Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Blue Magic Logan 1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Alex_MIU
Salut!
Sunt nou pe acest forum(masina nu) si vreau sa v-a (re)prezint masina mea cei mai vechi posibil sa o stie deja masina a apartinut user-ului Darkyro asa ca nu o sa va obosesc cu cine stie ce lista de modificari.
Motor 1.4 75cp la baza la care s-au adaugat urmatoarele:

-evacuare dubla pe 50mm fara catalizator cu intermediara ProXs de 8' si 2 finale ProXs de 10'
-galerie evacuare 38mm(serpi,balauri,anaconde cum se mai zice in popor)4-2-1
-axa cu came CatCams 263grade
-arcuri supape mai tari rezista cu succes la 7000+rpm
-admisie PiperCross viper cu carcasa de carbon
-bujii NGK iridium
-fise Magnecor
-suspenie sport(arcuri H&R + amortizoare Bilstein B8 pe gaz) cand am luat-o de la Darky avea arcuri Eibach
-etrierii frana de clio cu discuri ventilate ulterior schimbati de mine cu unii de logan MCV discuri 259mm ventilate/perforate Zimmermann si placute Ferodo Premier
-jante Dezent N pe 16' cu GY Eagle F1 195/45(au fost s-au dus si urmeaza ATS DTC 15' cu 195/50 sau 55)

cam astea sunt modificarile in mare si cele mai importante planuri de viitor sunt dar sa fie timp si bani o sa atasez ceva poza mai vechi si mai noi cu schimbarile pe care le-am facut eu in un an si jumatate de cand e in posesia mea
AR-18-MOS
Degeaba te ascunzi dupa deget stergand posturile! wink.gif
Alex_MIU
Nu ma ascund dupa nici un deget doar ca se umpluse topic-ul cu certuri intre noi care nu aveau legatura cu masina care e prezentata mai sus.
Markos
Masina e misto, n-am ce-i reprosa.

Ca opinie personala, eu n-as tine piesele alea în hol, în dreptul usii. Te poti împiedica noaptea de ele si e nasol.
zanzie
QUOTE(Alex_MIU @ 5 Dec 2010, 03:47)
-evacuare dubla pe 50mm fara catalizator cu intermediara ProXs de 8' si 2 finale ProXs de 10'

Poti pune poze cu auspuful si de unde la-i luat ca eu na-m si m-a cam oftic... of of... mai mai... frustrat.gif

mersi
Alex_MIU
Poze cu traseul de evacuare nu am a fost facut la Borla Curtea de Arges de fostul proprietar al masinii.
alin007
arata super wink.gif blush.gif bafta in continuare wink.gif
cdadan
Balaurii aia de ce-s legati cu azbest si sarma? Intreb si eu, habar nu am. La mine parca sunt in pielea goala (fierul chior).
einstein1984
MAsina nu mai are bancheta spate? Unde sunt ancorate centurile alea in 4 puncte?
Ion_R5
Salut, felicitari pentru masina.
Ai luat jantele ATS DTC 15'? Sunt noi? De unde si la ce pret?
De ce ai schimbat arcurile Eibach? Ce te deranja la ele?
Merci anticipat!
corbex
Masina arata super, cu greu ma opresc sa-ti fac o oferta, nu-i topicul pentru asta si-mi iau warn, altfel as fi mers pina pe la 18 k E.
Cele mai cool sin evacuarile alea izolate termic si fisele izolate fonic, cine-si arunca ochii sub capota vede din prima ca masina e a cuiva care realizeaza din plin ca impactul dintre homo rurales si mobilus urbanus induce in primul sentimente si trairi pe care un posesor de masina simpla, care se multumeste mereu cu ce-i da producatorul, nu le-ar avea. La mai mare!
kum
Miemi place ciasurili alea! wub.gif
corbex
Ia-ti gindul, se vind la set, cu piele de sarpe cu tot !
ArtVandelay
la ce turatie ai limitarea acum? ai vreo filmare cu masina in actiune? biggrin.gif
AR-18-MOS
Inainte de a sterge posturile, se lauda ca masina merge bine ... din moment ce i-a dat maxim 120 km/h.
Danny_bb
QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2010, 12:13)
MAsina nu mai are bancheta spate? Unde sunt ancorate centurile alea in 4 puncte?
*


Mai arunca un ochi ager si-o sa vezi ca nu are bancheta spate si spre surprinderea proprietarilor de limuzine de pe aici, sunt ancorate cumva si centurile.

