Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel ulei motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
balcanic
Salutari,

In special la dci ati verificat careva intre schimburi daca a consumat motorasul ceva ulei?
Eu am 5500 km si pare ca este tot pe acolo nivelul de ulei( parca un pic sub nivelul care l-am vazut cand am luat masina, dar ma gandesc ca nici atunci nu era chiar dreapta masina cand au verificat cei din service nivelul la ulei).
pe joja are niste hasurari inte cele doua linii , la mine este la ultima hasurare, sub ultima linie.
bobo77
In general motoarele reno nu papa ulei, eu zic sa nu-ti faci griji.Probabil nu ai masurat corect, ma refer la loc, timp de stationare.
pedrovl
bobo 77 are dreptate . motoarele renault nu consuma ulei cat sa se completeze intre schimburi. nu fi ingrijorat pt ca risti sa fii luat peste picior mai ales pe aici. s-au sesizat cateva cazuri de stingere a becului de la ulei la mai mult de 4-5 secunde de la pornirea motorului.nici asta nu ar trebui sa te ingrijoreze daca vei observa.
balcanic
Care ati facut schimbul de ulei la 1,5dci 110cp, ce tip de ulei ati pus la motor?
trebuie sa fac si eu revizia si la service vor sa puna 10w40 dacia oil, dar nu ma bag la acest ulei.
De la elf ce ar merge?
fansuv
10w40 dacia oil, dar nu ma bag la acest ulei.
De la elf ce ar merge?

E acelasi ulei- MADE IN ROMANIA- Elf de la Brasov smile.gif
Relax.
god
Varul meu a schimbat uleiul acum o luna jumatate si-a bagat Elf turbodiesel 10W40(eu ii recomandasem un Castrol EDGE TurboDiesel 5W40 dar nu stiu de ce a tinut el neparat sa bage elf).
Puteti oricum sa alegeti dintr-o plaja destul de larga de uleiuri, nu trebuie sa va limitati la daciaoil/elf.
fansuv
Pai daca motorul e renault trebuie sa-i bagi elf sau dacia.
Eu asa cred ca e bine.
PaulT
De ce? Daca e motor Renault nu merita uleiuri de calitate? Eu zic ca merita.
madhorsefuzzy
Eu n-am inteles: trebuie sau asa credem ca e bine?

In alta ordine de idei: elf sau dacia?
balcanic
Mobil nu prea merge la motoarele renault, cel putin la meganul meu 1.6 16v nu prea a mers dupa 6000- 7000 km incepea sa tacane motorul, cu elf nu face deloc pana il schimb la 10000 km.
Cu meganul am 250 000 km.
PaulT
Un ulei bun isi face treaba absolut la fel in orice motor este pus... Normal, cu conditia sa respecte cerintele minime impuse de fabricantul "agregatului".. Uleiul in sine trebuie sa indeplineaca anumite functii, aceleasi indiferent de motor. Ca majoritatea producatorilor de autovehicule au acorduri COMERCIALE cu unii producatori de uleiuri este altceva si nu are nici cea mai mica legatura cu faptul ca uleiul marca x ar asigura o ungere mai buna decat uleiul marca z in motorul producatorului y doar pentru ca cele doua(x si y) au un parteneriat ... . Este doar marketing si nimic altceva. Uleiurile au fise tehnice care le atesta calitatile.
bobo77
QUOTE(fansuv @ 14 Dec 2010, 19:04)
Pai daca motorul e renault trebuie sa-i bagi elf sau dacia.
Eu asa cred ca e bine.
*


hai nu zau sa-i spui asta lui mutu, asta-i placa care o pun cei de la dacia-reno...
RS/STI
Incercati Motul , eu numai asta bag in masini . In ce stiu ca alerg 300V , restul
danielst
Haideti sa va spun cat vor astia de la Dacia Service pe un bidon de 5 l de Elf Solaris DPF 5w30..... 370 RON blink.gif .. in conditile in care pretul normal la asa ceva este 40 de Euro. Surpriza e ca nu gasesc uleiul asta la nici un distribuitor (magazin) de piese auto
PaulT

Il au aici:

http://www.pieseautoshop.ro/product_info.php?products_id=78

Pretul e de 194RON / 5L .
fansuv
Atentie: baietii din unele service particulare sunt smecheri.

