Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum exagerat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mete89
salut am si eu o problema cu o dacie 1310 din 95 am plecat cu ea pana la tara 40 de km in afara buc si am bagat 20l de benzina si cand m-am intors nu am mai avut de loc nu stiu ce sa-i mai fac i-am schimbat jiglere cui ponton plutitor chiar nu stiu ce sa-i mai fac va rog mult ajutati-ma mete_nebunaticu89@yahoo.com[QUOTE][CODE]
burlacu marian
ai verificat coducta de retur sa nu fie infundata?
Magnum_Baracuda
ori ai returul infundat,ori amestecul tau e slab in aer si merge mai pe benzina,ori ai uzura mare si compresia ta e prin carter(baia de ulei)smile.gif
vallyyy
Daca nu e din retur trece-o pe direct adica la bidon si stabileste-i consumul astfel
george 07
Stimati colegi , nu mai duce-ti oamenii in eroare , oare voi credeti ca daca returul e infundat , creste consumul ? atunci rolul plutitorului si al cuiului care este? dar de intrarea pompei pe pauza cand se depaseste o anumita presiune care nu e refulata? mai repede sa-l indrumam pe colegul initiator al topicului sa verifice ce sustine ca a schimbat (jicloarele) sau sa nu fie o roata infranata sau sa verifice din urma ca sa desbatut ffffoarte... mult pe tema consumului , mai contribuie si drumul asociat cu stilul de conducere , numai bine va doresc si astept cu nerabdare raspunsuri mai logice. La Multi Ani !
psanyiro

ai consum ca la camion excl.gif
krapcarasu
cuiul trebuie sa tina bine, ca merge si cu returul infundat,as cauta mai degraba pierderi
burlacu marian
Postez un link cu niste atasamente care sper sa iti fie de ajutor !!!Nu le-am inventat eu, sunt luate tot de pe forum.


http://www.daciaclub.ro/de-ce-se-intampla-...ml#entry1376241
Magnum_Baracuda
eu sint de parere sa vezi cat consuma cu bidonul pui sa trag din sticlutza pe direct, atat in sarcina( in timpul mersului) cat si fara sarcina sa iti faci o idee, si apoi ne putem da cu parerea, ca e infranata ,ca ai uzura ,si altele,ulei papa?nuanta fumului scos?gri ?alb,negr?u
vi_escu
Asa face tot timpul sau a fost un caz singular? Unii mai uita socul tras. Poti lua in calcul si furtul bezinei din rezervor.
mihai7575
e returul infundat sigur. trage furtunul de retur dn pompa de benzina,desfuda cu 1 ac la pompa,apoi sufla de citeva ori,cu o pompa de roti teava de retur de la rezervor ,si se rezv prbl ta.
vion
la un retur infundat consumul este de 30% cel putin,degeaba cui pontou si alte alea benzina se duce asa ca pune pompa de umflat roti pe furtunul de retur si mai vb dupa...
george 07
QUOTE(vion @ 2 Jan 2011, 18:19)
la un retur infundat consumul este de 30% cel putin,degeaba cui pontou si alte alea benzina se duce asa ca pune pompa de umflat roti pe furtunul de retur si mai vb dupa...
*


