Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intreruperi la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai_alina
Buna tuturor, va respect si va citesc comentariile saptamanal, pana acum orice problema am avut cu dacia mea le-am rezolvat doar citind informatiile de pe acest site, dar acum m-am impotmolit. Sa va povestesc: am o dacie fabr.in 98 pe carburator si la mine e de 3 ani. De asta-vara merge motorul intrerupt parca da sa moara ,dar nu moare si cand e rece si cand e cald la fel am incercat si in sarcina si face la fel doar ca la turatii mari nu se mai simte insa se vede pe turometru si ma innebuneste ca are ceva si nu stiu ce. Am schimbat
- platina de nu stiu cate ori
- surubul de la delcou ce-l cu izolatia aceea de plastic pe el
- capacul delcou
- am trecut de pe aprindere tranzistorata pe condensator (am inlocuit si condensatorul)
- am schimbat luleaua
-am schimbat bobina
-am desfacut si curatat carburatorul ( asta mi l-a curatat si montat un profesionist)
-am schimbat fisa de la bobina la delcou
- am schimbat furtunul acela de la galerie la carburator ( ce-l care parca are o diuza in el)
- am schimbat contactul (asta pentru ca facea fitze)
- buji curatate. banuiesc ca nu e de la fise sau buji ca se vede o diferenta la motor atunci cand scot o fisa. Ar putea fi corpul delcoului sau ce altceva?
Sper sa nu fie ceva din motor ca acolo mi-e groaza sa ma bag.
Daca aveti vreo ideea va rog.............
krapcarasu
culbutorii ar trebui reglati
mihai7575
vezi la ștutul de al de la galerie ,sa nu fie infundat,schimbai filtru de aer ,poate e plin de praf si gize,si atentie la jiglorul de relanti,dal 1 sfert de tura inapoi,si vezi cum merge. te salut.
mihai_alina
deci nu are rost sa caut un nou delcou?
faptul ca am mers cu ea vreo 4 luni asa ar fi putut strica si altceva?
krapcarasu
Joc in ax ai? Daca misti de rotor stanga-dreapta simti arcurile centrifugalului?Intai regleaza culbutorii,daca mergi mult cu o evacuare care nu inchide bine arzi supapa . Vezi si de aer fals
Kiraly
eu nu am joc la ax absolut nimic numai am obsevat ca varfurile axului sunt diferite adica una e cu putin mai mic decat alta...si la relanti nu sta sub 900rpm fiindca tremura motorul si se opreste.la 900rpm sa zic ca merge rotund.am verificat aer fals nu trage la servofrana.am reglat culbutorii am schimbat tot la aprindere.asa face si pe benzina si pe gaz
elvis&ionut
vezi ca ai avansul mic si schimba fisele cu unele "TESLA"
aceiasi problema aveam si eu avans mic si fise proaste.
Kiraly
stiu sa reglez avansul am schimbat si fisele acuma am fara rezistenta.inainte am avut de urziceni dar nici o modificare.nu cred ca cu tesla va merge mai bine
Magnum_Baracuda
vezi si cu pompa de vacum are un rol si aia,sa nu aiba membrana sparta
Kiraly
capsula vacumatica functioneaza nu e sparta membrana.adica daca trag cu gura misca frumos platina mobila.
Magnum_Baracuda
vezi sa nu traga aer fals la talpa carburatorului,deobicei talpa carburatorului e usor ovalizata,vezi sa nu traga aer fals pe acolo
rodi
QUOTE(mihai_alina @ 28 Dec 2010, 19:37)
Sper sa nu fie ceva din motor ca acolo mi-e groaza sa ma bag.
Daca aveti vreo ideea  va rog.............
*



Pinion ax delco.
george 07
"
QUOTE(mihai_alina @ 28 Dec 2010, 19:37)
Buna tuturor, va respect si va citesc comentariile saptamanal, pana acum orice problema am avut cu dacia mea le-am rezolvat doar citind informatiile de pe acest site, dar acum m-am impotmolit. Sa va povestesc: am o dacie fabr.in 98 pe carburator si la mine e de 3 ani. De asta-vara merge motorul intrerupt parca da sa moara ,dar nu moare si cand e rece si cand e cald la fel am incercat si in sarcina si face la fel doar ca la turatii mari nu se mai simte insa se vede pe turometru si ma innebuneste ca are ceva si nu stiu ce.
Daca aveti vreo ideea  va rog.............
*

