talpaglucian
20 Dec 2010, 18:35
Salutare la toata lumea,am schimbat azi bateria mi-am luat un Rombat.Sa va zic ce se intampla:bateria are vlaga invarte bine aici nu sunt probleme dar cand dau drumul la caldura de exemplu si nu sunt cu piciorul pe acceleratie aeroterma invarte mai incet,cand revin cu piciorul pe acceleratie invarte bine ii revine vlaga.La lumini la fel se mareste intensitatea cand sunt cu piciorul pe acceleratie iar cand o las la relanti scade.E normal sa fie asa sau ce trebuie verificat la ea?Mentionez ca am o dacie 1310 din 1999.
Alex4u
20 Dec 2010, 18:41
diodele de la alternator...ai fost cu masina sa iti masoare cat incarca??? daca nu incarca ok pierzi garantia..
talpaglucian
20 Dec 2010, 18:54
a masurat , mi-a oferit garantia tot cica e in regula !
krapcarasu
20 Dec 2010, 18:58
e normal sa faca asa
talpaglucian
20 Dec 2010, 19:05
si acul care indica incarcarea bateriei sta pe linia aia dungata si scade sau urca in fct de cum o turez dar niciodata nu sta la mijloc cum ar fi normal
krapcarasu
20 Dec 2010, 19:08
ala oricum e imprecis, nu ai probleme, nu-ti dau astia garantie daca nu e ok
talpaglucian
20 Dec 2010, 19:21
Nu stiu ce sa zic :| m-as duce la un service sa mi-o verifice
Tudor Badescu
20 Dec 2010, 21:24
La turatie mica,la ralanti,alternatorul de Dacia nu reuseste sa mentina tensiunea la valori mai mari cu consumatori mari.Cand accelerezi,creste puterea si face fatza.Daca tensiunile nu ar fi fost in marja admisa,nu-ti acordau garantia.
talpaglucian
20 Dec 2010, 21:43
faza e ca atunci cand mi-a dat garantia nu aveam consumatorii porniti
bygy007
20 Dec 2010, 21:48
pai in mod normal se face cu si fara consumatori , la unele masini care au probleme la conectarea consumatorilor la turatie ajunge tensiunea si la 16V
unikat45
20 Dec 2010, 22:01
eu zic ca ar fi ok bateria si alternatorul...dar poate ne zici si ce rombat si de cati amperi
si evident si ce alternator.... cred ca e de vreo 35 de A
la mine face la fel cum povestesti tu si are cam 3 ani bateria.... face la felde trei ani
iarna trecuta am descarcat-o de vreo trei ori sau poate mai mult sub limita de 12 V pe temperaturi de ingheta scuipatul.. bateria mai merge si acu..dar..eu am terorizat-o..deci are si ea dreptul sa se resimta...
ce consumatori pui..? fa asa>
porneste motorul.. da sa fie cald:) sa tina relantiul..si pe urma da drumul la consumatori faza lunga.. aeroterma la 4 si eventual un picior pe frana.. eventual sa mearga si o semnalizare....apoi masoara tensiunea pe bornele bateriei si spune-ne valoarea.. stiu ca nu ai 3 picioare dar pui pe cineva.. apoi masoara tensiunea fara consumatori motor pornit la relanti....pui si aici valoarea....asa ne mai dam cu parerea despre incarcarea masinii..
opresti motorul masori.. tensiunea la borne..pui valoarea...apoi dimineata sau cand vrei tu.. dupa ce a stat motorul oprit (te uiti la ceas si stabilesti perioada de timp) masori din nou tensiunea si ne spui valoarea si perioada de timp...asa ne dam cu parerea despre baterie..
talpaglucian
20 Dec 2010, 22:22
OK, mc tare mult baieti!Sper sa ma tina!
adaniel69
23 Dec 2010, 09:50
un sfat: cand cumparati baterii noi sa verificati densitatea electrolitului! eu am avut electrolit slab si nu tinea cum trebuie curent! am incoluit electrolitul si e ok! si nu completati cu apa distilata pentru ca scadeti densitatea!
@talpaglucian: asa fac toate: alternatorul e foarte slab si nu duce in relanti toti consumatorii de pe masina! iar indicatorul din bord este de forma! adica nu e precis! era bine daca ar fi pus un voltmetru constructorii! sau poti sa iti pui tu! eu mi-am facut un indicator cu leduri si stiu ca daca nu scade de un anumit prag e ok!(am praguri de 11,3 - 12,5 - 13,4 - 14,3 Volti). Teoretic daca nu scade sub 13,x volti in relanti e ok! si e bine sa nu scada sub 12,5 cu motorul oprit! la mine nu scade sub 13,4 cu motorul cald!
ar trebui sa pun o fulie mai mica la alternator, asa ai putea sa faci si tu! am auzit ca cele de oltcit sunt mai mici! sa vad cand mai am drum prin dezmembrari!
