Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reparat caldura la bordul scoica de 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
iordache ionut lucian
daca e cineva interesat de caldura la bordul scoica
aveti grija ca e pacatoasa si sunt cineva trucuri pe care multi nu le stiu
daca aveti toata instalatia de racire in regula e simplu de remediat
dati jos grila de la capota si vedeti daca mai aveti pinza care inchide aerul sa nu iasa afara si sa il inpinga in masina apoi etansati bine cu silicon partea unde e caloriferul si o sa veti caldura in masina
scuzati ortografia ca ma descurca cam greu
Alex4u
la ce te referi..la cauciucul ala care acopera caloriferul de caldura?? am auzit ca multi acolo au pus musama..de bucatarie si apoi a etansat foarte bine..e real?
iordache ionut lucian
NU LA ALA MA REFEREAM CI LA ACELA CARE ACOPERA PRIZELE DINSPRE AFARA SPRE CALORIFER

7 Dec 2010, 13:18:
suze de majuscule
rodi
Asta duce la eliminarea tirajului cand circuli cu peste 40 la ora...
Alex4u
la asta ma gandeam si eu...tu il izolezi si aerul pe unde mai intra :-? hmm
Kiraly
daca nu intra aerul nu mai ai dezaburire...
IntensBurnE
si eu am bord tip scoica,eu am facut "unpik de loc" la cauciucul ala de sub grila sa intre mai mult aer, si m`am pus grile de plastic ce baga aerul fortat inauntru.deci si daca merg cu 40 parbrizul nu se mai abureste asa rapid ca inainte. wink.gif
bashtalu
poze daca se poate, va rog frumos
iordache ionut lucian
salut
eu nu am izolat nimic din ceeace tine de intarea aerului in masina ci e de izolat partea unde vine caloriferul
sunt 2 locuri separate locasul caloriferului si cel de unde trage aer
daca locasul de la calorifer nu e bine izolat nu baga aer cald in masina si ii da afara pe la grila de la capota
inginer_ar
Domnilor, cea mai bună metodă de încălzire este cea originală. Pe scurt, avem două compartimente: cel primar (de sub grilă) și cel secundar (unde este radiatorul de încălzire), compartiment situat sub cel primar. Compartimentul secundar trebuie izolat perfect pentru a forța trecerea aerului numai prin radiatorul de încălzire. Radiatorul de încălzire trebuie izolat cu burete (gen Purfix) pe tot perimetrul pentru a nu permite trecerea aerului pe lângă el. Vor trebui eliminați voleții din material textil ("mușama") ce fac legătura dintre cele două compartimente și orice altă deschidere spre exterior din acel compartiment. În partea superioară a compartimentului secundar se poate folosi o folie de plastic ce va fi lipită pe tot perimetrul acestuia cu mastic. Pentru o distribuție optimă a aerului în habitaclu nu trebuie uitat paravanul ce dirijează aerul suflat de ventilatorul de încălzire ("aerotermă"). La viteze relativ mici va fi folosit ventilatorul pentru încălzire și dezaburire (ca la orice autoturism modern), la viteze mari aerul va trece din compartimentul primar în cel secundar prin rotorul ventilatorului chiar dacă acesta este oprit. Evident, motorul trebuie să atingă temperatura optimă de funcționare (termostat funcțional, recomandat este montajul unui electroventilator ), iar robinetul și voleții de dirijare (parbriz-pedalier) să fie funcționali. Cu scuzele de rigoare pentru mesajul meu cam lung, vă urez o iarnă ușoară.
