Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce roata trage in functie de treapta de viteza?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
adaniel69
Salut!
Aveti idee ce roata trage in fiecare viteza? Stiu ca nu trag ambele roti! Cel putin nu in toate vitezele...
Mersi!
$$ilvviu
Pai in treapta I trag ambele roti din fata, in a II-a trage aia din dreapta, in a III-a aia din stanga si in a IV-a trage spatele.
adaniel69
si intr-a 5-a trag toate 4, nu?

asa ai strans 4700 si ceva de posturi? bv tie!
Alex4u
ce intrebari stupide au unii.....daca erai intradevar curios ridicai masina de rotile fata si te jucai in treptele de viteza sa vezi ce si cum
$$ilvviu
QUOTE(adaniel69 @ 26 Dec 2010, 21:42)
si intr-a 5-a trag toate 4, nu?

asa ai strans 4700 si ceva de posturi? bv tie!
*




Pai vezi si tu cum le-am strans.

La cutia cu 5 da, trag toate.
adaniel69
eu am intrebat pentru ca am fost odata la mecanic pentru ca aveam vibratii in volan! si mi-a suspendat masina si a incercat pe rand rotile, dar nu stiu in ce treapta a bagat pentru fiecare roata! raspundeti daca stiti, nu ma puneti sa ridic masina! asta stiam si eu fara sa va intreb pe voi!
sorin1983
indiferent de treapta de viteza se invarte cea suspendata.
adaniel69
cea cu aderenta mai mica?
mecanicul a pus parca un lemn sub o roata si pe cealalta a lasat-o in aer....
deci nu e nici o treapta in care trag ambele roti cu aceeasi forta?
sorin1983
trage cea care e libera.
nu exista nici o treapta cum vrei tu.
$$ilvviu
In curbe roata dinspre interiorul curbei va avea o viteza de rotatie mai mica decat cea de pe exterior.
Din acest motiv transmisia este echipata cu diferential.
Spre exemplu daca o roata patineaza in noroi sau zapada vei observa ca cealalta sta pe loc, datorita diferentialului. Pentru a indeparta acest neajuns masinile de teren sunt dotate cu diferential blocabil.

Cam asta e smecheria cu rotile, nu stiu ce ai putut tu vedea la mecanic care sa te faca sa crezi ca trag diferit in functie de treapta de viteza.
adaniel69
deci mi-a blocat o roata si din cauza asta se invartea cealalta! am inteles bine?
JORJ
Daca stii putina engleza, poti viziona un filmulet forte frumos facut:
http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-d...46/videoclipuri
vladut88
rota care trage este cea cu mai putina aderenta ca sa traga amnadoua deodata trebe sa existe diferentiab autoblocant sau cu blocant manual ex aro
adaniel69
super filmuletul! mersi jorj!
deci cutia are un diferential in ea si face ce am zis mai sus, si anume face sa se invarta roata cu aderenta mai mica, in timp ce roata infranata sau cu aderenta mai mare nu se invarte! ca in filmulet: daca tii o roata pe loc, cealalta se invarte!
am inteles!
mersi inca o data!
liviu05
Auzi, tu faci pe prostul sau faci misto?
ca ceva faci, dar eu sunt mai prost si nu am baut lapte!
Andy_ACS
@JORJ - foarte tare filmuletul, multumec si eu smile.gif
mecanick_maverick
QUOTE(vladut88 @ 26 Dec 2010, 21:26)
rota care trage este cea cu mai putina aderenta ca sa traga amnadoua deodata trebe sa existe diferentiab autoblocant sau cu blocant manual ex aro
*



