Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1990
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Adrian Frigo
Doar la cele din spate incepand cu cea din dreapta. smile.gif
razvan32
QUOTE(Adrian Frigo @ 23 May 2018, 23:01)
Doar la cele din spate incepand cu cea din dreapta. smile.gif
*




de ce cu cea din dreapta?
Raul90
Din cate stiu eu, se incepe cu roata care e cel mai departe de pompa, adica stanga spate.
maho
Pompa nu-i tot pe stanga? (Fata).
@razvan32: ce te costa sa faci o aerisire completa, ca la carte?
BLUE R 19
pompa e pe stanga si conductele sunt pe dreapta.
razvan32
cum pot sa repar aceasta fisura? cu ce s-o umplu?
Ov
dai jos geamul, lipesti chederul (cu asa ceva am obtinut eu rezultate bune), pui geamul la loc. De preferinta intr-o zi cu soare sa fie cat mai moale cauciucul. La inimioara iti lipseste un ornament metalic care ar fi acoperit gaura aia.
maho
Cred ca se refera la fisura parbrizului. In cazul asta... altul.
sobolan
aia nu e fisura la prbriz,e o reflexie......el se refera la cheder,acolo se pune mastic bun dar recomand un cheder nou.....
razvan32
cand sterg cu carpa incepe sa se ia culoare pe carpa. de ce?
maho
Ori ai avut diluant pe carpa, ori n-a fost vopsita (lacuita?) cu ce trebuie (lavabila? tongue.gif )
R12G
Vopseaua imbatranita,coapta de soare asa mi sa intamplat si mie la fosta masina dupa ce am tinut-o 1an si ceva afara,se lua numai pe elementele care aveau vopsea originala din fabrica
razvan32
ultima data a fost vopsita in 2000. sa inteleg ca trebuie vopsita?
sobolan
deja is 18 ani ,daca era vopsea 1k e prea mult cat a tinut.....si da,asa se intampla cand se coace vopseaua,se ia pe carpa....
DACIOTUL_97
Ar fii cazul sa te gândești la o revopsire, dar ai grija pe mâna cui o dai pentru treaba asta, e cu dus și întors... O treaba buna costa, asta dacă te tine buzunarul.
sobolan
din tot jurnalul asta de bord nu prea am citit nimic precum ca s-ar fi facut ceva la masina asta,prea putin probabil s-o revopseasca.....de vopsit se poate vopsi si in aer liber cu un compresor de 50L si poate ca sa arate belea ,iti trebuie putina indemanare....
razvan32
in weekend m-am gandit sa incep sa verific cum se prezinta tabla de sub streasina aia de deasupra geamurilor. am dat jos cele doua bucati (stanga si dreapta). era asa de multa mizerie si bineinteles rugina. am curatat bine rugina si am dat cu solutie contra ruginei (vezi poza). este chiar buna. eu zic ca mi-a iesit foarte bine.
razvan32
anul asta unde si cand are loc intalnirea nationala Dacia clasic?
iustin_uap
13-16 iunie, Constanta.
razvan32
multumesc
razvan32
anul asta incep sa o pun la punct pentru ca la anul sa o inscriu in masini clasice.
razvan32
Am profitat de faptul ca a fost cald in weekend si am iesit pe la masina sa mai fac cate ceva. Am sters de praf masina, am dat presurile afara si am facut curat inauntru. A iesit super frumos.
Alex1300BV
e ok... sint tot mai putine... Cred ca sint probleme la suspensia fatza.
razvan32
QUOTE(Alex1300BV @ 12 Nov 2019, 16:12)
e ok... sint tot mai putine... Cred ca sint probleme la suspensia fatza.
*




de ce?
iulica89
Ca e lasata un pic de fata. Nu are nicio problema...
razvan32
Am gasit la cineva burduful de protectie la praf pentru limitatorul de frana de pe spate.
Cel vechi este rupt. Cum pot sa-l dau jos?
iulica89
Il rupi de tot. Partea grea este despre ce si cum il pui inapoi...
razvan32
Am pus burduful la limitator. A trebuit sa slabesc parghia ce apasa pe el, cam greu dar am reusit sa il schimb.Sper sa reziste mai mult.
razvan32
Vin cu o intrebare mai interesaanta. La ce cuplu se string bujiile? Am cautat in carte dar nu am vazut.
Ultima data le-am strans la mana.
maho
Cheia de bujii oricum nu e dinamometrica.
La mana nu-i suficient, din cauza vibratiilor se desfileteaza dupa scurt timp. Cu aproximare, dupa ce ai strans la mana, pui cheia tubulara de bujii si mai merge cam un sfert de tura.
tatabobu
Din amintiri, 35 Nm.
razvan32
Vreau sa schimb uleiul si nu stiu de care se pun. Mereu am pus 20w50 si nu am avut probleme. Care marca este mai buna?
oldtimercraiova
MOTUL 20W50 in cutie de tabla.
razvan32
Azi am pornit motorul și nu mai revine cheia inapoi. Trebuie sa o dau înapoi manual sa nu se strice electromotorul. Cred că a sărit arcul. Se poate repara?
BLUE R 19
Da, se poate demonta si repara. A sarit sau s-a rupt un capat al arcului, se poate schimba cu altul ori se reface capatul arcului cu un patent.