iordache ionut lucian
asta am incercat sa spun si eu dar suba alta forma
eu nu stiam cum se numesc compartimentele alea 2 cel de sub grila si cel unde e montat caloriferu
pt treaba asta am optat si eu si mam chinuit sa fac caldura in masina
mai am si eu sa rezolv treaba de la comanda sa pot comanda din bord sa nu mai trag de cabluri si nu vreau sa modific nimic de sub bord ced ca o sa cumpat o comanda de climatizare noua sau una de la sh da sa fie buna ca amea e sparta si nu stau cablurile pe ia
astazi am facut cu masina 100 km si nu sau aburit geamurile si am si caldura in masina
bfta la toata lumea si iarna usoar si fara zapezi pe sosele
bygy007
musamalele alea sint ca niste supape pasa aerul sa treaca de afara in calorifer , cind motorul merge creeaza o presiune pe musamale si se inchid aerul trecind prin ventilator , eu zic ca este cu dus si intors , elemini musamalele (astupi gaurile alea) faci caldura numai cu ventilatorul , trebuiesc etansate si marginile de la cele 2 compartimente cu burete
recinalcol
Nu are oare nimeni nici o poza sa inteleaga toata lumea. tongue.gif
Eu stiu despre ce e vorba,dar poate sant altii care nu prea inteleg despre ce vorbiti.
Se stie ca bordul scoica are probleme de caldura (daca nu este totul pus la punct) Si din cauza asta multi se chinuie cu alte metode .
panzerjager
am si eu o intrebare, ca m-am ocupat de incalzire.
daca se obtureaza total gaurile de legatura dintre comparimentul superior si cel inferior(gaurile inchise teoretic de voleti) aerul intra pe la ventilator....bun; dar cantitatea de aer ce intra pe la ventilator nu este mai mica? mai "sufla" cu aceeasi putere in interiorul masinii?
krapcarasu
ba cam da, trebuie puse si captatoare sau cum se cheama alea care baga fortat aer in grila
inginer_ar
La circulatia cu viteze relativ reduse (de ex. in oras) va fi folosit ventilatorul, iar la viteze mai mari debitul de aer este suficient, datorita circulatiei naturale a aerului in habitaclu (presiune mare in fata si presiune mai scazuta in zona de evacuare a aerului din stalpul C). Desigur, debitul de aer este mai mic, dar diferenta nu este asa de mare cum se crede, voletii dintre cele doua compartimente opun si ei o rezistenta apreciabila la trecerea aerului. Folosirea ventilatiei fortate este recomandabila, este necesara la majoritatea autoturismelor moderne, nu este "un rau necesar".
payty
si la mine e tot cu musamale, doar ca am vazut ca nu prea sunt etanse si le-am lipit de ele niste fasii de tabla, la partea de jos, iar pe cealalta parte am pus niste magneti din aceia din neodimium care sunt suficient de puternici ca sa apropie de tot musamaua de gura aia pe care trebuie sa o astupe cand masina sta pe loc, dar se deschid atunci cand masina merge.

la mine dezaburirea merge aproape la fel de bine ca cea de la bordul de CN, dar trebuie foarte bine izolat capacul care vine peste cele doua compartimente. In special in laterale sunt probleme. Pentru a vedea asta porniti aeroterma si apoi puneti mana pe langa capacul de tabla. daca iese pe undeva aer inseamna ca nu e bine.


incerc acuma sa pun un motor de turatie mai mare in locul celui care e acum la aeroterma care oricum caraie si cred ca asta ar imbunatati si mai mult dezaburirea.
iordache ionut lucian
salut la toata lumea
azi am sa repar si directionarea aerului sa pot da din comanda catre parbriz si catre picioare
aseara am facut cu masina 150 de km si nu sau aburit ceamurile si am observat ca nu baga aer pe jos spre picioare si vreau sa vad ce ii pot face sa dea si pe la picioare
o sa revin cu detalii despre cum se poate rezolva si cu ceva poze si un filmulet
bashtalu
ceva noutati? poze?
drooopy
Stie cineva la ce folosesc cele 2 gauri din compartimentul caloriferului ce dau in compartimentul motor? Cineva mi-a spus ca sunt pentru scurgerea apei dar ciudat ca una este pozitionata peste servofrana.