" a mai spus un coleg mai sus si eu am aceeasi parere , regleaza culbutorii ca sigur sau dereglat si daca mai continui sa mergi in ritmul asta posibil sa arzi supape(le)
Kiraly
bine o sa ma uit la talpa carburatorului.am si un pinion acasa incerc si cu ala
Tudor Badescu
Daca"joaca"turometrul,trebuie sa tinem seama ca el numara scanteile.Inseamna ca apar neregulat.As verifica alimentarea bobinei.As decupla si turometrul sa nu cumva sa fie o problema pe circuitul lui.Ca restul inteleg ca s-au verificat si prin inlocuiri de piese.
Kiraly
da joaca si la mine turometrul de aia cred ca este de la aprindere ceva
panaiteiancu
Mai mult ca sigur trage aer fals, trebue sa dai jos carburatorul si sa-i planezi talpa de asezare, verifica si cala de textolit sa nu fie fisurata si inlocuieste garniturile de clingherit, dai cu putin mastic intre ele. Aer fals mai trage si pe la furtunul de servofrana sau supapa acestuia, verifica cu mare atentie. Cum este nivelul in CNC? Pinionul de antrenare delco se manifesta negativ in toate treptele de turatie, nu numai la relanti asa ca este putin probabil, aceeasi treaba si cu jocul la tacheti.
Eu personal inclin sa cred ca este defectiune de aprindere nu de carburatie.
Sunt lucruri minore in aparenta dar care au efecte majore!
Spune-ne ce-ai rezolvat.
davidut5
Pai si daca da un rateu de la carburator, nu scade turatia si implicit nu cade acul turometrului?

La dacia mea daca scad relanti-ul sub 900 trepideaza rau, nu da rateuri, doar trepideaza. Sa fie de la culbutori? Sa-i reglez mai slab?
Magnum_Baracuda
daca trepideaza la rece e normal la cald nu are voie-inseamna ca nu merge rotund si verifica distanta intre platini curata capacul delcoului si contactul de la lulea,misca usor delcoul incat sa mearga rotund dar atentie motor sa fie cald reglajul se face la cald ,cind vine vb de culbutori daca nu tacaie cu un zgomot la "urchea muzicala"nu are rost sa umbli
george 07
Salut ! si LA MULTI ANI ! tuturor colegilor de la DACIA CLUB o precizare pt. @Magnum_Baracuda ",cind vine vb de culbutori daca nu tacaie cu un zgomot la "urchea muzicala"nu are rost sa umbli " pai asta e problema ca nu intodeauna culbutorii se deregleaza sa-i auzi cu "urechea muzicala" si daca se strang in sensul ca ramane fara toleranta simtoma e de a functiona motorul cu trepidatii la relanti si turatie usoara ca la turatie mai mare deja nu se mai simte asta pana se 'arde" o supapa de evacuare dupa aia se simte si-n turatie mare si la buzunar...! pt. @davidut "Sa-i reglez mai slab? " la pocnitoarea mea biggrin.gif merg cu reglajul culbutoriilor mai mare (A/E;20/25) de mult timp (asta cu conditia de a face reglajul mai des aprx. 7000 km. sau cand simt ca motorul incepe sa functioneze desordonat la relanti apropo de discutia de mai devreme, dar nu e o regula generala pt. ca eu folosesc GPL si la tipul asta de combustibil se deregleaza evacuariile mai repede<se strang>) si a-i sa simti o comportare usor mai sportiva a motorului .
Kiraly
si daca jocul este mai mare la culbutori decat trebuie nu mai trepideaza motorul la ralanti?numai tacanitul se aude?trepideaza numai daca jocul este prea mica?
george 07
QUOTE(Kiraly @ 1 Jan 2011, 14:41)
si daca jocul este mai mare la culbutori decat trebuie nu mai trepideaza motorul la ralanti?numai tacanitul se aude?trepideaza numai daca jocul este prea mica?
*


in primul rand pentru o functionare silentioasa la relanti trebuie sa te asiguri ca admisia motorului este etansa (fiind inclus 'tulumba" servo cu racordurile adiacente+etansarea corecta a capsulei vacumatice cu racordurile aferente)si de aici incepem cu admisia in fiecare cilindru sa fie cat mai egala (de aceea am subliniat faptul ca trebuie reglati culbutorii sa te asiguri ca acestia nu sau dereglat <strans> pe parcursul timpului) este de ajuns un singur culbutor sa fie putin mai strans si de aici desechilibrarea deja se simte la functionarea motorului , iar 'tacanitul" cum spui nu se aude pt. ca teoretic toti culbutorii sunt reglati rel. egali <am spus relativ ca depinde de cel care face reglajul cat este de experimentat sau de plictisit de meserie> executa ce am descris mai devreme si la urma sa -mi dai un raspuns , ai sa vezi ca o sa scapi si de fenomenul de balbaire care se aude si-n evacuare (toba).






