Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
cristyz
Sa cumpar antigel G11 sau G12+?
andutzu
Nu are rost sa bagi G12(+), nici G11, "strici orzul pe gaste".
Pentru Dacia 1310 poti baga antigel "comun" , ieftin fara prea mari pretentii.
cristyz
Nu conteaza ca e Dacie, eu nu bag asa ceva in radiator.
andutzu
Stai linistit ca nu se strica nimic. Pana sa apara antigelul organic (G12), cu ce crezi ca au mers? Daciile merg de 20-30 ani crezi ca au bagat g12 pana acum?
argon
QUOTE(andutzu @ 28 Dec 2010, 20:25)
Nu are rost sa bagi G12(+), nici G11, "strici orzul pe gaste".
Pentru Dacia 1310 poti baga antigel "comun" , ieftin fara prea mari pretentii.
*




Ala comun e G11, albastru galben sau verde, tot anorganic e, nu conteaza. Ala rozaliu e G12 si e organic, nu e pune la Dacia, nu ca e prea bun, dar va ataca unele componente din motor.

Este si G11 bun, recomand Aral sau Hepu, e vreo 20-30 ron litrul, nu pune petarde gen Carsistem Pitesti ca face mal in motor la greu.
ydaniel
cauta antigel de chimopar sau de policolor.
paul-tm
Pana acum nu am auzit sa atace antigelu 12 unele componente din motor.
Colegu nostru danut69-71 foloseste de ani de zile la toate bijuteriile lui doar antigel g12 hepu si nu are probleme.
Din potriva eu zic ca ii face bine: nu ataca aluminiu, protejeaza furtunele.
Eu folosesc din toamna antigel 12+ unguresc de la unix. Am dat pe el 15 roni litru.
Si antigelu de direct srl costa 10 roni litru. Pai pentru 15 roni in plus nu mai bine cumpar ceva bun.
cristyz
Pana la urma am cumparat G12 facut de unix in Spania.
rodi
Acum sa fim realisti, in legatura cu Doamna Daciuta. smile.gif Intre perioadele de schimbare antigel- daca se intampla o fisura pe circuitul de racire- mai mica sau mai mare- tare sunt fragile segmentele de traseu ale circuitului de racire la daciuta- orice G smile.gif se duce pe jos...
De aceea cred ca este practic sa fie mai low price antigelul.
danciusergiu84
G11, G12, G12+ sunt norme/specificatii ale grupului VAG (vw, audi, seat, skoda)

G11 e mai vechi si era folosit la masini genul pana la golf3, are culoare albastra si nu se complecteaza sau amesteca cu G12 (roz) doar cu G12+ (violet) daca nu exista alternativa

G12 (roz) e folosit curent dupa ~2000, de la masini gen golf4 incoace, se poate complecta si cu G12+ (violet) care e cu ceva mai nou dar in nici un caz cu G11

G12+ are proprietatea (in plus fata de G12) ca se poate amesteca si cu G11

pentru dacia avem Glaceol RX<tip D> (verde) cam la acelasi pret pe litru ca un G12

toate aceste tipuri de antigel sunt fara silicati, adica nu deterioreaza componentele de aluminiu

de regula nu se amesteca antigeluri de culori diferite (cazul G12+ e exceptie de la producator) deoarece contin substante de baza diferite ce nu se amesteca sau probabil reactioneaza intre ele, ca o paranteza aceeasi regula e valabila si pentru uleiul de servo-directie
cristyz
QUOTE(rodi @ 29 Dec 2010, 18:43)
Acum sa  fim realisti, in legatura cu Doamna  Daciuta. smile.gif Intre perioadele de schimbare antigel- daca se intampla o fisura pe  circuitul de racire- mai mica sau mai mare- tare sunt fragile segmentele de traseu ale circuitului de racire la daciuta- orice G  smile.gif se duce pe jos...
De aceea cred ca este practic sa fie mai low price antigelul.
*



