Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura in masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
raducu38rar
salut. am o dacia din 2003 cu bord cn si nu mai incalzeste asa tare ca anul trecut.
care ar putea fi problema?
ghitza
pai vezi termostatu sa fi ein regule sau schimbal ,furtunele ce intra de afara sub bord sunt calde?aeriseste instalatia
florin_susanu
Salut.Va rog mult,daca poate sa ma ajute cineva,in caz ca a patit la fel sau cunoaste.De la un timp aeroterma nu mai baga asa multa caldura ca de obicei,asa ca eram nevoit sa merg cu ea pe viteza 3-4,pana intr-o seara,cand a inceput sa miroasa a incins,iar mai apoi sa nu mai mearga deloc.Nu mai bazaie,nu se mai aude nimic.Dacia berlina L 99,bord cn.
ghitza
poate sa dus aeroterma,si ai cam dat de dracu ,oricum ceva la ea e problema zic eu daca ai simtit miros de incins.vezi prima data butonu cum se prezinta sa nu se fi ars el daca nu nu ai altceva de facut decat sa scoti aeroterma si sa vezi ce sa ars acolo.bafta
Kiraly
mi se pare ca s-a dus motorasul dar scoate comutatorul pune contactul si verifica daca ai curent acolo.uita-te si la sigurante.daca ai curent la buton atunci motorasul va fi...daca zici ca in timp s-a dus...
florin_susanu
In timp, nu dintr-o data.Pai daca o fi arsa aeroterma am cam puso,am inteles ca e greu de schimbat si cred ca o sa coste ceva.Oricum nu ma bag eu sa umblu,ca am daru de a strica mai rau biggrin.gif .Sper sa fie motorasu ala,asa poate scap mai ieftin.Iarna trecuta cand porneam caldura,la inceput se auzea un huruit catvea secunde iar apoi isi revenea.Mersi pentru raspunsuri.
Kiraly
inainte verifica daca ai curent la buton ca nu costa nimic...
ghitza
cand am zis mai sus ca sa ars aeroterma defapt la motorasul ei ma refeream(scuze de exprimare) mai mult ca sigur de acolo e caci vitezele au mers dar slabut
radu m
stie cineva cum se poate schimba motorasu?
Kiraly
radu sunt deja topicuri in care este scris foarte precis cum se schimba...
CGDBZ
Trebuie sa dai jos tot ansamblu aerotermei .Caute pe forum ca s-a mai discutat.
ghitza
dai consola afara cea care incadreaza si ceasurile si pe acolo cu putin chin reusesti
adaniel69
a trebuit sa dai mai tare aeroterma din cauza ca nu iti mai mergea distribuitorul ala sau cum ii zice care deschide clapitele sa iti dea caldura(de unde alegi pe unde sa iti bage caldura)! si iti baga numai pe la parbriz! eu am scos furtunul de la distribuitor la servofrana si am pus dop sa nu mai traga aer fals! si am deschis manual clapita aceea pe unde baga caldura! si cand vreau sa am caldura la parbriz inchid de la butoan sa nu mai bage pe centru! sper ca ati inteles ceva din ce am mormait aici! biggrin.gif
Kiraly
exact asa am facut si eu.sistem de directionare a aerului il cheama ce zici tu.s-au dus si la mine capsulele am scos teava de vacum si am rezolvat si eu manual
Alex4u
nici a mea nu baga caldura si numai ma agit prea mult..o sa pun o aeroterma suplimentara...dar degeaba dupa ce ma dor maselele si capu de numai pot:(
florin_susanu
Salutari,dupa ceva timp.Am cam edificat misterul,aeroterma e arsa,asa ca trebuie alta,adica trebuiesc bani.Intre timp am mai bagat nitei bani in masina,in alte alea (planetara,pivot si alte nimicuri).Asa ca,deocamdata nu imi pot permite sa cumpar una noua si ma da inapoi si faptul ca este cam greu de schimbat si trebuie sa te si pricepi.As vrea daca stiti si ma puteti ajuta cu un sfat,o idee,o parere.Ce as putea adapta pe masina,pana se termina cu gerul (care mi-a cam dat mari batai de cap dimineata,ziceai ca sunt orb la volan),sa ma scape de chinul asta cu inghetatul parbrizului,si la un pret mai acceptabil.
nikuniku
ca un sfat de la mine,,suntem prea saraci ca sa dam banii de doua ori pe acelasi lucru,, alta,,aeroterma,, inventie din targ nu se merita ca iar dai bani ca so faci pe aia de pe masina asa ca cumpara doar motorasu cu paleti daca il gasesti la dezmembari sau unu nou si daca dai jos aeroterma(ai bord CN ?) spala bine in interior si caloriferu
alex1988
Ca tot este un forum asemanator si sa nu mia deschid alt topic. Am si eu o problema cu dezaburirea parbrizului si anume pe partea dreapta sufla mai incet ca pe peratea stanga si nu se dezabureste pe partea dreapta parbrizul si nici geamul de la pasager nu il dezabureste. Oare este infundata canalul de ventilatie? daca da cum as putea sa il curat ma gandesc ca sa infundat cu frunze de afara de asta toamna. Multumesc
florin_susanu
Da,este CN.Deocamdata pe gerul asta nu am cum sa umblu la ea,ca nu am unde sa o bag sa fie o temperatura mai decenta.Multumesc pentru sfat.
mihai7575
QUOTE(alex1988 @ 26 Jan 2011, 23:46)
Ca tot este un forum asemanator si sa nu mia deschid alt topic. Am si eu o problema cu dezaburirea parbrizului si anume pe partea dreapta sufla mai incet ca pe peratea stanga si nu se dezabureste pe partea dreapta parbrizul si nici geamul de la pasager nu il dezabureste. Oare este infundata canalul de ventilatie? daca da cum as putea sa il curat ma gandesc ca sa infundat cu frunze de afara de asta toamna. Multumesc
*