In alta ordine de idei, stau si ma intreb cand o sa-i sariti in cap si lui Dsign ca-si tuneaza ligheanul agitat. Daca ma gandesc bine si Muttley e un reisar dupa standardele voastre...
Muttley
Evacuarea e-mpaturita-n material termoizolant ca sa se mentina temperatura gazelor si sa nu se raceasca.
Pe scurt si-ntr-o exprimare de balta, cand gazele de evacuare se racesc, ele se si contracta, micsorandu-si volumul. Insa galeria de evacuare fiind de volum fix (e metal), aceasta scadere de volum a gazelor se traduce printr-o scadere a vitezei lor. Interesul este ca gazele sa iasa repede, ca urmare se urmareste mentinerea temperaturii lor si se izoleaza termic evacuarea.

Acu', ca tot a venit vorba, ordinea de aprindere la Logan (si cam la marea majoritate a tigailor ce circula pe planeta asta si au 4 pistoane) e 1-3-4-2. Ca urmare, evacuarea din pozele tale, chit ca e-nfasurata-n azbest, e un gunoi infect, facut jenant de prost, care-ti omoara cuplul, puterea, iti murdareste motorul la interior, iti creste consumul, omoara balene, arunca chistoace pe jos si ce mai vrei tu.

Tunnyng.
Danny_bb
A aparut si primul post constructiv. Bravo nenea Muttley.

Uite un colector de evacuare potrivit pt motorul tau. Sa ma ierte Dsign ca abuzez de poza lui.

dr_mKe
Treaba cu ''serpisorii'' este ca gazele de esapament de la cei 4 cilindri sa nu dea nas in nas, sa le scada viteza si sa ceasca aiurea presiunea pe evacuare. Treaba asta necesita nitel calcul si cunostintele de rigoare wacko.gif dupa vagile mele cunostinte din domeniu. Printre reactiile adverse cred ca se numara si un ralanti deosebit de sabil si fin wacko.gif

Oare auspuffu' meu, legendar deja (mai ceva ca limousina lui musiu argon) ar putea fi infasurat in azbest ? laugh.gif

Ceasurilii alea Lonjines s-ar asorta de minuni cu ochetzii mei biggrin.gif
al!n
QUOTE(Danny_bb @ 6 Dec 2010, 22:18)
A aparut si primul post constructiv. Bravo nenea Muttley.

Uite un colector de evacuare potrivit pt motorul tau. Sa ma ierte Dsign ca abuzez de poza lui.
*



Cum ai dedus ca cel din poza e un colector potrivit pentru motorul lui?In primu rand dsign are 1.6 si alex_Miu are 1.4.Deci nu se pupa
Ai facut ceva calcule de ai ajuns la concluzia asta?ca tot e plin forumu asta de inginieri si critici.
Nu spun ca galeria lui dsign nu e bine facuta,doar asa ca fapt divers.
Intreadevar galeria lui MIu nu e stralucita deloc,dar se va remedia.
cdadan
QUOTE(Muttley @ 6 Dec 2010, 21:15)
Evacuarea e-mpaturita-n material termoizolant ca sa se mentina temperatura gazelor si sa nu se raceasca.
*


Nu cred ca azbestul ala e suficient. Pentru rezultate satisfacatoare, recomand polistiren (cu lambda 0,038 W/mk) de 15 cm. La -20 grade punctul de inghet este in interiorul termoizolatiei. wink.gif

QUOTE(Danny_bb @ 6 Dec 2010, 21:18)
Uite un colector de evacuare potrivit pt motorul tau.
*


Io stiam ca pentru efect maxim tevile alea trebuie sa aibe lungimi egale, adica ceva de genul

[attachmentid=1627678536]

si din astfel de cauze se ajunge la serparii aparent dubioase

[attachmentid=1627678537]

Muttley
'ti-ar polistirenu' al dracu' icon_mrgreen.gif

IDEAL ar fi sa aiba lungimi egale, in practica se respecta pe cat posibil acest deziderat.
Delicat e cu diametrele, la un 4-2-1 sunt 3 diametre de estimat si respectat. Cu acelasi diametru la toate 3 iese un mare caca. Idem si daca se fac prea mari sau prea mici. Ori cu rapoarte aiurea.
La fel de importante-s lungimile tevilor.