Eu nu am patit niciodata sa ceva, deci asta nu e un motiv sa cumperi antigel ieftin.
rodi
Ok, nu era un motiv, era o prevedere clasica biggrin.gif
Tudor Badescu
Totusi un antigel scump s-ar putea sa nu fie defapt scump daca se schimba la intervale mai mari.La Mercedes Sprinter se schimba ,de exemplu la 10 ani.
victor394
Si mie mi s-a recomandat la auto service sa pun antigel G12, pentru ca ar proteja mai bine motorul de coroziune. Aici am citit ca nu e bun, ca ataca unele parti din motor, si ca este pentru motoare mai noi. Pe cine sa cred? La mine este multa rugina in circuitul de racire si mi s-a spus ca am diluat prea tare antigelul albastru pe care il am, dar am respectat doar instructiunile, este 1:1 cu apa distilata. Altii zic ca antigelul albastru ataca aluminiul. Atunci ce este bun pentru Dacia 1310, si cum pot scapa de rugina? Mecanicul a zis ca blocul este ruginit, si chiar dupa spalarea circuitului, a mai ramas rugina si a colorat antigelul proaspat pus.
maho
In manual, la "Generalitati - uleiuri si lubrifianti", e recomandat un lichid de racire format din amestec 50% etilen glicol si 50% apa distilata. Eu folosesc ce-i mai ieftin (Prelix) verde, si n-am treaba cu rugina. Concentratia (50-50 sau alta) iti va da temperatura de inghet (gelatinizare) a amestecului, tre' sa scrie pe eticheta.
victor394
Probabil ca rugina a aparut pentru ca am schimbat prea rar antigelul, la 4-6 ani. Dar cred ca sunt si niste depuneri din antigel.
Am gasit pe forumul Dacia Solenza ca antigelul de tip C ar fi bazat pe propilen glicol, si ca ar merge bine la motoarele fabricate inainte de 2000.
Stie cineva sa recomande un antigel bun tip C si unde s-ar putea gasi? In comert sunt multe sortimente de antigel albastru, bazate pe etilen-glicol, dar pe nici unul din cate am cumparat (cred ca am avut si galben) nu scrie ca e de tip C.
alinworm
vreau sa schimb si eu antigelul la daciuta mea si am luat SWAG Tip D verde desi vroiam albastru G11, nu am fost atent si mi au dat verde.
Acum , am radiator din Cu la masina, sa merg si sa il schimb cu cel albastru sau pot pune linistit din asta verde?
maho
Pune linistit verde, dar intai goleste bine instalatia, ca sa nu se amestece cu cel vechi, daca-i de alt tip.
RaduWra
Am si eu o intrebare, si anume: masina mea (dacia 1310 din 97) are antigelul din fabrica(desigur cu completari atunci cand nivelul a scazut). Ei bine, vreau sa-i schimb tot lichidul de racire din instalatie, sa dau radiatorul de la motor jos, sa bag apa in el pana iese apa curata, iar mai apoi sa desfac acel surub care se afla "in blocul motor" pentru golirea lichidului de racire.
Totul este ok pana acum, pot face ce am scris mai sus, dar mi-e teama la introducerea noului lichid de racire, mai exact la radiator...lichidul de racire il bag in partea stanga sus la radiator .. ? merge pur si simplu sa pun stica de antigel acolo si sa torn ? Intra lichidul.. ? Trebuie ceva special ? Sau pur si simplu torn pe acolo si se umple radiatorul..daca da, cat trebuie sa bag ?
KeO
Bagi pana se umple, dar cu aerisitorul ala din T-eul de langa carburator, deschis. Cand nu mai iese aer pe acolo, inchizi aerisitorul si apoi umpli pana sus. Pui capacul la radiator, si apoi pui in vasul de expansiune cam jumatate din el, si aerisesti de final. Daca stii cum.
Mircea Zahan
Eu am bagat G12(roz) de la Unix, si nu am avut probleme pana acuma....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.