[attachmentid=1627701699] [attachmentid=1627701700] [attachmentid=1627701701]
nikuniku
drooopy pentru asa ceva sunt gaurile alea doua,de scurgerea apei,daca le astupi apa va intra in masina,asa ca ai grija sa fie tot timpu destupate
bv-08-fgm
Sunt pentru scurgerea apei,partea buna este ca cineva a scos acele "moturi" din cauciuc care de obicei au boala de a se infunda si sa nu mai permita scurgerea apei.
mihai7575
De acord cu colegii mei de mai sus ,nu le astupa ,lasa-le exact asa cum se vad in poze,si totul va fi bine.
drooopy
Mdaaaa.... chestia e ca eu deja le acoperisem cu niste banda izolir dupa care am dat niste gauri cu o surubelnita pana sa intreb pe forum smile.gif. Deocamdata am constatat un flux mult mai mare de aer care intra in masina si profit de vremea fara precipitatii ca sa le mai las acoperite. Problema mai mare este ca imi intra aer rece prin partea dreapta pe la aeroterma dar nu stiu exact pe unde ca m-am uitat cand am dat grila jos si nu am vazut nimic iar cand o pornesc nu mai intra. Are cineva vreo idee ce ar trebui sa acopar?
BILIXON
Bună seara la toată lumea!
Știe cineva, sau a reparat cumva voleții de dirijare al aerului (la parbriz și picioare) din interiorul mașinii? Nu din comanda ci aceia de sub bord? Cam cum sta treaba cu ei, am băgat mâna sub bord atât cât am putut și am ajuns la ei.Par niște aripioare de plastic care dirijează aerul dar din nefericire la mine unul s-a blocat de curând. Se pot ajunge și repara dacă scot caloriferul și astfel bănuiesc că e mai comod, sau e musai pe sub bord, cabluri și fire? Am bord ,,scoică" am uitat să menționez...
Mulțumesc tuturor!!
alumicu
@drooopy: izoleaza bide de jur-imprejur caloriferul cu ceva carpe; sfatul meu ar fi sa cauti in comert si sa montezi cele doua trompe unisens la scurgerea de la calorifer

@BILIXON: vezi ca la acele aripioare trebuie sa izolezi cu niste burete de usi
BILIXON
Bine, am simțit la mână și niște burete dar cum ajung acolo?
ATM
Nu pe la calorifer, asta-i sigur. Cred ca daca dai tot cartonul de pe la pedale jos, cu polita de sub bord cu tot, s-ar putea sa ajungi, dar e munca cat nu face. Iar polita, mai ales daca are infiltratii sau condens o sa ti se dezmembreze la demontaj. Mai degraba chinuie-te sa misti voletul cu mana pe pozitia deschis si lasa-l asa.
BILIXON
Aia e treaba, ca este destul de vechi si umflat de la apa, condens, si blocat pe închis, adica tot aerul e dirijat spre parbriz, bine acum poate fi și un avantaj că parbrizul este important în siguranța conducerii dar mă gândeam poate pe la la calorifer dacă îl scot...de aceea dac a mai făcut cineva și mă sfătuiește e bine dacă nu așa stă până la REMAT.
BILIXON
Vă salut !
Azi înarmat cu multă ambiție am reparat cum vă ceream sfatul mai sus, voleții de dirijare al aerului în habitaclul mașinii. Deci am demontat caloriferul, comanda de climatizare și polița de sub bord. După câteva ore am reușit tot ce mi-am propus. Să știți că se ajunge cel mai bine pe sub bord, dar este bine și pe sus pe la calorifer atunci cănd lipești pentru etanșare cu purfix orificiile. Colegul ATM avea dreptate: muncă cât nu face și julituri pe măine până la vară. Rămâi cu satisfacția că ți-a reușit, căldură din plin și directionată unde dorești. Efectiv acum am dezaburire și căldură de se usucă preșurile. smile.gif
Tuturor numai bine!
