Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: necesita segmentare? ce ziceti?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mantas
Problema:
Se da o Dacie berlina cu motor 102-1 din decembrie 1998 ultimele fabricate pe carburator. 60 000 km in prezent. Ieri am de facut niste drumuri in oras (ieri a fost f cald 32 grd C) si constat ca nu se comporta f bine.... aprinderea probabil, in sensul ca masina era destul de lenesa si in plus de asta dupa ce am oprit undeva am pornit-o f greu(cu motorul cald..retineti). A trebuit sa tin contactul destul de mult.......ma enervez si ma programez azi dimineata la mecanic.
Explic omului ce si cum....desface delcoul.....platina buna.....capacul bun.....preventiv imi schimba platina cu una intermotor adusa de mine...si bujiile cu unele sinteron ...tot din portbagajul cu rezerve propriu .
La problema cu pornitul greu la cald........imi vine sa rad cand ma gandesc ca e pe dos la mine....asta pune degetul la furtunasul care iese din capacul de tabla al culbutorilor si numai pe baza palparii cu degetelul (cu motorul pornit) imi zice ca am scapari la compresie si ca ar trebui sa fac o segmentare, ca de asta nu ar porni vara la cald prea bine....ca nu-s ce vapori recirculati intra pe acolo in carburator si..........remediul e ca-mi face o improvizatie cu un furtun scos pe jos prin contraaripa . Orificiul din teul de plastic l-a astupat cu un dop. Mentionez ca masina e destul de nervoasa in afara, raspunde destul de bine la cerinte in sarcina, evidentul motorul este cel original din fabrica, nu constat sa iasa fum prea evident decat in zilele cu umiditate mare iarna....iese un fum mai albicios putin...probabil de la vapori de apa.....iar de completat ulei aproape niciodata nu e cazul sa completez in marja de 5000 de km in care-l schimb cu regularitate. Mai mentionez ca uleiul pe care-l folosesc este BP normal (nesintetic...ca pt dacie) cu caracteristicile lui de vara si de iarna 20W-50 vara si 15W-40 iarna. intre noi fie spus acum am de 2500 km din cel de iarna (15W-40). Baiatu..care de altfel este recunoscut ca un mecanic priceput in service...imi propune sa-mi faca segmentarea intr-o sambata in atelierul lui propriu de acasa......are si elevator si tot ce-i trebui....costuri....vreo 700 000 segmenti, 200 000 garnitura de chiulasa.....si 1 000 000 manopera la negru. Voi ce ziceti ca ar trebui sa fac?
Ma gandeam sa verific la un alt service compresia pe fiecare cilindru. Cat ar trebui sa fie? sa fie asta oare un smecher? Am studiat si alte topicuri cu probleme relativ asemanatoare......dar m-am speriat de ce probleme pot aparea numai dupa o segmentare prost facuta.

P.S1. Rog moderatorii site-ului sa ma ierte pt. un post care probabil s-a mai discutat. Eu doresc numai sa aflu parerea dvs. in aceasta problema particulara intamplata mie.
P.S2. Inca nu am verificat daca porneste mai bine la cald acum cu furtunul asta scos afara, dar voi reveni..............

tao13
daca nu iti papa ulei si zici ca nu scoate nici fum,atunci eu zic ca este din aprindere sau carburatie.verifica platina , vezi sa nu ti se scurga benzina din carburator pe la pompa de spprit.....mai da-ne detalii dupa ce verifici astea.saluti si bafta
paulp
Daca iti face segmentarea cu cit ai zis, fa-o. Probabil ca ai scapari de compresie in baie si de aici micile probleme. Nu e neaparata nevoie sa-ti si pape ulei.
Chestia e ca daca acum iti porneste greu, la iarna iti va porni de 2 ori mai greu.

Si inca ceva. Cind iti mai face figura si nu vrea sa porneasca cu motorul cald, desi e total impotriva oricaror reguli, trage sokul, da-i cheie si baga apoi sokul la loc. Uneori din cauza caldurii benzina se evapora mai repede decit ar trebui si nu prea mai ai cu ce porni.
wink.gif
Mantas
QUOTE(tao13 @ 1 Jun 2005, 16:28)
daca nu iti papa ulei si zici ca nu scoate nici fum,atunci eu zic ca este din aprindere sau carburatie.verifica platina , vezi sa nu ti se scurga benzina din carburator pe la pompa de spprit.....mai da-ne detalii dupa ce verifici astea.saluti si bafta
*