explica te rog pe unde se duce benzina ???
PH-06-BOA
Chiar sunteti culmea! Returul nu are influienta asupra consumului, atata timp cat cuiul lucreaza corect. Ce rost mai are plutitorul ? Daca cuiul inchide corect, sa mentina nivelul constant in carburatot, returului poti sa-i pui dop. Rusii erau prosti cand au facut Lada fara retur? Inseamna ca nu stiti cum lucreaza nici pompa, si mai dati si sfaturi aiurea. Pompa impinge benzina catre carburator, sub actiunea arcului de sub membrana, iar cama de la axa ajuta la aspiratia din rezervor. Deci, daca pompa intampina rezistenta pe furtunul dintre ea si carburator, parghia ramane suspendata, nu mai atinge de cama si ,nu nu va mai pompa pana nu va scadea presiunea de pana la carburator, adica cuiul va permite sa intre benzina in carburator, dupa care iar va incremeni. In varianta cu retur, coada pompei va freca tot timpul aiurea pe cama, uzura marita, numai de dragul de a circula benzina pe traseul rezervor - pompa si retur in rezervor, iar carburatorul sa culeaga cateva jeturi la intervale de timp, dictate de consumul motorului. Deci pompa aspira sub actiunea camei si refuleaza sub actiunea arcului. Daca arcul nu are forta (rezistenta data de blocarea benzinei de catre cui), acesta va ramane comprimat, parghia pompei suspendata neajungand la cama, pana cuiul va deschide.
Trecand la partea de consum, tocmai schimbarea jicloarelot ti-a marit consumul (daca le-ai schimbat inainte doar sa te afli in treaba), daca nu le-ai pus perechi corecte, conducta de retur poate sa fie fisurata (nu infundata cu ti se sugereaza) si benzina curge jos, gascanul picura tot timpul, si dupa accelerare si acesta e un consum mai mare decat dublu, clapeta de soc e semiinchisa, la montarea capacului n-ai reglat-o corect, ca atunci cand impingi socul din interior, clapeta sa stea perfect verticala, si daca vei cauta in urma descrieri de-ale mele, mai gasesti multe explicatii referitoare la consum. Cauze pot fi si din avans, roti franate, moi, unghiul de convergenta, piciorul greu, franari dese. Dar inteleg ca asta e doar in ultimul timp, nu e asa de cand mergi cu ea.

2 Jan 2011, 19:34:
Vezi si membrana de la pompa sa nu fie sparta. Daca e cea de deasupra numai, curge benzina in afara pe la gaura din distantier. Daca sunt amandoua, benzina intra-n baie. Membrana se sparge de imbatranire sau de montaj defectuos, in cazul prostiilor care se vand acum.
george 07
un material bun pt.documentare si aplicare este la post#8 , si nu mai indrumati colegii la conducte de retur ... spor la treaba (citit inainte) !
mete89
salut da cineva mai zis ca paote sa fie si de la segmenti?cat mar costa o segmentare stie cienva ?
Paulorossi
Prietene,te tot invarti in jurul cozii.Observ ca nu esti dispuns sa faci nimic pt a rezolva problema.Ai verificat ce au sugerat colegii:
-retur infundat
-cui pontou defect
-plutitor spart
-aprindere defecta sau prost reglata
-etc
Daca nu esti dispus sa faci nimic sunt multe service-uri dispuse sa desluseasca misterul masinii tale.
mete89
cine ma ajuta si pe mine sa imi spuna cat mar costa o segmentare ?
Kiraly
segmentare?papa uleiul?ai gaze in carter?sau de ce-ti trebuie segmentare?
maho
QUOTE
mete89  Posted Today, 18:55
  cat mar costa o segmentare

Nu stiu cat TE-AR costa, dar consumul tau n-are treaba cu segmentarea, mai degraba cu rezervor sau conducta fisurata, sau furt din rezervor.