nex4u
hadeti sa va zic si metoda mea. Se verifica termostat sa fie bun sa tina motorul in 80 de grade Celsius, robinetul de climatizare sa nu fie infundat sau sa iasa apa doar pe o conducta in loc de 2, se demonteaza caloriferul si se spala cu apa clocotita atat in in interior cat si exterior "sa fie bec" eventual se indreapta aripiorele de pe el. Bun se lipeste burete sau folie izolanta de parchet pe conturul peretelui unde vine caloriferul cel cu X-uri, se verifica perdelutele de admisie a aerului sa nu fie rupte, lipsa sau rigide se inlocuiesc astfel incat sa asigure o etansare cat mai buna atunci cand e pus in functiune motoventilatorul aerotermei, in capatul grilei trebuie sa fie niste chedere din cauciuc la fel si pe peretele exterior spre compartimentul motor, si burete dea lungul petelui mijlociu cel cu perdelute. Atentie perdelutele trebuie sa functioneze ca niste supape de sens, sa permita aerului sa intre atunci cand avem ventilatorul oprit dar sa se inchida cand il pornim. Atentie la gurile de scurgere nu trebuiesc astupate verificati sa aiba supapa de evacuare a ape la cele 2 orificii si sa fie decolmatata. In cazul ca ati verificat asta avem caldura dar nu si debit de aer. Cei care au ventilator cu pale putine si motor scurt inlocuitile ca nu debiteaza presiune de aer. Recomand aeroterma cu pale multe si motor alungit. Pt o turatie mai mare cu o 1000 rot/mim in plus inlocuiti rotorul aerotermei cu unul din motorul aerotermei de CN. Sunt identice numai ca spirele sunt mai groase drept urmare turatia va creste cu 1000 rot. Avantaje: aveti dezaburire ca la cn, caldura ca dacia cu cn. Dezavantaj motorul papa curent in draci.
BILIXON
Interesanta treaba cu motorul aerotermei de CN. Voi incerca, iar cu consumul merita sa opresti altceva dar sa ai dezaburire si caldura.
BennyORWO
Am o intrebare:la scoici,caldura la picioare vine si la pasagerul din dreapta?
Eu am scoica,si baga caldura si la picioare,dar doar la sofer,e posibil sa nu bage din fabrica caldura la pasager?
FlorinCFR
In mod normal ar trebui sa bage caldura si la pasager.
ct-03-tvy
mecanicosi, daca sunteti apti de munca ceea ce nu cred in prima zi din an radmasa.gif .

gasiti un radiator lung pentru bord scoica cu capetele din alama e in poze in prima pagina aici http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=223789&st=30
BennyORWO
Salutare.
Am si eu o nelamurire:aeroterma la scoica are mai multe trepte de viteza?sa zicem:oprit,1,2(1 si 2 sa fie trepte de viteza).
De ce intreb asta?,pai butonul pentru aeroterma are 3 pozitii,si ma gandeam ca normal si aeroterma ar trebui sa aiba 3 moduri de fuctionare.
La mine,merge doar pornit si oprit.Aeroterma functioneaza bine,iarna face caldura cat sa stai lejer intr-o bluza subtire(de tinut cont ca eu am break si e habitaclul mai mare).
Deci prin urmare,cum functioneaza aeroterma la scoica?ca la mine(oprit-pornit)?sau prin mai multe trepte de viteza?
Si inca ceva:cum as putea marii viteza de rotatie a aerotermei,fara inlocuirea motorului acesteia?
Multumesc.
sebymesteru
Benny,pe undeva pe sub bord,in partea dreapta ar trebui sa ai un suport de textolit cu o rezistenta din cateva spire de nichelina infasurate si fixate de suportul ala. Ca sa ai a doua treapta,trebuie sa treci alimentarea aerotermei prin rezistenta aia. Practic faci 2 circuite,unul pe direct,unul prin rezistenta. Viteza motorasului nu o poti mari,n-ai cum si din considerentul asta nici eu nu am conectata a doua treapta,si-asa sufla ca mortu' si pe direct,daca ii mai pun si rezistenta se va invarti degeaba. La mine s-au blocat suruburile in piulite si se invart cu totul,suporti aia de plastic care tin piulitele s-au dat peste cap si acum se invart in gol. Vroiam sa o dau si eu jos pe a mea,sa-i curat motorul,sa-l ung si eventual sa-i schimb carbunii. Dar nu prea am cum,decat daca dau parbrizul jos si sa tai suruburile cu o dalta...
