Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rotor rupt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ciush
Salut, in aprilie am schimbat volanta la motor (papuc 1.6benz) si de atunci la pornire se auzea un sunet mai metalic
Dar, de cand a venit frigul se bloca (se auzea carait urat de tot si bloca motorul), dupa ce porneam si se incalzea motorul, nu mai facea figuri,
am dat jos electromotorul si am vazut ca axul e rupt (chiar de la limitatorul pt bendix)
am pus alt electromotor si a pornit frumos, doar ca tot aud acel zgomot de dinti care freaca, ca si cum ar fi volanta uzata, dar se aude mult mai incet.
care ar fi problema? sa nu fie volanta montata corect? ea a fost incalzita cu brenerul si a intrat la maxim in locasul ei.
tichondrius95
Poate nu iti mai decupleaza electromotorul dupa pornire, ramane cuplat, dupa ce porneste scoate-i borna de la baterie si vezi cum se prezinta. Eu am problema asta, imi ramane cuplat electromotorul, trebuoie sa il desfac sa vad daca e el , sau contactul.
Magnum_Baracuda
prblema voastra consta in blocarea solenoidului -solenoidul are 2 roluri in pimul rind inchide circuitul si asigura o cale de curent spre electromotor in al doilea rind cind bobina solenoidului e parcurs de curent se comporta ca un electromagnet atrage un miez magnetic care acesta la rindul lui impinge furca ce actioneaza cuplarea bendixului la coroana volantei ,solenoidul ramane cuplat datorita sudarii contactului intern la cele doua suruburi de 8 mm (la suruburile de 13 din cupru) ramanand sudate contactele ramane si electromagnetul cuplat si tine blocat bendixul pe coroana volantei in timpul functionarii motorului. In timpul pornirii electromotorul trage de 3 ori capacitatea nominala a bateriei si din cauza asta cu timpul se sudeaza contactul din interior sau se oxideaza si creaza astfel de probleme

5 Jan 2011, 16:21:
metoda simpla sa vezi daca iti ramane blocat contactul porneste masina scoate firul ce iti vine la electromotor firul ala cu papuc si consultal cu o sonda(mai pe romaneste pune un bec cu 2 fire unul la minusul bateriei si celalat la firul ce duce la electromotor daca se aprinde becul inseaman ca ai pb cu contactul)
bygy007
sau poate pune firul de comanda direct pe + bateriei eu zic sa nu fie de la coroana volantei sa nu se potriveasca la pas cele 2
este prima data cind vad asa ceva
Magnum_Baracuda
bygy007 mi-au trecut electromotoare prin mana dar am vazut bedixuri tocite frecate roase aschiate si tot felul de ciudateni dar ruptura avuta nu imi pot explica cauza ei,er fi o cauza plauzibila de multe ori multi evita sa puna surubul interior cel ce da in fereastra volantei de frica ca va scapa piulita si saiba in ambreaj,sar parea ca singurul surubul ce tine electromotorul era sbalit iar electromotorul nu era lipit de carcasa ambreajului,electromotorul a cascat in exterior axul electromotorului apropienduse de coroana volantei in miscare la rupt
ct-03-tvy
daca tot face asa, e posibil sa iti roada bendixul,si cu timpu iti strica si electromotorul asta.
Magnum_Baracuda
stimabile da o raita pe la remat ia un rotor sau un electromotor, desfal bucatele ;degreseazal ,schimbai consumabile precum bucsi si carbuni, asigura izolare buna la elemente precum suruburi de fixare contactul ce vine de pe stator la capac unde cositoresti carbunele cu fire izolate punei un manson contractibil (tub termo),verifica sa aiba furca buna de la bendix,curata rotorul contactele alunecatoare cu smighel de 800 santurile dintre contacte cu un ac ,ca se umple cu timpul de grafit de la carbuni la ansamblare punei niste vaselina topita in capete la rotor,si la montare pe masina monteaza toate suruburile si plus saiba grover sau daca nu piulita cu autostrangere succes biggrin.gif
ciush
Se poate sa fie de la suruburile destranse. Cel unde e masa era apropiat, iar celalalt flendura liber.
Probabil la frig -15grade a devenit casant axul rotorului si a pocnit.
Volanta noua am observat ca are dintii putin mai grosi in varf (probabil de acolo se aude acel zgomot mai metalic la pornire)
Bendixul nu ramane blocat ca ar face urat de tot (am patit la cealalta dacie - se invartea si dupa ce luam contactul)
Trebuie sa iau o bucsa de ghidaj ca vad ca a disparut (probabil i-a deranjat la montaj si au scos-o meseriasii)
Acum, la electomotorul montat am reglat cursa bendixului mai in interior (sa nu impinga asa mult in afara), se aude o fractiune de secunda ca invarte in gol (bazait) apoi invarte frumos.
o sa il mai reglez, sper sa nu mai fie probleme in viitor.
Magnum_Baracuda
atentie la pasul danturi bendixului cu cea a danturii volantei,verifica sa nu ai dinti sariti sau altele pe dantura coroanei de pe volanta defapt sint 3 suruburi de prindere la electromotor unul in colt unul in dreptul ferestrei de la volanata si unul in lateral ,casa nu scapi vreun surub inghesuie in fereastra aia o carpa prinde suruburile masa alternatorului atentie neaparat saiba grover si sau autostrangere de la trepidati se desfac,curata si papuci ce iti vin la electromotor dale putin cu vaselina sa nu se oxideze si trange bine,bafta in continuare
Burlacul
SIGUR AI SCHIMBAT VOLANTA CU UNA IDENTICA??? am reparat tot felul de electromotoare si nici odata nu am vazut sa se rupa axul rotor!!! poate ai pus o volanta mai mare !!! ca si daca ar ramanea cuplat nu sar rupe axul ca doar e otel tare! ar fi perile varza sar rupe capacul cu perile sau dinti bendixului dar nu sa se rupa axul!!!

