai fabrica minunatul ax de volan. Iar ultimul pret ramas la el este de 400-450 ron, adica aproape dublu fata de cat era asta vara cand se mai fabrica. Traiasca specula romaneasca...

Asadar singurele optiuni ramase sunt ax "de srl" sau schimbarea cruciii de jos.

Rog sa posteze aici cei ce au intampinat probleme cu axul volan, cum au solutionat enigma, ce au schimbat,etc.

fuzzzy
Am votat a treia optiune... am cumparat asta-vara ax volan de origine, eram in dubii ca ar fi fost de origine pana am ajuns la mecanic... acesta l-a vazut si a ramas surprins impreuna cu seful de service, au zis ca nu au mai vazut demult ax volan asa cum cumparasem, deja credeau ca nu se mai fabrica...
Bogyciu
Intrebati si la o reprezentanta Dacia, vedeti ce pret primiti. Eu cand cautam am trimis un mail la vocea clientului si am fost asigurat ca la dealerul din Tulcea gasesc pe stoc asa ceva, doar ca nu poti cumpara piesa separat, ci doar sa o schimb acolo. Intre timp am gasit in Galati cu 230 ron, auriu, in cutie albastra, cu holograme, certificat de garantie... Asta se intampla in vara.
Maskatu
Probabil ca mai sunt stocuri ramase...
argon
Nu se poate reface crucea de la cel vechi cu niste bucse din poliuretan custom made? ca am inteles ca aia se strica.
Maskatu
Pai aia se strica, dar cine sta sa iti faca operatiunea asta "migaloasa"? Am gasit cruce si la 15-20 de lei, dar nu stiu daca sunt bune sau nu....
argon
Un strungar de exemplu iti face si bucsele si montajul.
powertodacia
eu mi am schimbat doar crucile, axul este cel original al masinii.daca pica schimb alt ax, tine cat tine si pun altu. nu e mare filosofie sa schimbi axu si nu costa exagerat.
cat despre original cred ca am zis de n ori ca nu se mai fabrica componente de directie originale sau daca sunt , exista la lichidari de stoc, de nove, etc.
Pt mine axu volan reprezinta o mica problema, pb mare este bucsa si rulmentul acela nenorocit din ax de sus care tine axu pe coloana, dasta iti si tremura volanu, din cruce nu iti tremura doar auzi jocu si uzura la gropi.
poate aflati cum se schimba si bucsa de sus ca ma dus cu capu.
Maskatu
Cred ca merg pe asam. wacko.gif Sper sa reusesc sa dau o tura sambata in targ, sa vad daca mai gasesc original.
argon
Pacat ca nu gasesti SH din Germania, ca nu aveau moarte. Iti dau 10.000 km max cu Asam.
djasu82
Eu am votat optiunea 4 si dupa mine l-as face la strung cu 100 de lei scapi ieftin si iti faci o cruce cardanica asa cum trebuie.
Maskatu
10-15 mii ar fi bine pentru 120 lei cat costa asta de asam. La ce strungar sa ma duc sa imi faca mie axul? Tu zici sa cumpar doar crucea si sa o inlocuiesc? Trebuie sudata cu punct marginea de la cruce ca altfel se desface si ai incurcat-o...
powertodacia
Nu se sudeaza pastila de la cruce pa urechea axului.Se duce dracu toata vaselina din pastila plus ca pastila este foarte subtire , mai ales partea din capat,(CAPACUL)
lirutza
Eu cand am schimbat axul, am luat de origine (telescopic, in cutia albastra) si am dat 250 de ron (in primavara). Daca ar tine 10.000 de km cel de ASAM, nu mi se pare o afacere buna (ar insemna sa schimb axul la 10 luni si costa mai mult decat un schimb de ulei).
Maskatu
Depinde cat mergi cu masina... daca faci 7 mii pe an te tine 1 an si ceva. Daca as gasi originala 250 l-as lua cu ochi inchisi insa mi-e teama sa nu fie de asam in cutie originala, adica aia albastra cu holograma despre care spuneti voi. Cum iti dai seama daca este original sau nu??

