Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Tehnice - Topic general Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36
Maskatu
La fel ca si pe aria Super nova, m-am gandit sa deschid si aici un topic general de probleme tehnice.

Mai exact, acest topic, in care puteti pune intrebari despre diverse probleme tehnice, care nu merita un topic separat (topic nou). Cu putin noroc, veti primi si un raspuns.


Singurele 2 "reguli" sunt:
-precedati fiecare intrebare cu un numar (urmatorul numar nefolosit)
-precedati raspunsul la intrebare cu numarul corespunzator
razvaneta
1 am si eu o problema la masina de 1,4 prima din 2004 in sarcina daca o turez repede brusc nu vrea sa se tureze si merge in suturi dar daca o iau lent adica batraneste merge bine nu ,,da in nas,, nu stiu de la ce ar putea fi mentionez ca i-am schimbat de curand discul de ambreaj si mi s-a parut ca nu mai are compresie cum era la inceput sa fie oare de aceea?
multumesc frumos
andri1940
(1) Verifica bujiile si schimba-le, mai ales daca simptomul iti apare de la turatie mica
ovidiu87
(1) Ori trage aer fals pe la garnitura de jos de la MPP , ori unul sau mai multe injectoare infundate.
Inclin sa cred ca e de la mpp.
Poky
2. La rotile din spate, piulita ce strange tamburul (cea vizibila dupa indepartarea capacului exterior) prin ce metoda se asigura sa nu se desfileteze singura? Exista un sant perpendicular pe filet pentru un fel de pana presupun dar la mine a fost batuta o bucata din marginea pulitei in acel sant pentru a nu se desfileta. Nu mi se pare a fi insa o metoda corecta... huh.gif
Si daca trebuie pus ceva anume acolo, se gaseste de cumparat separat? Cum ar trebui sa cer la magazin?
dorelus
2. Nu îți fă probleme, piulița nu se va desfileta dacă o bați puțin în fanta aceea.
Problema este că piulița trebuie strânsă bine, concomitent cu verificarea tamburului să meargă ușor.

