Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare pivot solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
pavel a
buna... imi spune si mie cineva priceput daca e greu de schimbat pivotul de la bratul inferior acasa? e nevoie de presa? .e mai greu de schimbat pivotul sau bratul cu totul(ma refer la solenza).eventual o mica succesiune a operatiilor. va multumesc.
ramsen
este foarte simplu de schimbat orice mecanica pe o solenza...ma refer de la pivoti,brate,bielete ,amortizoare,arcuri etc etc
pavel a
multumesc... deci nu e nevoie de prese? la pivot?
alexandrusiri
nu.nu ai nevoie de prese la pivot.e prins suruburi.daca te uiti la el o sa iti dai seama ce trebuie sa faci.
interlagos89
Poti schimba pivotul si acasa nu ai nevoie de presa pt pivot(e nevoie de presa pt bucsile bratului)insa iti esta mai usor pe o rampa,eu mi-am improvizat una la tara.Daca ai probleme DOAR cu pivotul,parerea mea,ca nu e nevoie sa schimbi bascula cu totul.Este prins in 3 suruburi 2 pe brat si unul pe fuzeta,cand montezi pivotul asigura-te ca a intrat calumea in locasul ala pe fuzeta.Daca nu ai rampa asigura masina cu niste buturugi.bafta
pavel a
multumesc tuturor pentru sfaturi...au fost foarte utile .maine o sa comand piesele si am sa ma apuc de treaba.
psychoo
Am atasat niste poze ca sa fie mai clar (o poza face cat 1000 de cuvinte) biggrin.gif
Pivotul e prins pe brat cu 2 suruburi, iar in fuzeta cu un surub cu rol de pana. Dupa ce desfaci surubul din fuzeta trebuie sa il scoti de tot afara, apoi sa te uiti pe partea catre planetara unde exista o taietura in fuzeta. Acolo poti sa bagi o surubelnita ca sa slabesti stransoarea in timp de tragi de pivot in jos. O sa iasa fara probleme.
Atentie mare la plasticul dintre burduful pivotului si fuzeta! Este pus acolo ca sa nu frece burduful si sa se deterioreze. Mecanicii nostri priceputi ori il arunca, ori daca ii spui sa il puna inapoi nu il pune in pozitia corecta, iar la mine asta a dus la ruperea burdufului, spalarea vaselinei, iar in 3 luni a trebuit sa schimb din nou pivotii. Acel plastic are o mica chestie iesita inafara care intra fix in acea taietura din fuzeta pentru a nu ii permite sa se miste.
Recomand sa ii schimbi pe amandoi daca tot te apuci, si iti recomand pivoti Febi. Nu sunt scumpi si sunt de calitate mai buna decat cei de "origine". Atasez poza cu ei si codul de pe cutie.
Bafta si spor la lucru.
pavel a
ei da ..multumesc psyhco...esti un mare domn. ca si ceilalti de altfel. o zi buna tuturor.
anecula_08
Baieti, am si eu nevoie de ajutor blush.gif .Vreau sa cumpar pivoti de Lemforder si problema este urmatoarea: sunt 2 tipuri de pivoti,
- unul are la observatii: Parte montare: punte fata Parte montare: pe ambele parti cu material de prindere Dimensiune filet: M12
- al doilea are la observatii: Parte montare: punte fata Parte montare: pe ambele parti Dimensiune conus: 16 cu material de prindere Dimensiune filet: M10

Aveti idee la ce se refera "Dimensiune filet M10", respectiv "M12"? Multumesc
canea_dragos
Salutare,

Din ce stiu M10, M12 sunt diametele filetelor suruburilor, cel M12 avand filetul putin mai gros decat cel de M10.

Intereseaza-te cat este de groasa gaura(diametrul) unde intra suruburile pe brat pentru pivoti si in functie de dimensiunea aia iti iei pivotii. Ai grija de grosimea nefiletata a surubului poate fi ceva mai mare decat cea filetata!

Daca gresesc sa ma corecteze cinveva.

Bafta!

