Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj si frane defecte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BMA
Salut.
Am o Nova T 1.6 din '96. Am cateva probleme cu ea:
1. Daca tin ambreiajul calcat un timp, spre exemplu ma apropii de intersectie, calc ambreiajul fara sa o scot din viteza si o las sa incetineasca, dupa cateva secunde se intampla ceva care mi se pare anormal. Se aprind toate becurile in bord si ori se opreste motorul, ori pedala de frana devine pietroi si nu pot sa o calc, deci pierd frana, daca dau drumul la ambreiaj isi revine singura. Ce poate sa fie ? E normal sa se comporte asa ? Discul de ambreiaj e bun, frana e servo, lichid nivel maxim. Poate sa fie pierdere de lichid undeva ? se rezolva cu o aerisire la frane ? Dar de ce altadata se opreste motorul ?
Mai este ceva ciudat. Am avut la un moment dat nivel minim la lichidul de frana. Am completat lichidul, acum e la maxim, dar tot sta aprins becul (!) in bord. Tin papucul de la pompa de frana scos ca sa stea stins. La pompa de frana vin 2 fire cu papuci, care din ele il bag in sonda ? cu unul imi sta aprins (!) in bord, cu celalat nu vad nici un efect nici cu lichid sub nivel, nici cu lichid peste.
Si mai ceva, daca stie cineva ca in cartea tehnica Nova nu scrie. Cand se aprinde becul verde la indicatorul de benzina cati litri mai am in rezervor ?

2. Daca a fost oprit motorul mai mult de 2-3 ore nu sta pornit decat cu socul tras pana nu merg putin cu ea, cativa metri, indiferent ca afara sunt 10 grade sau sunt 30. E normal ? Nu mi se pare normal sa moara daca afara sunt 30 de grade. Si apoi cum de isi revine dupa ce o misc cativa metri ?
Deocamdata astept sa imi dati nishte idei/sfaturi pentru care va multumesc anticipat.

Mishu
draku
daca ti se opreste motorul la relanti, verifica in primul rand electrovalva de pe carburator sa functioneze (piesa la care vine un fir) cand pui contactul
daca functioneaza, poate fi infundat jiglerul de relanti din carburator. carburatoarele dublu-corp se regleaza numai pe banc
intarirea franei este consecinta a opririi motorului. totusi frana ar trebui sa functioneze si asa, insa cu un efort mai mare la pedala.
Nova T avea 3 fire care ajungeau in apropierea pompei de frana:
unul pt ICP (este montat pe o laterala a pompei) si 2 pt indicatorul de nivel de lichid de frana (clasicul capac cu plutitor de la berline)
a mea (fosta) n-a avut acel capac, dar firele erau acolo
si da, si a mea pornea numai cu socul tras, indiferent de temperatura...
BMA
problema cu ambreiajul se intampla si dupa 100km de mers, indiferent de temperatura motorului. daca tin ambreiajul calcat cu ea in viteza si in mers se intareste pedala de frana si se aprind toate becurile din bord. daca o mai tin se si opreste motorul. nu cred ca e normal. nu e de la relanti, pt ca merge la relanti dupa atatia km de mers. el se opreste si intareste pedala doar pt ca tin ambreiajul calcat. ca si cum un computer ar crede ca e o defectiune la ambreiaj si ma opreste.totusi in cazul acesta as intelege aprinderea becurilor si poate oprirea motorului dar nu si blocarea franei inainte de a se opri motorul. ce ar putea fi ?

la pompa am doar 2 fire cu papuci. asa era de cand am luat masina. capac cu plutitor nu am iar ICP are doar un papuc pe el si nu stiu care fir ar trebui conectat.
andu911
1.eu cred ca e de la servo
2. e normal
BMA
eu nu inteleg totusi ce are ambreiajul cu frana. de ce daca tin ambreiajul calcat se face frana pietroi? are cineva idee ?
Dyda
QUOTE(draku @ 29 May 2005, 15:36)

intarirea franei este consecinta a opririi motorului. totusi frana ar trebui sa functioneze si asa, insa cu un efort mai mare la pedala.
Nova T avea 3 fire care ajungeau in apropierea pompei de frana:
unul pt ICP
*



La cele afirmate mai sus trebuie adaugat ca :
- un servomecanism bun nu trebuie sa piarda vacuumul decit dupa a treia actionare a pedalei.
- la tine sevomecanismul pierde vacuum imediat ce motorul este adus in regim de relati si se pare ca acesta este subturat la acest regim - reglaj defectuos
- vacuum pierde pe la simering sau tija actionare servo
- ptr inlocuire simering nu este necesar demontarea decit a pompei de frina

