Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: A inghetat apa in instalatia de racire.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nirosbogos
La primul inghet, zilele trecute, am pornit masina si am lasat-o sa se incalzeasca.Am constatat ca nivelul apei crestea spre maxim si cand am pus mana pe furtunuri erau inghetate.Acum, ca s-a mai incalzit afara am pornit-o din nou si desi nu mai era apa inghetata, nivelul apei tot se apropia de maxim.
Nu stiu ce sa verific si de unde sa incep.Am mers de cateva ori pe distante scurte si am observat ca pierd apa din borcan.Am si termostat in furtun, radiatorul l-am schimbat anul trecut.
Inca ceva:la ce nivel trebuie sa stea acul de la nivelul de apa?Intreb fiindca mie imi statea inainte la a 2-a liniuta (de jos) fie vara, fie iarna.
Ce ma sfatuiti?
variable_dynamics
1. Goleste complet circuitul de racire(purja de la radiator + surubul de langa capacul distributiei;
2. Pune antigel combinat cu apa distilata(50% antigel - 50% apa distilata);
3. Aeriseste corespunzator circuitul de racire;(este descrisa procedura peste tot pe forum - spor la cautat(functia SEARCH));
4. Dupa aerisire(motor CALD), daca este nevoie, completeaza cu amestec antigel-apa pana la reperul MAX al vasului de expansiune.

Spor la treaba!
dorinromeo
sa nu fortezi daca nu merge surubul de golire de la radiator. poti scoate furtunul de jos si se goleste si motorul si radiatorul. scoate si capacul de la radiator. daca e nevoie, incalzeste niste apa si toarna in radiator sa mai spele din bucatile inghetate daca mai sunt.
psanyiro
blocul motor sau radiatorul au rezistat?
rodi
Dupa ce ai facut introducerea noului lichid de racire 50-50... Si ai pus -dupa aerisirea intregii instalatii- completare corespunzatoare la semnul maxim de pe vasul cu expansiune...

Nivelul lichidului... a mai scazut, in vas ?
adaniel69
intrebare: are ceva daca pui antigel concentrat fara apa? dinala care trebuie facut jumate/jumate cu apa!

eu asa pun!
panaiteiancu
Nu este bine sa pui numai antigel nediluat, el micsoreaza capacitatea de racire a motorului si risti sa supraincalzesti instalatia. Daca pui jumate/jumate este OK, oricum nu ingheata total decat sub -25 grade.
argon
Antigelul gol are transfer termic prost, si ingheata mai repede decat amestecat cu apa, care are si transfer termic bun, deci o racire mai buna.
adaniel69
aha, deci e bun iarna ca se incalzeste mai repede, dar e nasol vara! deci din cauza asta mi se ridica apa la peste 120km/h vara.....
mersi pt reply! o sa completez cu apa distilata daca mai scade!
pana acum nu a inghetat!
am vazut ca exista densimetru pentru lichidul de racire! poate imi iau si asa ceva!

la cat timp se schimba lichidul de racire? fara a lua in considerare ca se completeaza din cand in cand!
cielo99
E prost si iarna ca se incalzeste repede motorul dar nu ai transfer temic pe caloriferul de incalzire si nu prea ai caldura in masina.
Se schimba la 2 ani si poti sa iti iei densimetru , dar e indicat sa comletezi tot cu amestec nu cu apa
rodi
Lichidul se schimba la doi ani, chiar daca se corecteaza- se completeaza in acest interval.



Edit: Densimetrul pt antigel este cca 7 Ron dar deocamdata daca ai facut proportia corect... Trebuie sa vezi daca nu pierzi din volumul vasului de expansiune, ...

Poate nu a crapat motorul ...

Eu am luat o daciuta de pe strada, unde a fost parcata mai mult de doi ani, cu antigelul ei 50-50, dar acum am probleme cu pierdere de antigel in baia de ulei...
adaniel69
de 2 ani de cand am facut motorul am antigel 100%!!! si vara la fel! cum sa crape? nu mi-a inghetat! cred ca pe la vara il schimb cu solutie 50-50! si am caldura destula!!!!

edit: de ce e prost iarna ca se incalzeste repede motorul? stii ce inseamna motor cald? iti spun eu, consum redus! a, si caldura mai repede!
ghitza
cald pana la 90 grade nu mai mult da este temperatura lui de lucru,eu am 50/50 apa/antigel si am caldura in 5 minute in masina ,am ELV
rodi
La antigel 100 % poate sa se strice garnitura de chiulasa, furtune si se poate intampla ceea ce au spus mai sus , colegii.