Paulorossi
Cel mai bine sa faca segmentarea sa se usureze de cateva milioane de lei si dupa aceea sa constate ca consumul a crescut la 40%.Intr-un final o s-o vanda cu 5 miloane....
mete89
salut am si eu o intrebare cand pornesc masina imi arata ca incarca si cand aprind faza scurta si caldura se duce acu pe rosu dc?
Kiraly
mai ai intrebari?cauta in topicul respectiv si o sa vezi buba fara sa pui un post
Costy2000
salut, am si eu o problema cu consumul de benzina. Am facut un drum de 8km 4 dus 4 intors si am pus sticla de 2 litri de benzina in fata la motor sa traga din ea, am unplut-o ochii am bagat furtunele in ea tur retur si am plecat motorul rece am tras soclul am mers cu ea cam 1 km cu soclul tras pana sa incalzit, dupa care l-am inpins la loc, am ajuns acolo unde am avut treaba am intrziat cam 30 de minute, dupa care sa plec motor rece iar si a trebuit sa trag iar soclul un pic, am plecat, am ajuns acasa cand am ridicat capota sa verfic cata benzina mai are in sticla, am ramas socat ca mai era un pic pe fundul sticlei. Motorul merge bine nu merge neregulat, porneste repede chiar daca este frig
am verifcat aprinderea nu am gasit nimic, carburatorul l-am verificat m-am uitat la nivel este mare, scuze era vorba de 5 mm nu de 9mm intre capacul de la carburtor si plutitor daca il dau la 7mm nu merge de nici o culoare, da rateu in carburator, plutitorul nu este spart cuiul inchide bine.
O sa ziceti ca este din aprindere, de la avans, am unblat si acolo l-am dat mai mare da era cutremur la toba de esapament.
Eu unul cred ca este de vina ceva prin carburator altceva nu pot sa imi dau seama de unde naiba consumul asa mare, o sa ii iau sa ii schimb si cuiul pontou, plutitorul si sa curat carburatorul sa vad dupa aia cat imi consuma.
medelin
Ai astupat bine sticla din care si-a luat masina benzina?
Costy2000
da, am dat 2 gaurii in dop si am bagat furtunile in ea si dupa aia am bandajat cu banda de izolier
burlacu marian
Consumul se verifica cu motorul cald (lichidul de racire la 70-80). Cu motorul rece si soclul tras eu cred ca nu a consumat exagerat, mai ales pe vremea asta.
PH-06-BOA
Asa e, are dreptate, nu e chiar mult dar se poate si mai putin. Conteaza mult si cum ai reglat pozitia clapetei de soc, comparativ cu pozitia cursei clapetei de acceleratie. Una peste alta, nici nu trebue sa te gandesti, ca ai facut o apreciere buna, a consumului masinii tale. Mai bine era daca incalzeai motorul peste 50 de grade (tot era uleiul vascos in cutie), dupa care sa umpli bidonul si sa pleci, iar intoarcerea sa fie imediata. Iarna, un consum mai real al Daciei, e de 11%, dar nu facut in 8 km, si rece.Altadata, cat ti-a luat? Un exemplu, care l-am mai pus p-aici: la un drum catre mare, cu doua familii in masina, mi-a luat Ploiesti-Constanta (300 km), 36l la dus, iar dupa ce i-am remediat carburatorul, in dimineata intoarcerii, mi-a luat 18l la intors.
BennyORWO
Eu la a mea,pot sa o f*t si in c*r,mai putin de 7,5% nu consuma neam(vara).Iarna numai zic.
De ex,am facut plinul acum 1 saptamana,plin ochi,si acum am indicatorul de la benzina la jumate,si am facut abia 170 km.Adica am mers 170 km cu 25 litri.Deci un consum de aproape 15%.Nu stiu ce sa zic,mi se pare cam mult.Nu conduc agresiv,si nici nu am avut alte persoane in masina.
Ov
Eu n-am vazut dacie la care indicatorul sa arate bine (variatia sa fie proportionala cu nivelul de benzina). Daca scoti sonda si te uiti la potentiometru o sa-ti dai seama si de ce. Prin urmare n-ai cum sa faci consumul uitandu-te la indicatorul din bord ci prin metoda plin/plin.
Andyno
la mine indicatorul arata mai bine ca la o straineza...il cunosc perfect si iti spun cati litri sunt in rezervor.
consumul meu asta iarna pe benzina pe distante de 8 km a fost de 17 la suta.
100 km cu 17 litri.
maho
@Costy2000: pt. drumuri de cate 4 km nu se merita sa tii masina (dpdv al consumului; nu te mira ca ai asa un consum, si nu te mai obosi sa-l calculezi...)
QUOTE(Ov @ 27 Dec 2012, 13:00)
Eu n-am vazut dacie la care indicatorul sa arate bine (variatia sa fie proportionala cu nivelul de benzina). Daca scoti sonda si te uiti la potentiometru o sa-ti dai seama si de ce. Prin urmare n-ai cum sa faci consumul uitandu-te la indicatorul din bord ci prin metoda plin/plin.
*


