Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ungerea axului cu came din delco
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
am o problema mai putin importanta pt unii.
Ce rol are pasla aceea din miezul axului cu came din delco?
eu m-am gandit ca acolo se toarna lubrefiant pt frecarea dintre ax si pintenul platinei.
Asa o fii?
Si inca ceva..cu ce se unge? cu ulei de motor?
EU stiu ca lubrefierea de acolo trebuie sa fie buna, in caz contrar se duce si pintenul si axul cu came.
Multumesc.
rtulea
QUOTE(sandman @ 31 May 2005, 05:19)
am o problema mai putin importanta pt unii.
Ce rol are pasla aceea din miezul axului cu came din delco?
eu m-am gandit ca acolo se toarna lubrefiant pt frecarea dintre ax si pintenul platinei.
Asa o fii?
Si inca ceva..cu ce se unge? cu ulei de motor?
EU stiu ca lubrefierea de acolo trebuie sa fie buna, in caz contrar se duce si pintenul si axul cu came.
Multumesc.
*



Pai pasla aceea are tocmai rolul de a fi imbibata cu ulei pentru ungerea mecanismelor din delcou. Acolo pui cateva picaturi de ulei de motor si treaba este rezolvata.
NU, uleiul de acolo nu are rolul de eliminare a frecarii dintre pinten si axul delcoului. El unge mecanismele din interiorul acestuia.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 31 May 2005, 07:32)
Pai pasla aceea are tocmai rolul de a fi imbibata cu ulei pentru ungerea mecanismelor din delcou. Acolo pui cateva picaturi de ulei de motor si treaba este rezolvata.
NU, uleiul de acolo nu are rolul de eliminare a frecarii dintre pinten si axul delcoului. El unge mecanismele din interiorul acestuia.
*


Exact. Pentru came se pune un strat subtire-dar subtire- de vaselina pe ele. Dupa citeva ture se elimina surplusul.
cristidb
QUOTE(diaconuliviu @ 31 May 2005, 10:45)
Exact. Pentru came se pune un strat subtire-dar subtire- de vaselina pe ele. Dupa citeva ture se elimina surplusul.
*



Nu se pune vaselina in delcou. Acolo ajung vapori de benzina care fac vaselina sa se intareasca. Delcoul se unge numai cu ulei. Pasla este pentru ungerea pintenului de la platina. Axul se unge cu uleiul din interiorul motorului.
diaconuliviu
QUOTE(cristidb @ 31 May 2005, 09:49)
Nu se pune vaselina in delcou. Acolo ajung vapori de benzina care fac vaselina sa se intareasca. Delcoul se unge numai cu ulei. Pasla este pentru ungerea pintenului de la platina. Axul se unge cu uleiul din interiorul motorului.
*


Explica traseul uleiului de la pisla la pinten.Pentru ca nu e nici un orificiu acolo prin care uleiul sa poata iesi decit spre ansamblul ax cu came-ax principal (pentru care este acea pisla). Deasupra pislei este destul de etans acel distribuitor(lulea)
Edit: In mod normal ar trebui ca acel pinten sa reziste fara ungere, pe vremuri fiint din textolit dur; acum am vazut "vaporene" cu pinten din plastic. Eu pun strat subtire de vaselina fara efecte nocive.
Daca benzina ajunge totusi acolo, prin tot labirintul ala, nu poate exploda de la scinteile inerente ale platinei?
cristidb
Luleaua nu e etansa. Se fixeaza pe ax cu ajutorul unei tablite de otel. Din cauza asta sta fixa. Se scurge ulei pe langa ea. La turatie, din cauza fortei centrifuge uleiul din pasla ajunge pe interiorul lulelei si apoi se scurge pe ax.
Vapori de benzina pot ajunge acolo din baia de ulei. Acum depinde de vaselina cum reactioneaza. Am vazut delcouri cu vaselina intarita in ele. Si pe portiunea cu came a axului si in zona greutatilor.
Tonyus
No comment!


(adica cititi cu atentie sporita pag.97!)
diaconuliviu
QUOTE(cristidb @ 31 May 2005, 13:35)
Luleaua nu e etansa. Se fixeaza pe ax cu ajutorul unei tablite de otel. Din cauza asta sta fixa. Se scurge ulei pe langa ea. La turatie, din cauza fortei centrifuge uleiul din pasla ajunge pe interiorul lulelei si apoi se scurge pe ax.
Vapori de benzina pot ajunge acolo din baia de ulei. Acum depinde de vaselina cum reactioneaza. Am vazut delcouri cu vaselina intarita in ele. Si pe portiunea cu came a axului si in zona greutatilor.
*