Pentru toate astea exista informatii pe net.
Danny_bb
QUOTE(al!n @ 6 Dec 2010, 23:59)
Cum ai dedus ca cel din poza e un colector potrivit pentru motorul lui?In primu rand dsign are 1.6 si alex_Miu are 1.4.Deci nu se pupa
Ai facut ceva calcule de ai ajuns la concluzia asta?ca tot e plin forumu asta de inginieri si critici.
Nu spun ca galeria lui dsign nu e bine facuta,doar asa ca fapt divers.
Intreadevar galeria lui MIu nu e stralucita deloc,dar se va remedia.
*


Ai vorbit cand trebuia sa taci...
Dar daca tot vrei sa incepem o polemica, spune-mi te rog care sunt diferentele alea fundamentale intre cele 2 motoare care duc la necesitatea folosirii unui colector evacuare cu o configuratie diferita ? (ne referim aici la strict la 4-2-1 cu cele 2 variante prezentate aici: 1 cu 3 si 2 cu 4, respectiv 1 cu 4 si 2 cu 3).

Si ca o concluzie... am incercat sa fac un apel la maturitate si la critica constructiva, dar cand vad asemenea posturi aruncate doar pentru a improsca cu rahat la gramada, nu pot decat sa le dau dreptate celor v-au luat in balon.
Spor la tuning dupa ureche...
al!n
QUOTE(Danny_bb @ 7 Dec 2010, 02:19)
Ai vorbit cand trebuia sa taci...
Dar daca tot vrei sa incepem o polemica, spune-mi te rog care sunt diferentele alea fundamentale intre cele 2 motoare care duc la necesitatea folosirii unui colector de admisie cu o configuratie diferita ? (ne referim aici la strict la 4-2-1 cu cele 2 variante prezentate aici: 1 cu 3 si 2 cu 4, respectiv 1 cu 4 si 2 cu 3).

Si ca o concluzie... am incercat sa fac un apel la maturitate si la critica constructiva, dar cand vad asemenea posturi aruncate doar pentru a improsca cu rahat la gramada, nu pot decat sa le dau dreptate celor v-au luat in balon.
Spor la tuning dupa ureche...
*



Aici e vorba de colector de evacuare,nu admisie.Diferenta e a lui MIU e imperecheata dupa ordinea de aprindere,total gresit.
Danny_bb
QUOTE(al!n @ 7 Dec 2010, 12:25)
Aici e vorba de colector de evacuare,nu admisie.Diferenta e a lui MIU e imperecheata dupa ordinea de aprindere,total gresit.
*


Am corectat.
M-ai lamurit... Eu asta am inteles: "Motivul pentru care se foloseste alt tip de colector, este tipul colectorului". Interesant.
Alex_MIU
Am sa raspund in mare la toate intrebarile puse de voi in posturile anterioare si am sa explic si de ce galeria de evacuare e cum e.

-Noile centuri in 2 puncte sunt prinse exact de unde erau si cele originale iar al 3lea punct e prins de sub bancheta de unde se prind centurile locurilor din spate(in concluzie numai am bancheta).
-Postul unde am zis ca am mers cu 120km/h era la caterinca.
-Jantele din poze cu tot cu anvelope le-am vandut la sfarsitul lunii noiembrie si mi-am dat comanda de ATS DTC 15' partea nasoala e ca nu se mai fac decat pe comanda fiind janta de motorsport iar termenul de livrare e intre 4 - 6 sapt acest lucru a adus si la marirea pretului de la 130eur/buc la 180 eur/buc in dim 15'.
-Arcurile Eibach sunt mai moi decat H&R le-am schimbat pentru ca am vrut ceva mai tare pe langa asta coboara garda la sol cu inca 10mm fata de Eibach -35mm al2lea "avantaj" chiar nu ma interesat.
-Galeria de evacuare a fost facuta in anul 2005 la Borla fiind primul model de galerie "sport" pentru Logan ca dupa ceva timp sa se constate ca e conceputa gresit ulterior fiind scoasa din productie.Eu masina am luat-o cu aceasta galerie in primavara cand se va ajunge la acest capitol o sa o schimb.
-Limitarea e la 6400rpm pe tr1 si 6800restul treptelor filmulete sunt insa nu e nimic deosebit de aratat ambreiajul trebuie schimbat pentru ca dupa 2-3 plecari "in forta" patineaza iar softul pe care il am nu e ceva pe masura modificarilor.