cand sa rupt ai bagat de seama daca carbuni erau intacti???
om_bland
Si la mine se aude un zgomot ciudat atunci cand da la automat , fatza de zgomotul altor dacii la pornire . Aceasta de care va spun , atat timp cat invarte electromotorul se aude un sunet gros cār cār cār... Si tot porneste fara probleme . Fiecare masina in timp are o particularitate a zgomotului la pornire
Magnum_Baracuda
depinde de fiecare electromotor uzura si altele ca nici degetele asemanatoare de la o mana cu celelalte de la cealata mana nu seamana,
ciush
Am remediat problema, Coroana de pe volanta a fost de vina.
Coroana ce care am montat-o in primavara avea dintii mai lati in varf (au forma trapezului, dar nu erau destul de subtiri la varf)
Cand bendixul era cuplat pe coroana, dintii bendixului loveau in dintii coroanei (nu se imbucau frumos), astfel ca i-a subtiat la varf, dar a ingrosat corana spre baza.
Am fost la magazin, am luat alta coroana, care, la fel era mai groasa in dinti. M-am enervat si am dat o fuga la remat si am luat o volanta cu tot cu coroana (20lei)
Amu porneste frumos, fara sa mai frece nimic.
Ar trebui sa merg la piese auto sa le dau in cap cu rotorul rupt si sa imi dea bucse de elecromotor gratis (la al- 2-lea eleactomotor a aruncat bucsa afara, iar la al 3-lea a uzat-o)
Magnum_Baracuda
ce vrei asteas piesele bataie de joc trebuie sa fie foarte precaut si foarte vigilent la piese.multa bafta in continuare
yeacky
Aoleu, la mine am rupt de asta toamna 3 electromotoare, tot asa de cand am schimbat coroana asta primavara, Si i-am schimbat coroana si acu o luna si tot asa imi face si acuma. Cred ca sar de pe fix. Si s-a rupt rotorul exact ca acela di poza pe care ai puso tu, langa siguranta de pe rotor si am gasit, siguranta aruncata in volanta. Daca zici ca ai pus o coroana veche de la remat, inseamna ca astea mai noi nu se potrivesc bine pe dintii electromotorului. si de aceea bate dintii. Si am schimbat coroana de 2 ori in atelier la mecanic in oras. si pe cine am intrebat mi-a spus tot clasicele probleme, ba ca e cursa de la electromotor, ba parte electrica, ca da la masa. Dar io le schimbam cu totu si tot mi le rupeaacu sa ma duc si io la remat sa caut o volanta mai subtire in dinti si un alt electromotor, si sa bag iarasi aceeasi bani ca si pana acum, binenteles daca imi surade norocu la loto ca nu mai am nici bani. cand e ger noaptea porneste mai greu dimineata sau nu porneste deloc, ca probabil se contracta dintii coroanei la temperaturi scazute si bate mai puternic. Si cum noaptea iau bateria in casa ca sa nu se inmoaie, luna asta cat e ger mare, m-am gandit sa iau si electromotoru noaptea in casa ca nu mai stiu ce sa fac. Il percep ca pe un umor negru ca asta e cosmaru meu.

28 Jan 2011, 12:14:
ma gandesc poate nu mai raspunde la topicul asta ciush ca e singurul care zice ca a rezolvat dilema asta . Vroiam sa aflu daca i-a mai facut figura asta si dupa ce a spus ca s-a reolvat ca asa spun si eu de fiecare data cand ii schimb electromotoru si merge ok si dupa cca o saptamana are aceleasi simptome, si incepe sa bata , dupa care ma oftic asteptand sa se rupa din mana mea si rotoru asta.
Magnum_Baracuda
ideea ca rotorul sa rupt din cauza diferentei la pas a dintilor dupa coroana bendixului si dinti dupa coroana volantei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.