se poate infunda si cu frunze cum zici tu,eu am patit-o la fel ca tine acu 3 ani,am gasit multe frunze in spatele caloriferului,da grila jos din fata parbrizului,si apucate de curatenie.
bv-08-fgm
alex oricum la toate masinile la parbriz iti baga mai mult aer cald in stanga(la sofer) ca in dreapta la pasager.
om_bland
Sunt norocos la mine baga caldura sus la fel in stanga cat si in dreapta , dar pe jos este doar ,,miros" de caldura biggrin.gif
alex1988
Multumesc pentru sfaturi. voi da jos grila din fata
mihai7575
QUOTE(florin_susanu @ 26 Jan 2011, 21:03)
Salutari,dupa ceva timp.Am cam edificat misterul,aeroterma e arsa,asa ca trebuie alta,adica trebuiesc bani.Intre timp am mai bagat nitei bani in masina,in alte alea (planetara,pivot si alte nimicuri).Asa ca,deocamdata nu imi pot permite sa cumpar una noua si ma da inapoi si faptul ca este cam greu de schimbat si trebuie sa te si pricepi.As vrea daca stiti si ma puteti ajuta cu un sfat,o idee,o parere.Ce as putea adapta pe masina,pana se termina cu gerul (care mi-a cam dat mari batai de cap dimineata,ziceai ca sunt orb la volan),sa ma scape de chinul asta cu inghetatul parbrizului,si la un pret mai acceptabil.
*


la dezmembrari dacia ,în orașul meu e cam 100 ron ,bord cn cu totul,iar aeroterma 30 ron,s-ar putea sa gasești și tu ,în orașul tau,multa bafta îți doresc în acest sens.
fullhouse
QUOTE(bv-08-fgm @ 27 Jan 2011, 10:48)
alex oricum la toate masinile la parbriz iti baga mai mult aer cald in stanga(la sofer) ca in dreapta la pasager.
*


Se pare ca nu chiar la toate, la mine e exact invers, dreapta e oglinda pe cand la mine trebuie sa mai ajustez putin cu o carpa tongue.gif
bv-08-fgm
Ma rog....dacia tot dacie ramane.
florin_susanu
Ar fi bine sa fie doar atat,as da si 1 milion pe ea,dar numai sa stiu ca e buna si ca mai ma duce.Nu am fost niciodata la dezmembrari pana acum,dar am inteles ca ti le desfaci tu dupa masina care vrei.
florin_susanu
Am rezolvat cu caldura.Carbunii erau dusi,unul spart si altul blocat,dar am pus alt motoras,luat de la dezmembrari ,30 lei toata aeroterma,dar carcasa sparta.La asta i-a pus varmiu carbuni noi si sper sa nu mai am probleme.De schimbat,am apelat la un electrician auto,100 roni si treaba rezolvata in 5 ore,fara dat bord jos si cu un pic de ajutor din partea varului,eu eram la servici si cand am ajuns era deja terminata.Oricum,ideea este ca se poate rezolva si fara a da bordul jos.Parca e alta viata acum.
mihai7575
QUOTE(florin_susanu @ 22 Feb 2011, 20:26)
Am rezolvat cu caldura.Carbunii erau dusi,unul spart si altul blocat,dar am pus alt motoras,luat de la dezmembrari ,30 lei toata aeroterma,dar carcasa sparta.La asta i-a pus varmiu carbuni noi si sper sa nu mai am probleme.De schimbat,am apelat la un electrician auto,100 roni si treaba rezolvata in 5 ore,fara dat bord jos si cu un pic de ajutor din partea varului,eu eram la servici si cand am ajuns era deja terminata.Oricum,ideea este ca se poate rezolva si fara a da bordul jos.Parca e alta viata acum.
*


Ma bucur ptr tine ca ai rezolvat problema,cu caldura,parca nu mai conteaza costul reparatiei,si te cred ca e alta viata acum.
florin_susanu
Pai dupa dimineti de ger si conditii improprii de sofat,acum e parfum.Costul din punctul meu de vedere a fost unul mic.Ma asteptam la mai mult.Se gasesc greu piese pentru aeroterma de CN,in magazin ,cel putin in Ploiesti,si unde gasisem aeroterma era 3 milioane si cateva sute park,nu mai retin,fara calorifer.
nikuniku
aveti idee cam cat costa un calorifer de bord cn nou
ghitza
97 roni dar gasesti si facaturi la 60 roni
mihai7575
QUOTE(nikuniku @ 22 Feb 2011, 23:46)
aveti idee cam cat costa un calorifer de bord cn nou
*


Merge si 1 calorifer SH ,e mai iefin ,in jur de 30 ron la dezmembrari auto dacia.
om_bland
Da , dar ce te faci daca este infundat caloriferul luat Sh ... celulele acelea ale caloriferului ...
bucatzel
Daca taceai, filozof ramaneai.
Nu e calorifer de bloc, nu are celule.