Atasez si cateva link-uri p.s sa nu sariti cu gura ca imi scartaie cureaua de accesorii trebuie sa o schimb cu toate ca nu are mai mult de 15000km:(





Markos
suna mișto.


deh, e Borla..
Richelieu
De ce face la relanti ca tractorul? Hâr hâr! sad.gif
Alex_MIU
Din cauza axei cu came 263 gr plus ca am alt reglaj la culbutori 0,20 admisie 0,25 evacuare fata de 0,15 cat e normal.
Muttley
QUOTE(Alex_MIU @ 8 Dec 2010, 23:06)
-Galeria de evacuare a fost facuta in anul 2005 la Borla fiind primul model de galerie "sport" pentru Logan ca dupa ceva timp sa se constate ca e conceputa gresit ulterior fiind scoasa din productie.
*


Da' cine o concepuse? Contabila?!?
Nene, macane. RAU!


QUOTE(Alex_MIU @ 8 Dec 2010, 23:06)
Limitarea e la 6400rpm pe tr1 si 6800restul treptelor
*


Fascinant! Detalii te rugam.
Alex_MIU
Muttley tu vad ca tot timpul atragi atentia cand cineva nu se exprima corect in fine...
Din ECU se fac toate astea nu ca nu ai fi stiut.
R19/16v
Si de unde crezi tu ca stie ECU in ce treapta de viteza esti?
bmwh548
Muttley: Intreb si eu (nu dati cu parul): daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea?
Alex_MIU
Uite ca este posibil detalii mai multe nu pot sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu resoftari.
Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile.
al!n
Galeria aia chiar e produsa de borla,si s-au facut cateva.Mie mi-a fost sugerat sa o pun pe masina de catre cei de la pilot si am refuzat.
legat de limitare,eu am pe loc la 6600rpm, iar in sarcina la 7000rpm.
R19/16v
Pe loc si in sarcina e una. Dar ca difera in functie de treapta de viteza e o mica aberatie smile.gif

bmwh548 nu, doar opresti roata mai bine (poate), dar asta nu inseamna ca opresti si masina mai repede.
bmwh548
Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul.
Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit se pastreaza raspunsul?
Muttley
QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:26)
daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea?
*


Asta ar insemna ca folosind vechiul disc, o portiune din placuta calca in afara discului? Si calca complet abia dupa ce umpli zona lipsa?


QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28)
Uite ca este posibil detalii mai multe nu pot sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu resoftari.
*


Fara suparare, da' (cred) ca tu dai cu banu' si altii-ti lucreaza la masina.
In cazul de fata, pentru a-ti fi justificat un "onorariu", ti s-a spus ca noul "soft" are limitarea cutare in treapta 1 si cutare in restul. Asta ti-a indus un sentiment de "bani bine investiti" si ai ramas cu ideea asta fixa.

QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28)
Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile.
*


Am inteles (foarte clar imi permit sa adaug) ca pe o semipunte data (portfuzeta, portetrier, etrier invariabile), montand un disc de un diametru mai mare, cat o fi acel diametru, masina franeaza mai bine. Ceea ce-i o mare perla.
Ca s-o-nchei, placutele calca in acelasi punct, la aceeasi distanta de centrul discului, adica pe aceeasi raza. Bratul cuplului de franare e acelasi. Masina franeaza la fel.
R19/16v
Franarea se face intre roata si asfalt. Daca pui pe caruta sistem de franare de veyron nu insemna ca va frana ca veyronul.

LE Sau asa cum a zis Matli mai sus, ca stie mult mai bine ca mine worship.gif
Alex_MIU
Cineva care e in materie de ECU iti poate explica fenomenu asta de ex am vazut pe topicul cuiva la o masina mai puternica cum pe treapta 1 si 2 s-a facut limitare de boost din cauza problemelor pe care le avea in "a pune" puterea pe asfalt la plecarea de pe loc
Muttley am zis ca se reduce distanta de franare in cazul in care se schimba si etrierii cu unii mai mari care sa permita instalarea unor placute mai mari astfel suprafata de frecare dintre placuta si disc fiind mai mare de aici crescand eficienta si reducand distanta de franare iar in leg cu ECU-ul da am platit o suma de bani la o firma care se ocupa cu asa ceva nu sunt inginer sa imi fac ECU-ul acasa toata lumea plateste pentru asta.
bmwh548
Ala cred ca era controlul tractiunii, nu limitarea de turatie.

