Deci... asadar si prin urmare, m-am hotarat sa deschid si eu un jurnal de bord. Masina din dotare este o Dacia Solenza Scala. Masina are un singur proprietar si 2 "soferi". Primul proprietar este tatal meu care a cumparat-o acum 7 ani si cateva zile (pe 4 decembrie 2003) de la fosta reprezentanta Dacia din Saturn. Pe vremea aceea masina a costat 270 de milioane.
Dotarile, in mare sunt aceleasi cu care a iesit masina din fabrica, anume:
- airbag sofer
- aer conditionat
- proiectoare de ceata
- geamuri electrice
- jante aliaj
- eleron etc.
Eu i-am schimbat asa:
- cd playerul, care acum este un Alpine 102ri
- boxele fata, acum are niste Hifonics de 13 cm
- boxe spate, Alpine, de aceeasi marime cu cele originale, dar care la vara vor disparea.
- are 5 roti de aliaj, inclusiv la rezerva.
- becurile, absolut toate: pentru faruri Philips Xtreme Power, pozitie fata w5w Philips blue vision (la fel si iluminare numar spate), becuri spate tot philips, pentru frana, lampa de ceata si mers inapoi philips vision plus. Pentru proiectoare niste becuri H11 cu tenta galbuie, speciale pentru vreme nasoala, cutremur, tsunami etc, Mtec Golden Style.
Ce mai e de povestit... acum vreo 2 ani am pocnit-o usor, rezultatele fiind capota infundata un pic (chestie care nu am rezolvat-o nici pana in ziua de astazi), masca de la radiator rupta si farul stang schimbat.
[attachmentid=1627680107]
In prima zi de Pasti anul trecut am gasit-o cu bara zgariata in parcare:
[attachmentid=1627680118]
Asta vara a fost un nene care se uita dracu' stie unde m-a lovit in spate, drept urmare am schimbat bara pe asigurarea lui si astfel am scapat si de zgarietura urata.
Ca probleme intampinate in cei 7 ani de viata:
Pai... inca de la inceput geamurile electrice nu au functionat, adica au functionat vreo 2 saptamani. Am fost la service si pe garantie au fost schimbate motorasele care actioneaza geamurile electrice. Acum 2 ani s-a spart burduful dinspre roata la planetara din stanga... si cam astea au fost problemele care le-a avut.
Am mai schimbat la ea asa: bielete de directie stanga / dreapta, un pistonas de la frana pe spate, burdufurile de la "nu stiu ce" bara care se afla undeva sub motor si evacuarea (de la catalizator in spate).
La fiecare 6 luni, indiferent de kilometrajul parcurs ( de obicei intre 6 si 8 mii de km) schimb uleiul, iar la fiecare al 3lea schimb de ulei schimb placutele de frana, filtrul de aer si pe cel de polen.
Distributia a fost schimbata pe 6 mai 2010, la 53000 km. In prezent are aproximativ 68 000 km. De atunci uleiul a fost a fost schimbat de 2 ori. La inceput am folosit ulei Havoline (d-asta au bagat mecanicii cand masina era in garantie), apoi Elf sau DaciaOil 10w-40.
Nu am impresii de tuner cu cip-cirip tuning, jante de 20 de inch, evacuare tripla si alte prostii... vreau sa fie cat mai originala.
Cam asta este de zis despre Ferrariu de productie autohtona.
PS: era sa uit, pe 22 ianuarie 2011 ii expira ITP.
PS2: in unele poze, la pozitii sunt leduri... aceste leduri nu mai sunt pentru ca s-a luat nenea Garcea de mine ca cica sunt albastre si am zis ca nu are rost sa risc.
Daca imi mai aduc aminte cate ceva... voi mai scrie.
Va multumumesc tuturor celor care veti citi acest topic si imi cer scuze ca este atat de lung, dar sunt totusi 7 ani... .