costelandrei20
1 Dec 2010, 20:33
Salutare
Iata ca dupa trei saptamani si 550 km a aparut prima problema: martorul frana de mana ramane aprins cam la jumatate din intensitatea luminoasa dupa pornirea motorului. E descris in carte la pag. 1-38 si spune ca ar fi vorba de o scadere de nivel in circuitele de franare. Defectul a aparut dupa ce a dat inghetul, efectiv masina s-a acoperit cu gheata si polei. Daca nivelul e intr-adevar scazut ar trebui sa merg la dealer sa vada unde se duce lichidul de frana. Apropo, stie cineva care e tipul de lichid folosit ? Multumesc, o seara buna.
Squirrel
1 Dec 2010, 20:43
Frâna de mână nu este acționată prin cablu?
costelandrei20
1 Dec 2010, 20:47
Cred ca da. Poate n am fost clar: daca trag frana de mana martorul se aprinde la intensitate normala, daca las frana jos ramane aprins cam la 50% din intensitatea luminoasa
Ai deschis capota pentru a verifica nivelul de lichid de frana? Dureaza 20 de secunde si stii exact cum stai... ABS este functional?
costelandrei20
1 Dec 2010, 21:00
Nu am verificat nivelul, iar abs ul, la cat ma pricep eu, cred ca functioneaza. Am franat destul de brutal pe o zona cu polei si s a oprit fara sa alunece deloc. Maine am sa verific nivelul, am dus masina in garaj si maine am sa vad cum e situatia. Daca a scazut nivelul e de rau, am amintiri extrem de neplacute cu sistemul de franare de la Dacia 1310, pompa dublu circuit
Daca franai brutal pe o zona cu polei ar fi trebuit sa simti abs -ul lucrand. Adica sa simti ca pulseaza pedala de frana si sa auzi huruitul caracteristic interventiei abs. Maine se mai incalzeste. Poate scapi de probleme.
costelandrei20
2 Dec 2010, 09:00
QUOTE(PaulT @ 1 Dec 2010, 21:40)
Daca franai brutal pe o zona cu polei ar fi trebuit sa simti abs -ul lucrand. Adica sa simti ca pulseaza pedala de frana si sa auzi huruitul caracteristic interventiei abs. Maine se mai incalzeste. Poate scapi de probleme.
M-am gandit eu ca frigul ar putea fi de vina, dar totusi minus unu, doua grade n-ar fi trebuit sa conteze. Multumesc pentru amabilitate, Paul T. Dupa amiaza verific nivelul lichidului de frana si o pornesc sa vad ce zice.
Vezi sa nu fie si umezeala pe contacte si sa fie o scurgere la masa pe ele (la frana de mana in special)
cielo99
2 Dec 2010, 12:30
Asa am patit si la Loganul de la firma cand am varsat cafeaua in zona franei de mana.Si-a reveni dupa o zi cand s-a uscat cafeaua.
Squirrel
2 Dec 2010, 12:33
Și nu a mai apărut odată cu aburirea habitaclului?
cielo99
2 Dec 2010, 13:09
Nu.
Cand martorul cu pricina sta aprins la jumatate, lumina este continua sau are asa o "licarire" ? Eu zic ca sunt ceva probleme electrice prin bord, nu are nici o treaba sistemul de franare. Acel martor ori este aprins ori stins nu are 3 indicatii...
costelandrei20
2 Dec 2010, 19:34
QUOTE(bolidu @ 2 Dec 2010, 17:53)
Cand martorul cu pricina sta aprins la jumatate, lumina este continua sau are asa o "licarire" ? Eu zic ca sunt ceva probleme electrice prin bord, nu are nici o treaba sistemul de franare. Acel martor ori este aprins ori stins nu are 3 indicatii...