Depinde si ce intelegi prin "bine" tongue.gif . in general eu fac drumuri relativ lungi, si la plecare (rezervor plin), merg cam 120 km pana sa se miste acul de pe "full"...ieri m-am intors acasa, si, dupa ce acul mi-a atins zona rosie ("mai aveti ~ 2-3 litri in rezervor", conform manualului de intretinere), am mers vreo 40 de km pana am intrat in prima benzinarie (si imi indica ca ar mai fi mers inca pe atat blink.gif ). Am senzatia ca "sferturile" de pe indicator sunt total aiurea. Prefer sa nu merg pana raman pe drojdie.
In privinta consumului, n-am remarcat diferente sesizabile intre vara si iarna, mai degraba intre distante (lungi/scurte) si stiluri de condus. Maine ma'c sa fac plinul (si sa vad ce consum am avut), chiar sunt curios cum m-au afectat cei 10-15 km facuti doar cu a 3-a din cauza cetii, intre Fundata si Bran mad.gif
Dragos BN-LIA10
Inseamna ca eu trebuie sa fiu mai mult decit multumit de consumul meu si eu imi faceam deja probleme ca vara consuma numai 6 - 6,5 lit/100km si acuma la
-8-10C ia cu 1,5-2 lit/100km mai mult,desi cred ca vreun litru il papa cauciucurile de iarna ca sunt 175/70R13 in loc de 155/80R13.
Andyno
e bine 800 km pe afara pe gaz? viteze intre 60 si 110 km cu 2 persoane si cateva bagaje ? am facut plinul pe rosu fiind, si au intrat 43 l...deci mai aveam vro 5 litri de gaz...

butelia este de 50 l dar intra cam 48.

(sa numai zic..cutie in 4 pe dacie din 99 tongue.gif...urmea una cu 5 aproape ca noua )

anvelope 175/70 toate 4/
bac.
Andyno - vezi ca te-ai incurcat la km, iti isa un consum de 5,4 la distanta spusa si litri consumati, nici vara nu scoti consmul asta.
maho
QUOTE(maho @ 28 Dec 2012, 16:06)
Maine ma'c sa fac plinul (si sa vad ce consum am avut), chiar sunt curios cum m-au afectat cei 10-15 km facuti doar cu a 3-a din cauza cetii, intre Fundata si Bran  mad.gif
*


HSBP... m-au "afectat" bine: consum putin peste 6 % (mai precis 6.12); 32 litri, 523 km intre plinuri (din care cam 10 urban, restul extra, mers frumos (nici agresiv nici batraneste), iar jumate din km cu masina destul de incarcata (3 persoane, porc, zaibar, etc.). Cel mai bun consum de pana acum. wub.gif
Cel mai "exagerat" consum (de la plin la plin) a fost asta-toamna, de aproape 9%: 360 km (din care ~ 80 urban, si ~ 70 cu delcoul dereglat), tot 32 l. "Urbanul", mai ales cand e agresiv, dauneaza grav consumului.

L.E.: Dupa ce m-am trezit (zaibaru' e de vina...), mi-am amintit c-am mai bagat pe drum 7 litri, dupa ce intrasem pe rosu. M-as fi mirat eu la asa consum, si cu masina plina; oricum, nu mi se pare mare 7.45%, in conditiile astea. blush.gif
Andyno
QUOTE(bac. @ 29 Dec 2012, 08:20)
Andyno  - vezi ca te-ai incurcat la km, iti isa un consum de 5,4 la distanta spusa si litri consumati, nici vara nu scoti consmul asta.
*




probabil ca a bagat mai multi km din cauza anvelopelor mari.....am bagat plinul la gaz si am mers pana s a aprins ledul rosu la gaz..si am mai mers si pe rosu ceva.