EDIT: Ai dreptate, m-am uitat si eu acuma in manual si scrie doar valorile pentru cuplurile de strangere. Poti afla dimensiunea in 2 moduri daca nu stie nimeni sa-ti spuna :fie te duci la un magazin (cel mai bun e unul DACIA) si ii rogi/intrebi pe aia sa-ti arate/spuna ce suruburi sunt folosite pentru pivoti, fie desfaci pivotul si te uiti ce scrie pe surub in capatul acestuia.
anecula_08
Unde gasesc dimensiunea asta? In manualul de service nu spune nimic de dimensiunea filetelor.
argon
Vezi sa pui ce intra la fix in gaura, fara joc, ca la pivoti, un filet mai mic iti modifica unghiurie nereglabile, cum ar fi caderea.
EUGEN2008
daca au pe stoc din ambele tipuri da-l jos pe al tau si te duci cu el la magazin. Cred ca-i cel mai sigur asa! wink.gif
anecula_08
nu prea am cum sa ma duc cu cel de origine ca astia noi vin pe comanda sad.gif Pe surub scrie cumva ce dimensiune este?
vladut88
pivotii sunt prinsi cu 2 suruburi m 10 pe bascula si un surub m 10 pe fuzeta
anecula_08
worship.gif saru'mana
tedinokia
SALUT baieti, pivoti de o calitate mult mai buna adica Lemforder care se potrivesc perfect la solenza si la Clio 1 am gasit in bucuresti pe linga piata Crangasi la www .primeauto.ro,tel 0722299267.Am dat 50 lei ron pe bucata,probabil cei care comanda din t smile.gif ara mai platesc si transport prin posta sau curier.

29 Feb 2012, 20:38:
inpreuna cu pivotul Lemforder in ambalajmai are cele 2 suruburi cu piulita pt prinderea pivotului de bascula .un surub pt prinderea de fuzeta,plus saiba de plastic pt protectia burduf pivot.
marius80_eugen
cei de la Febi - Bilstein din pozele de mai sus cat au costat si de unde le-ai luat ? Pshichooo ?

Am eu presimtirea ca , dupa desfundarea gropilor ... service-uriel vor fi tare ocupate in primavara .
anecula_08
Cei Febi su 55 lei la Unix. Cei de care spune colegul tedinokia sunt mai buni si pretul este super bun.
BoomPunk
Cei de care pomeneste @tedinokia pe Lemforder sunt cam 58-60 de lei,dar fac toti banii.Codul e 12119 sau cel original reno 7701468883/7701468883S.Se gasesc si mai ieftin daca stii unde sa cauti.
mecanicosu
Cam scump huh.gif
anecula_08
scump dar bun wub.gif
tedinokia
pivoti Lenforder la 50 ron sunt scumpi ? ATUNCI ce sa mai spunem ca cei de origine dacia am gasit la magazine cu 47 ron care oricum nu sunt fabricati de dacia ci tot de topoloveni si la gropile din bucuresti nu au rezistat mai putin de 10 mii km, noroc ca nu am dat si la manopera schimbindu-i eu acasa. Nu mai spun de placutele frina fernit care in afara ca scartaiau de cate ori foloseam frana si au cam suptiat si din discuri. inaine in cutia de uzina se gaseau placute textar

1 Mar 2012, 20:21:
acum in cutia de uzina se gasesc placute tot fermit. .DE calitate buna sunt cele ferodo ,nu fac zgomot si am gasit la 38 lei ron

1 Mar 2012, 20:32:
MA INTERESA covorase de cauciuc care sunt speciale de solenza am vazut ca scrie si pe ele ,si aparatorile de noroi pe aripa fata ,cele de supernova pentru ca la magazine nu se gasesc , spun ca nu se mai fabrica. daca stie cineva unde as putea gasi
anecula_08
uite aici gasesti covorasele: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3258882
tedinokia
multumesc mult anecula_08
CIPTUNING
QUOTE(tedinokia @ 1 Mar 2012, 20:00)
    Nu mai spun de placutele  frina fernit  care in afara ca scartaiau de cate ori foloseam frana si au cam suptiat si din discuri. inaine in cutia de uzina  se gaseau placute textar

*




De parca si Textar-urile tare grijulii mai erau cu discurile... Doar ca nu scartaie la fel ca Fermit-urile.
Cauta discutii mai vechi si sa vezi ce se plangea lumea atunci de pretul scump si tocirea discurilor si cum au gasit alternativa Ferodo.
wind
deci febi sau lemforder? ce recomandati?
talibanu
QUOTE(wind @ 23 Apr 2012, 15:44)
deci febi sau lemforder? ce recomandati?
*



Amandoua marcile sunt calitative, din cate spuneau colegii care au mai schimbat pivoti...si eu am cautat vreo 2-3 zile inainte de paste, dar nu am gasit, ii aduceau doar pe comanda...asa ca am luat de la ETS, 37 ron/bucata(daca tin bine minte) si aveau si 2 suruburi+saiba de plastic(aia de uzina nu aveau), pana acum am 500km si se comporta excelent up.gif ....acuma depinde si cum mergi cu masina si cum iei gropile cu ea wacko.gif ...
Sa auzim de bine.
anecula_08
lemforder sunt cei mai buni.