BennyORWO
Seby mersi e sfat,m-am uitat sub bord dar nu am gasit niciu suport,posibil sa fi fost dat jos de cineva,poate chiar din cauza care ai zis-o si tu.
La mine aeroterma se invarte (zic eu) destul de tare,si ma gandeam ca daca faceam si a 2-a pozitie,poate mergea si mai repede,dar defapt acum este practic ultima pozitie.
B17XGG
Pentru cine doreste sa unga lagarele cu bucse sinterizate din Bz cu grafit recomand NUMAI vaselina grafitata. Veti scapa de nereusita garantata in cazul folosirii altor lubrifianti (scartaieturi si vibratii in cel mai scurt timp).
BennyORWO
Revin cu caldura la scoici.
Saptamana trecuta am izolat compartimentul acela unde este caloriferul,dar jaluzelele sunt distruse,asa ca am astupat gaurile alea de la o jaluzea,pentru ca atunci cand dateam drumul la aeroterma,se pierdea aer pe acolo.
Ce am observat:cand merg cu 70-80(fara sa dau drumul la aeroterma) intra aer mai putin acum din cauza ca am astupat o jaluzea,dar cand dau drumul la aeroterma vine aer foarte mult si face o caldura de stai in tricou.
Intrebarea mea:credeti ca este mai bine sa izolez de tot jaluzele(pentru ca la mine se pierde aer pe acolo),si sa folosesc doar aeroterma?Eu totusi consider ca aeroterma baga mai mult aer decat atunci cand este oprita si este folosit doar aerul de afara.

sebymesteru
Benny,poti face urmatoarea chestie,pe care am facut-o si eu la prima dacie la sfatul bun al unui prieten: demontezi tija de aluminiu care tine jaluzelele,e prinsa cu pop-nituri de tabla compartimentului superior. Cu un burghiu razi capetele niturilor si va iesi. Iei niste blugi pe care nu-i mai porti,dar cu material mai trainic,decupezi acele jaluzele,parca mergea una din cap in cap si montezi totul la loc. In loc de nituri poti pune surubele de 3 sau 4 cu piulite. Asa o sa ai si jaluzelele functionale si o sa bage caldura si in mers,fara ventilator.
iulica89
Ideea e ca orice i'ai face nu o sa ai cantitatea de aer de bun simt pentru a simti ceva caldura.Eu am facut jaluzele rigide cu actionare din tija de reglat caldura reglabil in functie de necesitate(inchis pentru ventilator pornit si deschis pentru ventilatorul oprit) si totodara izolarea fluxului de aer strict care radiatorul de caldura , dar fara prea cine stie ce rezultat asta datorita caloriferului cu aripioarele prea dese si prea apropiate care nu permit trecerea aerului...

Ideal ar fi unul de 1300 de alama sau cupru.Cine are poze cu asa ceva sau informatii l'as ruga sa posteze aici(anii in care s'a montat si alte detalii chiar si de vanzare pe MP)
sebymesteru
Puteai sa micsorezi si gaurile alea de scurgere,pe-acolo sufla o gramada de aer aiurea,mai ales cand baga ventilatorul aer. Si eu trebuie sa ma apuc sa-i fac niste jaluzele de blugi la a mea,inca n-am apucat de cand o am sa ma ocup si de partea aia. Problema mai naspa la mine e ca selectorul ala din bord pentru picioare sau parbriz e cam bulit si e al dracu' de greu de dat jos fara sa dai bordul. Apropos,n-a incercat nimeni sa faca altfel sistemul ala de directionare a aerului? Cel care vine montat in spatele caloriferului? Momentan am sarmele alea de otel cam nelalocul lor si ca sa dau caldura la parbriz trebuie sa bag mana pe sub bord si sa trag de sarma respectiva.... mad.gif Eu am niste servomecanisme de reglare a farurilor,si ma gandeam sa le adaptez cumva la selectorul ala si sa le fac o comanda simpla,inchis-deschis,sa nu mai umblu cu tziganiile alea de sarme si cu sistemul ala de reglaj care dupa mine sincer,e o mare porcarie...
iulica89
Eu am avut furtunase legate la gaurile de scurgere care se ingustau considerabil...Rezultataul:se infundau si dadeau apa inauntru(la spalari in special).