m-am mai sfatuit cu colegi de-ai mei...........o sa merg zilele astea sa fac si carbotestul....(m-au trimis in Bucuresti undeva pe Vergului..la un service Petrom parca)......ca bizonii astia in service-ul unde ma duc eu nu stiu sa faca decat la ochi.
Oricum mai astept si alte opinii ale voastre. M-ar ajuta f mult.
Multumesc
Mantas
QUOTE(paulp @ 1 Jun 2005, 16:43)
Daca iti face segmentarea cu cit ai zis, fa-o. Probabil ca ai scapari de compresie in baie si de aici micile probleme. Nu e neaparata nevoie sa-ti si pape ulei.
Chestia e ca daca acum iti porneste greu, la iarna iti va porni de 2 ori mai greu.

Si inca ceva. Cind iti mai face figura si nu vrea sa porneasca cu motorul cald, desi e total impotriva oricaror reguli, trage sokul, da-i cheie si baga apoi sokul la loc. Uneori din cauza caldurii benzina se evapora mai repede decit ar trebui si nu prea mai ai cu ce porni.
wink.gif
*



Multumesc mult de parere Paul......treaba e ca toata iarna a pornit absolut exemplar masinuta...nu am avut nici o problema.....acum pornirea de la "rece" este ok si ea...singura problema e la "cald". Oricum..eu vroiam sa ma conving intr-un fel anume ca sunt probleme la compresie..pt ca ala nu a facut nici un fel de test concludent. Sa-l cred pe cuvant? Sincer...m-am cam speriat cand am vazut ce probleme au unii dupa segmentare........citind eu topicuri pe aceasta tema pe aici.
cei7pitici
N-ai nevoie de segmentare, mai ales daca spui ca nu ai compresie cand e cald motorul. Trebuie sa treci la un ulei mai bun (ex.:castrol RS 10w60), dar e scump si s-ar putea sa ai depuneri mari de ulei ars in chiuloasa, impidicad circulatia buna a uleiului si a vaporilor, ceea ce e ca manopera ca segmentarea, daca o desfaci si o cureti .
Uita-te la ulei cand e motorul cald cat e de subtire, presupun ca nu e negru daca are doar 2500 km,dar 20w50 e foarte slab, cand stateam in Bucuresti il schimbam la 3000, iar BP-ul nu mai e de mult ce era.
vasilmoto
cat cost uleiul de 10w60?
daciaclub-Stef
porneste bine la rece si greu la cald.problema de carburatie.masinuta e agasata de prea multa benzinica.desfa matale carburatorul(sau un "meserias") si regleaza carburatorul ca la carte(vertical 7mm intre plutitor si capac(cu tot cu garnitura)si 13mm cursa libera(totala)).succes.
p.s.nu-i asa ca pornea fara soc iarna?
Mantas
QUOTE(Stef @ 2 Jun 2005, 07:56)
porneste bine la rece si greu la cald.problema de carburatie.masinuta e agasata de prea multa benzinica.desfa matale carburatorul(sau un "meserias") si regleaza carburatorul ca la carte(vertical 7mm intre plutitor si capac(cu tot cu garnitura)si 13mm cursa libera(totala)).succes.
p.s.nu-i asa ca pornea fara soc iarna?
*



Merg zilele astea sa fac carbotestul............dar inainte o sa vreau sa-mi masor compresia pe fiecare cilindru intr-un service serios...sa-l gasesc inainte (stiti unul sa-mi ziceti si mie?). Iarna pornea usurel cu 2 sprituri inainte si socul tras f putin. Multumesc pentru parere.
Mantas
QUOTE(cei7pitici @ 1 Jun 2005, 17:22)
N-ai nevoie de segmentare, mai ales daca spui ca nu ai compresie cand e cald motorul. Trebuie sa treci la un ulei mai bun (ex.:castrol RS 10w60), dar e scump si s-ar putea sa ai depuneri mari de ulei ars in chiuloasa, impidicad circulatia buna a uleiului si a vaporilor, ceea ce e ca manopera ca segmentarea, daca o desfaci si o cureti .
Uita-te la ulei cand e motorul cald cat e de subtire, presupun ca nu e negru daca are doar 2500 km,dar 20w50 e foarte slab, cand stateam in Bucuresti il schimbam la 3000, iar BP-ul nu mai e de mult ce era.
*