Trebuie atentie, sa nu pierzi sau rupi anumite piese.
razvan32
Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de aerisire etriere?
razvan1985
QUOTE(razvan32 @ 21 May 2020, 16:06)
Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de aerisire etriere?
*


blink.gif
Si p'alea vrei sa le strangi la cuplu ?!...
BLUE R 19
Sa nu faci asta, difera mult calitatea, grosimea peretelui surubului, precizia executiei filetului aerisitorului, materialul in functie de producator si perioada fabricatiei.

Filetele sa fie bune si conul si strangi usor, cat sa blochezi. Sa ai grija, sunt si aerisitoare cu filetul foarte prost executat, spire rotunjite, diametru usor mai mic, cu astea strici sigur filetul din etrier sau cilindru.
razvan32
merci. deci le strang la mana.
razvan32
Anul asta vreau sa o trec ca masina clasica. Am o intrebare. ITP se face tot la orice service?
bucatzel
Din momentul in care-ti scrie vehicul istoric in CIV, ITP-urile se fac la RAR. Costa dublu fata de un ITP normal, dar are valabilitate doi ani, deci e tot un drac.
Alex1300BV
am inteles ca cei de la RAR sint mai opariti / intepati / dificili.
bucatzel
Depinde de judet totusi, cei din Timi is chiar rezon.
einstein1984
era o vreme cand statiile ITP normale fugeau ca de naiba de Dacii
bucatzel
Cred ca are de-a face si cu nevoia pedometrului la testul de frana, si ca totusi marea majoritate nu erau neaparat intretinute decent. Or in ziua de azi lumea se chinuie sa le tina in stare buna de functionare.
maho
Asa e. Statii cu pedometru sunt relativ putine (cel putin aici, in Bv, eu stiu doar 4 in afara de scarbosii de la r.a.r.), pt. ca le mai vin mult prea putine masini fara servofrana si nu le pot face corect inspectia. Unul din cei 4 mi-a zis cinstit ca nu-i convine, pt. ca de obicei cei de la r.a.r. ii baga chestii de genul "cum de respingi sh-ul ala din '95-2000 pt. ca nu corespunde, dar dacia din '83 (in cazul meu) e buna din prima?! Ia sa venim noi in control...".
Omu' fiind din Bv, ar fi 2 variante (in caz ca-si trece in c.i.v. mentiunea, si va face i.t.p.-ul la r.a.r dupa aia): in Bv cu nervii de rigoare (si posibil o sicanare - rechemare) sau in alta localitate, unde-s aia mai normali. Depinde cum vede fiecare situtia, eu n-am agreeat niciodata varianta 2, iar de cand am patit-o cu astia de aici in 2014, nici varianta 1.
razvan32
Vreau sa schimb lichidul de racire, dar inainte de asta vreau sa curat instalatia.
Cu ce lichide sa o curat? Ma gandeam sa pun apa distilata cu otet, pornesc motorul vreo 10 minute. Il dau jos si mai pun o data. Banuiesc ca o sa iasa multa mizerie. Este ok? Sau otetul ataca garniturile si incepe sa curga?
maho
Eu am facut asa: deschis caloriferul, golit instalatia, bagat 3 l otet (nediluat), turat 15 min, oprit motorul, golit dupa ~ 6 ore, clatit de 2 ori cu cate 3 l apa (n-am avut posibilitatea sa am furtun cu apa sub presiune), ultima oara turat 10 min, golit iar, inlocuit apa cu 3 l amestec proaspat, turat, aerisit, completat in borcan cand a mai scazut.
Asta a fost anul trecut, de atunci am mai schimbat amestecul din borcan de vreo cateva ori, ca se tot depunea mâl. Acum o sa golesc iar toata instalatia, bag doar apa la viitorul drum, apoi o golesc si bag amestec proaspat.
Otetul e perfect, desfunda toate canalele de calcar si nu ataca garniturile, doar ca orice ai face, nu poti goli perfect instalatia toata dintr-o data, mai ramane cate ceva prin canalele chiulasei si motorului, de aia se mai depune in timp prin borcan.
iulica89
Cel mai bine otet, cu apa, procent dilutie 1:1 sau daca vrei, eu am pus si numai otet. Ideea e ca trebuie sa clatesti foarte bine sistemul, cel putin 5 cicluri, plu rulat vreo 20-30 km doar cu apa, dupa clatesti iar.
Pui termostat nou de 83 grade, antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru. Partea rea e ca daca ai pori in radiator, sau oriune, vei ajunge sa ii descoperi la adevarata lor valoare.
Spor la treaba!
maho
QUOTE(iulica89 @ 6 Jul 2020, 15:50)
antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru.

Pt. radiator de aluminiu se baga antigel tip G12, pt. radiator de cupru tip G11.
Eu am Hepu verde in radiatorul de cupru. Tipurile conteaza, culoarea mai putin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.