Omul a pus o intrebare -cam ciudatä desigur - si a ajuns la bulä .
Bun, întrebarea e de ce n-au ajuns la bulä "pseudo-räspunsurile" trimise de "cunoscätori" ?
Cum puii mei sä "tragä rota cu mai putina aderenta" bre , nu vezi cä e un non-sens ?
Cä se roteste - tocmai ptr. cä a pierdut aderenta si aruncä pe cîmpii tot cuplul motor - nu înseamnä deloc cä trage !
Tot la fel cum la ARO nu este vorba de diferential "blocant manual" ci de cuplarea manualä a planetarelor cu butucul rotii , diferentialul tot liber rämîne . Ceea ce ajutä la sporirea aderentei este grupul reductor prin distribuirea cuplului pe ambele punti - probabilitatea de a pierde aderenta la ambele punti este mult mai scäzutä .
Ïn oricare din situatiile anterioare problema pierderii aderentei se poate rezlva relativ usor , prin actionarea moderatä a pedalei de frîná - la frînarea partialä ,roata care pierduse aderenta se vede obligatä a ceda parte din cuplu celeilalte ,care avînd aderenta - într-adevär va "trage" rolleyes.gif .

Si nu domnule @$$ilvviu, diferentialul blocabil nu este o solutie aplicatä doar masinilor de teren ,foarte multe turisme au acest accesoriu - majoritatea autoblocant - iar numärul de modele all-road preväzute cu diferential blocabil este mult mai mic decît ti-ai imagina.
vladut88
nu ma refer la cuplarea mrl-urilor ci ma refer la diferential blocabil manual sau auto blocant

diferential blocabil manual se blocheaza satelitii si trag ambele roti
diferential autoblocabil se blocheaza automat cand o roata da sa patineze

diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil roata care va trage va fi cea cu aderenta mai mica .
liviu05
Tu chiar nu intelegi discutia asta! pentru tine e prea greu sa intelegi ca o roata cu aderenta scazuta patineaza, adica se invarte in gol sau degeaba sau cum mai vrei sa spui, esenta e ca nu trage, nu transmite cuplul catre suprafata de rulare si pe cale de consecinta, masina sta pe loc!
doctoru1980
QUOTE(liviu05 @ 27 Dec 2010, 16:46)
Tu chiar nu intelegi discutia asta! pentru tine e prea greu sa intelegi ca o roata cu aderenta scazuta patineaza, adica se invarte in gol sau degeaba sau cum mai vrei sa spui, esenta e ca nu trage, nu transmite cuplul catre suprafata de rulare si pe cale de consecinta, masina sta pe loc!
*



Tu nu intelegi Liviu. Daca mergi cu masina pe strada intotdeauna va "trage" roata cu cea mai mica forta de frecare. Daca are o forta de frecare mai mica nu inseamna ca patineaza... Nu vor trage nicioadata ambele roti in acelasi timp la o masina normala fara diferential blocabil.
CGDBZ
Total fals . Ia pleaca tu cu "scart" sa vezi cum trag doua roti , de altfel cum trag intodeauna .
mecanick_maverick
QUOTE(doctoru1980 @ 27 Dec 2010, 14:54)
... Daca mergi cu masina pe strada intotdeauna va "trage" roata cu cea mai mica forta de frecare. Daca are o forta de frecare mai mica nu inseamna ca patineaza... Nu vor trage nicioadata ambele roti in acelasi timp la o masina normala fara diferential blocabil.
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Doctore , dacä si crezi ceea ce ai scris aici e grav ! Sau te referi cä trage dreapta ...
Transmiterea fortei, a cuplului sau cum vrei sä-i zici între masinä si carosabil se efectueazä prin intermediul suprafetei de contact a anvelopei cu solul - cu cît suprafata de contact e mai mare si forta de tractiune va fi mai mare (vezi motocicletele si masinile de F1 ) . La micsorarea (ruperea - în cazul derapärii) contactului anvelopei cu solul roata respectivä NU MAI TRAGE - doar se învîrte de nebunä pierzînd aderenta si pe deasupra îi furä si celeilalte forta (momentul mecanic ) datoritä diferentialului .

Acelas lucru se petrece la micsorarea - pierderea fortei de frecare a unei roti la frînare , doar cä in acest caz nu mai intervine diferentialul , din acest motiv s-a aplicat sistemul ABS - frînarea eficientä se obtine prin contact-fortä de frecare continuu cu solul , adicä prin rostogolirea rotilor si mentinerea contactului ferm cu solul , nu prin alunecare .

Faptul cä o roatä pierde aderenta si se roteste nu înseamnä cä trage !

