Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: COnsum de 12% la Solenza pe benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
pompom
La acest consum de 12% nu mai merita sa circuli cu masina.Fenomenul se manifesta:
-fum negru la acceleratie
-sonda landab negru de fum
-bujiile inegrite
-miros de benzina la toba de esapament
-nu am consum de ulei si motorul merge foarte bine

1.am fost la tester mi s-a propus schimbarea injectoarelor.Le-am schimbat cu tot cu rampa si nici o modificare.

2.am schimbat corp clapeta acceleratie motoras pas cu pas nici o schimbare.

3.am schimbat sonda landab nimic

4.am schimbat bujiile si bobina de inductie nimic acelasi consum!!

5.am reglat tachetii

6.am schimbat si filtrul de aer

Daca cineva a avut probleme similare de consum ajutatima sa rezolv aceasta problema.
ramsen
eu zic ca tot de la injectoare este problema la tine si de la bujii...verifica injectoarele pe bancul de probe sa pulverizeze benzina si nu ca si cum curge apa la robinet...bujiile punele pe cele recomandate de uzina sau de logan cu 2 electrozi...
para06
De la ce poate fii fumu negru?

La mine la papuc inteleg ca e pe motorina , dar la tine e benzina
canea_dragos
Mie mi s-a intamplat sa-mi scoata fum cand eram cu a II-a la 5000 rot/min intr-o depasire pentru 1-2 secunde, masina fiind full incarcata. Acest lucru l-a observat varul meu care era cu o alta masin in spatele meu.

Mi s-a intamplat sa am o bujie desfacuta putin si cand am remarcat acest lucru am observat ca era neagra bujia, semn ca nu daduse scanteie si se pierduse compresie pe acolo. Fisele sunt bune? Ai scos pe rand fiecare fisa sa vezi daca da scanteie?



pompom
Am descoperit din ce cauza am consum de 12 %!!!
Atentie la toti care au acest consum sau marit!:
din cauza pompei de benzina din rezervor care are infundat sa nu lucreaza supapa de retur.Mam interesat pompa de benzina trebuie sa baga 3-3,2 bar in timpul cand pui contactu si sta aprins martorul de la bord.
Cand se stinge martoru si efectiv poti porni atunci pompa de benzina iti baga 1,2 bar presiunea optima!!

P.S:deci eu am circulat 2 luni cu o presiune de 3 bar la alimentare. normal ca am avut un consum aproape dublu si am cheltuit 18 milioane pe injectoare noi sonda landab noua corp clapeta alimentare + teste,din pacate le-am cumparat degeaba toate erau bune!!!!
Akm am revenit la un consum 5.2 afara la 90 km pe ora si 6.5 in oras

7 Dec 2010, 21:18:
Am descoperit din ce cauza am consum de 12 %!!!
Atentie la toti care au acest consum sau marit!:
din cauza pompei de benzina din rezervor care are infundat sa nu lucreaza supapa de retur.Mam interesat pompa de benzina trebuie sa baga 3-3,2 bar in timpul cand pui contactu si sta aprins martorul de la bord.
Cand se stinge martoru si efectiv poti porni atunci pompa de benzina iti baga 1,2 bar presiunea optima!!

P.S:deci eu am circulat 2 luni cu o presiune de 3 bar la alimentare. normal ca am avut un consum aproape dublu si am cheltuit 18 milioane pe injectoare noi sonda landab noua corp clapeta alimentare + teste,din pacate le-am cumparat degeaba toate erau bune!!!!
Akm am revenit la un consum 5.2 afara la 90 km pe ora si 6.5 in oras
djasu82
te-ai interesat prost biggrin.gif si alti ti-au luat si bani .
Afla de la mine ca am scis un pomelnic intreg biggrin.gif cu poze si cum se masoara presiunea in rampa cu ajutorul unui manometru de compresor.
Manometrul se inseriaza intre furtunul care vine de la pompa si intra in rampa de injectie.
Cand pui contact motor presiunea trebuie sa urce la 3 Bari iar dupa ce pornesti motorul presiunea trebuie sa scada in 2,5 bari iar cand accelerezi trebuie sa urce o secunda la 3 bari si dupa aceea sa revina la 2,5 bari sub 2,5-2 bari pompa de benzina e defecta si trebuie schimbata.
Inainte de a schimba pompa de benzina se desface si se curata filtru de benzina din pompa si se reia masuratorile.
Nu dau rezultatele se schimba pompa cu una originala nu sh sau srl iar una originala e in jur de 300 de lei.
Cand presiune e mica si consumul e mare fiindca nu se face amestecul optim si papa mai mult benzen.
De obicei consumul pe timp de iarna la o slz e in jur de 10,5-11% .
A pai daca ai bujiile afumate poti avea si bobina de inductie defecta si sa nu-ti dai seama la relantii.
Poky
Si deci a fost schimbata pompa in totalitate?
djasu82
il intelegeam daca avea berlina 1310 de injectie biggrin.gif , intr-un oras aglumerat sub 8 litri nu scade doar daca rulezi subturat si atunci in anumite limite.
Vreti presiune mica jucativ-a cu regulatorul si dupa aceea ne povestiti.
serviccom
Cine vrea presiune de 1.2 bar, intr-adevar ca ii consum mai putin, mult mai putin, dar si caruta te depaseste, asta daca mai porneste, nu mai bine la cei care le consuma mult, sa i-a un patent si sa mai ingatuie conducta de benzina, a fost o gluma. Serios, cum iti merge masina cu presiunea aia?
Poky
Presiunea ca presiunea, dar returul infundat poate duce la un consum atat de mare? Nu de alta dar si pe mine ma cam indoaie un consum de ~11% de vreo 3 luni.
bogdanel88
si la mine de cand a dat frigul imi ia 9-10%....mi se pare prea mult
ramsen
QUOTE(Poky @ 11 Dec 2010, 01:06)
Presiunea ca presiunea, dar returul infundat poate duce la un consum atat de mare? Nu de alta dar si pe mine ma cam indoaie un consum de ~11% de vreo 3 luni.
*