aa..si afara am gatuit gazul cat am putut..chiar daca prindeam 100 destul de greu..mergeam foarte bine intins la drum.
Costy2000
revin cu amanunte, am mai facut un test biggrin.gif am plecat cu masina 4km 2 dus 2 intors afara frig motor rece, cu sticala de 2 litri la motor, am plecat m-am dus pana unde am avut treaba am revenit inapoi acasa, am ridicat capota si sa verfic sicluta minunata tongue.gif sa golit din ea un litru de benzina bon, am umplut-o din nou, si acuma am plecat din nou, tot acelasi traseu dar cu motorul cald, am dat tura, am ajuns acasa, si am verificat din nou sticala, ce sa vezi minune nu a mai mai consuma un litru, a consumat un sfert din 2 litri deci nu imi consuma mult biggrin.gif eu zic ca acuma e bine . tongue.gif
krapcarasu
QUOTE(Andyno @ 30 Dec 2012, 00:37)
probabil ca a bagat mai multi km din cauza anvelopelor mari.....am bagat plinul la gaz si am mers pana s a aprins ledul rosu la gaz..si am mai mers si pe rosu ceva.
aa..si afara am gatuit gazul cat am putut..chiar daca prindeam 100 destul de greu..mergeam foarte bine intins la drum.
*


arata mai putin daca ai cauciucuri mai mari, te fura pt ca patineaza; fa consumul de la gol la gol, altfel e f imprecis, nu te poti nici orienta
Andyno
am mers 800 km si mai aveam vro 4 l in butelie...poate asta e consumul.
krapcarasu
pana nu faci consum gol-gol nu stii exact, nu merge aproximari

e f simplu: mergi pana se termina complet gazul, dai pe benzina, alimentezi 10 litri de gaz, in momentul cand dai pe gaz pui km pe zero, cand se termina din nou gazul complet vezi cati km ai cu 10l
bac.
parerea mea -- nici gol pe gol nu e bine facut consumul, deoarece cand trece pe rezerva (led rosu) masina mai are gaz dar conteaza cum o calci in acel moment, poti merge 25-30km cu ea undeva la 2500 - 3000ture sau ajungi la 50km cu ea in treapte a 4 dar la 1200-1500ture maxim. in schimb plin pe plin e altceva, alimentezi la aceeasi pompa, preferabil dimineata, mergi 100km sau cati vrei tu si mai ales CUM MERGI DE OBICEI, apoi alimentezi si vezi cati litri de gaz intra.
krapcarasu
nu becul rosu, e gata complet gazul cand nu se mai accelereaza , la gpl nu tine absolut de loc treaba cu plinul , supapa care limiteaza umplerea la aproximativ 80%, poate sa lucreze la diferente de 2-3 l
maho
QUOTE(maho @ 29 Dec 2012, 19:55)
"Urbanul", mai ales cand e agresiv, dauneaza grav consumului.
*


Si inca cum.... sad.gif
Ieri am profitat de preturile "mici" si am iesit sa fac iar plinul. Intre plinul precedent si asta, am mers doar urban, 76 km din 5 drumuri. Concluzia: 15.5%
PH-06-BOA
Buuuuuun! Doar pe motorul din dreapta?
Mult, e foarte mult, aproape dublu.
maho
Normal ca-i mult, dar m-am obisnuit cu ideea ca n-am cum sa merg linistit prin oras (d-aia nici n-o fac, decat rar, cand sunt nevoit). Ieri m-am intors de la un drum lung (380 km din care doar 10 urban, mers linistit, elegant, preventiv, fara probleme: consum de la full la full, 6.14%, deci se poate.
In dreapta am "morisca", nu motor (daca la asta te referi tongue.gif ), si n-am bagat-o-n seama...
svsplayer
apropo de consum, .. am inlocuit de curand pompa de benzina (dacia 1310/berlina/1999) tipul ala fara "cama" cu o pompa de banzina tot pt Dacie , fara "cama", dar un model cam ciudat, in sensul ca nu mai "iese" din ea returul ...
. Am montat-o, am pornit , merge, maine o scot la o tura sa vad...nush

tipul acela de pompa este , dupa cum spuneam fara "cama" , si are doar "teava" ce vine din rezervor si cea care pleaca in carburator, dar nici vorba de "teava" de retur inapoi inspre rezervor. Carfil sau Carefil scrie pe pompa , nu mai stiu exact

conducta de retur ce vine dinspre rezervor am suntat-o.

Pareri, ceva? ce gen de pompa este , si ce e de capul ei ?

Mersi
corbex
Masina va merge bine pina se va strica pompa sau cuiul poantou. Pompa aia e facuta pentru carburator dublu corp, care are el conducta de retur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.