@vlädut88 , "diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil " ai putea sä-mi spui si mie te rog ce model de ARO are diferential blocabil cä eu n-am întîlnit încä , doar cu MRL-uri ( ...si-au trecut cîteva sute prin mîinile mele ).
eXtenSion
Vedeti ca in a 5-a trage si rezerva, ati uitat de ea. ( scuze, dar e prea amuzanta intrebarea biggrin.gif )
bogdanelkva
Stabiliti intai semnificatia cuvantului "a trage".A trage masina sau a se invarti in gol,masina stand pe loc... biggrin.gif
doctoru1980
QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2010, 17:37)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Doctore , dacä si crezi ceea ce ai scris aici e grav ! Sau te referi cä trage dreapta ...
Transmiterea fortei, a cuplului sau cum vrei sä-i zici între masinä si carosabil se efectueazä prin intermediul suprafetei de contact a anvelopei cu solul - cu cît suprafata de contact e mai mare si forta de tractiune va fi mai mare (vezi motocicletele si masinile de F1 ) . La micsorarea (ruperea - în cazul derapärii) contactului anvelopei cu solul roata respectivä NU MAI TRAGE - doar se învîrte de nebunä pierzînd aderenta si pe deasupra îi furä si celeilalte forta (momentul mecanic ) datoritä diferentialului .

Acelas lucru se petrece la micsorarea - pierderea fortei de frecare a unei roti la frînare , doar cä in acest caz nu mai intervine diferentialul , din acest motiv s-a aplicat sistemul ABS - frînarea eficientä se obtine prin contact-fortä de frecare continuu cu solul , adicä prin rostogolirea rotilor si mentinerea contactului ferm cu solul , nu prin alunecare .

Faptul cä o roatä pierde aderenta si se roteste nu înseamnä cä trage !

@vlädut88 , "diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil " ai putea sä-mi spui si mie te rog ce model de ARO are diferential blocabil cä eu n-am întîlnit încä , doar cu MRL-uri ( ...si-au trecut cîteva sute prin mîinile mele ).
*



Man nu stiu de ce tot ii tragi cu derapajul si cu pierderea fortei de frecare si a aderentei. Nu a vorbit nimeni de derapaj. Intotdeauna vei avea tractiunea pe roata cu cea mai mica forta de frecare. Chiar si pe autostrada cand mergi cu 100 km/h nu vei avea tractiune pe ambele roti in acelasi timp.


27 Dec 2010, 18:14:
QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 17:01)
Total fals . Ia pleaca tu cu "scart" sa vezi cum trag doua roti  , de altfel cum trag intodeauna .
*



Imi pare rau ca trebuie sa te combat. Intradevar cand pleci cu scart poate ai impresia ca trag ambele roti in acelasi timp dar este doar o impresie. Rotile trag pe rand in functie de forta de frecare cu solul.
CGDBZ
radmasa.gif si care trage , fac cu randul ? radmasa.gif . Ca sa te convingi ca vad ca nu pricepi dute cu masina pe un test cu role sa vezi cum se invart ambele roti IN ACELAS TIMP .
doctoru1980
QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 18:16)
radmasa.gif si care trage , fac cu randul ?  radmasa.gif   . Ca sa te convingi ca vad ca nu pricepi dute cu masina pe un test cu role sa vezi cum se invart ambele roti IN ACELAS TIMP .
*




Ce crezi? Chiar fac cu randul in functie de forta de frecare cu solul. Se pare ca nici postul asta nu l-ai citit cu atentie. Tu ai ridicat vreodata masina pe cric? Daca ar fi cum spui tu ar trebui sa poti pleca cu ea de pe loc cand este pe cric deoarece vei avea tractiune si pe roata suspendata si pe roata care este pe sol. Daca nu ai facut asta niciodata vei avea o mare surpriza (nu vei putea pleca cu masina smile.gif)).
BZN
Corect, cel mai bun exemplu.
up.gif
DannyY
Mecanismul diferential buclucas nu face decat sa modifice turatia unei roti in functie de cealalta in asa fel incat sa nu se ajunga la situatia in care roata din exteriorul curbei sa o faca pe cealalta sa patineze pe asfalt.
De asta se numeste asa -diferential-, fiindca preia o diferenta de turatii.
Partea proasta e ca, daca o roata e suspendata sau are aderenta foarte mica, tot cuplul se iroseste pe acea roata, iar cealalta nu mai primeste nimic. Calea minimei rezistente, asa se numea odata.
In zapada, ideea e sa se plece incet tocmai ca sa nu se rupa acea aderenta care mai transmite cuplu si la cealalta roata.
A inceput sa patineze... hastalavista, baby, de la capat.