Nu zic ca nu am compresie cand e cald motorul...mecanicul sustine asa.......m-am uitat la ulei....cu motorul cald..ce pot sa zic? e mai fluid normal...insa la culoare , ca regula, uleiul BP si-o schimba foarte repede din verzui in negru...intotdeauna a fost asa la mine.
cei7pitici
Si inca ceva, la masinile pe carburatie , vara, cand motorul e incins si masina a stat un pic, pornesc mai greu din cauza ca se evapora benzina din carburator.
johnsws
daca nu mananca ulei, e clar ca nu e de la segmenti. cel mai probabil carburatorul sau bujiile. cum bujiile zici ca le-ai schimbat si esti sigur ca sunt bune...concluzia o tragi singur. acum problema este ce de nu porneste :
-poate avea prea multa benzina caz in care umezeste bujiile si cred ca trebuie sa reglezi nivelul din camera de nivel constant sau dozajul de ralanti - asta e cel mai probabil pentru ca zici ca porneste usor la rece.
-poate are prea putina benzina, caz in care cresti nivelul, verifici garniturile de la pompa de sprit cureti jicloare si filtrele de combustibil.
Mantas
QUOTE(johnsws @ 2 Jun 2005, 10:33)
daca nu mananca ulei, e clar ca nu e de la segmenti. cel mai probabil carburatorul sau bujiile. cum  bujiile zici ca le-ai schimbat si esti sigur ca sunt bune...concluzia o tragi singur. acum problema este ce de nu porneste :
-poate avea prea multa benzina  caz in care umezeste bujiile si cred ca trebuie sa reglezi nivelul din camera de nivel constant sau dozajul de ralanti - asta e cel mai probabil pentru ca zici ca porneste usor la rece.
-poate are prea putina benzina, caz in care cresti nivelul, verifici garniturile de la pompa de sprit cureti jicloare si filtrele de combustibil.
*



imi pare f. logic ce zici.............merci mult pentru indicatii...........si cand ma gandesc ac acum imi facea ala masina bucati si-mi baga segmenti noi..........oricum ca sa ma convig vreau sa fac si testul ala pt compresie. Cat ar trebui sa fie valoarea pe fiecare cilindru? Stii cumva? Dar diferenta maxima intre valorile citite pe fiecare cilindru?
p.s. Prin furtunelul montat de mecanic iese un oarece (putin) fum dar nu este inchis la culoare. Este normal? in ce masura?
zax
Si caruta mea face cam la fel. Inca nu m-am dumirit de ce, mai ales ca am mai multe probleme din care asta cu pornitul greoi e mai la coada. Parerea mea e ca ar fi o prostie sa sari sa-ti faci segmentarea pana nu verifici altele, care sunt si mai simplu si mai ieftin de facut.
Uite cam cum ai putea sa verifici daca nu porneste din cauza de benzina:
1. presupunem ca ai prea putina benzina (s-a evaporat si probabil plutitorul e reglat la mai mult de 7 mm) - dai de 3-4 ori la coada, te urci in masina dai 2-3 sprituri si apoi dai la automat fara acceleratie si cu ambreiajul apasat. Teoretic ar trebui sa o ia repejor
2. presupunem ca ai prea multa benzina (plutitor reglat la mai putin de 7 mm). Rogi pe cineva sa o porneasca ( numai ai grija sa nu dea sprituri) iar tu stai in spate si te uiti la esapament. Daca bujiile sunt innecate, o sa scoata un fum negru la pornire. In cazul asta (plutitorul reglat la mai putin de 7 mm) ar trebui sa si consume mai mult

Inca odata iti spun, problemele ar putea fi o gramada: filtru de aer imbacsit, aprindere, reglaj amestec si inca multe altele. Totusi tine-ne la curent ca-s destul de curios pentru ca ti-am spus ca si eu am aceeasi problema.