QUOTE(adaniel69 @ 23 Dec 2010, 09:50)
nu completati cu apa distilata pentru ca scadeti densitatea!
bateria cand "fierbe" pierde prin evaporare doar apa, restul elementelor raman pe placi. Daca tu completezi cu solutie acid o sa cresti densitatea si n-o sa fie ok. Din motivul asta electrolitul se completeaza DOAR cu apa distilata
adaniel69
23 Dec 2010, 15:33
da Ov, ai dreptate, dar trebuie verificat cu densimetrul!
ce electrolit am gasit eu in magazin era de 1,26-1,28, ceea ce e normal si nu creste densitatea daca e mai mare in baterie!
sa zicem ca ai 1,30 in baterie daca s-a evaporat apa! punand 1,28 nu creste!! din contra, scade!
cel mai bine e sa verifici inainte densitatea! eu am inlocuit total electrolitul la bateria mea pentru ca aveam 1,12-1,15 pentru ca am completat cu apa distilata!!!! in fine, nu am verificat densitatea de noua! acum m-am invatat minte!
Tudor Badescu
23 Dec 2010, 23:58
Rationament gresit.Daca tot adaugi solutie de acid si se evapora doar apa,treptat cantitatea de acid creste.Dar nu se vede totdeauna la densitate! Pentru ca surplusul de acid intra in placi si le sulfateaza(formeaza cristale mai mari de sulfat de plumb practic ireversibil).Astfel capacitatea bateriei scade treptat prin blocarea plumbului in reactii ireversibile si scaderea porozitatii.In plus si gratarele sunt atacate mai repede.Densitatea mai mica lungeste viata placilor.Personal am mers cu 1,17...1,18 fara probleme chiar la -15 grade,dar incepe sa inghete la -18...-19 grade.De altfel si firma Tudor recomanda pentru conditiile climatice din Romania 1,24.
Daca bateria are densitatea 1,12...1,15, nu e din cauza apei adaugate ci din cauza ca e descarcata!Se incarca,se scoate acidul din placi si densitatea isi revine.Acidul se schimba doar daca a fost impurificat.Si daca era slab,se puneapa distilata dupa ce afost scos cel impurificat(dar nu scos prin rasturnare!)si se incarca pana nu mai creste densitatea apoi se se scoate si se pune acidul nou.
adaniel69
24 Dec 2010, 10:30
eu am zis ca trebuie consultat nenea densimetrul!
de cand am schimbat electrolitul imi tine muuuuult mai bine curent bateria!!! daca aveam 1,10-1,15???? chiar si cu ea incarcata aveam densitatea mica! am inviat asa o baterie care nu mai tinea mai mult de o saptamana curent!!!!
Tudor Badescu
26 Dec 2010, 22:40
Sigur ca "biciuita" merge mai bine,dar solutia de durata cat mai lunga e o incarcare la un sfert din curentul normal de incarcare timp de 4-5 zile.Asa iese cat mai mult acid din placi si sereface cat mai mult din densitate si mai ales din capacitate.La densitatea de 1,10 sigur ca nu conta doar starea de descarcare avansata ci si conductia electrica a acidului foarte diluat.Punand acid,refaci conductia,deci curentul de pornire,dar nu maximum posibil din capacitate.
shadow25
16 Jan 2011, 16:38
Am o problema cu bateria..... Am cumparat-o de 2 luni de la reprezentanta Rombat un Cyclon de 72 Ah.... problema e ca a trebuit sa o reincarc de 2 ori pana acum..... am primit si garantia la ea.... ca dak nu ar fi fost in parametrii normali de incarcare nu as fi beneficiat de garantie.... as dori sa stiu ce imi poate consuma bateria..... ieri am mers cu ea.... si azi cand am incercat sa o pornesc.... surpriza, nu a pornit. ce ar putea consuma?
adaniel69
16 Jan 2011, 18:24
pentru inceput verifica ce consum ai cu motorul oprit! pune ampermetrul intre borna plus a bateriei si cablul cu borna! daca arata zero sau sub 100ma inseamna ca e bateria! sau nu iti incarca alternatorul!
raku18
16 Jan 2011, 20:54
ce baterie mere pe dacie pe injectie pana la cati amperi?
bygy007
16 Jan 2011, 21:12
pina la cit iti intra in locas , ca idee 60 - 70
16 Jan 2011, 21:14:QUOTE(shadow25 @ 16 Jan 2011, 16:38)
Am o problema cu bateria..... Am cumparat-o de 2 luni de la reprezentanta Rombat un Cyclon de 72 Ah.... problema e ca a trebuit sa o reincarc de 2 ori pana acum..... am primit si garantia la ea.... ca dak nu ar fi fost in parametrii normali de incarcare nu as fi beneficiat de garantie.... as dori sa stiu ce imi poate consuma bateria..... ieri am mers cu ea.... si azi cand am incercat sa o pornesc.... surpriza, nu a pornit. ce ar putea consuma?
detalii
aici
Paulorossi
16 Jan 2011, 21:27
QUOTE(raku18 @ 16 Jan 2011, 20:54)
ce baterie mere pe dacie pe injectie pana la cati amperi?
A mea pe injectie,motor 1,4 e de 55 A,nu are rost sa pui mai mare
Magnum_Baracuda
16 Jan 2011, 22:40
eu am de 80 Ah de la hankook trage zdravan ,dar alternatorul e 50A sectiune mai mare la cabluri pt a facilita trasport mai bun de curent la incarcare ,borne din plumb pt a evita oxidarea bornelor,releu mecanic,si no problem
E suficienta o baterie de 55Ah pentru consumatorii unei Dacii icu un maxim de 540A curent de pornire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.