Ce potential ar avea topicul asta la Cafenea...



CGDBZ
Vezi aici cum functioneaza tractiunea la o masina caci vad ca nu pricepi nimic , sau nu vrei sa pricepi . Nu compara mersul "pe autostrada cand mergi cu 100 km/h" cand diferentialul "doarme" cu atunci cand suspenzi o roata . Ti-am mai spus , mergi si fa un test pe role si apoi mai vorbim .
adaniel69
smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!
doctoru1980
QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 19:07)
Vezi aici cum functioneaza tractiunea la o masina caci vad ca nu pricepi nimic , sau nu vrei sa pricepi . Nu compara mersul "pe autostrada cand mergi cu 100 km/h" cand diferentialul "doarme" cu atunci cand suspenzi o roata . Ti-am mai spus , mergi si fa un test pe role si apoi mai vorbim .
*




Nu are sens sa ma mai contrazic cu tine. Te-ai uitat la filmul ala degeaba.

27 Dec 2010, 19:26:
QUOTE(adaniel69 @ 27 Dec 2010, 19:08)
smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!
*




Cand am spus ca o roata "trage" m-am referit la faptul ca ea asigura tractiunea. Daca patineaza sau se invarte in gol nu mai "trage".
vladut88
QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2010, 16:37)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Doctore , dacä si crezi ceea ce ai scris aici e grav ! Sau te referi cä trage dreapta ...
Transmiterea fortei, a cuplului sau cum vrei sä-i zici între masinä si carosabil se efectueazä prin intermediul suprafetei de contact a anvelopei cu solul - cu cît suprafata de contact e mai mare si forta de tractiune va fi mai mare (vezi motocicletele si masinile de F1 ) . La micsorarea (ruperea - în cazul derapärii) contactului anvelopei cu solul roata respectivä NU MAI TRAGE - doar se învîrte de nebunä pierzînd aderenta si pe deasupra îi furä si celeilalte forta (momentul mecanic ) datoritä diferentialului .

Acelas lucru se petrece la micsorarea - pierderea fortei de frecare a unei roti la frînare , doar cä in acest caz nu mai intervine diferentialul , din acest motiv s-a aplicat sistemul ABS - frînarea eficientä se obtine prin contact-fortä de frecare continuu cu solul , adicä prin rostogolirea rotilor si mentinerea contactului ferm cu solul , nu prin alunecare .

Faptul cä o roatä pierde aderenta si se roteste nu înseamnä cä trage !

@vlädut88 , "diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil " ai putea sä-mi spui si mie te rog ce model de ARO are diferential blocabil cä eu n-am întîlnit încä , doar cu MRL-uri ( ...si-au trecut cîteva sute prin mîinile mele ).
*


aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate pe fata nu am vazut la nici unu cel putin la aro 10 nu exista la aro 24 sau ims nu bag mana in foc maine ai si poza
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap
CGDBZ
Din pacate tu te-ai uitat degeaba , se pare ca tu ai inventat masina cu tractiune 4x1 radmasa.gif
JORJ
QUOTE(doctoru1980 @ 27 Dec 2010, 15:54)
Tu nu intelegi Liviu. Daca mergi cu masina pe strada intotdeauna va "trage" roata cu cea mai mica forta de frecare. Daca are o forta de frecare mai mica nu inseamna ca patineaza... Nu vor trage nicioadata ambele roti in acelasi timp la o masina normala fara diferential blocabil.
*



Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!