http://www.epiesa.ro/piese-auto-lemforder/...03-art-1157835/
wind
multumesc. ultimul pivot m-a tinut 6000 km si 24 de luni. Acum are burduful crapat.
alex_DNK
cum se manifesta roata daca este pivotul dus?
andri1940
E simplu de verificat: cu masina pe cric tragi de roata cu mainile puse la ora 12 si la ora 6- daca are joc e clar pivotul dus. Mai poate fi si rulmentul dar de acolo are joc mic, abia sesizabil
alex_DNK
e clar ca am probleme cu pivotul. merci de raspuns andri
corbex
QUOTE(alex_DNK @ 24 Apr 2012, 15:30)
cum se manifesta roata daca este pivotul dus?
*


Inainte sa se manifeste roata, se manifesta directia. Masina are traiectorii diferite in acceleratie, mers inertial si frinare. Pe un drum drept, la un 80-90 la ora iti dai seama cu usurinta. Sau te duci la un atelier si-ti spun baietii, pe loc.
alex_DNK
doar ce am urcat in casa..de la masina. la o inspectie mai atenta am ajuns la concluzia ca vina o poarta capul de bara, nu pivotul
Maiorul1230
salut....se merita pivot autospeed la 18 ron si bieleta directie(completa) tot autospeed la 50 ron?....stiu ca nu sunt de calitate f buna dar la ce drumuri avem oricum trebuie sa le schimbi dupa un an / doi ,depinde cat circuli.
lirutza
Nu prea se merita. Macar bieleta+cap de bara ia de origine. Deoarece trebuie sa faci si geometria la schimbarea acestor repere, o sa te coste mai mult in final.
Iulikk
QUOTE(Maiorul1230 @ 22 Mar 2013, 13:02)
salut....se merita pivot autospeed la 18 ron si bieleta directie(completa) tot autospeed la 50 ron?....stiu ca nu sunt de calitate f buna dar la ce drumuri avem oricum trebuie sa le schimbi dupa un an / doi ,depinde cat circuli.
*



Daca "te fac" 40 de lei... lasa masina si ia RATC-u.
cosstti
Am schimbat pivotul de pe partea dreapta avea joc cam maricel si am mai schimbat totodata si bieleta de directie cu tot cu capatul de bara si aici aveam joc. Toate sunt ETS.
Cand se face frumos afara schimb pivotul de pe stanga si capatul de bara cu toate ca nu sunt jocuri vizibile. Apoi repejor la facut unghiurile.
Corbex are dreptate, inainte de a schimburile de pe dreapta care erau vizibile, volanul imi statea cam 10 grade rotit in dreapta. Acum s-a corectat pozitia volanului dar dupa ce schimb si pe partea stanga pivotul si capatul de bara, reglajul unghiurilor este obligatoriu. Ce parere aveti despre ETS?
tpopescu
QUOTE(Iulikk @ 22 Mar 2013, 17:12)
Daca "te fac" 40 de lei... lasa masina si ia RATC-u.
*



Poate chiar conteaza cei 40 lei,vorbim de o dacie doar.Lasa-l tu in pace ca se descurca si singur,va merge cu dacia si cu acele piese.Care este problema? Juma de oras circula cu piese de pe poporului....
Iulikk
De ce kkt sa facem un lucru ca lumea, daca "merge si asa".

PS: dupa ce schimbi bileta, nu fii fraier sa te duci la service pt directie, uite aici cum se face:


22 Mar 2013, 23:59:
QUOTE(tpopescu @ 22 Mar 2013, 23:49)
vorbim de o dacie doar
*



Tind sa cred ca Dacia nu face masini atat de proaste... dar proprietarii nu stiu sa aibe grija de ele...
gabi_g
Pentru verificare paralelismului de roti, eu folosesc o tija filetata de 1 m, o piulita, o saiba, o teava de cupru cat mai apropiata de diametrul tijei care intra pe tija si masor distanta intre jante atat in partea din fata a jantei cat si in partea din spate. Valorile trebuie sa fie egale, daca nu, se regleaza ca mai sus.
cosstti
Cat se poate de instructiv materialul prezentat Iulikk.
Ar mai trebui determinat pasul filetului si gasit (calculat) raportul intre rotirea in grade a bieletei (ochiometric vorbind) si deplasarea rotii in mm.
Ex: pasul filetului= 1.5 mm; la o rotatie de 120 grade (1/3 de rotatie), deplasarea capatului de bara=0,5 mm care corespunde la o deplasare a rotii de ...mm.
Banuiesc ca operatiunea se face pe canal si de participat...participa doua persoane, una face reglajul sub masina iar cealalta face masuratorile la ata si da indicatii pretioase celui din canal cate grade sa roteasca bieleta de directie.
Si nu in ultimul rand, rotile de pe fata trebuie puse pe niste talere care se pot roti im plan vertical in jurul propriei axe.

