Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie sau electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vitamina
Salut!
Aud eu ca de maine se lasa frigul,si ce zic:ma duc la dacie,ii completez cu antigel,lichid de frana,verific uleiu,ma duc sa bag niste benzina,strop-gel,chestii din astea.Am efectuat 4 porniri-opriri normale.Cand sa plec,dau sa pornesc,duc cheia pe treapta demaror,si nimic.Se auzea doar clantanitul electromotorului.O las in pace,ma gandesc,verific:claxon,faruri,toate bune.Mai dau odata,nimic.Pun contactul,lovesc usor in electromotor,si apas cu o surubelnita in el,nimic.O imping singur pana la prima panta vreo 400 de m,ma urc in ea,porneste intr-un metru.
Acuma,bateria este VARTA de 60 Ah,si nu are niciun an in cap.Electromotorul are carbunii si busile din bronz schimbate iarna trecuta si mai mult a stat decat a mers.
In momentul in care tin cheia pe demaror,nu invarte dar nici curent pt claxon sau faruri nu mai are!
Sper ca nu am plictisit. Multumesc!
ghitza
verifica contactu posibil el sa fie cauza,pune contactu si iei un fir si pui pe + baterie si capatul celalalt la firu ce duca la bobina electromotorului sa vezi invarte?vezi sa fie scoasa din viteza
davidut5
Verifica bornele de la baterie sa nu fie oxidate. Asa pateam cand nu era borna stransa bine. In cel mai rau caz daca sa dus bateria, verifica si incarcarea.
adaniel69
asa am patit si eu, am dar electromotorul jos si am constatat ca s-a dezlipit un carbune!!! poate ai patit si tu la fel, e ieftina reperatia! am dat 5 lei parca sa mi-l lipeasca! poate ai patit la fel!
PH-06-BOA
Cel mai probabil e borna slaba, oxidata, cablul slab in borna. Tine cheia mai mult (5-6 sec.) si mergi apoi la borne si pune mana sa vezi unde e cald . Unde sfaraie pielea si iese abur, e contact imperfect. Pai de ce spun borna, pentru ca toti consumatorii sunt de la borne, iar cand dai la demaror, nu mai ai nimic, nici lumini la bord. Daca era electromotorul, cat de mult curent ar fi luat, tot aveai ceva claxon, lumini... Nu putea sa dea total la masa, c-ar fi explodat bateria. Daca era carbune, nici starterul (solenoidul ) n-ar fi cuplat, si ai fi avut claxon si toate cele. Electromotorul fiind un consumator mare (aproape de 100 A), prin contactele slabe, pierde tot. Pune un voltmetru direct pe borne (sau un bec), dai la cheie si, daca si becul se stinge, a cazut bateria. Cand am zis pe borne, ma refer la cele de plumb, ale bateriei. E posibil ca in interiorul bateriei, sa se fi dezlipit una din puntile de legatura intre elementi. Daca nu se stinge, totul e de la cablurile de forta. Firul de masa unde e legat? Pe cutie sau pe electromotor? Daca-i pe cutie, fara sa mai incerci, trece-l direct pe electromotor, inainte de a-ti arde cablul de ambreiaj si acceleratie. Contactul e imperfect pe partea cu cutia.Garantez. Mai zic?
bac.
QUOTE(PH-06-BOA @ 9 Dec 2010, 23:12)
Cel mai probabil e borna slaba, oxidata, cablul slab in borna. Tine cheia mai mult (5-6 sec.) si mergi apoi la borne si pune mana sa vezi unde e cald . Unde sfaraie pielea si iese abur, e contact imperfect. Pai de ce spun borna, pentru ca toti consumatorii sunt de la borne, iar cand dai la demaror, nu mai ai nimic, nici lumini la bord. Daca era electromotorul, cat de mult curent ar fi luat, tot aveai ceva claxon, lumini... Nu putea sa dea total la masa, c-ar fi explodat bateria. Daca era carbune, nici starterul (solenoidul ) n-ar fi cuplat, si ai fi avut claxon si toate cele. Electromotorul fiind un consumator mare (aproape de 100 A), prin contactele slabe, pierde tot. Pune un voltmetru direct pe borne (sau un bec), dai la cheie si, daca si becul se stinge, a cazut bateria. Cand am zis pe borne, ma refer la cele de plumb, ale bateriei. E posibil ca in interiorul bateriei, sa se fi dezlipit una din puntile de legatura intre elementi. Daca nu se stinge, totul e de la cablurile de forta. Firul de masa unde e legat? Pe cutie sau pe electromotor? Daca-i pe cutie, fara sa mai incerci, trece-l direct pe electromotor, inainte de a-ti arde cablul de ambreiaj si acceleratie. Contactul e imperfect pe partea cu cutia.Garantez. Mai zic?
*




ai scris in alte posturi ca ai pus masa direct la tresa, care tresa? daca ai face un desen ar fi foarte bine.
DannyY
Dupa ce cureti contactele bateriei, unge-le si cu un pic de vaselina. Apoi strange clemele cu simt de raspundere, pentru un contact bun.

darkavenger183
1)Verifica tensiunea pe bornele baterilei. Daca este incarcata OK trebuie sa ai cel putin 12.4 nu mai mult de 12.8V. Daca nu ai, bateria este descarcata.
2)Poate fi un scurt intre spirele la demaror.