Kiraly
deci la servofrana nu trage fals am verificat.nici la capsula vacumatica. culbutorii am verificat si am reglat.dar nu stiu cum stau supapele merg numai pe GPL si foarte probabil ca supapele sunt plin cu depuneri.deci daca admisiile le las asa si maresc putin distanta la evacuari oare rezolv ceva?mentionez ca la sarcina se comporta foarte bine trage foarte bine pe gaz.
george 07
Daca motorul functioneaza numai cu GPL ce te face sa crezi ca au depunere de calamina ? "deci daca admisiile le las asa si maresc putin distanta la evacuari oare rezolv ceva?" rezolvi o treaba dar pe jumatate , scuza-ma ca te intreb , treaba asta o faci pt. tine ? sau probabil vrei sa vinzi masina ? ai spus ca ai efectuat reglajul culbutorilor spunemi te rog ce metoda folosesti , descrie mai detaliat ...
Kiraly
pentru mine bineinteles.nu vreau sa vand masina.la reglajul culbutorilor am folosit metoda scrisa de BOA in topicul reglaj culbutori.deci semn volanta si pipa distribuitor.atunci o sa incerc cu jocuri mai mari
de aia cred ca am depunere ca am respectat distantele de jocuri recomandate si totusi nu-mi place cum merge.am vazut ca au avut si altii astfel de problema.si daca sunt depuneri pe supape bineinteles ca trebuie joc mai mare nu?din ce crezi ca vreau sa vind masina?
george 07
Salut ! nu vreau sa te superi ca te-am abordat cu astfel de intrebari , dar eu cand stiu ca nu-mi merge ceva la masina nu am liniste pana nu rezolv problema , din ce ai scris a-m ramas cu ideea ca nu a-i fi hotarat sa umblii , iar ca ai folosit distanta standard de reglare nu are nici o treaba cu depunerea de calamina , repet daca motorul functioneaza cu GPL nu are depuneri de calamina . Metoda de reglare care este indicata chiar si de constructor este metoda "supapei de evacuare deschisa" , daca nu o cunosti o gasesti in materialul urmator la pag. B 19 :manual reparatii DACIA de C . MONDIRU iar distanta de reglare a culbutoriilor este A/E 20/25 cu motorul rece. Daca ceva nu functioneaza corect undeva este o greseala , de aceea cred ca greseala la tine este metoda de reglare , nu spun ca nu e buna dar indicat si chiar foarte sigur este metoda indicata in materialul de mai sus(pag. B 19). am uitat sa specific ca reglajul dintre capul supapei si culbutor cu lera spion respectiva sa-l faci cu o usoara frecare intre partile de contact. Spor la lucru !
Magnum_Baracuda
La multi ani in tuturor de pe Dacia Club,te a indrumat foarte bine george 07,regleza culbutorii si apoi spunene daca iti merge motorul rotund
Kiraly
stiu si cu metoda supapa de evacuare deschisa dar nu am incercat.o sa incerc si revin cu rezultatele numai ca nu am timp acuma sa umblu la masina.asa sunt si eu nu stau pana nu rezolv problema
davidut5
Eu am reglat ambele supape cu pistonul in compresie. Dar nu am pus pana acum 20x25, nu prea imi place tacanitul ala urat. O sa incerc, sa vad cum merge.
Kiraly
cand ai reglat?inca nu ai incercat?
davidut5
Ultima oara cand am reglat am pus 15x20 la rece, si vreau sa pun 20x25 sa vad daca este diferenta.
Kiraly
eu am incredere in BOA si daca gandesti putin o sa vezi ca are dreptate.e mai precis la motoare "folosite" metoda "cilindru in compresie".
george 07
QUOTE(Kiraly @ 4 Jan 2011, 23:35)
eu am incredere in BOA si daca gandesti putin o sa vezi ca are dreptate.e mai precis la motoare "folosite" metoda "cilindru in compresie".
*