poate cei care au ansamblul pompa benzina prevazuta cu retur...eu la ansamblul pompa benzina care l-am scos din rezervor si am pus altul nu este prevazuta cu retur...uite mai jos poza cu cel original si la fel este si cel nou...
augustin87r
Nici eu nu am retur...
djasu82
cu sau fara presiunea e in 2,5 bari . Restu uce injectie decide cat de mult lasa deschis injectoarele.
ionutiulia
dj asu.in mare parte ai dreptate in ceea ce priveste pompa de benzina.am avut si eu cam aceeasi pr. consuma cam mult 10 in oras si de la 6,5 in sus afara fata de cand a fost ea noua.eu am dat pompa jos ,am curatat acele site din partea inferioara,am cumparat alta pompa,pt ca cea originala am gasit-o ruginita,invelisul acela de tabla era ruginit,nu am alimentat decat de la petrom .. dar numai cea propriu-zisa ,nu tot ansamblu,facuta la iasi de conex.garantie 2 ani.am montat-o si merge ca unsa.mi-a revenit si consumul la loc 5 afara 7, 8 in bucuresti vara.nu am masurat-o ca nu am avut cu ce.In concluzie,toti posesorii de solenza,indiferent de cati km au cu ele ar trebui sa demonteze pompa de benzina .sa curete sitele,cele care tin locul de filtru de combustibil ,dupa care sa treaca la a schimba injectoare,bobine ,curele sau mai stiu eu ce.
ramsen
sa stii ca ai mare dreptate cu schimbatul pompei de benzina...eu cind am cumparat solenza dupa 2 luni am cumparat ansamblu pompa benzina original si l-am montat in service...de atunci am consum de te uimeste cit de putin este...vara prin oras am si 6,2% sau acum pe iarna 7,5% ,la drum sa nu mai spun cit ca imi sariti in cap...
Poky
In cazul meu consumul marit s-a manifestat dupa ce a stat nemiscata vreo 3 luni pe timpul verii...
Si nu poate fi vorba (doar) de venirea frigului, la inceputul lui octombrie era inca cald.
mbm
Salut
As vrea sa stiu si eu ce cauze fac sa creasca consumul de benzina la solenza rapsodie 2003. Dac le-ar putea pune cineva in ordine, si ce trebuie verificat in general pt ca masina sa-si pastreze un consum bun.
va multumesc anticipat
ramsen
filtrul de aer sa fie schimbat la 10 mii km...bujiile bune...corpul clapeta curatat si c-am atit...

26 Feb 2011, 21:28:
aaa...si era sa uit masina sa nu mearga infrinata
marius80_eugen
Cum sa n-aveti retur la pompa de benzina ?
Presiunea pompei nu are cum sa fie atat de exact cat se consuma de catre motor , restul de presiune trebuei sa se poata intoarce in rezervor , pana si la vechea dacie era la fel . Nu inteleg principiul pe care se bazeaza pompele de care spuneti voi . Toata benzina pompata din rezervor se consuma ?
Poate ca mai depinde si de unde ai bagat benzina . Eu nu am astfel de probleme , ionutiulia si poate ar trebui sa te gandesti ca nu toti baga de la Petrom benzina , apoi altii paote ma baga si aditiv si tratamente care nu lasa acele mizerii sa se depuna . Sfatul asta ca toti ar trebui sa se apuce sa schimbe pompele de benzina , injectoarele , bobinele .... este putin cam EXAGERAT ... nu crezi ?
mbm
are retur dar intra prin alta parte in rezervor nu prin ansamblul pompa carburant.

