Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1990
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
razvan32
am o problema care ma omoara. dupa ce am inlocuit garniturile la pompa de frana si am facut aerisirea la toate rotile, am observat ca imi franeaza doar rotile din fata;cele 2 din spate nu imi franeaza deloc.
am dat tamburii jos, am refacut reglajul sabotilor sa fie cat mai aproape de tambur ( chiar cu o usoara frecare de tabur) si tot degeaba, nu imi franeaza.

care este problema?
iulica89
Repartitor blocat pe inchis sau ai pus gresit garniturile in pompa sau sunt blocate pistonasele din pompa pe deschis.
razvan32
QUOTE(iulica89 @ 27 May 2013, 11:08)
Repartitor blocat pe inchis sau ai pus gresit garniturile in pompa sau sunt blocate pistonasele din pompa pe deschis.
*





adica te referi la limitator?
razvan32
am fost in vacanta la Moeciu 4 zile.
l@u
up.gif
razvan32
a fost foarte frumos. am scapat de caldura din Ploiesti. am fost la o pensiune de la moeciu care avea teren de fotbal, mas de ping - pong. Si DACIA sta bine la umbra.

PS Ce ziceti de motocicleta din poza?
supertare.
STORMTROOPER
Felicitari pentru deplasare, dar cu frinele cum a ramas??
razvan32
cam moi franele dar merg.
daniel93
QUOTE(razvan32 @ 10 May 2013, 22:55)
vreau sa-mi imi inlocuiesc garniturile de la pompa de frana si am gasit la magazin 2 tipuri de garnituri de firme diferite:  ARMCOMP PITESTI si ARCARM BAIA MARE.
Care sunt mai bune?
*



ARMCOMP PITESTI am pus eu, dupa o saptamana mi s-au infranat rotile pe fata, daca bateam in pompa isi dadeau drumul, deci probabil s-au umflat garniturile, sau nu mai functiona supapa din pistonas.. Nu stiu sigur, poate n-aveau nici o vina garniturile, n-am mai desfacut pompa sa ma uit.

QUOTE(razvan32 @ 11 May 2013, 07:13)
arcurile si pistonasele de la pompa de frana se pot spala cu benzina? afecteaza cu ceva benzina?
*



Eu le-am spalat cu apa, la recomandarea mecanicului.


QUOTE(razvan32 @ 12 May 2013, 08:33)
am schimbat garniturile la pompa de frana ( cea cu 3 conducte). am montat pompa de frana, am facut aerisirea dar pedaua este moale. nu inteleg de ce nu se intareste?
care este problema?
*



Daca ai pompa originala tandem, slabe sanse sa scoti ceva din ea, n-am vazut inca pompa din asta sa franeze calumea.
Cauta o pompa cu 4 conducte, si leaga linistit cele 3 conducte ale tale, cea de-a 4-a e un fel de retur (habar nu am) si o poti lasa goala, nu iti afecteaza frana. Eu asa am de mai bine de un an, si ingheata tot cand apas frana wub.gif
iulica89
Merge foarte bine pompa tandem, d'aia au inlocuit'o cei de la fabrica fiind mai evoluata si in caz de avarie nu ramai complet fara frane, ci doar pe fata sau pe spate(unde este avaria), deplasarea puntandu'se face(incet dar sigur) pana la destinatie.
Daca ai pompa de Autonova, desfaci, verifici corpul pompei de zgarieturi, verifici supapele si le speli cu benzina, schimbi garniturile(Autofren); cand montezi tii cont de pozitia splinturilor(unii le monteaza cum le pica,supapele raman deschise si se pot bloca plus ca nu trag lichid din vas), lichid frana Dot4 - ATE sau ceva ce se respecta, nu astea romanesti care oxideaza si fac depuneri si asa iti faci frane beton! Desigur sa fie si restul de piese in stare buna sleep.gif .
razvan32
astazi m-am dus sa-mi verific incarcarea la masina. am masurat la relanti si pe baterie am 13.7 V. pe +releu si masa am 11.5 V. de ce asa diferenta?
am masurat si alternatorul: am pus + la borna DF si la masa si mi-a iesit 4.6 ohmi. este bine? am pus +baterie si - alternator si am tot 13.7 V, dar cand pun + baterie si + releu am 0.8 V. de ce?
turata fara consumatori am 14.2 V la 2000 rpm
cu faza scurta aprinsa si turata imi scade la 13.7V. de ce?
am zis ca nu fac masele contact bine.
am dat releul de tensiune jos si l-am curatat de rugina si l-am pus la loc.
am dat jos si tresa metalica care face legatura intre masa alternatorului si contraaripa.
am curatat bine sa faca contact si le-am pus la loc.
si am masurat si mi-au iesit aceleasi valori. de ce ? ce problema poate sa fie?

