Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tot electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vion
salut, uite cum sta treaba:urcat in dacia 1310 ,dat la cheie-oha-adica nici clanc.bun ,scos electromotor dus acasa desfacut observat ca peria de + este rupta de langa lipitura,cumparat carbuni ,montat frumos cu letcon si inceput verificat cu ohmmetru,
-carbune + -carcasa stator ok
-suport carbune + -capac de sustinere carbuni ok
-ax rotor - colector ok
deci teoretic totul ok daaaaaaar montez carbunele de masa pe suport introduc rotorul in stator pun surubul de frana pe ax si usor apropiind totul introduc ,carbunele de plus in suport las un pic distanta intre stator si capacul cu carbuni si masor iar rezistenta si surpriza imi da la masa,bun desfacut tot verificat reluat procedura de montare si totul este ok pana montez peria + la locul ei,din momentul ala imi da la masa.daca eu fac ceva gresit si nu imi dau seama deja ma depaseste
raul93
nu procedezi corect. pentru a verifica da ai in scurt ceva trebuie sa verifici fiecare piesa in parte fara a le lega de celelalte cu o lampa de 220v. asa cu faci tu practic alimentezi elecromotorul.
Magnum_Baracuda
verifica daca iti da infasurarea statorica la masa,izoleaza cu hartie electrotehnica prespan de pe transformatoare vechi,verificare e simpla inseriezi un bec cu o sursa de tensiune mica un capat al sursei legi la firul ce se leaga la solenoid si apoi pui celalat capat al becul pe carcasa statorului daca se aprinde becul inseamana ca ai punere la masa
vion
eu inteleg ce spuneti voi si asa am masurat si eu problema este ca fiecare masurare in parte imi da bine adica tongue.gift inserierea becului in loc de asta am masurat rezistenta intre infasurarea statorului si carcasa si este infinita.si tot asa la toate piesele componente ,fiecare luata in parte sau pe subansamble este ok dar la asamblare se intampla ceva cum asez peria de plus in locas cum am masa peste tot

6 Jan 2011, 22:12:
sincer nu stiu de unde a aparut chestia aia cu limba scoasa

6 Jan 2011, 22:15:
si iar sincer problema nu este stringenta dar am desfacut ceva electromotoare la viata mea si deja o iau asa in sussssss cu capu' pt ca nu vad problema
Magnum_Baracuda
pe tot capacul exista un email ,sa nu creeze scurt,sar putea sai ti se manace emailul ala in locasul unde intra carbunele si sa iti dea la masa,sper ca ai izolat cu un manson(un tub peste lipitura de la carbunele ce se leaga de infasurarea statorica) biggrin.gif,verifica sa nu iti dea contact suruburile ,in prealabil baga un furtunas peste suruburile lungi care vin de la capac cu barele ce leaga infasurarile statorului intre ele
bygy007
ia vezi ca una din perii se leaga din constructie la masa , aia de pe capac , ca ar trebui sa ia si motorul minus de undeva nu ?
Magnum_Baracuda
aia pe capac 2 carbuni unul de plus -ala legat la stator si unul de minus- ala legat la capac ,ele sint izolate unul fata de celalat pt a nu face scurt cu un email; pe tot capacul inclusiv pe suport,altfel ar face scurt pe capacul electromotrului si nu ar mai invarti rotorul
vion
pe capacul rotorului suportul periei de + este izolat fata de capac prin acele saibe de plastic si dupa cum am zis toate subansamblele luate separat sunt ok se intampla ceva cand il asamblez ca de aia m-a luat capu'!!! deci totul e ok pana montez peria de plus in suport si face contact cu colectorul atunci orice masor imi da la masa
bygy007
deci daca masori de la + la - iti va da o rezistenta foooooarte mica , sirmele de acolo sint groase , iti da sub 1 ohm
Magnum_Baracuda
deacord bygy007 cu rezistenta mica,vezi sa nu ai teniunea(apasare) prea mare in arcuri si din cauza sta sa nu iti invarta
vion
Salut, am un electromotor care face urmatoarele lucruri- la proba in gol functioneaza perfect, declanseaza, se invarte tot ce trebuie. La montaj la prima cheie perfect, a doua cheie perfect, dupa care la a treia ramane in functiune si dupa ce las cheia din mana si merge si el cu motorul odata. La demontare la fel in gol perfect la montare din nou aceeasi chestie. Acum ce o fi starterul ramane in tensiune sau se poate bloca si bendixul pe coroana? Daca s-ar bloca bendixul si nu ar mai fi tensiune in starter n-ar trebui sa functioneze electric ci doar sa fie invartit de motor zic desi parca odata disparuta tensiunea bendixul se retrage singur, nu? Daca ar fi starterul de ce face doar montat la locul lui si nu la proba in gol? Multumiri de orice raspuns.
bygy007
in primul rind vezi sa nu fie montat invers in al doilea rind vezi sai nu fie din contact sa ramina tensiune pe firul subtire

apoi vezi regalajul
vion
montat invers starterul? Tensiune din cauza contactului nu ramane , masina fct cu alt electromotor bine. Si cum am zis la verificare in gol functioneaza bine. Chiar si pe masina 2 chei e bine dupa aia e pb. Asta ma nedumereste un pic.
bygy007
atunci singura explicatie nu ramine decit blocajul mecanic al miezului de la starter sau furca rupta crapata

sau poate fi starterul defect
vion
Multam la furca nu m-am uitat cu atentie .O luam de la capat.
PH-06-BOA
Iar la montare in locasul lui, incearca sa-l strangi in pozitia cea mai departata de coroana. Fa-i si reglaj la cursa bendixului pe axul rotorului, in asa fel incat , daca impingi cu mana in surubul de pe starter, bendixul sa ajunga pana langa inelul de siguranta de pe ax, fara a forta in el. Daca forteaza, rotesti de hexagonul de plastic, dupa ce impingi siguranta, in sens orar, pana cursa devine mai scurta, fara sa loveasca in siguranta. Este posibil sa ramana blocat, datorita proastei dimensionari a danturii la bendix sau o eroare la prelucrarea capatului de aluminiu. Am intalnit cazuri, in care a trebuit sa scot inelul de centrare din carcasa ambreiajului, sau sa ovalizez gaura, ca electromotorul sa se aseze corect. Azi, nu mai sunt de mirare, asemenea cazuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.