(moderator edit) numar
Maskatu
1. Verifica sau schimba dupa caz urmatoarele:
-bujii
-filtru aer/filtru benzina
-curata mpp-ul verifica garnitura dintre carcasa filtrului de aer si mpp
-curata senzorul de turatie si contactele mufei senzorului.
Daca problema persista:
-verifica presiunea in rampa
-curata injectoarele
razvaneta
1. a)mpp este curatat de 2 saptamani (garnitura este asezata foarte bine) atat el cat si corpul acela fluture sau cum ii zice, dar mentionez ca am avut probleme acum un an cu el (a cedat)si am pus unul de fiat(mi s-a parut foarte mult 3 milioane pe unul de origine si 1,5 pe unul de import) si nu am mai avut probleme cu relantiul sau turatul motorului de unul singur.(cel de fiat a fost gratuit) filtru de aer este schimbat de curand , nu are nici 200 de km
b)am curatat chiar ieri senzorul de turate care vine prins in carcasa cutiei de viteza cu cele 2 suruburi de 10
c)bujiile nu le-am schimbat de aproape 30000 de km ( sper sa fie de acolo)
d)pompa de benzina se aude pronuntat cand o pornesc dimineata, acel tiuit care s-a auzit intotdeauna
e)am uitat sa spun ca in momentul in care se aprinde becul la benzina deci in momentul in care este putina benzina in rezervor nu mai merge in suturi se accelereaza normal (ma gandesc sa nu fie si gunoaie care sa obtureze alimentarea cu toate ca nu se aude nimic suspect in rezervor)
f)am schimbat fisele am crezut ca este de acolo dar problema persista
g)tind sa cred si eu ca este posibil sa fie ori pompa care nu aduce benzina atat cat trebuie adica in sarcina scade presiunea (m-am uitat si pe traseul de benzina , nu este lovit nici turul si nici returul ) sau a 2 varianta (mai probabila)ar fi cea cu injectorele ca ar fi infundate sau partial( as luat toate cele 4 noi dar am gasit numai de logan si acelea au 4 orificii fata de 2 cat are solenza si ma gandesc sa nu consume apoi mai mult, eu sunt multumit de ea, 5% la exterior si 6-7% in oras ,nu merg prea sportiv
h) tind totusi sa cred ca ar fi injectoarele pentru ca daca ar fi pompa atunci nu ar aduce destula benzina dar ea totusi dupa ~ 3000 de turatii isi revine si merge normal, problema persistand pana in ~ 3000 de turatii
Multumesc frumos pentru raspunurile atat de rapide si la obiect! Astept in continuare pareri daca s-au schimbat datele problemei cu noile amanunte .
i) ma gandesc sa nu fie poate si catalizatorul infundat , cu toate ca acum 2 luni cand am facut itp-ul nu a foat nici o problema , au iesit gazele din prima in valorile normale
Multumesc!
corbex
3. Drumurile mele de WE sint cam de 5-6 sute de kilometri. Iarna, vara, ploaie, senin, scot un consum intre 4,8 si 5,3%. Stilul de conducere e cam acelasi mereu. Diferentele intre minim si maxim sint explicabile prin conditiile de drum si micile abateri in stilul de condus. Cel mai adesea obtin cam 5%. De la un moment dat, brusc, consumul s-a majorat cu 1 l %.
Nu comentez ca e mare sau mic, ci ca e diferit si se mentine, in ultimele 5-6 iesiri cu masina, la acelasi nivel. Mentionez ca:
-filtrele si uleiul sint schimbate de curind.
-masina porneste normal
-motorul merge normal la relanti, in acceleratie si in sarcina constanta
-am demontat corpul clapeta, era curat.
-o observatie ar fi ca, pe la 140, motorul se satureaza, scoate un zgomot putin mai infundat si nu mai vrea sa ia turatie (in viteza a 5-a, caci, daca retrogradez, urca in turatie ).
Am banuit bujiile, le-am scos, aveau putina funingine pe marginea circulara si ceva calamina le electrod si pe linga. Virful electrodului era curat. Le-am schimbat, masina merge la fel si cu cele noi.
Nu par a fi semne ca nu are benzina destula, dimpotriva !Dupa aspectul bujiilor, pare ca amestecul e putin mai bogat decit trebuie.
Intrebarea e:
Care dintre senzori ar putea comanda imbogatirea amestecului?
Daca nu un senzor e cauza, atunci care alta componenta?
Multumiri celor care vor incerca sa ma ajute sa gasesc un raspuns !
ovidiu87
(3) Nu se poate sa fi crescut consumul din cauza racirii vremii?Motorul functioneaza in alt regim termic. Se stie ca iarna creste consumul considerabil .
corbex
3. Cind a crescut, inca nu venise frigul. In plus, am mai prins alte doua ierni, fara sa ma confrunt cu problema.
adicorbos
3. eu cred ca si uzura motorului este un aspect important
si eu ma confrunt cu aceasi problema, legata de consum, la 40mii aveam consum la 1000km 5% iar acum la 120000 pt 700 km am 7% consum mediu
corbex
Da, dar ar fi trebuit sa se manifeste treptat. Am venit de la un drum cu consum normal, cind am plecat in urmatorul a crescut si de atunci se mentine.
shake
4. De cand cu frigul care ne acapareaza pe toti , am observat ca , temperatura nu creste mai mult de 1 liniuta groasa , daca stau in aglomeratie mai creste 2 liniute mici , maxim , cu motorul pornit nivelul antigelului este pe maxim , daca opresc motorul si il las a 2 a zi este cu putin peste maxim. Nu ma deranjeaza asa mult ... ca baga cald , se incalzeste repede , insa nu prea sunt obisnuit sa vad acul la prima liniuta groasa vara imi sta aproape de a 2 a groasa. Este normal sa faca asa ? simt unpic si consumul crescut...
andri1940
(3) corbex, sonda lambda are o mare importanta in "comanda" amestecului, poti sa o verifici ca aici:
silvio21
(5) La Solenza Comfort exista temporizator de stergatoare?Daca da cum il remediez?pe prima trepta nu se intampla nimic,la a doua e viteza mica,la a treia viteza mare.Pot sa-i pun temporizator?
djasu82
QUOTE(razvaneta @ 28 Nov 2010, 16:49)
1. a)mpp este curatat de 2 saptamani  (garnitura este asezata foarte bine)  atat el cat si  corpul acela fluture sau cum ii zice, dar mentionez ca am avut probleme acum un an cu el (a cedat)si am pus unul de fiat(mi s-a parut foarte mult 3 milioane pe unul de origine si 1,5 pe unul de import) si nu am mai avut probleme cu relantiul sau turatul motorului de unul singur.(cel de fiat a fost gratuit) filtru de aer este schimbat de curand , nu are nici 200 de km
    b)am curatat chiar ieri senzorul de turate care vine prins in carcasa cutiei de viteza cu cele 2 suruburi de 10
    c)bujiile nu le-am schimbat de aproape 30000 de km ( sper sa fie de acolo)
    d)pompa de benzina se aude pronuntat cand o pornesc dimineata, acel tiuit care s-a auzit intotdeauna
    e)am uitat sa spun ca in momentul in care se aprinde becul la benzina deci in momentul in care este putina benzina in rezervor  nu mai merge in suturi se accelereaza normal (ma gandesc sa nu fie si gunoaie care sa obtureze alimentarea  cu toate ca nu se aude nimic suspect in rezervor)
    f)am schimbat fisele am crezut ca este de acolo dar problema persista
    g)tind sa cred si eu ca este posibil sa fie ori pompa care nu aduce benzina atat cat trebuie adica in sarcina scade presiunea (m-am uitat si pe traseul de benzina , nu este lovit nici turul si nici returul ) sau a 2 varianta (mai probabila)ar fi cea cu injectorele ca ar fi infundate sau partial( as luat toate cele 4 noi dar am gasit numai de logan si acelea au 4 orificii fata de 2 cat are solenza si ma gandesc sa nu consume apoi mai mult, eu sunt multumit de ea, 5% la exterior si 6-7% in oras ,nu merg prea sportiv
    h) tind totusi sa cred ca ar fi injectoarele pentru ca daca ar fi pompa atunci nu ar aduce destula benzina dar ea totusi dupa ~ 3000 de turatii isi revine si merge normal, problema persistand pana in ~ 3000 de turatii
Multumesc frumos pentru raspunurile atat de rapide si la obiect! Astept in continuare pareri daca s-au schimbat datele problemei cu noile amanunte .
  i) ma gandesc sa nu fie poate si catalizatorul infundat , cu toate ca acum 2 luni cand am facut itp-ul nu a foat nici o problema , au iesit gazele din prima in valorile normale
                                                                        Multumesc!
*