Te pun sa cumperi ulei scump, sa schimbi piese chiar daca nu trebuie.
Te pun sa schimbi un mecanism complicat- pt. o piesa mica din mecanism , componenta care poate fi foarte usor schimbata.

5 l de Elf Solaris DPF 5w30..... 370 RON.

PAI DA- in alta parte il iei la jumatate de pret. Tu decizi.

La moatoarele renault se baga elf, nu mobil sau castrol... E super bun uleiul elf.
Am baga si eu parca de la lukoil si tacane ca dracu.
PaulT
Pai LukOil chiar ti se pare a fi un producator de ulei de bagat in seama? Iar in motoarele Renault se baga orice ulei care respecta normele recomandate... Eu personal as prefera oricand Mobil sau Castrol in loc de Elf... Danielst se referea la pretul cerut in service Dacia, nu in vreun service particular de la coltul strazii wink.gif .
danielst
@PaulT am gasit si eu acolo dar inca nu am confirmare telefonica.
Ciudat e ca la noi nu-l gasesc la marile retele de piese si consumabile, pretul de 40 EURO e la cotatii de pe magazine online, dar oricum l-am gasit la magazine din DE(care au site-uri) la maxim 60 Euro, deci dealer-ul Dacia cere cam 50% in plus.

Acum tre sa fac revizia urgent dar pt tura viitoare ma aprovizionez din timp, am confirmarea de la VC ca pot sa merg cu uleiul meu, service-ul doar va nota in carnetul de intretinere ca am folosit uleiul meu (am precizat ca voi avea bidon sigilat cumparat cu factura, etc..)
PaulT
Poate totusi iti confirma cei din link, si nu dai 370RON... Alt ulei pentru DPF nu ai gasit? Poate ceva de la Mobil/Castrol/Motul/Valvoline este mai usor de gasit, iar pretul cu siguranta va fi sub cel cerut de service...
danielst
Cei din link nu-l au pe stoc.. insa mi-am intins antenele si am gasit la 45 RON bidon de un litru (deci 225 in total).. tot e mai bine decat 370
balcanic
la reprezentanta in vaslui au pe stoc Elf Solaris DPF 5w30 dar doar la1L si costa 50lei/litru
danielst
rezonabil, se pare ca cei din Cj nu au o limita a nesimtirii
pedrovl
stati linistiti ca nici la valcea nu are flamicomul limita la nesimtire. la ultima revizie 45.000 la dusterul pe motorina au incercat sa-mi vanda elf solaris la bidon de 1 litru si ieseam cu 80 lei diferenta la 5 litri !!!! dupa ce am facut scandal ca vreau la bidon de 5 si ei se dadeau loviti ca nu mai au au acceptat totusi sa-mi aduc de acasa 1,5 litri de elf solaris ramas de la primele 2 revizii luat tot de la ei. pe un prieten cu acelasi model de duster l-a costat prima revizie 750 de lei (la 15.000) iar pe mine 300 de lei (am scris deja) . diferenta este fabuloasa si am si descoperit cateva motive.