colegule eu nu contest increderea ta in "BOA" dar daca 'gandesti' si tu putin o sa vezi ca daca respecti formula "supapa de evacuare deschisa" ai sa vezi ca ai supapa evacuarii 1 deschisa complet , cama(le) din dreptul supapelor admisie-3 si evacuare-4 sunt perfect la 180' fata de tachet si asa mai departe dupa formula cartii (sau poate nu ai opservat ca este o formula "speciala" scrisa de niste "imbecili" care au construit motorul) dar tu poti sa reglezi dupa ce formula doresti (din motivul asta te-am intrebat in trecut daca vrei sa vinzi masina vad ca te folosesti de orice mijloace sa nu faci un lucru bun , treaba ta eu de acum inainte nu-ti mai dau nici un sfat ) ce precizie ai tu cand te uiti dupa cum ai descris adica 'luleaua de la delco' , normal a-r trebui sa scoti bujia si sa introduci un betisor de lemn sa verifici momentul P.M.S. al motorului .
Kiraly
nu e numai parerea mea sunt mai multi la parerea asta.si am vrut sa incerc o metoda mai recomandata ca "practica bate teoria".am verificat cu surubelnita momentul P.M.S. al cilindrului cred ca se poate si asa nu numai cu betisor de lemn.eu nu am zis ca metoda recomandata de tine nu e bine...si nu am vrut sa ma superi dar nu cred ca ti-am dat vre-un motiv. numai bine
Magnum_Baracuda
george 07 ti-a dat o metoda f buna de reglaj folosita si de mine are rezultate f bune intodeauna ai incredere in el,mergi pe maini bune
dorinromeo
la mine am incercat de toate, reglaje, curatat carburator, delcou, senzor aprindere, tacheti, etc. problema era de fapt furtunul de la avansul vacumatic. era fisurat si tragea aer fals. cum l-am schimbat a mesr ca si un ceas elvetian (ma laud si eu, tot dacie e)
Magnum_Baracuda
chiar am intrebat anterior pe prima pagina dar daca nu se citeste tongue.gif:P:P asta e sleep.gif
ct90lda
aceeasi problema o am si eu nu stiu ce sa ii mai fac
davidut5
Am reglat 20x25 cu metoda Evacuare deschisa, Cu rezultatele:

-motorul tot trepideaza
-se accelereaza mai repede
-motorul e mai putin zgomotos la turatie
-nu mai da rateuri
-cand motorul trage tot danseaza maneta de viteze

Cativa culbutori erau cam stransi, cativa cam slabi. Am umblat putin si la carburator, si nu pot sa-i mai reduc turatia motorului. Am micsorat si nivelul in carburator.
-Daca slabesc surub reglare clapeta, se blocheaza clapeta in peretii carburatorului.
-Daca sta mai mult la relanti, la accelerare da sa moara
Kiraly
la fel si la mine se blocheaza clapeta si nu pot sa reduc turatia.ce trebuie facut?
nikuniku
uzura la clapeta de acceleratie remediu alt carburator din dezmembrari care nu blocheaza clapeta cand surubelu de relanti este desfacut total
mihai_alina
Buna tuturor, La Multi Ani si la cat mai putine probleme cu masina,sau nu stiu daca ar trebui sa urez asa ceva ca dupa acea nu am mai avea ce discuta.
Am avut si eu probleme la motor nu pastra deloc aceeasi turatie, dupa ce am descris cat am putut eu de bine problema au venit din partea voastra si cateva solutii. Am reglat culbutori dar pe cand ma pregateam sa inchid operatia am vazut ca jiglerul de relanti avea joc, filetul din corpul carburatorului era dus, am schimbat partea inferioara a carburatorului si acum merge perfect. Nu stiu ce a fost dar se pare ca acum motorul se simte mult mai bine.
Multumesc pentru ajutor.
Magnum_Baracuda
jiglerul ala de relantii e cauza multora dintre noi,atunci multa bafta in continuare
N E S
Seara buna tuturor!
As dori sa ma ajutati si pe mine cu mica problema care o am. Ieri mergand prin oras, am luat o groapa care nu am vazut-o cu viteza destul de mare, am zdruncinat masina destul de bine, slava cerului nu am avut nimic strambat sau rupt. In schimb, dupa aprox 1 minut, in treptele 2 si 3 daca acceleram imi dadea in nas si cand o lasam pe liber in mers sau stand la semafor, scadea turatia pana imi murea motorul.
M-am gandit ca de la zdruncinatura s-o fi desprins vreun gunoi de pe conducta de benzina si mi-a infundat jiclorul de relanti asa ca l-am scos si l-am suflat dar astazi parca tot imi dadea in nas, ba chiar mi s-a oprit cand am vrut sa plec dupa 10 minute de stationare.
Ce parere aveti? Pot verifica si altceva? Posibil avans dereglat?
Multumesc frumos.

12 Jun 2011, 19:19:
Nimeni?
GR 01 NVN
sper sa nu se sperie nimeni,eu zic doar ce am patit...variatii aveam si eu,doar ca in mers nu se observau,mai mult in relanti...si am lasat-o asa pana mi-a cazut motorul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.