Eu... dupa Sarbatorile de Craciun, trebuie sa desfac chiulasa Daciutei mele... Sa nu ma prinda gerul.

Ma gandesc ca in 2 1/2 ani, antigelul acela stationar s-a diluat cu condens si poate ca a inghetat iarna trecuta, fiind depreciat.
adaniel69
hmm...cred ca pana la urma il las asa, daca nu am avut probleme pana acum, nici de acum incolo nu ar trebui! iarna trecuta a fost destul de geroasa si nu a patit nimic!!

"La antigel 100 % poate sa se strice garnitura de chiulasa, furtune si se poate intampla ceea ce au spus mai sus , colegii."

ce pot sa pateasca furtunele? sa crape? mai exact de ce? nu prea vad motivul! nu fierbe motorul! doar nu vrei sa spui ca antigelul mananca furtunele! din contra, protejeaza circuitul de racire, pompa de apa, nu rugineste!

o sa-mi iau un densimetru de curiozitate...
Tudor Badescu
Antigelul care sta nu are cum sa se dilueze singur!
Nu e obligatorie amestecarea cu apa distilata.E buna si apa de robinet(de fantana sau rau poate avea prea multe saruri)Scrie asta si in cartea de intretinere de la Mercedes.Dar cea mai buna,dupa o decantare,e apa scoasa din motor;e deja echilibrata ionic.
Antigelul actual"100%" nu e pur.Mai are si apa intr-o cantitate nu chiar de neglijat.De aceea amestecul 1:1 nu ingheata la -39...-40 grade ci la -36...-37 grade.
nirosbogos
La multi ani!
Din pacate, nu am avut timp sa umblu la ea...am fost prins in febra sarbatorilor si am mers cu ea asa.Cred ca intre timp s-a topit gheata formata in radiator, insa problema mea persista.Dupa 4-5 km nivelul apei se ridica si se apropie de zona de sus, chiar tinde spre linia rosie.I-am dat jos si termostatul si...nimic.Termostatul cred ca l-am avut defect sau montat invers fiindca nivelul apei nu se ridica mai mult de a 2 a liniuta de jos, fie vara, fie iarna.Si inca ceva:pierd apa din borcan, nu stiu pe unde.Dupa o zi de mers (aprox.8 km) cand verific apa din borcan, constat ca lipseste.
mihai7575
QUOTE(nirosbogos @ 3 Jan 2011, 22:31)
La multi ani!
Din pacate, nu am avut timp sa umblu la ea...am fost prins in febra sarbatorilor si am mers cu ea asa.Cred ca intre timp s-a topit gheata formata in radiator, insa problema mea persista.Dupa 4-5 km nivelul apei se ridica si se apropie de zona de sus, chiar tinde spre linia rosie.I-am dat jos si termostatul si...nimic.Termostatul cred ca l-am avut defect sau montat invers fiindca nivelul apei nu se ridica mai mult de a 2 a liniuta de jos, fie vara, fie iarna.Si inca ceva:pierd apa din borcan, nu stiu pe unde.Dupa o zi de mers (aprox.8 km) cand verific apa din borcan, constat ca lipseste.
*