Parca spuneai ca nu mananca ulei si ca de fugit fuge, asa ca nu are rost, dupa parerea mea, sa schimbi segmentii.Cred ca baietasul vroia sa faca o spaga pe carca ta, si daca tot iti face segmentarea acasa la el, nici garantie nu-ti da, asa ca daca tot nu porneste - asta e, el ti-a cerut bani sa segmenteze motorul nu sa porneasca masina, nu?
zax
As vrea sa pun si eu o problema care ma roade si e cam tot pe acolo, zic eu. Iat-o:
Pornesc motorul (nu intelegeti ca e dimineata, pentru ca se intampla la orice ora din zi daca motorul e destul de rece) cam asa: trag socul, dau la cheie, accelerez, ma rog, porneste. Daca nu am accelerat prea tare iar afara e destul de cald incat sa nu se opreasca si sa fie nevoie sa o pornesc iar, am rabdare sa se stinga becurile si sa urce presiunea la ulei, de parca abia as fi schimbat uleiul. Asta e prima problema. In fine, am presiune, turatia este reglata din soc la 1000 de ture, asa ca plec de pe loc. Intru in trafic, incep sa accelerez si sa schimb vitezele. Din cauza faptului ca iau piciorul destul de brusc de pe acceleratie cand apas ambreiajul, acul turometrului coboara vijelios si se opreste la zero. Motorul porneste (evident) atunci cand cuplez cutia - o zenzatie tare neplacuta. Asa se intampla de fiecare data cand iau piciorul brusc de pe acceleratie, fie ca sa schimb treapta fie ca sa franez. Ca sa rezolv problema trag putin comanda socului si astfel turometrul nu mai ajunge la zero (motorul nu se mai opreste) dar cand opresc la primul semafor ma trezesc ca am ralantiul la 1400 rot/min. Ca sa reduc turatia la 1000 de ture trebuie sa imping socul cam de 3-4 ori mai mult decat l-am tras ca sa nu se mai opreasca. Plec de la semafor, si reiau joaca cu socul si opritul motorului pana cand motorul se incalzeste destul incat sa functioneze fara soc. Dupa asta incep altele dar am deja un topic deschis (Garla de problme) asa ca nu le mai repet si aici. Daca vreti puteti sa va uitati si acolo pentru ca s-ar putea sa fie legate una de alta.
Multam fain pentru rabdare, si sper sa iasa ceva din toate capetele luminate de pe forumul asta pentru ca sculele de mecanici pe care le-am mai intrebat au ridicat din umreri.
paulp
Din ce spui tu rezulta ca nu-ti tine relantiul la rece, ceea ce inseamna ca:
- segmenti uzati = pierderi de compresie
- circuit de ralanti din carb infundat partial
- avans dereglat
si-or mai fi ceva cauze, de genul : bujii, platini, bobina...
Mantas
QUOTE(zax @ 2 Jun 2005, 17:08)
Si caruta mea face cam la fel. Inca nu m-am dumirit de ce, mai ales ca am mai multe probleme din care asta cu pornitul greoi e mai la coada. Parerea mea e ca ar fi o prostie sa sari sa-ti faci segmentarea pana nu verifici altele, care sunt si mai simplu si mai ieftin de facut.
Uite cam cum ai putea sa verifici daca nu porneste din cauza de benzina:
  1. presupunem ca ai prea putina benzina (s-a evaporat si probabil plutitorul e reglat la mai mult de 7 mm) - dai de 3-4 ori la coada, te urci in masina dai 2-3 sprituri si apoi dai la automat fara acceleratie si cu ambreiajul apasat. Teoretic ar trebui sa o ia repejor
  2. presupunem ca ai prea multa benzina (plutitor reglat la mai putin de 7 mm). Rogi pe cineva sa o porneasca ( numai ai grija sa nu dea sprituri) iar tu stai in spate si te uiti la esapament. Daca bujiile sunt innecate, o sa scoata un fum negru la pornire. In cazul asta (plutitorul reglat la mai putin de 7 mm) ar trebui sa si consume mai mult

Inca odata iti spun, problemele ar putea fi o gramada: filtru de aer imbacsit, aprindere, reglaj amestec si inca multe altele. Totusi tine-ne la curent ca-s destul de curios pentru ca ti-am spus ca si eu am aceeasi problema.

Parca spuneai ca nu mananca ulei si ca de fugit fuge, asa ca nu are rost, dupa parerea mea, sa schimbi segmentii.Cred ca baietasul vroia sa faca o spaga pe carca ta, si daca tot iti face segmentarea acasa la el, nici garantie nu-ti da, asa ca daca tot nu porneste - asta e, el ti-a cerut bani sa segmenteze motorul nu sa porneasca masina, nu?
*



Merci pt raspuns. O sa fac ce mi-ai zis.... mai putin cu datul la coada ca nu are pompa din aia (Fiat parca era modelul cu coada....asta este electrica si habar nu am cum sa o fac sa mearga inainte de a porni motorul) Retin doua feluri ce rezolvari din raspunsurile voastre:
1. Masurat compresia in cilindrii (si referitor la asta aveam o carte scanata pt dacia 1400 unde zice ca presiunea pe fiecare cilindru trebuie sa fie intre 9-10 kgf/cm2 adica intre 8.82-9.8 bar; Diferenta de presiune intre cilindrii zice ca nu trebuie sa fie mai mare de 1 kgf/cm2 ).
2. Curata si reglat carburatorul cat se poate de profesional si reglat aprinderea f bine.

