Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pubertfester
Problema suna astfel:

dacia 1310 tlx motor 1400! Am facut un setul motor acum 1000 km folosind un tribocotat, am schimbat si arborele si axa cu came deci motor nou din toate punctele de vedere. Dupa rodaj 1000 km am schimbat uleiul cu 20 w 50 de la havoline am strans chiulasa, deci am respectat cam tot protocolul , partea care ma nemultumeste este ca la simpla accelerare pe esapament ies gaze spre negru si destul de abundente ( cam ca la aro ! ) iar carburatorul l-am spalot ieri cu carburol iar la mers cand accelerez da sa ingenuncheze ca apoi sa se accelereze!

de la ce ar putea fi? este dereglat avansul sau carburatorul ?
Multumesc
rtulea
QUOTE(Pubertfester @ 2 Jun 2005, 08:37)
Problema suna astfel:

dacia 1310 tlx  motor 1400! Am facut un setul motor acum 1000 km folosind un tribocotat, am schimbat si arborele si axa cu came deci motor nou din toate punctele de vedere. Dupa rodaj 1000 km am schimbat uleiul cu 20 w 50 de la havoline am strans chiulasa, deci am respectat cam tot protocolul , partea care ma nemultumeste este ca la simpla accelerare pe esapament ies gaze spre negru si destul de abundente ( cam ca la aro !  ) iar carburatorul l-am spalot ieri cu carburol  iar la mers cand accelerez da sa ingenuncheze ca apoi sa se accelereze!

de la ce ar putea fi? este dereglat avansul sau carburatorul ?
Multumesc
*



Dupa ce ai spalat carburatorul l-ai reglat la loc? Aprinderea este reglata bine? Ingenuncherea aceea de care spui tu este din avans. Regleaza avansul si porma o sa fi multumit de masinuta. S-ar putea ca fumul negru sa fie din amestec carburant dereglat, regleaza si amestecul.
tatabobu
Gaz negru = amestec prea bogat.
Vezi ca ai postat unde nu trebuia, asta e topic de "Probleme CLT"
Pubertfester
[quote=rtulea,2 Jun 2005, 10:43]
cum se pate regla optim amestecul de gaze exista vreo reteta standard ?
mai am o completare la ceea ce a fost inainte : daca scot furtunul cu duza din pipa carburatorului apoi o obturez motorul nu pare sa fie afectat deloc, ceea ce nu cred ca-i in regula ca la alta dacie la acceasi interventie motorul scadea in turatie destul de tare!
Pubertfester
QUOTE(tatabobu @ 2 Jun 2005, 10:43)
Gaz negru = amestec prea bogat.
Vezi ca ai postat unde nu trebuia, asta e topic de "Probleme CLT"
*



nu prea ma prind cum sa postez unde trebuie ca-s azi logat dar sper sa dibuiesc pana la urma sad.gif

amestec prea bogat in ce ? benzina? sa fi strans prea mult reglajul de aer?
platina e noua, carburatorul spalat cu carburol ca la carte .........
ma depaseste deja .......
tatabobu
Da, ai prins ideea: prea multa benzina. Din cauza asta iti da un fum negru pe esapament. Daca apare doar cat accelerezi si nu apare la regim constant, atunci e de la pompa de sprit care-ti da prea multa benzina, sau ai nivelul prea mare in camera de nivel constant. Daca insa apare fumul negru atat la accelerare cat si la regim constant este mai degraba amestecul reglat prea bogat in benzina.
Pubertfester
multumesc de sfat!