1 . ca sa elimini pompa dn discutie faci rost de un manometru , un T si vreo 5 coliere pentru prindere furtune de legatura.
Legi T-ul intre furtunul care vine de la pompa de benzina si e cuplat la rampa de injectie , al doilea furtun intre T si rampa de injectie iar al treilea furtun la monometru.
Introduci cheia in contact si o treci pe pozitia motor fara sa pornesti motorul si te uiti dupa aceea la manometru, indicatia ar trebui daca e pompa buna sa fie de 3 bari daca pompa e defecta e sub 2 bari. Pornesti motorul si observi daca presiune in manometru a scazut la 2,5 bari daca e la 2,5 bari si accelerezi ar trebui sa urce 1 secunda la 3 bari , nu se manifesta asa ai probleme cu pompa de benzina .
bogdanmardare
(5) Temporizatorul stergatoare exista la toate variantele de Solenza, indiferent de nivelul de echipare sau anuyl de fabricatie. Avand in vedere ca la tine nu functioneaza temporizarea, inclin sa cred ca ai masina fabricata in 2003, ai UCE decodor (cheie cu un singur buton si sunet de releu la semnalizare) si releu separat pentru temporizare stergatoare biggrin.gif. Verifica siguranta F7. Daca nu este arsa, solutia este sa inlocuiesti releul de temporizare localizat langa panoul sigurante habitaclu (cel din mijloc).
corbex
3) Multumesc, Andri1940 !
Lisabona
De ceva vreme motorul de 1.4 MPI benzina se accelereaza singur, dar nu tot timpul....ma ajuta careva???????? dry.gif
silvio21
Merci bogdanmardare.