Cazul 1) baterie descarcata am patit anul trecut si am avut foarte multa bataie de cap. Cauza a fost incarcare insuficienta cand mergi in trafic intens cu lumini stergatoare dezaburire luneta si suflata. Am rezolvat problema adaugand un circuit peste releul de incarcare ce imi compenseaza caderile de tensiune pe cabluri (instalatia de Dacie este prost gandita, original din fabrica daca ai o dacie si o lasi la relanti cu absolut toti consumatorii porniti consumul considerabil mai mare decat ce se genereaza, si asta inseamna descarcare baterie). Daca ai nevoie se schema electrica pt montajul ce l-am facut eu spune-mi si o uplodez

Cazul 2) cel mai bine este sa masori curentul de pornire cu un cleste de curent ( cam orice electician auto/ service baterii au asa ceva. Mergi si verifica, in jur de 120...200 A este OK. Daca ai peste 300-350 A, sigur ai o problema.
vitamina
Multumesc f mult celor care mi-au raspuns!Acumulatorul este o VARTA Blue Dynamic de 60 Ah si zilele acestea face un an.Aseara a venit un prieten si mi-a dat bateria lui un ROMBAT Pilot de 80 de Ah.A invartit-o si a plecat masina la sfert.Masina a stat nepornita timp de o luna si singurul consumator pe care l-a avut a fost led-ul de la alarma.Credeti ca este posibil ca alarma in stand-by sa o fi descarcat atat de mult?Pe baterie scrie ca este fara intretinere si eu nu am verificat nivelul apei distilate.
Multumesc!
DannyY
Nu e posibil, e sigur.
Alarma consuma mai mult decat LED-ul martor.
Poti masura curentul consumat:

- decuplezi alarma de la baterie
- pui un ampermetru intre borna + a bateriei si polul + al alarmei.

Transformi in A, apoi inmultesti I x 24 ore x 30 zile si compari cu capacitatea bateriei in Ah.

Succes.
vitamina
Ms frate!
PH-06-BOA
Iar o baterie se descarca singura , cam 2% pe zi, in multit cu 30 , rezulta 60% din capacitate. Cum sa mearga cu doar 40%?.

Daca-mi spui toata ideea cu tresa, pot sa-ti spun despre ce e vorba.
stanciu_scm
dai jos electromotorulo curata contactii la rotor si are sa mearga asa am patit si eu nu mai facea contact bine carbunii p rotor am dat cu smirghel pe contacti la rotor cu un ac am cutratat intre contacti sa nu fure prin scurt si invartea ca nou
bac.
Ideea e ca frana sa tina cat mai bine, sa nu apuce sa se roteasca axul inainte de intrarea bendixului pe coroana, si la decuplare sa se opreasca rapid, sa nu fie nevoie de asteptare lunga sau la urmatoarea cheie sa-l gaseasca tot in rotire de la precedenta cheie. Cea mai buna solutie pe care am folosit-o eu, e taierea tresei de la starter, care se leaga la borna de intrare in stator, si darea ei direct la masa, pentru a se evita rotirea inainte de intrare pe coroana. Dezavantaj, daca se uzeaza periile, el va merge si cu sarma ramasa, pana se sudeaza colectorii, se perleaza ... se buleste. Stiind ce carbuni ai, urmarindu-i din timp in timp, nu e pericol. Dar mai trebuie si o minte nu tocmai imprastiata.


la acest post ma refer, aveam probleme cu bobina la celalalt electrom, cand cupla cand se invartea in gol, am luat de la dezmb alt electrom, a mers bine o vreme, acum face la fel ca celalalt, prima cheie cupleaza, daca nu porneste masina la prima cheie, cand ii dau a 2 nu mai cupleaza, astept putin si iar cupleaza, vroiam sa imi arati cum pun sa cupleze prima data si apoi sa invarta.
juvel
salutare baieti am si eu o problema cu pornirea (cateodata) si banuiesc ca ar fi electromotorul sau bateria...deci masina porneste la prima cheie merg cu ea sa fac cumparaturi de exemplu si fac 4-5 opriri , toate bune dar cand ajung acasa de ex opresc si daca vreau sa pornesc din nou nu mai are baterie, asa se intampla pana ieri. azi in schimb am zis la toate opririle sa iau borna+ , zis si facut masina a pornit de fiecare data fara probleme...acum va intreb pe voi ce ar putea sa-mi fure curent, de incarcat imi incarca peste 14 . o seara placuta tuturor
bygy007
eu zic sa vezi si electromotorul , lagare si perii
Magnum_Baracuda
vezi contacte puneri la masa etc izolatii,sint atatea dezbateri mai arunca si o privire peste ele
adaniel69
pai vezi cine fura curent! masoara amperajul furat cu motorul oprit! se pune ampermetrul intre borna plus a bateriei si borna plus care duce la electromotor, alternator si bord! poate fura casetofonul!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.