1. ulei la 5 litri = pret normal sau acceptabil (in jur de 200 lei)
2. ulei la 1 litru = pret enorm (peste 50 lei/l)
3. manopera mi-au luat-o la sfert pt ca era prima revizie la ei a unui duster
4. filtrele la flamicom vl au adaosuri fabuloase ca si ORICE alta piesa consumabila sau nu

Concluzie: cautati service-uri agreate dar mai mici (cum erau pe vremuri iatsa sa zicem) care acum fac doar service si nu vand nimic .
atentie inainte de a accepta pretul propus de revizie .
Imparatul
Ma mir cum de nu zice nimeni de ARAL BLUE TRONIC 10W40 pentru Diesel.
Cel mai bun.
Am renuntat si la Dacia Oil si la Castrol si am bagat Aral. Merge foarte bine.
La Castrol am renuntat avand VW-GOLF si am bagat Aral.

http://capodacluj.bizoo.ro/vanzare/280839/...ronic-10W-40-1L

http://www.pieseauto-masini.ro/index.php?p...ack=Producatori
dacotec
Din ce stiu eu, motoarele renault sunt construite pentru uleiuri Elf...si merg foarte bine.eu am facut mereu schimbul cu elf si masina merge perfect, fara consum intre schimburi.
nu trebuie sa fim opaci si sa zicem ca asta e best of, Castrol si Mobil sunt firme de renume care nu mai au nevoie de reclama, dar parca se potrivesc mult mai bine gamei de motoare consumatoare de ulei, gen VW.
Un vecin cu BMW 320 a bagat Aral si a inceput imediat sa-i zangane lantul de la distributie, parca mergea pe gazolina.Cum a trecut la Mobil zgomotul a disparut...
eu cred ca cel mai imortant este sa se respecte in principal norma de ulei scrisa in manual si apoi firma producatoare de ulei, ceea ce scrie in manual si ceea ce se recomanda de obicei in reprezentante nu sunt neaparat vorbe in vant...
Imparatul
Mie la VW GOLF GTI cu Castrol in relanti mi se aprindea becul de la linie. Am pus ARAL BLUETRONIC si s-a rezolvat problema. Plus ca la Castrol MAGNATEC se ardea uleiul foarte repede. Si am mai auzit varianta asta cu castrolul, cum ca se arde in cateva mii de km si apoi il "bea ca pe apa".

Si le-am recomandat Aral, iar acuma, sunt si ce ce s-au plans, in regula cu uleiul acesta. Eu folosesc la 2 masini ARAL si sunt foarte multumit.
PaulT
Eu folosesc Castrol de cateva sute bune de mii(cumulate) in mai multe masini. Nu am avut nici cea mai mica problema. Intervale de schimb de pana in 15.000km la Logan si Lancer(5w40 Magnatec full sintetic) si pana la 10.000km in berlina(10w40 Magnatec semisintetic). In diesel am folosit si la VW si la BMW si la Toyota. Fara probleme de vreun fel. Varianta cu "se arde in cateva mii de km si il papa ca pe apa" este folclor pur, pe langa faptul ca nu are nici cea mai mica fundamentare tehnica. Un motor care papa ulei trebuie reparat. Legat de Golf GTI nu am inteles ceva... Spuneai de Aral pentru diesel si ca ai avut probleme cu presiunea de ulei in cazul Castrol. Daca ai Golf diesel nu are cum sa fie GTI... Iar TDI-ul este cunoscut pentru faptul ca mananca ulei(in afara de asta e un motor foarte reusit dupa parerea mea). Eu de exemplu am folosit Aral 10w40 BlueTronic(semisintetic) si nu prea mi-a placut comparat cu Castrol 10w40 Magnatec, Mobil 3000 10w40(deci nu Mobil 1 care este peste..) sau Valvoline 10w40 DuraBlend. La urmatorul schimb vreau sa incerc un Royal Purple... daca gasesc de unde sa il iau.. biggrin.gif
Imparatul
La GTI am pus ARAL pentru benzina. Vorbeam de uleiul ARAL pt. diesel ca asa era in topic.

De Castrol m-am lecuit. Deci puneam Castrol, si mergea bine, cam in jur de 8000km. Verificam nivelul uleiului la joja si nu scadea deloc. Avea culoare normala si nu scadea nivelul deloc. Apoi cand ma uitam dupa, sa zicem 500 km sau chiar mai putin, uleiul devenea maroniu si scadea cam cu jumatate de litru. daca-l lasam asa scadea pana sub minim in cateva sute.