Muttley am explicat mai jos (adica mai sus de postul asta tongue.gif) ce am vrut sa spun...
Alex_MIU
Era masina din gama Renault si nu era nici controlul traciunii nici limitarea de turatie ci limitare de boost ex daca turbina iti face boost 1.2bar,pe treapta 1 si 2 se poate modifica din soft sa iti faca 0.7bar de exemplu.
Muttley
Teoretic, daca ECU stie sa faca diferenta intre sarcina zero si sarcina partiala/plina, combinat cu semnalul de viteza, atunci ar putea face limitare diferita pe treapta 1.

Adica:
- inainte plecare de pe loc - viteza zero, sarcina zero:
- plecare de pe loc - viteza sub o valoare data (sa zicem 60km/h), sarcina plina, limitare x;
- schimbare 2,3,4,5 - viteza peste valoare data, limitare y.

Da' exista asa soft complicat pentru Logan? nedumerire.gif

Edit: de fapt sarcina nici nu este un factor. Daca viteza sub 60km/h, limitare x, daca viteza peste, limitare y.
Scuze atunci, aparent ar fi posibil.
bmwh548
Daca nu inoportunez prea mult, vreau si eu un raspuns ca sa pot sa ma bag linistit la somn blush.gif

QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:36)
Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul.
Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit (adica discuri+etrieri+placute mai mare) se pastreaza raspunsul?
*



Muttley
bmwh548, repet: schimbi doar discurile (pui mai mari), nu si etrierii, aia raman la locul si pozitia lor, nu se modifica performantele de franare. Adica mi se pare prea elementar.

Ce raspuns sa se pastreze? Ca masina franeaza la fel daca-i pui frane mai puternice (discuri m mari + etrieri mutati mai langa janta) si cauciucuri mai lipicioase? Eu zic ca nu huh.gif
Insa daca-i pui suspensii mai rigide eu cred ca franeaza mai prost. O suspensie moale favorizeaza deplasarea centrului de greutate inspre fata, o apasare mai puternica pe puntea fata, deci o forta de franare mai mare.
Parerea mea...
Fratzica
E o posibilitate. Discurile mai mari pot imbunatati performantele de franare in cazul franarilor repetate in panta prin dispersia caldurii generate pe o suprafata mai mare laugh.gif
bmwh548
Imi adun neuronii de prin colturile capului meu patrat si mai emit o parere (posibil sa bat campii): cu o suspensie mai rigida centrul de greutate se pastreaza "mai spre centrul masinii" in momentul franarii. Ceea ce inseamna ca va exista o apasare ceva mai mare pe puntea spate, limitatorul ala de franare de la puntea spate scade presiunea in sistemul spate in functie de apasarea pe punte, deci daca ea scade prin deplasarea centrului de greutate spre puntea fata scade si forta de franare pe puntea spate. Vorbesc aici de conditii ideale in care rotile nu se blocheaza, franarea realizandu-se la limita blocarii rotilor.

PS: daca bat campii imi cer scuze.
Muttley
Daca limitatorul spate ar fi responsabil de scaderea presiunii din circuit pe fata si pastrezi ipoteza ta cu limita aderentei, nu trebuie decat sa apesi mai tare pe pedala de frana tongue.gif
Alex_MIU
Cred ca da avand o suspensie mai rigida pe franare masina nu se mai lasa de "bot" atat de mult ca in cazul suspensiei de fabrica greutatea ramanand distribuita intr-un mod oarecum egal atat pe rotile fata cat si pe cele spate.In multe din cazuri in momentul in care masina se lasa de "bot" majoritatea greutatii mutandu-se pe rotile fata cele de pe spate se infraneaza si se duc taras (in cazul masinilor fara ABS)
Muttley
Pentru asta exista limitatorul.
Dimpotriva, cu suspensii mai tari nu faci decat sa-l zapacesti si sa-l "pacalesti" ca spatele nu s-a descarcat si sa blochezi rotile.
Unde dai si unde crapa laugh.gif

De fapt conteaza si distributia fata/spate a tariei suspensiei.
Uite d-aia-i complicat sa faci modificari, ca poate iesi foarte pe dos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.