Si nu intreb de nebun, mai sunt colegi pe aici care au dat bani de "original" pe piese de srl, care erau in cutii albastre cu holograma X(. Acum depinde si de unde cumperi. Daca gaseam la ovidiu luam de mult, dar nu mai are, ca in el am incredere, am luat mereu piese de acolo si ce am platit aia am primit.
djasu82
nu stiu ce sa spun , tu alergi cu ea de nebun prin buc ? mai iesi in afara orasului ?
Daca nu gasesti momentan nu te alarma daca e grava situatia te multumesti si cu asam dar eu nu am incredere mare .
Maskatu
Daca ai veni la intruniri ai vedea cum "alerg" eu masina... biggrin.gif Am grija de ea, nu o bruschez, nu iau ca melteanu toate gropile din drum, si evident mai sunt si iesiri ocazionale din oras.

Mi-e teama ca daca "nu actionez" lunile astea, la anul sansele sa mai gasesc unul de origine, vor fi egale cu zero...
powertodacia
ai doua variante: Asam sau cele chinezesti care sunt mai scurte cu 2-3 cm.
Tu alegi, binenteles ca varianta 2 a nu se potriveste
Maskatu
Ce de "variante"... biggrin.gif. Cand am fost pe muntii carpati imi zicea ala ca are unul "frantuzesc" parca la 390... haha! Pai cu banii astia iau "original". mad.gif
powertodacia
tot cites si citesc si cand aud de piese originale pt dsn mi se ridica paru n cap.
ne intalnim si iti arat bon pe un pivot original de la solenza Topoloveni care a tinut 4 luni.
djasu82
ma un strung bun exista in fata la serviciul de langa autovit de la blocul ala galben nou renovat unde am facut eu itp-ul .
Te duci cu piesa la un om cam in varsta dar tare pe meserie si vezi ce se poate face .
Atata timp cat exista strung nimic nu e imposibil de facut si nu dispare .
De sudat se poate da in argon puncte de sudura.
Power daca ma tine si pe mine 4 luni ala de pe partea stanga fata biggrin.gif e clar si nu mai cumpar din targ , desi avea holograma iar tiganca convingatoare biggrin.gif la 30 de lei iar al un baiat de unde am cumparat oglinzile imi cerea 45 de lei pe original .
Oricum la anu le schimb pe ambele cu ceva original , apropo pastrati suruburile originale biggrin.gif eu din punga pivotului le-am sficuit cand am pus mana sa le strang.
Nu au rezistat dupa aceea un car de draci de desfacut , eram si in criza cu itp.
Mie daca imi face probleme eu apelez la strung si barim stiu ca fac o treaba sa nu se mai strice.
mitzone
am sunat ieri la amg. o sa aduca cica in maxim 1 saptamana ax de volan. pretul de dinainte de epuizarea stocului era 270.
Maskatu
Cine-s astia, amg? huh.gif Mi se pare cam putin 270 in conditiile in care in ultimele 5 luni, pretul s-a dublat. Eu am dat 320 lei in decembrie, asta in vitan, dupa ce am negociat calumea, de la 400. Sincer sa fiu nu prea am avut de ales. In magazinele dacia pretul era aproximativ acelasi si se aducea decat pe comanda. Iar de srl sau ce copii mai existau nici nu va recomand sa puneti pentru ca sunt niste porcarii ordinare.

Toti cei care si-au pus orice altceva inafara de cel original au avut probleme cu ele dupa nici 10 mii km, adica au inceput sa faca fix ca cele ce abia le schimbase.

Daca vrei iti dau pe privat 2 numere de telefon ale unor vanzatori din vitan de unde cumpar eu mereu piese ORIGINALE cu care nu am avut niciodata probleme.