Posibil de la corpul clapeta acceleratie ,motoras pas cu pas,si in mod sigur garnitura corpului care se aseaza pe galeria de aer.
ursul_bipolar
6. Cer ajutorul vostru in legatura cu o problema.

Am fost la service pentru a face revizia. Am schimbat ulei + filtre etc. Nivelul antigelului din borcan cu motorul rece era situat undeva la o latime de deget sub nivelul maxim iar cu motorul in regim de functionare crestea pana la nivelul maxim si ramanea acolo. Dupa ce se racea motorul (peste noapte sau cand masina stationa) nivelul scadea cum am spus mai sus la o latime de deget sub nivelul maxim.

Fara sa imi spuna (cred ca ma uitam pe sub masina si nu am fost atent) mecanicul a completat cu antigel pana la nivelul maxim si a verificat concentratia. Totul cu motorul rece.

Dupa ce am plecat de la service, acasa m-am uitat la nivelul lichidelor. Nivelul la antigel in acest moment cu motorul cald este cu un deget peste nivelul maxim. Cand se raceste motorul nivelul scade exact unde este semnul de nivel maxim si totul se repeta cand se incalzeste motorul.

Spuneti-mi va rog daca este vreo problema, daca pot lasa nivelul cum este acum si daca influenteaza cu ceva sistemul de racire in mod negativ?

Multumesc mult.
mark``
7. E normal sa verifici bateria la Solenza cand totul e oprit pe ea si sa indice pe multimetru 0.14? Imi spunea cineva ca ar trebui sa arate 0.05, iar ce imi indica mie e de 3 ori mai mult. Oricum bateria nu mai are ochiul verde pe ea de mult timp (1an) si totusi merge, se simte ca e obosita dar merge.
adicorbos
6. nu cred ca e problema atat timp cat nivelul lichidului nu ajunge pana la furtunul de retur
ursul_bipolar
6. se ridica exact cat latimea unui deget peste nivelul maxim si ramane asa constant pana se raceste motorul dupa care coboara pana la nivelul maxim.
corbex
7. 0.14, ce?
djasu82
6. nu ai probleme nu te mai agita . Problema era sa ai la maxim completat iar cu motorul pornit sa scada sub minim indiferent cat ai fi completat .
Alte intrebari ?
ursul_bipolar
6. Multumesc mult pentru raspunsuri.
mark``
7. Amperaj sau miliamperi nu stiu cum se spune la masurarea consumului curentului pe masina. Daca e careva electrician pe aici probabil ca stie despre ce vorbesc.
ramsen
8.la rece cind pui volmetru pe ea sa indice maxim 0.05 V...daca este mai mare atunci ai consumatori pe masina la rece...am verificat si eu asa ceva la rece si imi indica 0.08V adica memoria CD,memoria ceas logan si alarma...cred ca astea consuma
ovidiu87
7.Stiu si eu ca la fel , MAXIM 0,05 .La tine e consumul mult prea mare in repaus , si asta iti omoara bateria.Ai alarma?de obicei alarmele zapacesc bateriile:D
josalieri
6. salutare tuturor, am si eu o problema legata de sistemul de racire, mai precis imi pierde apa pe undeva si nu stiu pe unde ar putea. am verificat toate furtunele am verificat bujiile sa nu fie ude si nivelul la ulei sa nu fie crescut, radiatorul sa nu fie pleznit, am bagat mana si in zona curelelor unde se afla capacul de la pompa de apa dar nimic totul este in regula, in vas nu scoate bule motorul merge normal bujiile sunt uscate iar nivelul uleiului nu a crescut si nici spuma nu am la capacul de la motor...nu stiu cum sa verific caloriferul, a ramas singurul neverificat.
mark``
QUOTE(ovidiu87 @ 6 Dec 2010, 19:18)
7.Stiu si eu ca la fel , MAXIM 0,05 .La tine e consumul mult prea mare in repaus , si asta iti omoara bateria.Ai alarma?de obicei alarmele zapacesc bateriile:D
*