Andyno
eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.
ct-03-tvy
QUOTE(Andyno @ 27 Dec 2010, 19:58)
eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.
*



mda,la dacia poate punte de aro 10 ciordita laugh.gif,defapt nici daia radmasa.gif

La M merg difuri blocabile fata -spate de aro 24x
vladut88
aratami o dacie la ora actuala fabricata pana in 2010 care are dif blocabil macar manual nu autoblocant cum sa montat pe aro 24 ,nici macar prafosu adica duster nu are ,care nu a fost instare sa ii schimbe numele cu care se comercializa aro 10 in uk acum 25 30 ani radmasa.gif
doctoru1980
[quote=JORJ,27 Dec 2010, 20:30]
Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!
*

[/quote

Mai jos aveti o explicatie data de altcineva pe un alt forum:

"Orice masina are un diferential. Asta permite celor doua roti motrice sa se invarteasca cu viteze diferite. De ce? Pentru ca atunci cand iei un viraj, rotile de pe interiorul curbei parcurg un arc de cerc mai mic decat rotile de pe exteriorul curbei. De-asta ai nevoie de diferential, ca sa se poata misca independent.
Problema intervine in momentul in care una din roti e "pe liber". Ca e suspendata, ca e pe gheata, ingropata in nisip sau zapada, nu conteaza. Una din roti se invarteste liber, iar cuplul se va duce... ghici unde... exact la roata aia. Pentru ca, mecanic vorbind, diferentialul gandeste ca roata aia are nevoie de mai multa vlaga, invartindu-se mai repede. Cu alte cuvinte, masina crede ca iei o curba foarte foarte foarte stransa, atat de stransa incat rotile de pe o parte nici macar nu se misca, decat cele de pe exterior. Masina crede ca iei o curba pivotand pe rotile de pe o parte.

Masinile cu tractiune mai instarita au diferential blocant. Asta inseamna ca tu sau masina (in functie de felul lui - blocant manual sau autoblocant), intepeniti diferentialul astfel incat il obligati sa invarteasca ambele roti cu aceeasi viteza. Daca una din roti iti patineaza, cealalta tot mai primeste niste vlaga de la motor si te scoate din rahat."

Asa ca un rezumat, diferentialul va distribui intotdeauna cuplul catre roata care se invarte mai repede (si care implicit are o forta de frecare mai mica). Este foarte clar ca cele 2 roti motrice nu se vor invarti niciodata fix cu aceeasi viteza, prin urmare doar una dintre ele va asigura tractiunea la un anumit moment. Ca exemplu intr-un interval de 10 sec diferentialul poate schimba cuplul de pe o roata pe alta de zeci de ori.
CGDBZ
Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .
doctoru1980
QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 23:59)
Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci  acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .
*



Salut inca o data.

1. Nu am scris mai sus ca rolul diferentialului este de a schimba cuplul de pe o roata pe alta. Asta ai inteles tu. Ideea este ca distribuirea cuplului se face mereu catre roata care se invarte mai repede (vezi exemplul cu roata suspendata) si intradevar este un neajuns.
2. "Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz." Chiar daca aderenta va fi foarte buna rotile nu se vor invarti niciodata cu aceeasi viteza, prin urmare nu vor "trage" niciodata in acelasi timp. Pot fi diferente de cateva sutimi de secunda, insesizabile ochiului uman dar ideea de baza este ca nu vor "trage" niciodata in acelasi timp.
liviu05
Doctore, in ce ai fi tu doctor? Ca sa stim cum sa te abordam, ca vad ca nu ai notiuni elementare de dinamica aotomobilelor, si tot ce spui, spui "dupa ureche". Si daca nu ma insel te mai si contrazici.
Eu inteleg una si buna: o roata "trage" atunci cand are capacitatea de a transmite catre calea de rulare momentul motor asigurat de grupul moto-propulsor.
Daca vectorul viteza al masinii este ZERO, inseamna ca masina sta pe loc si momentul motor nu se transmite catre calea de rulare. Ca urmare a acestei nulitati, inseamna ca una din roti are viteza de rotatie(omega)=0 iar cealalta are viteza de rotatie egala cu turatia motorului inmultita cu rap. de transmitere al treptei cutiei de viteze si al transmisiei conice (sau cilindrice la motoarele transversale)a diferentialului
si al transmisiei finale al puntilor(la camioane). Nu mai vorbesc de diferentialul interaxial la puntile duble tandem sau cate alt fel de transmisii mai sunt(variatoare conice, transmisii hidrodinamice-la locomotive- s.a.m.d)
DECI, adca vrei sa discutam despre transmisii la automobile-astea nu sunt numai autoturismele- atunci va trebui sa iti mai dai un doctorat ceva sau sa faci macar o postliceala, bine?
Si inca ceva Doctore:
Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie
doctoru1980