Spor!
gcgeorgescu
mai lasa-ne cu prelata galbena, un jepcar si ala.apropo la mihai bravu magazin , reprezentanta piese dacia este (era prin decembrie) ax cu 350 lei.
si hai sa iti mai zic ceva; eu am pus ax de asam in vara-toamna si merge f bine, cei drept a prins putin joc dar nu ca ala care l-am avut de 7 ani original. si oricum nu il mai schimb pana in 2012 la urmatorul itp. ma costat 150lei, fata de 350-400 e diferenta. si masina merge oricum. cu restul de bani am schimbat si discurile si placutele. nici la urmatorul schimb nu o sa dau atatia bani pe un fier(teava). nu merita aproape triplu. la astra a schimbat un cunoscut cu 500 ron iti dai seama la o penala de dacie sa dai 400? nu vreau sa fiu rau dar axul asta e unul din piesele care nu merita si nu valoreaza atatia bani practic e o TEAVA.daca erau discuri pompe de tot felul, sau alte chestii da, dar o nenorocita de teava!?
Maskatu
Aveti toti impresia ca daca mergeti la mihai bravu si platiti in plus un adaos comercial de neam prost si obraz gros, gata domne e 100% piesa originala, nici nu se pune problema. La fel ca si aia de pe mihai bravu, si astia din vitan le cumpara din acelasi loc, adica de la furnizori sau direct de la fabrica, depinzand de ce piesa este vorba. Diferenta o face ADAOSUL COMERCIAL. Daca ai avea minime cunostinte de re-selling si comert, ai sti despre ce este vorba.

Eu cumpar de la "jepcarul" ala de 2 ani si mereu am primit ce am platit adica piese originale la preturi foarte bune si negociabile.

Si uite nefacuta... la mihai bravu era 350 si eu am dat 320 pe el, ca sa vezi... acelasi ax, acelasi ambalaj, aceeasi calitate, si colac peste pupaza am primit si bon fiscal.

Hai sa mai iti spun ceva. Ai dat 150 lei pe petarda aia de ax care cu indulgenta te va tine 10.000 km, adica in 10.000 km va ajunge fix in aceeasi stare in care era cel vechi ORIGINAL din fabrica, pana sa il schimbi.

Matematic vorbind, axul original tine ~60.000 km adica de 6 ori mai mult decat cel de srl, asta inseamna ca aproximativ la al doilea schimb al unui ax de srl, adica 20 mii km, respectiv 300-350 ron, deja merita sa fi pus de la inceput axul ORIGINAL. Nu este o teava, este una din piesele cele mai importante ale masinii, care tine de siguranta masinii si siguranta pasagerilor.

Si eu eram tentat sa pun petarda aia de asam dar am zis ca decat sa inceapa sa aiba joc dupa cateva sute de km, cum de altfel ai patit chiar tu, mai bine pun de origine si stau linistit multi ani de acum inainte.
romaro
adevarul este ca cel de asam nu va tine 7 ani,tinand cont ca deja are joc.cele de uzina sunt al dacului de scumpe si nu inteleg de ce nu le mai fabrica pt ca sunt destule dsn-uri.
bine s-au scumpit,pt ca de asa e in romania,nu se mai fabrica,nu se mai gasesc,hai sa jupuim omu ca tre sa cumpere.
bafta.
Maskatu
Nu le mai fabrica pentru ca asa stie dacia sa "satisfaca nevoile" clientilor "vechi". Acum nu valoram mai nimic pentru ei. Se concetreaza pe logan, de acolo scot bani frumosi, nu din 50-100 de axuri de volan sau 10-20 de cadre de motor. In schimb cand daca te duci in service cu o super nova, o berlina sau orice cazatura, manopera, si preturile sunt aceleasi ca la duster/logan/mcv.

On topic: Anul trecut in vara, axul ORIGINAL costa 150-250 ron. Cand si-au dat seama ca nu se mai fabrica, baietii "destepti" au lichidat toate stocurile, si le-au dublat pretul, drept urmare este destul de normal ca de la 400-450 sa "lase" 50-100 lei. Ei probabil ca le-au cumparat cu 80, maxim 130 ron si isi scot bani frumosi din profit.