7. Am alarma dar si normal ca am scos siguranta de la alarma ca s-o dezactivez. Dar asa imi indica fara ea si nu stiu ce poate fi. Totusi ma mir ca tot porneste motorul, chiar si pe frigurile astea care au venit.
djasu82
QUOTE(ramsen @ 6 Dec 2010, 20:18)
8.la rece cind pui ampermetrul pe ea sa indice maxim 0.05 A...daca este mai mare atunci ai consumatori pe masina la rece...am verificat si eu asa ceva la rece si imi indica 0.08 A adica memoria CD,memoria ceas logan si alarma...cred ca astea consuma
*


8 ca ai masurat curentul si nu tensiunea !

10 Dec 2010, 16:41:
QUOTE(josalieri @ 10 Dec 2010, 15:36)
6. salutare tuturor, am si eu o problema legata de sistemul de racire, mai precis imi pierde apa pe undeva si nu stiu pe unde ar putea. am verificat toate furtunele am verificat bujiile sa nu fie ude si nivelul la ulei sa nu fie crescut, radiatorul sa nu fie pleznit, am bagat mana si in zona curelelor unde se afla capacul de la pompa de apa dar nimic totul este in regula, in vas nu scoate bule motorul merge normal bujiile sunt uscate iar nivelul uleiului nu a crescut si nici spuma nu am la capacul de la motor...nu stiu cum sa verific caloriferul, a ramas singurul neverificat.
*


Radiatorul din interior cel mic nu l-ai verificat s-ar putea pe acolo sa pierzi lichid de racire sau nu e aerisita instalatia si trebuie sa o aerisesti dupa aceea adaugi lichid de racire pana la maxim dupa ce ai pornit motorul si cel putin odata a pornit ventilatorul de racire a radiatorului mare.
corbex
3. M-am plins mai sus de cresterea consumului, Andri1940 mi-a sugerat verificarea sondelor de oxigen. Le-am verificat. Cea de pe galerie are valori ce oscileaza permanent si rapid, cam de la 0,2 v pina pe la 0,8-0,9 v, in functie de actionarea pedalei de acceleratie. Cind pedala e actionata mai putin, valorile se modifica intr-o plaja mai mica, de pe la 0,4 catre 0,6. Aproape nici un moment tensiunea nu se stabilizeaza. Am inteles, citind prin diverse locuri, ca asa e normal, e semn ca sonda lucreaza.
Cea din aval de catalizator isi schimba valorile foarte greu si foarte putin, undeva in jurul tensiunii de 0,75 v, iar in dreptul ei softul utilizat facea precizarea "-100%". Acest -100% a ramas afisat pe toata durata testului, in timp ce la sonda din amonte aceasta mentiune se schimba si ea permanent, si era variabila, de la -x% si pina la +y%.
Asta inseamna ca sonda a doua e dusa?
Si o intrebare: sonda aval e diferiita de cea amonte?
josalieri
6 Multumesc de sfaturi Djasu nu stiu ce sa zic am fost plecat din oras si inainte de a pleca am completat cu antigel cam 100ml am facut in jur de 200 de km si surpriza, nu a mai disparut din lichid. Pt orice eventualitate mi-am cumparat o solutie pt astuparea porilor in caz ca mai dispare din lichit, solutia este lichida, nu praf cum stiam eu si sper sa fie mai buna decat praful. De aerisit cred ca este pt ca nu scoate bule in vas nici cand termostatul este deschis nici cand este inchis.Acum sunt cu ochii pe ea sa vad cum se comporta
Poky
3. Sunt diferite, dar cea din aval e doar la cele cu euro 3, dupa catalizator parca.
aluibasarabeanu
8.Cum pot sa schimb si eu antigelul.Pe unde il scot si pe unde pun la loc si ce cantitate?Multumesc anticipat.
Emid
9. Salutare, trebuie sa-mi cumpar o pompa de benzina, ala de la service mi-a zis sa cumpar daia "BORS" cica e buna... Voi ce i-mi recomandati.
8. Scoti furtunul de jos de la radiator, astepti sa curga cat are de curs, pui la loc furtunul, incepi sa conpletezi cu 1,5 L antigel si aprox. 1,5 L apa pe la vasul de expansiune.