Aeroterma de 1310 asigura un debit suficient(din a sa constructie) necesar si suficient pentru a incalzi habitaclul, problema fiind caloriferul.Am cumparat anii trecuti (fara sa stiu) o aeroterma de 1300(modelul mai mic) si cand am comparat'o cu cea de 1310 era inferioara si ca turatie(mai putin ,dar difera) si ca debit aer (ca sa nu zic de "turbine" care desigur difera si ele).

Din acestea si din spusele colegilor de forum(Domnul Danut in special) care sustin faptul ca se simte caldura in 1300 nu'mi ramane decat sa trag concluzia ca ai nostrii inginerasi romani au mai stricat inca ceva care functiona chiar bine pe R12 si anume au modificat caloriferul de caldura crezind ca il imbunatatesc ,dar din pacate au ajuns in cealalta extrema.
Am achizitionat un astfel de calorifer chiar azi si urmeaza sa'l montez.Va voi spune/confirma daca problema "noastra" se va rezolva.
Bafta!


Ps:Paletele de dirijare a aerului picioare/fata(partbriz) sunt destul de bine gandite.Da'le jos si revizuieste'le schimband mansoanele cablurilor cu unele de bicicleta.Eu asa am facut si inchid bine si deschid la maxim exact cum ar trebui.
BennyORWO
QUOTE(iulica89 @ 27 Sep 2012, 20:03)
Ps:Paletele de dirijare a aerului picioare/fata(partbriz) sunt destul de bine gandite.Da'le jos si revizuieste'le schimband mansoanele cablurilor cu unele de bicicleta.Eu asa am facut si inchid bine si deschid la maxim exact cum ar trebui.
*


Apropo de astea,si la mine functioneaza,dar cam 50%,adica daca inchid la picioare,numai vine debit mare,ci il reduce,dar nu de tot.
Ce nu am inteles din paletele alea de dirijare:inteleg ca dirijarea aerului picioare/fata functioneaza,dar cea pentru rece-cald,a functionat vreo data,sau care e rolul ei acolo?,ca eu nu inteleg cum sta treaba cu aia.
sebymesteru
Pai la cea de rece-cald ar trebui sa ai tot o sarma de-aia mansonata care pleaca din selectorul din bord si iese sub capota in stanga,unde se leaga de robinetul ala cu 2 cai al caloriferului. Mai departe banuiesc ca te-ai prins care e faza,dai pe cald -> se deschide robinetul,dai pe rece -> se inchide. Ca daca nu ai "cablul" ala,trebuie sa te tot dai jos din masina sa inchiz-deschizi caldura. Automatizare domne'... laugh.gif
BennyORWO
Multumesc pentru lamurire Seby,eu la bidonu meu nu mai am sarma aia de selectat cald-rece,asa ca trebuie mereu sa ma dau jos,sa il inchid-deschid manual.
IntensBurnE
Acel cablu de selectare rece-cald e destul de problematic deoarece la desele actionari deschis-inchis se strica robinetul fiind din grafit presat.Asa ca nu`i prea mare deranjul sa il deschizi-inchizi manual. happy.gif
O problema fiind dezaburirea parbrizului(fluxul de aer)prea slab la viteze mici in oras(trafic intens). sad.gif
iulica89
Azi am montat caloriferul de 1300(multumiri userului fzoli) si se pare ca aceea este problema,nici decum aeroterma.Am izolat mult mai bine de data asta,am separat cablul de actionare a jaluzelei,am reglat'o sa inchida perfect si sa se deschida cat mai mult posibil.Am mers cativa km cu masina pentru a se aerisi si cu termostatul deschis si nu pot spune decat ca debitul de aer cald/rece isi face intr'adevar simtita prezenta atat cu jaluzeaua deschisa si ventilatie normala,iar cu ventilatorul pornit iti "da parul pe spate".
IntensBurnE
ceva detalii happy.gif , ce ai folosit la izolare ? happy.gif
arata mult mai bine cel de 1300
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.