Nu etansare in sens absolut ci relativ in ce priveste viscozitatea uleiului. Daca datorita fortei centrifuge si ascensionale ar urca pina spre capat, daca ar mai si cobori pe linga "lulea", imediat ar fi aruncati stropii in corpul "delco", mai ales ca forta centrifuga in acest caz ar fi mai mare datorita razei axului, mai mare in acea portiune.
Apoi, in portiunea axului exista pe linga saibele acelea si o pelicula de ulei care, chiar daca ar fi vapori de benzina in carter, acestia ar fi oarecum impiedicati sa urce.
Vaselina intarita mai degraba datorita incalzirii si racirii repetate("delcoul" se incalzeste oricum), evaporarii unor fractii mai volatile.
Apoi, acel strat de care am zis e f. subtire, cit sa intre in asperitatile inerente ale camei (exact ca ungerea la pornire a cuzinetilor, semiuscata).
E o parere, nu o cred "adevar absolut"; deci astept idei in continuare.
Eu folosesc metoda asa cum am zis datorita noilor pinteni din plastic in loc de textolitul de pe vremuri.
paulp
Ia luati boieri dvs platini Beru si o sa aveti si pintenu de textolit, si pastilele ca lumea, si n-o sa va mai doara capu de ce ungeti pisla cu ulei de pe joja wink.gif
tunderbird
A demontat cineva axul delcoului?

Daca nu, atunci credeti-ma pe cuvant, acel ax se compune din doua piese:

1. partea inferioara pe care se prinde cuplajul cu cei doi dinti care intra in pinionul comun delco-pompa de ulei...ea se roteste in lagarul cu doua paliere existent in carcasa delcoului si se unge printr-un orificiu existent in zona lagarului.

2. partea superioara cu cele patru came pe care se afla pasla multdiscutata.


Cele doua piese sunt montate coaxial (una in prelungirea celeilalte) si au o miscare unghiulara relativa comandata de deplasarea contragreutatilor. Locasul paslei comunica cu lagarul comun celor doua piese printr-un orificiu de diametru mic care controleaza debitul de ulei de ungere scurs din rezervorul de ungere (pasla) catre zona de ungere.

In concluzie: uleiul din pasla nu unge zona cu came si nici lagarul din carcasa delcoului.

Manualul Dacia nu prevede ungerea camelor sub nici o forma, pintenul ciocanelului (paltina mobila) este confectionat dintr-un material cu usoare proprietati antifrictiune (textolit, teflon).

Daca totusi insistati sa ungeti, cumparati de la CARREFOUR un spray cu teflon si mai puteti unge cu el toate balamalele de pe masina si de pe sifoniere fara sa ramana unsuros...astfel se evita depunerile de mizerie in zonele unse.
diaconuliviu
QUOTE(tunderbird @ 1 Jun 2005, 11:13)
In concluzie: uleiul din pasla nu unge zona cu came si nici lagarul din carcasa delcoului.

Manualul Dacia nu prevede ungerea camelor sub nici o forma, pintenul ciocanelului (paltina mobila) este confectionat dintr-un material cu usoare proprietati antifrictiune (textolit, teflon).

Daca totusi insistati sa ungeti, cumparati de la CARREFOUR un spray cu teflon si mai puteti unge cu el toate balamalele de pe masina si de pe sifoniere fara sa ramana unsuros...astfel se evita depunerile de mizerie in zonele unse.
*


Ai dreptate. Si multzam pentru ideea cu teflonul, e mult mai bun decit vaselina.
QUOTE(tunderbird @ 1 Jun 2005, 11:13)
[...]o miscare axiala relativa [...]

RADIALA, axiala ar fi de jos in sus si viceversa biggrin.gif
tunderbird
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Jun 2005, 11:28)


RADIALA, axiala ar fi de jos in sus si viceversa biggrin.gif
*




De fapt am gandit "unghiulara" si am scris "axiala"...am corectat mai sus.

Multumesc pentru corectura, se intelegea o mare bazaconie.

Dyda
De fapt in dreptul acelei pisle cu gaura vine rotorul ( pipa), axul nu are contact cu ea dupa cum se poate observa din atach
tunderbird
QUOTE(Dyda @ 1 Jun 2005, 12:55)
De fapt in dreptul acelei pisle cu gaura vine rotorul ( pipa), axul nu are contact cu ea dupa cum se poate observa din atach
*



Nu inteleg ce vrei sa spui.

Pasla nu are gaura, gaura este in axul superior, iar pasla este ca o pastila care se afla in acea gaura. Daca bagi o surubelnita subtire poti sa agati pasla si s-o tragi in afara.
Dupa aceea tragi o ocheada in acea gaura si cred ca o sa te lamuresti care-i smecheria.

Poza ta da multe detalii despre delcou dar nu iti arata nimic vis-a-vis de ce-am postat mai sus.
Tonyus
[SIZE=1]Se mai intampla sa se uzeze "pintenul" din textolit(sau ce o mai fi) dar e din cauza suprafetei (zgariate) a camelor axului.








P.S.:Cred ca aici gasiti cam tot despre delco: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15951
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.