Daca grsesc va rog sa ma corectati. Toate bune
zarnik
10. Am o solenza diesel din nefericire. Problema cu bujiile la mine nu se mainifesta niciodata numai ca o pornesc dimineata la rece (mai ales acu la frigul care e afara) porneste si merge foarte foarte frumos.Numai ca dupa ce o opresc si s-a incalzit porneste dar scutura foarte tare adica merge in suturi doar la relanti. De tras trage. Ce ar putea fi ?
misusolenza
11.
Problema mea e in felul urmator : am fost la masina si am dat sa deschid usa de la sofer. Nu se deschidea nicio usa in afara de usa la pasagerul din dreapta. Am intrat prin dreapta si am impins putin usa de la sofer si s-a deschis, dar apoi problema, nu se mai inchidea. Incuietoare ramanea deschisa (piedica nu mai functioneaza). Am incercat sa o inchid, dar nimic. Din fericire s-a inchis dupa o serie de incercari dar nu se mai deschide deloc (nici celelalte usi din spate). Eu cred ca sunt inghetate dar nu inteleg ce s-a intamplat cu usa de la sofer (s-a inchis si dupa aia nu a mai vrut sa se dechida). S-o fi rupt piedica ?

Am incercat sa ma exprim cat de cat corect, dar nu prea cunosc la masini. Va astept cu pareri.


LE : Mi-am adus aminte ca am cheia la butucul din usa si era inghetat. Am dat cu un spray dar tot inghetat a ramas.
ovidiu87
11.Da cu siguranta a fost inghetata.cand se v a dezgheta nu vor mai fi probleme.Ar fi indicat sa ungi cu ulei piesele in miscare sa nu mai ai probleme.Cred ca ar merge si cu wd40.


12. Am si eu probleme cu semnalizarea. Cand si cand se blocheaza in mers pe partea dreapta si ramane aprinsa. Am crezut ca e din cauza releului, dar azi mi s a aprins si cu motorul oprit (moment in care semnalizarile nu ar trebui sa aiba alimentare ca sunt pe +contact)
Stie cineva daca poate proveni de la releu ori vreun scurtcircuit pe undeva?
misusolenza
11. Am fost azi la masina, am pornit motorul, am dat drumu la caldura. Toate usile sau deschis, geamurile la fel doar usa de al sofer e blocata (geamul merge). Dar manerul din interior e un pic slabit, nu sta lipit de usa.
corbex
11. Cind clapeta (pirghia) nu revine in pozitia normala, usa nu se mai inchide. Demonteaza clapeta si fa citeva manevre cu tija de actionare, daca merge greu scoate fata de usa si vezi ce o impiedica sa-si faca treaba, tot a sugerat colegul o ungere.
misusolenza
11. Daca nu se inchide atunci cum de nu o pot deschide. Ea e in aceeasi pozitie in care e inchisa. Nu se cunoaste deloc ca ar fi deschisa.
crick
12. Pentru Solenza 2003 verifica releul flash,unul dintre contacte ramane facut(posibil sa fie ruginit).
corbex
QUOTE(misusolenza @ 16 Dec 2010, 19:52)
11.
Problema mea e in felul urmator :.......... Am intrat prin dreapta si am impins putin usa de la sofer si s-a deschis, dar apoi problema, nu se mai inchidea. Incuietoare ramanea deschisa (piedica nu mai functioneaza). Am incercat sa o inchid, dar nimic. Din fericire s-a inchis dupa o serie de incercari
*