E o teava cu multe lamele pentru cresterea suprafetei radiante.
Iar cine cumpara sh, cred ca e in stare sa caste ochii la ce cumpara.
radu_
Si daca ii fisrat si pierde apa?cum casti ochii la asta? ca daca il iei din magazin pastrezi bonul si daca nu ii bum mergi si ii dai in cap vanzatorului cu el sa ti-l scimbe
Radiatoare second hand nu cumparati doar daca le luati de la cineva specializat in reconditionarea lor. Io am cumparat un radiator (ala din fata) mare cu 60 de lei second hand, cu cel vechi la schimb sa aibe nenea ala de lucru si sa il vanda alcuiva, asta ii meseria lui si mi-a oferit garantie scrisa 48 de ore ca nu pierde apa
bucatzel
QUOTE(radu_ @ 23 Feb 2011, 18:39)
Si daca ii fisrat si pierde apa?cum casti ochii la asta?
*



Cu grija. Par examplu, ii pui dop pe un capat, torni niste apa in el, si te uiti sa vezi daca licare pe undeva.
nikuniku
nustiu cum sa va spun dar cu dezmembrarile la mine nu prea merge,in plus ca am bord cn si mai are si o bara intre stalpi in interioru bordului si e de munca da dai aeroterma jos,poate fi defect si ala nou dar macar cer bon si daca curge al dau inapoi,pe cand ala sh de la dezmembrari til mai schimba d.....cu
mihai7575
QUOTE(nikuniku @ 24 Feb 2011, 00:25)
nustiu cum sa va spun dar cu dezmembrarile la mine nu prea merge,in plus ca am bord cn si mai are si o bara intre stalpi in interioru bordului si e de  munca da dai aeroterma jos,poate fi defect si ala nou dar macar cer bon si daca curge al dau inapoi,pe cand ala sh de la dezmembrari til mai schimba d.....cu
*


Referitor la schimbat asa e ca tine,eu ti-am oferit o solutie ptr bani putini,dar daca tu dispui de mai mult atunci si eu iti recomand 1 nou de fabrica la 100 ron .spor la treaba,ptr ca ai mult de munca,dar vei reuși.
nikuniku
mihai7575 stiu ca am mult de demontat si tocmai daia vreau sa pun unu nou,ca nu vreau sa dau bordu jos de 2-3 ori pentru ca am pus unu sh
Danut 88
salut !
Sunt nou pe aici
Vreau sa va intreb la dacia mea cu bord cn am ceva probleme la distributia caldurii
ma puteti ajuta si pe mine?
nikuniku
Danut 88 furtunelu de vacuum scos din distribuitoru,membrane sparte la capsulele vacumatice care deschid voletii de dirijare,distribuitor de vacuum defect

26 Feb 2011, 15:32:
Danut 88 furtunelu de vacuum scos din distribuitoru,membrane sparte la capsulele vacumatice care deschid voletii de dirijare,distribuitor de vacuum defect
Danut 88
Nu asta e problema.
Cand dirijez aerul spre parbriz, imi sufla si pe la picioare.
Iar cand il dau la picioare merge doar la picioare.
Stiti de care capsula vacuumatica as avea in bord, dubla sau simpla?
ghitza
pai in borda ai 3 capsule(2 mici si un mare) cea mare se afla in stanga consolei si in dreapta coloanei de directie,desfaci cochilia de la von (pertea de jos )si o vezi acolo vezi sa aiba furtunele conectate
Danut 88
ok. am sa verific. Mersi
ghitza
uite care sunt trebuirle pe acolo pe sub bord sa iti faci o idee,si o poaza cu distribuitoru de vacum care comanda capsulele prin vacumul primit de la motor,mai exact de pe furtunu de la servofrana(acolo pe furtunu ce duce la servo tre sa ai un T cu furtunas si o supapa unisens care se monteaza cu varful sagetii inspre motor)
Danut 88
Sa inteleg ca doar doua din ele se folosesc la dirijarea caldurii, iar una din ele la recircularea aerului?? Asa este?
Mersi mult.
ghitza
deci pentru recirculare e capsula cea din dreapta sus de sub parbriz ,ea deschide/inchide voletu pentru a patrunde sau nu aerul din afara ,capsula de pe mijloc dreapta deschide voletu central pentru gurile centrale de la bord,iar cea dubla din stanga pentru picioare si comanda si pe cea de la recirculare,nu ai pentru ce bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.