Inainte de a il monta am pus un burduf de bieleta, iar dupa ce a fost montat l-am pus peste cuplaj si l-am prins cu soricei. Va recomand si voua sa faceti acelasi lucru, mai ales daca aveti axul din fabrica si inca nu are joc. In felul asta il mai "pacaliti" cu cateva mii de km. Pozitia lui este foarte proasta, de aceea se strica pe capete... tot noroiul, nisipul, etc, sare pe el si decalibreaza crucile.
vioar
LA 90 de mii sa dus primul cel original adica in vara anul trecut atunci am gasit 270 ron original si 160 asam,dar am dat 60 ron pe unu second tot original dar la care nu am pus burduf a tinut saracu pana acum la 124 mii deci 60 ron si 34 mii km eu zic ca este bine.am plecat iar prin magazine 300 original 160 asam deci pe care il iau fiindca second nu cred ca mai gasesc.
Maskatu
Mai intrebi? Evident original.
gcgeorgescu
fiecare c parerea lui dar sa sti ca nu am joc la asta de asam , in comparatie cu cel din fabrica. si eu unul zic ca daca vrei sa scapi cat mai repede de o petarda de masina nu bagi bani in ea , decat fix ce e urgenta , gen in momentul de fata poate un cheder nou la parbriz ca inca mai intra apa sau cel putin asa am eu impresia ca inca nu sa scat fiind frig afara si inghetand mocheta pe dedesupt. acum ca sa incalzit e mai umezeala , nu apa. in rest totul e ok. pana ma vad cu o masina no made in romania. biggrin.gif cool.gif
mitzone
caut ax volan de ceva vreme. nu gasesc decat de la 500 de ron in sus. am dat un telefon la vocea clientului si mi-au facut rost de un ax inferior la 430 de ron, trimis la serviceul amg din pantelimon. ma duc acum sa fau o raita prin autovit sa vad daca gasesc mai ieftin si revin aici cu rezultatele.
Maskatu
Nu mai suna la vocea clientului ca dai banii de pomana pe telefoane si pierzi si vremea. In targ estevun baiat cum intri, pe dreapta, dupa ovidiu, cam dupa jumatate. Eu am luat de la el cu 320 in dec. Daca nu te duci pana diseara in targ, iti dau nr lui. Acum nu il am la mine.

14 Jan 2011, 15:32:
Nu mai suna la vocea clientului ca dai banii de pomana pe telefoane si pierzi si vremea. In targ estevun baiat cum intri, pe dreapta, dupa ovidiu, cam dupa jumatate. Eu am luat de la el cu 320 in dec. Daca nu te duci pana diseara in targ, iti dau nr lui. Acum nu il am la mine.
mitzone
pai aia de la vocea clientului mi-au rezovat problema..dar cu 430 de ron. am zis pas. am gasit si am luat din vitan azi cu 350. sunt la mai multe chioscuri. schimbat la automarcus grup cu 90 de ron. garantie 18 luni.
Maskatu
Era in cutie cu holograma, nu? Daca tot l-ai schimbat ai pus un burduf la cuplaj?
mitzone
cutie ...holograma, bon, certificat garantie...tot. am bagat si un burduf de bieleta peste..cu vaselina din belsug. a cam marait mecanicu dar s-a calmat pana la urma si l-a pus cu burduf cu tot. gata..mai am distributia si termin cu ea smile.gif. pentru cei care vor sa puna axu mergeti si luati din vitan cat mai e la 350. prin crangasi am gasit azi si la 530 de ron ca cica vine din fabrica cu 470.
Traznitul
ohmy.gif Da ce axul asta, crapa asa una doua? Din ce citesc eu aici parca ar fi consumabile... sad.gif
Maskatu
Daca faci destul de repede 60-70 mii km... da este consumabil. Cam in jurul kilometrilor acestia pica axul. Se intampla din cauza faptului ca este conceput prost si din cauza amplasarii defectuoase, fix sub podea unde este predispus la apa, zapada, noroi. De la toate acestea, crucile capata joc, ce este transmis mai departe in coloana si evident in volan.