Tu ai scris asta. Vrei sa afli ce ai de facut sau sa polemizezi?
ovidiu87
12. crick ai avut dreptate .am scos ultimul releu dinspre motor si am verificat. E ruginit.Ce e drept nu sunt convins daca e releul Flash .Si daca de la el pot ramane semnalizarile pe dreapta blocate?(semnalizez cat semnalizez si odata ramane partea dreapta blocata , si cateodata se aprinde din senin cu motorul oprit)
CIPTUNING
12. Ce coincidenta, parca ai pozat releul meu flash! Are dreptate crick, datorita ruginei, releul facea contact in timpul mersului trimitand curent spre semnalizatoare direct, fara a primi comanda de la inchiderea centralizata . Poti sa mergi fara el si sa urmaresti daca se mai intampla. Nu pierzi decat clipocirea becurilor la inchiderea si deschiderea usilor.
Am inteles ca ar fi cam scumpa dracia asta de releu, desi nu e cine stie ce diferenta intre el si un releu obisnuit: doar ca da semnalul pe doi pini deodata, 87 si 87a.
Zicea cineva ca a facut unul la un electronist, dintr-un releu simplu plus o dioda.Poate ne ajuta tot crick si ne spune ce fel de dioda este aceea.
canea_dragos
13. Salutare! Am o mare dilema si poate ma luminati voi ca eu nu-i dau de cap(si inca 2 mecanici): banuiesc ca unii dintre voi stiti problema pe care o am cu privire la smuciturile si cloncaniturile aparute cand schimb treptele de viteza si cand accelerez/decelerez in special cand motorul e subturat. Am verificat personal ambele planetare, am schimbat ambele tampoane motor alaturi de bieleta antibasculare, am verificat pivotii, capetele de bara, bieletele de directie, bucsi...tot ce se putea verifica si toate sunt in regula.

Au mai ramas 2 chestii mari si late: grupul diferential si ambreiajul. Am observat foarte clar de vreo 2 luni atata timp cat motorul este rece(adica pornesc masina, astept 3 minute pana ajunge la relanti si apoi plec) masina merge impecabil vreo 5 minute, iar dupa ce se incalzeste motorul incepe sa-mi smuceasca cutia si schimbatorul de viteze pe subturare cand o accelerez, intre 2000-3000 rpm accelereaza in frame-uri, suturi cum vreti sa-i spuneti, iar in treptele 4 si 5 pe accelerare progresiva in aceeasi plaja de turatii schimbatorul se misca fata-spate foarte scurt si repede(se simte si la picioare cum se misca ceva aiurea pe sub masina), in rest sta fix. Pana sa smuceasca se simte cum se duce schimbatorul si cutia cred in fata, iar cand dau sa accelerez scapa ceva metalic si face clanc-clanc si in acest timp vine spre mine cutia si schimbatorul(se simte cum se misca ceva pe sub masina rapid fata-spate de 2-3 ori alaturi de schimbatorul de viteze). Daca-mi patineaza rotile in continuu cloncane si se smuceste schimbatorul pana cand acestea nu mai patineaza. Mai adaug cand e cald motorul si trage singura la relanti in treptele 1 si 2 cam 50% din cazuri trage in hatzuri si smucituri si da mereu sa moara motorul. Si se mai intampla cand motorul e cald si schimb din 1 in 2 sa-mi agate exact cand intra in viteza 2 si se aude acelasi clanc-clanc ca in mers alaturi de smucituri si parca da sa plece scurt. Acest lucru se intampla fie ca ambreiajul tine jos, la jumate sau sus de tot, am testat personal. In prezent ambreiajul tine undeva la jumatate.

Acuma vine intrebarea: de vina este ambreiajul(probabil cat e rece isi face treaba, iar cand se incalzeste o fi ceva uzat neuniform sau decalit si nu mai preseaza cum trebuie ceva pe acolo) sau grupul diferential?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.