te mai bat la cap cu ceva:
pompa de sprit care-ti da prea multa benzina cum pot verifica daca =i ok?
pot sa-ti mai spun ca la furtunul cu duza de la carburator la galerie ( cel de trage din carburator) cand il obturez m,otorul nu prea simte interventia si stiu ca ar fi trebuit sa se subtureze. poate fi si asta o cauza la amestecul asta ciudat ce da fum ca la diesel? sad.gif

de uleiul hawoline 20 w 50 ce parere ai?
benzina poate fi de vina? bag petrrom eco premium ca-i singura cu plumb ca celelalte tipuri am inteles ca-s nocive la motor

tatabobu
1. E mai greu de verificat pompa de sprit, pentru ca nu ai sculele necesare. Poti afla mai usor la un service. Mai bine elimini cealalalta posibila cauza si stii daca e buna sau nu.
2. De faza cu furtunul nu stiu ce sa zic, nu m-am lovit de problema asta. Nici macar nu stiu daca nu cumva nu e mai bine sa nu dea in nas cand il strangi.
3. Pentru ulei: citeste topicul "Care este cel mai bun ulei pentru dacie". Parerea mea e ca poti sa-i pui inclusiv RO3 (eu ulei din asta am in dacie) si nu pateste nimic, dar trebuie schimbat cam la 2000 - 3000 de kilometri daca mergi numai in oras si la maxim 5000 de kilometri daca mergi numai in afara orasului. Iar uleiul ala este bun doar vara. Pentru iarna iti trebuie un ulei mai subtire (15w 40).
4. Benzina nu e de vina, daca era de la asta facea urat, nu pornea, mergea in suturi sau apareau alte simptome. Poti pune si benzina fara plumb, dar sa folosesti si un aditiv de tipul "Lead substitute". Gasesti in benzinarii cam la 100.000 flaconul.
rtulea
QUOTE(Pubertfester @ 2 Jun 2005, 08:54)
[cum se pate regla optim amestecul de gaze exista vreo reteta standard ?
mai am o completare la ceea ce a fost inainte : daca scot furtunul cu duza din pipa carburatorului apoi o obturez motorul nu pare sa fie afectat deloc, ceea ce nu cred ca-i in regula ca la alta dacie la acceasi interventie motorul scadea in turatie destul de tare!
*



Amestecul de ardere se regleaza destul de usor daca sti cum sa-l faci. In principiu trebuie reglata cantitatea de aer. Eu personal il reglez astfel: - turez un pic motorul din surubul de amestec (aprox 1000 rot/min) apoi infiletez surubul de aer pana cand motorul tinde sa se opreasca. (daca se opreste nu-i nici o problema, tai contactul, desfaci 1/2 tura surubul de aer si ii dai o cheie). Apoi rotesc (desfiletez) surubul de aer pana cand motorul obtine turatia maxima posibila si mai desfiletez inca 1+1/2 ture. Apoi, ralanti-ul il reglez din surubul de amestec pana la valoarea dorita.
In ceea ce priveste astuparea gaurii din T-ul de la carburator parerea mea este ca turatia trebuie sa scada deoarece pe acolo carburatorul trage aer (defapt sunt gaze arse) din galeria de evacuare, si obturand gaura scade, putin ce-i drept, cantitatea de aer ce intra in carb. Oricum, chestia asta e buna doar atunci cand mergi la ITP si iti verifica noxele.
Ca o verificare sumara in privinta fumului negru poti sa mai desfaci o tura din surubul de aer sa vezi daca se modifica situatia. Daca da atunci trebuie reglat amestecul, daca nu atunci verifica carbul.
B_28_URA
[quote=Pubertfester,2 Jun 2005, 13:04]
multumesc de sfat!

te mai bat la cap cu ceva:
pompa de sprit care-ti da prea multa benzina cum pot verifica daca =i ok?
pot sa-ti mai spun ca la furtunul cu duza de la carburator la galerie ( cel de trage din carburator) cand il obturez m,otorul nu prea simte interventia si stiu ca ar fi trebuit sa se subtureze. poate fi si asta o cauza la amestecul asta ciudat ce da fum ca la diesel? sad.gif

Furtunul cu duza, trebuie sa reduca simtitor din turatia motorului, dar ideea este in felul urmator: scoate furtunul doar din "T"d la carburator, si pune degetul pe el, dak iti trage degetul, este O.K., dak nu, este o pb, si trebuie scos si din galerie, si in locul de unde iese el din galerie, bagi un cui, ceva tare, sa cureti lacasul respectiv
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.