QUOTE(cristidb @ 31 May 2005, 13:35)
Luleaua nu e etansa. Se fixeaza pe ax cu ajutorul unei tablite de otel. Din cauza asta sta fixa. Se scurge ulei pe langa ea. La turatie, din cauza fortei centrifuge uleiul din pasla ajunge pe interiorul lulelei si apoi se scurge pe ax.
Vapori de benzina pot ajunge acolo din baia de ulei. Acum depinde de vaselina cum reactioneaza. Am vazut delcouri cu vaselina intarita in ele. Si pe portiunea cu came a axului si in zona greutatilor.
Nu etansare in sens absolut ci relativ in ce priveste viscozitatea uleiului. Daca datorita fortei centrifuge si ascensionale ar urca pina spre capat, daca ar mai si cobori pe linga "lulea", imediat ar fi aruncati stropii in corpul "delco", mai ales ca forta centrifuga in acest caz ar fi mai mare datorita razei axului, mai mare in acea portiune.
Apoi, in portiunea axului exista pe linga saibele acelea si o pelicula de ulei care, chiar daca ar fi vapori de benzina in carter, acestia ar fi oarecum impiedicati sa urce.
Vaselina intarita mai degraba datorita incalzirii si racirii repetate("delcoul" se incalzeste oricum), evaporarii unor fractii mai volatile.
Apoi, acel strat de care am zis e f. subtire, cit sa intre in asperitatile inerente ale camei (exact ca ungerea la pornire a cuzinetilor, semiuscata).
E o parere, nu o cred "adevar absolut"; deci astept idei in continuare.
Eu folosesc metoda asa cum am zis datorita noilor pinteni din plastic in loc de textolitul de pe vremuri.