Gresesc?

Mantas
Haideti sa va zic cum am rezolvat problemele..........
1. Am facut testul de compresie........in ce consta: S-au scos toate bujiile si in locul lor s-a introdus (pe rand) un aparat compus dintr-un manometru ceas cumva si un furtun terminat cu duza filetata. "Manometrul" este de tip autoblocant..cumva ca cel de masurat presiunea in roti...cu o scala mai fin gradata. Cu aparatul montat se da la cheie cu acceleratia la fund.
Rezultatul:
cilindrul 1: 13.5 kgf/cm2
cilindrul 2: 13 kgf/cm2
cilindrul 3: 13.5 kgf/cm2
cilindrul 4: 12.5-12.8 kgf/cm2

Me4sterul a zis ca e mai bine ca la o masina nou.

2. Acelasi mester (altul decat cel de prima data) a reglat electronic aprinderea, avansul, a verificat bobina............. etc.
rezultatul .......masina porneste la cald la sfert acum..................

Concluzia! Nu va duceti frate la AUTOMARCUS si mai ales...nu va luati dupa un singur mecanic. VA dati seama ca aveam masina segmentata acum?

P.S. Multumesc pe aceasta cale tuturor celor care mi-aui dat sfaturi la aceasta problema, dupa priceperea fiecaruia.
zax
Zi-mi si mie unde ai facut testul de compresie, cum se numeste mecanicul in cauza si foarte important, cat a costat?!
Mantas
QUOTE(zax @ 7 Jun 2005, 09:42)
Zi-mi si mie unde ai facut testul de compresie, cum se numeste mecanicul in cauza si foarte important, cat a costat?!
*



Deci :
1.Testul de compresie costa 150 000 lei vechi
2.L-am facut la un service autorizat Dacia. Cum se ajunge acolo?
Venind de pe Sos Pantelimon, o iei pe Bdul Chisinau (fost Socului). Dupa prima mare intersectie (semaforizata) mergi 200 m. Depasesti pe dreapata o spalatorie de masini si un cvartal de locuinte. O sa vezi pe dreapta o benzinarie Petrom. Service-ul se afla in spatele acestei benzinarii, iar intrarea se face pe o alee in stanga benzinariei. Cum intrii pe poarta service-ului este o boxa de reglaje motor fix in fata ta (este a 2-a de la stanga la dreapta). de altfel se poate reconoaste usor pt ca este mai "curatica" decat celelalte unde se fac reparatii grele.
Daca nu te descurci imi zici.
Succes !

P.S. Pe tip nu mai stiu cum il cheama...dar l-a apelat unul cu porecla "chinezul". e un tip la vreo 45-50 de ani.
zax
biggrin.gif Hehehe! Mai deunazi am fost la service-ul ala dupa ce am reglat personal aprinderea (m-a lasat condensatorul pe care abia il schimbasem, da in loc sa se opreasca motorul cu platina impuscata facea ca o drujba) M-a luat un tip de la boxa unde se face ITP-ul si mi-a zis ca e sarita o tija si ca ma costa 1.000.000. Noroc ca am gasit un tip pe la 30 de ani, Catalin, care desi prima oara a zis ca-i sarita de la punct, mi-a schimbat pana la urma condensatorul cu 200.000 si a zis ca cu inca 200.000 imi regleaza si tachetii. Ideea e sa aveti grija cine, cat si pentru ce va cere.
Si inca ceva: Aveti grija ce fac baietii la masina voastra. In service-ul ala am facut practica cand eram in liceu si a venit un tip cu un Nissan care habar n-avea de mecanica asa ca i-a lasat pe baieti sa-si faca treaba (trebuia schimbat discul de ambreiaj) "Mecanicii" aia au dat jos cutia au schimbat discul, si pentru ca nu au avut o priza de cutie sa-l centreze au taiat o gaura patrata de vreo 10 cm pe latura in carcasa ambreiajului, au pus placa de presiune, si dupa ce au centrat discul cu priza cutiei au strans placa prin gaura facuta. Nu stiu ce s-a mai intamplat pt ca eu am terminat cu practica dar sper ca tipul s-a intors si ia strans de gat pe fiecare (legal nu prea avea ce sa le faca pentru ca au facut-o dupa program, pe spaga). Asa ca aveti mare grija ce fac aia acolo si cum pastrati bonurilede garantie. Service-ul de care vb e destul de mare, iar baietii nu erau chiar ageamii, ci pur si simplu nesimtiti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.