Eu am pus un burduf de bieleta la noul ax, sa nu mai am probleme prea curand. Oricum la cat merg eu, daca axul original a tinut 70.000 fara protectie, asta o sa tina pe putin 100.000.
gcgeorgescu
asa sa fie dar la romani sti cum e!
eu cand am schimbat axul la itp in toamna, in perioada(saptamana)aia nu am gasit pe nicaieri, nici la dacia service nu aveau si am fost nevoit sa iau de asam. pe care l-am schimbat de 4 ori (adica service dacia pantelimon -magazin piese pantelimon) caci mecanicii, colegi cu unchimiu, imi ziceau ca au joc din fabrica. al cincilea mi-a gasit baietii de la magazin unul care nu avea joc in schimb nu era de asam (nu era gravat ca pe celelalte, si acea si alta culoare, era mai diferit de asam). acesta ultimul mi-a zis baietii ca din ala turcesc nu de iasi si ca e ultimul ratacit printre asam si ca altul nu mai are si nu mai are cu ce sa ma ajute. deja vanzatorii mii trase-sem de amici de mult. mi-la montat la service si cei drept nu avea joc de loc. avea o mica POCNITURA la viraje, dar mica. acasa m-am dus sa ma vait la finul meu de probleme. acesta scoate un spray de wd40 din duba lui si incepe sa dea pe crucea de jos, mai invarte de volan si iar mai da.wd40 din ala mare cu furtun atasat deja, cel mai mare.dupa o tigara si o discutie am plecat si am lasat-o in parcare.
ca sa scurtez povestea: dimineata m-am urcat in masina si nu numai ca nu a mai pocnit de anu trecut pana acum, dar s-a miscat directia o"frimitura" mai usor. chiar acu cateva zile am prins un wd40 pe mana si i-am mai dat si tot asa s-a mai usurat directia.
o sa il schimb cu unul original, dar in 2012 la urmatorul itp.
Maskatu
Te mai si bateai in piept ca suntem noi nebuni si cu pasarele la cap ca am dat 300-400 ron pe unul original si tu abia la al cincelea ax de asam ai gasit unul mai de Doamne ajuta.

Degripantul ala ajuta doar pe moment problema. Dupa cateva ore atrage praful care in alte cateva ore se va transforma in noroi care nu este deloc bun pentru cruce. Daca nu ma crezi, da cu wd40 pe jos unde este praf si o sa vezi cam ce iese pe crucea ta... Daca vroiai sa faci treaba calumea, puneai un manson de cauciuc, sau un burduf cum am facut eu, INAINTE de a pune axul pe pozitie, apoi dupa ce montai crucea pe caseta, coborai burduful si il prindeai cu soricei.

PS care itp din 2012? Pana atunci iti gasesti tu o rapandula de sielo.
gcgeorgescu
sa te auda dumnezeu mascatu in legatura cu cielo, dar uite ca nu vrea nimeni un schimb. pai 4-5 luni am mers foarte bine cu el asa, daca pt o trosnitura dau cu wd40 la 4-5 luni sunt multumit. si apropo ultimul nu e de asam e ceva turcesc. nu dau inapoi dar 350lei pe o teava tot nu as da, as lua unul de origine la itpul din 2012 , pentru drumurile care le-am facut pana la magazin si la service si viceversa de 5 ori. ma intriga diferenta. toata treaba e ca eu am ramas dupa itp cu 200 lei in buzunar si am mai dat 8 lei pe un wd40 mic.
si fac mai multi km cu axu meu decat faci tu cu cel de origine, sti asta ca fara masina nu ma misc.
Maskatu
Ai ramas cu 200 si la anul o sa dai 400-500 sau cat o sa mai fie atunci + manopera, pe langa banii dati pe axul actual + timpul pierdut. Da, buna afacere...
gcgeorgescu
daca nu imi iau cielo sau altceva, nu se stie poate se ieftinesc sau raman asa, sau iau tot turcesc.
Maskatu
Asta vara era 200, asta iarna am dat 320, si era si 450... deci pe masura ce trece timpul, se scumpeste pentru ca din cate am inteles, fabrica, sau cine il producea, a sistat productia. E ca si cum nu ar mai exista petrol, iar companiile petroliere ar vinde rezervele ramase la preturi exorbitante, ceea ce in termeni tehnici se numeste specula.
gcgeorgescu
ma descurc eu . si iau tot din asta si gata. mare scofala cu o teava. trebuie sa o inlocuim, cum si masina e un "fier" , vezi vorba populara. biggrin.gif

20 Jan 2011, 23:02:
tocmai vb cu jakuly de pe forum care avea logan , cam chel cei drept, dar l-a dat pe cielo full si 45 mil diferenta , e omu in al noulea cer. are servo geamuri de toate . tocmai vb cu el pe mess, scuze de off topic
Maskatu
Pai ce mai astepti? Vinde super nova cu 4-5 mii si ia un cielo din 96 si om te-ai facut. wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.