Motorul nu are cum sa fie in mod cert. Ca sa nu spuneti ca nu am de unde sti, va asigur ca l-am verificat/paraverificat la mecanici/sau mai putin mecanici, si etc ....
balcanic
Poate ca multi o sa zica ca sunt putin paranoic, dar acum este clar la mine in 9000 km a papat cam aprox. 200 ml de ulei. Verific uleiul in aceeasi pozitie in care am verificat uleiul de cand am luat-o si nivelul este la al doilea cerc de pe joja( sau hasura ).
Eram doar curios daca la cei ce au 1,5 dci ( nu stiu daca conteaza daca de 85 sau 100 cp) de 100 cp au constat o usoafra scadere a nivelului de ulei.
maine ii fac schimbul de ulei .
pedrovl
este foarte posibil ca intre schimburi nivelul de ulei sa scada dar asta nu inseamna ca e grav. ORICE motor consuma ulei nu trebuie sa te ingrijorezi. In general motoarele frantuzesti au o mare calitate. Consuma atat cat sa NU pui nimic intre schimburi. In rest e normal. La cele nemtesti sau japoneze manualele sunt mai generoase si explica cum ca pot consuma pana la 2 litri intre schimburi iar proprietarii trebuie sa stie si sa umble cu bidoanele prin portbagaj. e o chestiune de obisnuinta sau acceptare. Personal Nu as accepta asa ceva de la o masina de zeci de mii de euro cum sunt in general cele nemtesti. Pe unii nu ii deranjeaza. Exemplu: Amic, Bani multi, Tuareg, mers Vl - Brasov, oprit pe marginea drumului sa puna juma de kil de ulei. Eu, Duster, l-am asteptat sa-si puna uleiul , am continuat. Diferenta: El masina smechera, stat in ploaie, pus ulei, Eu masina normala, stat la caldurica, comod.

balcanic
mercic.. Daca este ok ...este ok.
Cred ca am sa renunt la a mai sta sa verific nivelul la ulei smile.gif
valioglu
QUOTE(pedrovl @ 28 Dec 2010, 19:50)
este foarte posibil ca intre schimburi nivelul de ulei sa scada dar asta nu inseamna ca e grav. ORICE motor consuma ulei nu trebuie sa te ingrijorezi. In general motoarele frantuzesti au o mare calitate. Consuma atat cat sa NU pui nimic intre schimburi. In rest e normal. La cele nemtesti sau japoneze manualele sunt mai generoase si explica cum ca  pot consuma pana la 2 litri intre schimburi iar proprietarii trebuie sa stie si sa umble cu bidoanele prin portbagaj. e o chestiune de obisnuinta sau acceptare. Personal Nu as accepta asa ceva de la o masina de zeci de mii de euro cum sunt in general cele nemtesti. Pe unii nu ii deranjeaza. Exemplu: Amic, Bani multi, Tuareg, mers Vl - Brasov, oprit pe marginea drumului sa puna juma de kil de ulei. Eu, Duster, l-am asteptat sa-si puna uleiul , am continuat. Diferenta: El masina smechera, stat in ploaie, pus ulei, Eu masina normala, stat la caldurica, comod.
*