apa o pierzi prin evaporare,daca tie nu-ti pirde pe nicaieri instalatia de racire,cred eu ca inca mai ai dopuri mici de gheata in instalatie,si in cel mai rau caz ai garnitura de chiulasa arsa.
Ciorapel
@nirosbogos, verifică uleiul, să nu cumvă să fie de 2 ori mai mult decât ar trebui. Scoate capacul pe unde se toarnă uleiul, și uită-te la culoare. Verifică uleiul pe jojă.
panaiteiancu
ATENTIE!!! Se impune utilizarea amestecului apa/antigel in proportie de 50% pe TOT PARCURSUL ANULUI din considerente ce nu fac obiectul acestui topic. Este gresita conceptia ca vara trebue numai apa sau iarna numai antigel.
Referitor la pierderea lichidului de racire sesizata de nirosbogos este bine sa verifici si radiatorul de climatizare, daca a inghetat apa, el este primul care plesneste. Termostatul se poate monta intr-o singura pozitie, cu partea cilindrica in pompa de apa si sonda spre furtunul gros, deci este exclus in afara de cazul in care este blocat pe inchis.
Normal, lichidul nu se completeaza pentru ca nu se evapora, circuitul fiind usor presurizat. Daca scade nivelul, sigur sunt pierderi.
Succes si Drumuri bune!!!
nirosbogos
QUOTE(nirosbogos @ 3 Jan 2011, 22:31)
Dupa 4-5 km nivelul apei se ridica si se apropie de zona de sus, chiar tinde spre linia rosie.

La ce nivel trebuie sa stea indicatorul din bord in conditii normale de functionare?
Tudor Badescu
Acela nu indica nivelul ci temperatura apei.Si trebuie sa atea in pozitie cam orizontala sau ceva mai sus daca se foloseste un termostat"mai cald".
danciusergiu84
termostatul se monteaza cu sonda spre pompa fiindca de acolo vine apa calda

partea cilindrica sta in furtun, acolo se prinde cu al doilea colier ca apa sa nu treaca pe langa termostat
panaiteiancu
Eroare-este tocmai invers.
Kiraly
e corect cum a scris sergiu
nirosbogos
QUOTE(Tudor Badescu @ 4 Jan 2011, 22:28)
...trebuie sa atea in pozitie cam orizontala sau ceva mai sus daca se foloseste un termostat"mai cald"..

Mai exact?
Kiraly
mai exact?cum mai exact?colegul ti-a scris deja ca trebuie sa sta orizontala sau cu 2-3mm mai in sus.
danciusergiu84
panaiteiancu regulamentul.gif google.gif
Felix100
salutare.sper ca nu am gresit topicul. Am o dacie pe injectie si am observat ca ingheata blocul motor atunci cand sunt temperaturi mai scazute ( - 10 grade C ).Antigelul nu este inghetat. Daca ii torn apa fierbinte pe blocul motor , se mai dezmorteste si apoi incepe a porni.Mai am si o problema la motorasul ''pas cu pas '' pentru ca imi scade turatia ( dar asta e o alta problema); v-am spus si de chestiunea cu ''pas-cu-pas'' pentru ca daca nu o aveam si pe asta , dupa dezgetarea blocului motor , poate o mai rulam si se mai inviora.Ce ma puteti sfatui ?
Paul88
si eu am patit la fel cea mai simpla metoda care am aplicat-o si eu este sa umpli cateva sticle de apa fierbinte si sa torni pe ele si se vor dezgheta.Eu asa am facut iar apoi pui antigel in borcan si deschizi aerisitorul si lasi sa iti curga toata apa pana vezi ca vine antigel
Felix100
Adica ceea ce vrei sa spui , este ca ar trebui sa scot lichidul din radiator , dupa care sa-l pun inapoi pentru a crea un circuit al lichidului ? Cum adica las sa curga toata apa pana vine antigelul ? Dar apa nu este amestecata cu antigelul ?
ChrisSs
Din ce am inteles eu nenea Paul zicea sa pui antigel (concentrat ma gandesc) in borcan si deschizi aerisitorul ala de langa calculator si il lasi sa curga pana are culoare antigelului. Daca numa pui antigel in borcan se amesteca foarte greu pentru ca nu ai aerisire automata si circulatie ca la masinile straine (care au 2 sau 3 furtune la borcan).
Si poate sti, poate nu, cand faci treaba asta ii bine sa desfaci borcanu si sa il ti cat mai sus.
Bafta! smile.gif
Felix100
si imi puteti spune si mie unde e aerisitoul acela ? adica cum arata si la ce e conectat.ms
ghitza
unu ai la t-eu de furtune de la pompa de apa in dreapta corpului/clapeta,si unu ai mai in stanga sus pe furtunu ce iasa din radiatoru din bord ,cum ar in spate sus la ECU injectie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.