razvan32
deoarece cu motorul turat am 14.3 V iar cu faza scurta am 13.7 V am zis ca am o dioda arsa si am dat alternatorul jos sa-l verific. am desfacut cele 2 suruburi si am dat jos periile si aratau bine. am desfacut capacul de plastic de protectie de la puntea redresoare ca sa dau jos blocul de diode. pe fiecare dioda am vazut ca scrie RA225 si jos 89.ce inseamna? de ce sunt 3 diode scris cu rosu iar celelalte 3 sunt scrise cu negru? ce inseamna? am inceput sa masor cele 6 diode sa vad daca sunt bune. toate diodele conduc intr-un sens. deci sunt bune.mi-au dat urmatoarele valori:
- prima dioda scris cu rosu: 486
- a doua tot cu rosu: 473
- a treia tot cu rosu: 508
- a patra scris cu negru: 511
- a cincea cu negru: 523
- a sasea cu negru: 486
ce inseamna valorile astea?
am masurat rezistenta bobinelor statorului care are 3 fire. mi-au dat urmatoaele valori:
1-2 1 ohm
1-3 1 ohm
2-3 1 ohm
am intre ele cele 2 inele colectoare si mi-a dat 4 ohmi
am masurat si fiecare inel colector la masa si mi-a dat 0 adica nimic. asta e bine.
de asemenea am masurat si rezistenta bobinei rotorice ( borna DF si masa) si am 4.3 ohm.
in consecinta alternatorul este bun.
voi ce ziceti?
Marius 77
QUOTE(STORMTROOPER @ 13 Aug 2013, 06:34)
Felicitari pentru deplasare, dar cu frinele cum a ramas??

QUOTE(razvan32 @ 13 Aug 2013, 07:06)
cam moi franele dar merg.

Replici asemănătoare cu final previzibil :
- dreapta liber
- pe care pedală trebuie să apăs în curbă ?
- nu găsesc cd-ul
- uită-te dragă ce fac copii în spate.

PS:
- Cum arată bărbatul peste care ai trecut cu mașina ?
- Cam mort dar merge.
STORMTROOPER
Hai sa nu dramatizam. Sper ca omul stie ce face si nu risca inutil.
razvan32
s-a deslipit poxipolul cu care am lipit borcanul de lichid de frana si imi curge.
am zis ca rezolv dar vad ca nu a tinut decat 2 luni.
cred ca trebuie sa-mi iau alt borcan biggrin.gif
dacia_gpg
RA 225 cred ca sunt mai puternice decat cele de 220.Posibil ca alternatorul tau sa fie de 54 amperi fata de cel clasic de 36 amperi.Masoara si compara cu o dioda noua si vezi ce valori sunt.
razvan32
OK, am sa compar
razvan32
mi-am schimbat pompa de frana. am luat una de AUTONOVA si borcan de lichid de frana. am montat-o si am aerisit franele sivreau sa va spun ca este alta viata.
razvan32
cu ce solutie se poate da pe cauciucuri ca sa luceasca?
hd85grf
Cu Cola smile.gif)) ( glumesc), vezi pe la hypermaketurile astea, Real, Kaufland, etc...
RaduWra
Ma sa sti ca ajuta putin si cola. smile.gif Asta mi-a zis-o si mie un amic, dar nu am aplicat-o. smile.gif
razvan32
ieri am am fost la masina si surpriza. cineva fara creier mi-a furat sigla (am pus si 2 sigurante pe cele 2 picioruse care sa nu se scoata usor;si tot degeaba) cu DACIA care era prinsa pe masca fata.

razvan32
cine stie pe unde se gaseste sigla cu dacia?
maho
In principiu, "pe toate drumurile": targuri, bursa, rable abandonate, etc. De remat nu mai vorbesc.
STORMTROOPER
Sau aici:
http://www.tocmai.ro/set-de-embleme-dacia-9278848.html
Nou noute.
Squirrel
De la … văru'? wink.gif
razvan32
ok. o sa ma duc in obor sa vad ce gasesc
turbodxman
Ce model de emblema iti trebuie?

Aveam eu o masca de 1310 cu tot cu emblema...

28 Oct 2013, 13:57:
QUOTE(razvan32 @ 19 Sep 2013, 13:15)
cu ce solutie se poate da pe cauciucuri ca sa luceasca?
*



SILICON / ulei siliconic parfumat.
Gasesti in DEDEMAN, spre exemplu, la sticlute mici albe.
razvan32
QUOTE(turbodxman @ 28 Oct 2013, 13:56)
Ce model de emblema iti trebuie?

Aveam eu o masca de 1310 cu tot cu emblema...