Ai dreptate, motoarele renault nu prea consuma ulei in comparatie cu cele germane. Valabil mai ales la turbodiesele. Pe de alta parte caii nemtesti au copita mare si forta multa livrata acolo unde trebuie. Cei frantuzesti seamana cu cei coreeni, mai anemici, de multe ori te intrebi daca sunt toti.
Cu Touaregul, e de rahat, sunt de acord cu tine, daca-l compari cu Dusterul . Nu conteaza ca e mai puternic, merge mai bine arata mai bine interior si exterior si are dotari despre care la Dacia nu vor fi posibile nici in 10 ani. radmasa.gif
Sa fim seriosi acum, Touaregul nu a consumat jumate de litru de ulei in distanta mentionata de tine decat daca era defect. Cred ca ia cantitatea in cauza la cateva mii de km. Cu toate astea, o consuma. Culmea ca turbinele de la ambele firme (vw si reno) sint Garett, si ele sunt vinovate in principal de consumul de ulei.
pedrovl
Nu te contrazic pentru ca fiecare are dreptate in felul sau sau fiecare vede lucrurile in felul sau. eu incercam sa subliniez un aspect de necontestat: motoarele frantuzesti NU consuma ulei (nu consuma cat sa completezi) ceea ce creeaza un confort pe care unii il apreciaza precum subsemnatul. Adik eu nu as da 50.000 de eur pe o masina la care PERIODIC (nu am spus ca a consumat juma de kil vl - bv) TREBUIE sa faci tu oficiul de a completa cu ulei. Mi se pare o chestiune ciudata si atat. Si NU UITA ! Ce ai mentionat tu ca are Tuaregul si nu are Dusterul e 100 % adevarat. Dar CAT costa una si cat costa alta???? Gandeste -te bine inainte sa le compari. Eu zic ca nu e cazul.....

Vad ca ai Solenza. Am avut si eu. In jur de 4-5000 de eur la achizitie. Cu banii astia luai o nemteasca dotata cum nu e dacia nici in 10 ani cum spui tu. Eu am preferat Solenza noua decat o nemteasca sh si ceva bidoane de ulei la portbagaj !
valioglu
Eu nu mai am Solenza, care a fost insa foarte buna. Am trecut la o nemteasca care consuma ulei asa cum spui tu, dar are alte calitati (multe). Am in schimb si un Logan dci de care sunt tare multumit (ma duc acum sa ii trag un scuipat in parbriz sa nu se deoache).
Si chestia asta cu uleiul, e adevarata, dar in realitate nu e esa de deranjanta, eu pun cam 400 ml la 4-5 luni, iar masina te anunta cand e cazul sa completezi.
La dci nu bag deloc in schimb.
vimp
QUOTE(pedrovl @ 29 Dec 2010, 20:28)
motoarele frantuzesti NU consuma ulei (nu consuma cat sa completezi)


Eu la Clio (am 105.000Km) nu am pus niciodata ulei (nici nu am fost nevoit). Mie mi se pare aiurea sa trebuiasca sa completezi cu ulei intre revizii, la o masina noua cel putin.
CrysMM
QUOTE(pedrovl @ 28 Dec 2010, 20:50)
este foarte posibil ca intre schimburi nivelul de ulei sa scada dar asta nu inseamna ca e grav. ORICE motor consuma ulei nu trebuie sa te ingrijorezi. In general motoarele frantuzesti au o mare calitate. Consuma atat cat sa NU pui nimic intre schimburi. In rest e normal. La cele nemtesti sau japoneze manualele sunt mai generoase si explica cum ca  pot consuma pana la 2 litri intre schimburi iar proprietarii trebuie sa stie si sa umble cu bidoanele prin portbagaj. e o chestiune de obisnuinta sau acceptare. Personal Nu as accepta asa ceva de la o masina de zeci de mii de euro cum sunt in general cele nemtesti. Pe unii nu ii deranjeaza. Exemplu: Amic, Bani multi, Tuareg, mers Vl - Brasov, oprit pe marginea drumului sa puna juma de kil de ulei. Eu, Duster, l-am asteptat sa-si puna uleiul , am continuat. Diferenta: El masina smechera, stat in ploaie, pus ulei, Eu masina normala, stat la caldurica, comod.
*




Pai tu nu stii de ce papa un Tuareg ulei?

- Pentru ca isi permite smile.gif
balcanic
Salutari.
referitor la consumul de ulei. La primul schimb de ulei a consumat cam 200 ml - 300 ml. Este normal? La cei care au mai facut schimbul de ulei ati constatat usor scaderi a nivelului de ulei?
pedrovl
pai am scris....e normal 200 - 300 de ml nu se vad si nu trebuie completat intre schimburi. deci linistit gaz si talpa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.