Oau!!!! Vad ca te-ai documentat ceva sa dai un reply la acest post, pentru ca sunt sigur ca dintr-o minte frustrata ca a ta nu putea sa iasa o asemenea capodopera.
Mi-a placut mai ales ultima parte: "Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie".
Tu scrii aici de niste conditii ideale pe care nu le vei avea niciodata. Ceva ideal pentru mine ar fi ca pe acest forum sa nu discut cu tot felul de frustrati ca tine dar asta este, nu traim intr-o lume perfecta.

Este ultimul meu post pe acest subiect deoarece vine anul nou si nu as vrea sa-mi ocup timpul cu astfel de lucruri.

Doresc tuturor membrilor Daciaclub.ro LA MULTI ANI!!!!
liviu05
Nu m-am "documentat"! Doar am invatat! Dar nu "m-am facut ca invat" fiindca pe vremea aceea nu se facea scoala ca in ziua de azi(nu intru in detalii) si dupa aceea am profesat-spre norocul meu-meseria pe care am ales-o la terminarea liceului.
Si "a invata" inseamna sa acumulezi cunostinte pe care mai apoi sa le folosesti, sa le aplici si daca se poate sa le si impartasesti celor care nu au avut sansa sa le invete!
Din vari motive!
Si inca ceva: eu nu tind spre un ideal asa ca tine: "Ceva ideal pentru mine ar fi ca..."
mecanick_maverick
QUOTE(vladut88 @ 27 Dec 2010, 17:52)
aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate...
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap
*



Salutare !
Am rämas dator lui Vlädut cu un räspuns si fac mea culpa , în sensul cä nu stiam cä existä ARO cu diferential blocabil DIN FABRICÄ !
În link-ul pus de tine se pare cä este vorba de diferential "bricolaj" sau facut la Cugir , adicä nu ceea ce voiam eu sä väd , diferential blocabil de serie , adicä sä iasa pe poarta fabricii cu el omologat , dar dacä zici cä al täu are original te cred pe cuvînt !

Ideea era cä o roatä care a pierdut aderenta nu mai trage , dar s-a repetat asta de atîtea ori aici cä doar un pacient "frustrat" nu întelege si mai si jigneste pe ceilalti useri care îi aduc argumente bazate pe logicä si pe experientä , dar ce sä-i faci , viata ar fi foarte plictisitoare dacä nu ar exista personaje de astea .
Vorbind de repetitii , dacä cineva ar citi regulamentul forumului si-ar da seama cä este interzis ( si antiproductiv ) citarea integralä a postului anterior - lucru logic de fapt , nimeni nu va fi foarte încîntat sä gäseascä o frazä repetîndu-se de 5-6 ori pe aceeasi paginä !