<span class='edit'>28 Oct 2013, 13:57:</span>
SILICON / ulei siliconic parfumat.
Gasesti in DEDEMAN, spre exemplu, la sticlute mici albe.
*




cea ca in poza de mai jos.
iulica89
Iti dau eu una numai sa ne intalnim...
razvan32
QUOTE(iulica89 @ 28 Oct 2013, 21:55)
Iti dau eu una numai sa ne intalnim...
*




unde stai? eu sunt din Ploiesti.
iulica89
Sunt din Romanesti, dar lasa'mi un numar de telefon pe pm sa te sun cand sunt in oras si am ceva timp liber.
razvan32
care este cel mai bun grund?
maho
Cel pt. macarale.
razvan32
am observat ca se misca suruburile de fixare de la rezervor. am vrut sa le strang dar se roteste in gol; nici nu se strange nici nu se desface si nu pot sa le scot. ce trebuie sa fac sa le strang?
trebuie sa dau scutul jos?
BN64FLO
Sunt piulite dreptungiulare prinse cu niste tablite de caroserie iar dupa cum spui tu ca se rotesc in gol,tablitele sunt rupte si trebuie sa se bage cineva sub masina sa tina contra cu un patent/mox si tu sa strangi surubul din portbagaj. Daca ai ghinionul sa se miste si cele dinspre punte,vei ajunge greu sa tii contra,si fiind ruginite....eu le-am taiat cu clestele sa pot lua jos rezervorul...
razvan32
ce filet are surubul de la rezervor?
BN64FLO
alea de fixare de care zici tu...cred ca metric 6 (imi aduc aminte ca le-am desfacut cu cheie de 10 la mine)
deceneu32
Frumoasa masina,s-o stapanesti sanatos!
Ai gasit piulite in colivie pentru fixarea rezervorului?
razvan32
am gasit.

18 Dec 2013, 12:04:
un prieten mi-a dat un releu electronic de incarcare si mi-a zis ca ii arata 13.8 V iar turata cu faruri tot 13.8 V. zice ca nu-i bun, ca trebuie sa arate 14.2 V.
voi ce ziceti?
cum pot sa-i maresc voltajul?
iulica89
La cel electronic nu ii poti face nimic...In schimb poti reviziona alternatorul si iti va baga 14.2-asa mi'a iesit si mie; si 13.8-9 cu consumatori.
Cel mecanic il poti regla, dar vei intampina problema variatiei mari de tensiune de 2-3 volti intre relanti si accelerata, la fel si in sarcina.
razvan32
SARBATORI FERICITE SI UN AN NOU PLIN DE REALIZARI.
razvan32
sa incep cu inceputul. inainte de a cumpara tata aceasta dacie crem, am mai avut o dacie 1300, nr. inmatriculare 3-PH-7643, culoare alb 13, serie motor 441160, an fabricatie 1979 ( de fapt tata a cumparat-o pe data de 17 octombrie 1979 ).am fost cu ea in concedii prin toata Romania si a mers fara nici o problema. azi facand curat in biblioteca am gasit o foaie in care este scris data ( 23 Aprilie 1990 ) cand a vandut-o unui domn din Ploiesti.
acum imi pun intrebarea, oare mai exista dacia mea? cum pot sa aflu?
razvan32
am citit ca pentru a fi un vehicul istoric trebuie sa aiba cel putin 30 de ani de la ultimul model fabricat. intreb: modelul acesta ca al meu pana in ce an s-a fabricat?
eu stiu ca anul 1991 ar fi ultimul an.
STORMTROOPER
Ultimul lot de Dacii avind combinatia motor tip 810-T99+Cv in 4 trepte a fost fabricat in 1992.
razvan32
in sfarsit am reusit sa dau zapada de pe masina si in jurul ei. ce mult zapada a fost.
RaduWra
Si nu i-ai dat si o cheie ? biggrin.gif
Daciotul_98
Bara spate a fost lovita?
razvan32
da, in spate a intrat unul in mine dar s-a strambat doar bara. am indreptat-o cat am putut dar nu a iesit ca noua. asta e, se vede un pic stramba.
cheie nu i-am dat ca am luat bateria in casa ca da semne de oboseala.
razvan32
am fost sa pornesc masina si surpriza, nici un zgomot. masor bateria si surpriza. 10.5 V. gata mi-a murit bateria. iau bateria in casa, o pun la redresor pana a 2 a zi.
redresorul imi baga constant 14.4 V.
iau bateria a 2 a zi, ma duc la masina, o pun la locul ei si ii montez bornele.
bag cheia in contact, imi fac cruce si rotesc cheia si.... iar nu se aude nimic.
masor bateria 10.5 V.
ce inseamna asta? inseamna ca se descarca repede?
chem un vecin sa-mi dea curent. pun cablurile pe baterie si l-as cateva minute sa imi incarce bateria. dau la cheie si iar nimic. mai las cateva minute sa se incarce mai bine si dau iar la cheie. la fel, nu are putere. doar un clik mic la electromotor.
ce trebuie sa fac?
trebuie sa cumpar alta baterie? am cumparat-o in anul 2008. este Caranda Maxima de 55 Ah.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.