Deci: lumina este continua, nu licareste, dar este la intensitate mica. Nivelul lichidului de frana este normal. Dupa ce am citit ce ati scris, inclin sa cred ca e vorba de umezeala in zona contactului de la frana de mana. Defectul a aparut dupa ce am lasat motorul pornit cu aeroterma la maximum ca sa dau jos gheata cam de 1 cm de pe parbriz. Am trecut si pe recircularea aerului in habitaclu, si eram 2 persoane in masina cam 30 min. Incerc sa vad cum pot ajunge la contactul franei de mana. Cred ca putin spray de contact va rezolva problema.
poti sa bagi furtunasul de la un spray de contacte prin consola deplastic, pe sub mocheta, la radacina manetei, spre fata. Acolo e contactul, insa nu vad cum ar putea reactiona la umezeala.
costelandrei20
4 Dec 2010, 21:10
Salut. Am fost ieri la reprezentanta, s-au uitat, s-au mirat si au tras concluzia ca asa ceva nu au mai vazut. Au zis ca nu e nici o problema cu franele si sa asteptam sa vedem ce se intampla. Asta seara defectul a disparut ca si cum n-ar fi fost. Totusi ma astept sa mai apara. Toate cele bune
Ce anume au verificat? Au verificat daca sistemul se afla sub presiune? Au verificat daca exista scapari de lichid? Au verificat franele pe stand? Daca da, scaneaza fisa de la standul de frane, rezultatele, sa le vedem si noi.
IRONICK
6 Dec 2010, 11:30
QUOTE(costelandrei20 @ 4 Dec 2010, 21:10)
Am fost ieri la reprezentanta, s-au uitat, s-au mirat si au tras concluzia ca asa ceva nu au mai vazut
Cat de minunati sunt specialistii.
nu e adevarat, nu pot sa cred!
mie mi-a raspuns specealistu' la intrebarea: "ai mai dat vreun bord de duster jos pana acum?" cu: "da, pai si eu tot logan am!". cum sa lasi masina pe mana astora?
Squirrel
7 Dec 2010, 11:31
Si ce pot sa faca? Daca gresesc, tot ei repara, ca e in garantie.
LucianLucaci
7 Dec 2010, 12:36
S-a-ntâmplat si la mine ''fenomenu'', respectiv: pornit motor, eliberat frâna de mână, pe bord rămân aprinsi martorii ABS si frână de mână până la oprirea ulterioară a motorului. Dupa repornire motor, ''fenomenu'' nu se mai repeta, adica toti martorii se sting dupa cateva secunde. Am patit-o de 2 ori in câteva luni (o dată astă-vară).
QUOTE(arson @ 7 Dec 2010, 01:26)
nu e adevarat, nu pot sa cred!
mie mi-a raspuns specealistu' la intrebarea: "ai mai dat vreun bord de duster jos pana acum?" cu: "da, pai si eu tot logan am!". cum sa lasi masina pe mana astora?
Si bordul de pe Duster cum e coane? Nu e tot un bord de Logan/Sandero? Sau tu ai primit un Duster mai special, cu alta plansa de bord?
Iti confirm eu, ca l-am desfacut pe al meu, e acelasi drac ca si la Logan...
marksman
10 Dec 2010, 10:38
QUOTE(arson @ 7 Dec 2010, 00:26)
nu e adevarat, nu pot sa cred!
mie mi-a raspuns specealistu' la intrebarea: "ai mai dat vreun bord de duster jos pana acum?" cu: "da, pai si eu tot logan am!". cum sa lasi masina pe mana astora?
pentru ca, asa cum zicea si Dsign mai sus, este ACELASI bord si pe Logan, si pe Sandero si pe Duster. Succes!
mandgeo
28 Dec 2010, 09:17
Bun asa. Intru si eu in acest minunat club.
Intensitate este cam 20-30%. Lichid de frana este, frana tine, ABS-ul functioneaza.
Banuiesc ca este aburita placa de baza din tabloul de bord. Chiar si la suprafata, pe geamul tabloului de bord, se observa aburul.
Bafta!
specialist
17 Jan 2011, 16:42
Salut! Ma alatur si eu selectului club cu aceasta problema:
Ma suna azi sotia ingrijorata ca i s-au aprins martorii de la frana de mana si ABS. Zic - opreste si reporneste motorul. S-au stins. Sun la reprezentanta. D-na f draguta imi spune ca si cu Dusterul directoarei i s-a intamplat si ca s-a rezolvat prin repornirea motorului. Am convenit ca la revizia de 10.000 km (daca nu mai apare problema intre timp) ii facem un dg si daca s-a inregistrat un defect remediem, daca nu, Doamne ajuta!
E Dacie fratilor, eu zic sa fim optimisti!
Numai de bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.