An Nou Fericit !
PH-06-BOA
Mai lasaaaa! Si intr-o curba la dreapta, ce roata nu se invarte? Rezerva!
Doctore, ti-ai omorat toti pacientii, si culmea, ai mai imbolnavit si p-altii, zdraveni ! N-ar fi rau sa intelegi adevarul, dar susti ideea ta, prin care te cam invarti in cerc si nu vezi diferentialul.
Intr-un post, putin mai in urma, am facut un desen al diferentialului, apreciat de cine l-a priceput, in care puteti vedea daca vi-l puteti imagina functionand, cum merg rotile. Cu putine notiuni de desen (de unde asa profesori) si ceva documentatie din carti, s-ar fi evitat intrebarea. Desi aici s-a descris cum merge treaba, nu vreti si nu puteti avea incredere ca se spune adevarul. E normal.
Filmul recomandat ba nu merge tot, ba nu e inteles, dar as vrea sa intelegeti ca ambele roti trag in aceeasi masura iar in momentul cand una patineaza, nici cealalta nu mai poate trage. A patina, inseamna aderenta scazuta sau zero, si inplicit forta de tractiune zero pe cealalta roata. Daca suspendam ambele roti si bagam in viteza, oricare ar fi, rotile se vor invarti amandoua cu aceeasi viteza (cu conditia sa nu fie una franata de ceva). Daca la una din ele, numai cu un ac incercam sa o oprim, cealalta va continua sa se invarta, prelund rolul de tractoare, dar forta de tractiune pe axele planetare este tot egala, ca si la mersul pe carosabil. Deci, scotand cutia din discutie, asezam motorul la jumatate intre roti, de unde transmite forte egale pentru ambele roti. De aceea la plecare de pe loc, cu aderente egale la ambele roti (apasare, frecare cu carosabilul), amandoua vor lasa aceleasi urme daca se pleaca violent. Daca una din ele are aderenta mai mica, aceea va patina putin, forta de tractiune se risipeste pe acea roata, se pierde pe acea roata, transmitandu-se si la cealalta jumatate di ce ramane (deci tot egal), care va face posibila deplasarea, dar cu viteza mai mica. Nu se poate transmite forte diferite la cele doua roti in acelasi timp, ci numai viteza de rotatie diferita . La o curba, ce s-ar intampla daca daca rotile ar trage diferit? N-ar mai fi fost parapeti de la prima masina. La mers in linie dreapta, rotile trag egal si cu aceeasi viteza, neglijand cei 2-3 mm pe care cineva i-a bagat in calcul, numai daca amortizorul nu tine roata in contact cu suprafata de rulare, atunci o roata o ia razna cu viteza diferita atat cat sta in aer dupa ce sare o denivelare, pentru acea clipa forta de tractiune e zero, viteza acelei roti creste mult, la revenire mai lasa ceva din cauciuc pe asfalt, si asa te trezesti cu uzura diferita la cele doua roti.
Sa ramana clar, forta pe cele doua roti e egala, indiferent de directia de mers. Numai viteza lor difere, functie de raza curbei. Daca cineva s-a urcat pe un ATV, care nu are diferential, a observat ca numai putin daca se vireaza rotile, motorul nu mai poate trage la plecare de pe loc, pentru ca motorul ar trebui sa aiba o forta asa de mare, incat sa poata duce roata din exteriorul curbei, taras. La acelerare in curba, nu sti pe care parte te vei rasturna, ca te va duce in partea opusa rotii care adera mai mult.
ct-03-tvy
exista diferentiale si cu mai mult de 2 sateliti tongue.gif
studioworks
Wiki face treaba cea mai buna, pana atunci va urez tuturor sa aveti in viata un LSD pe masiniile voastre tongue.gif nu e mult 500E
RaduWra
Baieti, am o problema..azi am schimbat burduful de la planetara de pe dreapta. L-am pus pe cel nou, am pus planetara cum trebuie, am pus masina pe butuci ca sa aerisesc franele(am schimbat si furtunele), totul ok..am pornit motorul cu ea pe butuci, am cuplat treapta 1, si am observat ca doar roata stanga se invarte... cea de pe dreapta "da sa o ia" invarte fooooarte incet.. o fi vreo problema ceva ? Chiar nu stiu am ramas "prost" cand am vazut..planetara e bagata in cutie e ok, si am mai observat ca roata dreapta e usor mai infranata fata de stanga.
ChrisSs
Bun, hai sa o luam frumos, diferentialul din cutie iti trimite puterea la roata care opune cel mai putin rezistenta, din ce ai spus cand era pe butuci roata din dreapta se invartea mai greu (probabil din cauza etrierului care nu elibereaza destul) si din cauza asta diferentialul iti trimitea toata puterea la roata din stanga.
Ridica masina pe cric de partea dreapta (fata), porneste motoru bag-o in viteza si ia usor piciorul de pe ambreiaj sa vezi ca o sa se invarta doar roata din dreapta care e in aer si opune ce mai mica rezistenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.