BMA
unde este acel semering ? ca habar n-am.
Adica la relanti este normal sa nu mai actioneze frana ? sau la mine nu mai actioneaza pt ca e subturat relanti-ul. Dupa ce se incalzeste motorul nu este chiar subturat relantiul ca sta asa cum spune cartea in jur de 800 rpm. Doar cand e rece nu sta pornit pana nu ma misc putin cu masina.
am curatat ieri platinile ca erau parca puscate, le-am finisat frumos si le-am pus la loc. a mers bine vreo 10 km. apoi am oprit masina si peste 15 minute am vrut sa pornesc iar. nu vroia sa porneasca, am tras socul si am tinut acceleratia la fund si atunci parca dadea sa porneasca dar asa o secunda dupa care murea. am pornit-o pana la urma dar nu statea pornit mororul decat cu soc maxim si acceleratia calcata. ce poate sa fie ? poate sa fie de la platini ? daca inlocuiesc platinile e ok ? ca nu stiu ce sa schimb la ea.
Si mai ceva, cine stie de la ce editura si cum se numeste cartea motorului de Nova? vreau sa o cumpar si eu.
multumesc
draku
s-ar parea totusi ca ai probleme cu carburatorul care ar trebui verificat si reglat. fa tot posibilul sa mergi sa reglezi carburatorul undeva pe banc. e un pic cam scump (pe aici prin buc. e intre 500.000 si 700.000 lei) dar cel putin vei elimina o necunoscuta din ecuatia ta.
nu este normal ca la relanti sa nu functioneze servofrana. daca intr-un sfarsit o sa ajungi la concluzia ca aceasta trebuie schimbata (servofrana), iti recomand sa faci un efort sa pui una de papuc sau de supernova (diam. 7" fata de 5" la nova) care este mult mai eficienta.
"cartea motorului de nova" este orice carte care prezinta motorul de dacia 1310-1410. cel de nova este identic, cu exceptia cotelor ce dau capacitatea (interne) si a catorva anexe (pompa de apa, priza cv, etc), chestii care pe tine nu te intereseaza deocamdata.
dizzy
Verifica electrovalva de la carburator.
Cu motorul oprit, cand pui contactul trebuie sa faca " tzac".
Daca nu face, o schimbi.
In rest verifca pompa de frana.


Dyda
Simeringul se gaseste la capatul servomecanismului, in partea unde se monteaza pompa, si iese un motoflingher ce actioneaza pompa. Are un lacas special si este fixat cu o siguranta elastica.Pentru al inlocuii se demonteaza pompa fara sa se dea jos conductele, se scoate siguranta si simeringul , se pune piesa noua. La fel si siguranta trebuie sa fie tot noua.
Vad ca toti ii dau zor cu electrovalva. Daca aceasta functioneaza defectuos primul care este afectat va fi puterea si demarajul. Practic aceasta inchide circuitul de alimentare cu benzina dupa ce se ia contactul.
Vedeti ca si acest carburator are camera de nivel constant ce trebuie reglat , la fel are cui poantou care se poate decalibra, iar in talpa are doua iesiri ptr vacuum intrucit acesta se monta pe 2 masini cu motoare amplasate diferit. una dintre iesiri se obtureaza.
cristidb
Dyda electrovalva este doar pe circuitul de relanti nu pe progresiune. Daca nu lucreaza bine se opreste la relanti dar in mers nu se simte deloc.
Nivelul in carburatorul dublu este de 17-18mm si se masoara intre capac si centrul plutitoarelor cu plutitoarele in sus.
Trebuie ca tablita care apasa pe bila de la cuiul poantou sa nu apese oblic. Se verifica asta odata cu reglarea nivelului.
Cele 2 iesiri nu sunt ambele de vacuum. Are un singur port de vacuum la care se conecteaza avansul vacuumatic(in partea din fata la nova si stanga la papuc).
Celalalt stut e orificiul calibrat de aer la relanti (echivalentul duzei de la monocorp). De obicei se obtureaza in rodaj pentru un amestec mai bogat, si trebuie scos dopul dupa aceea. Altfel va merge la relanti pe circuitul de progresiune ceea ce nu e recomadat. Din pacate putini mecanici stiu de chestia asta si probabil jumatate din masini inca au acel dop pe furtun.
Mai are un port de vacuum in spate la nova si dreapta la papuc, la care se conecteaza capsula de dezanecare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.