Am desfacut acel ansamblu cu idea sa curat filtrul si nu am reusit sa-i scot fundul in care e montat filtrul.
poate sa imi spuna cineva ce a folosit ca sa il desfaca,ca infiletat nu este, arata cineva mai sus ca intra doar presat , dar foarte tare, i-am si crapat vreo 5 mm o margine incercand sa-l desfac. acum l-am pus inapoi nu cred ca sunt probleme
hhd_0
Salut ! Unde este pompo localizata in rezervor ? se desface usor ? trebuie sa am rezervorul plin ?

Poate deschidem un nou THEARD vis-a-vis de pompa benzina !
ramsen
este deschis deja...daca ai gura de vizitare in portbagaj este usor sa ajungi la ansamblul pompei benzina...daca nu ai trebuie sa dai jos rezervorul
pompa de benzina se afla in componenta ansamblului pompei de benzina

28 Feb 2011, 21:13:
acesta este ansamblul pompei de benzina...
corbex
La filtru se ajunge pe la capacul galben din partea de jos?
mbm
Daca ar putea cineva sa-mi spuna cum se scoate acel capac de la ansamblu ce scule a folosit, eu am incercat si este foarte strans sa zic asa
ramsen
exista o cheie speciala cu trei craci...numai cu asa ceva poti desface acolo...atentie dupa ce ai desfacut si ai scos ansamblul pompa benzina din rezervor pui la loc si stringi un pic piulita aia mare...
ionutiulia
sal marius_80 ,cand am spus de unde am bagat benzina am facut referire la 2 aspecte:1 ca nu am bagat benzina de pe marginea santului de la mai stiu eu ce nene si 2 ca si statiile de benzina oarecum renumite in care zici ca ai incredere nu este combustibil de calitate.nu ma intereseaza de unde baga altii benzina eu va zic ,ca orideunde ati baga mai devreme sau mai tarziu o sa aveti aceasta problema cu pompa.carburantu din tara este de cea mai joasa speta in comparatie cu multe tari.
bogdanel88
vezi in america ce carburant au aia si ai sa iti schimbi parerea...
mbm
vroiam sa intreb cum se desface capacul care are filtrul de benzina in fundul lui, m-am exprimat gresit cand am pus intrebarea.
Piulita le la rezervor am reusit sa o desfac si sa scot ansamblul.
ramsen
am pus o poza cu ansamblul pompei de benzina mai sus...filtrul de benzina este in partea de jos a ansamblului si practic pe margine are 3 clipsuri...
djasu82
QUOTE(marius80_eugen @ 27 Feb 2011, 22:52)
Cum sa n-aveti retur la pompa de benzina ?
Presiunea pompei nu are cum sa fie atat de exact cat se consuma de catre motor , restul de presiune trebuei sa se poata intoarce in rezervor , pana si la vechea dacie era la fel . Nu inteleg principiul pe care se bazeaza pompele de care spuneti voi . Toata benzina pompata din rezervor se consuma ?
Poate ca mai depinde si de unde ai bagat benzina . Eu nu am astfel de probleme , ionutiulia si poate ar trebui sa te gandesti ca nu toti baga de la Petrom benzina , apoi altii paote ma baga si aditiv si tratamente care nu lasa acele mizerii sa se depuna . Sfatul asta ca toti ar trebui sa se apuce sa schimbe pompele de benzina , injectoarele , bobinele .... este putin cam EXAGERAT ... nu crezi ?
*


Tu ai modelul vechi ca la sn cele 2004-2005 nu mai au retur de la rampa de injectie ci sunt in pompa montate si anume regulatorul de presiune si din pompa pleaca un furtun spre injectie.
reddacy
la mine a scazut consumul de vreo 4-5 luni cam aproape cu un litru......de fapt nu mai prea trage acolo pe la turatia de cuplu... sad.gif

ma gandesc sa-i curat injectoarele si sa-i schimb bujiile, ca au 15000 km.....
augustin87r
si bujiile pot fi de vina pt consum mare mai ales in oras. AM vazut pe pielea mea , desi ma incapatanam sa cred ca nu conteaza foarte mult. In oras chiar conteaza mult...
ramsen
Dupa cativa ani buni care am folosit noul ansamblu pompa benzina,inlocuindul pe cel original pe motiv ca NU imi indica bine nivelul de benizna in final am ajuns sa pun inapoi ansamblu original de benzina pe solenza.De ce?? pentru ca cel pe care il bagasem in rezervor a inceput sa schioapete sa nu mai bage bine benzina cand apasam pedala de acceleratie iar in tr a II a in plafona mersul motorului.Acum cu originalul ansamblu cu care a fost echipata masina in 2004 merge motorul super, nu mai am problema din tr a II si in pante cand bag piciorul in ea se simte ca fuge si nu se ingatuie si dupa pleaca si ea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.