Gabi_g te rog sa faci o descriere mai detaliata a metodei pe care o folosesti. Eu unul nu am inteles nimic, la ce foloseste tija filetata? la ce foloseste teava de Cu?....piulita si saiba....?
edy99
la masina cu tractiune fata, unghiul trebuie sa fie deschis la roti, iar la masinile cu tractiune spate, unghiul trebuie sa fie inchis la rotile fata.
in acel clip nu s-a reglat bine directia, si dupa aia se mai mira de ce mananca cauciucul pe interior sau pe exterior.
nu se regleaza niciodata rotile sa faca unghi de 90 de grade cu, caseta de directie
just_horia
Educativ subiectul (mai ales ca vreau sa schimb si eu). Bucsele de la bascula cand stii ca sunt uzate. M-am uitat la ele si stiu ca au partea aia de cauciuc care mai mult ca sigur e cea care se uzeaza si da un joc. Cam la cat timp se schimba (ani, km). mai este o bucsa, daca zic bine, la tirant, bara de torsiune daca tot umblu schimb si acolo? Se gaseste in comert sau se ia cu tot cu bara?


QUOTE(edy99 @ 23 Mar 2013, 19:20)
.
nu se regleaza niciodata rotile sa faca unghi de 90  de gradecu, caseta de directie
*


Daca nu a fost reglat bine unghiul la 90 de grade atunci cat ar trebui sa fie? Se poate regla si acasa?


Iulikk de unde faci cumparaturile (piese de calitate) de la magazinul ala de langa Casa de cultura sau de pe Poporului
Iulikk
De pe internet (de la oameni de incredere - ati putea incerca la colegul adilau, de aici de pe forum, are si topic pe la Anunturi - nu pe okazii).
Am fost o data, la misto, pe Poporului... aia habar nu au ce vand radmasa.gif . Ca sa nu mai spun ca acolo e raiul tiunareilor...

De la Casa de Cultura mi-am cumparat doo becuri pt far, se pune? Si acu 5 ani, cand am lovit ferrariu am luat grila de la radiator (aia neagra de nu-i place lu' Maskatu' tongue.gif ). In rest, ma mai duc si mai intreb de piese auto, cand am nevoie, ca sa imi fac o idee in legatura cu diferenta de pret dintre "internet" si "magazin".... dar daca ar fi sa recomand un magazin, in CT, cred ca as recomanda magazinul de la Casa de cultura si cele 2 magazine micute de la Delfinariu.
gabi_g
QUOTE(cosstti @ 23 Mar 2013, 10:08)
Cat se poate de instructiv materialul prezentat Iulikk.
Ar mai trebui determinat pasul filetului si gasit (calculat) raportul intre rotirea in grade a bieletei (ochiometric vorbind) si deplasarea rotii in mm.
Ex: pasul filetului= 1.5 mm; la o rotatie de 120 grade (1/3 de rotatie), deplasarea capatului de bara=0,5 mm care corespunde la o deplasare a rotii de ...mm. 
Banuiesc ca operatiunea se face pe canal si de participat...participa doua persoane, una face reglajul sub masina iar cealalta face masuratorile la ata si da indicatii pretioase celui din canal cate grade sa roteasca bieleta de directie.
Si nu in ultimul rand, rotile de pe fata trebuie  puse pe niste talere care se pot roti im plan vertical in jurul propriei axe.

Gabi_g te rog sa faci o descriere mai detaliata a metodei pe care o folosesti. Eu unul nu am inteles nimic, la ce foloseste tija filetata? la ce foloseste teava de Cu?....piulita si saiba....?
*


Distanta intre roti este cam 1,4 metri. Iei o tija filetata de 1 m, de exemplu M10 ( nici prea subtire ca flambeaza, nici prea groasa) , infiletezi o piulita pe tija ( de preferinta o piulita mai lata sa o manevrezi mai usor), apoi bagi o saiba pe tija, gasesti o teava de cupru cam de 0,5 m cu diametrul cat mai aproape de fi 10 (de exemplu fi 12, fi 14), ii polizezi capetele, bagi si teava pe tija, ea o sa se sprijina pe saiba, saiba se sprijina pe piulita. Cost unealta cam 10 RON. Cu unealta asta te bagi sub masina, de preferinta in canal, infiletezi piulita intr-un sens sau altul astfel incat sa intre in roti, mai precis intre jante. Masori distanta intre jante pe partea din fata a jantei si pe partea din spate a jantei cat iti permite scutul, distantele trebuie sa fie egale. In carte scrie ca trebuie o divergenta de 0 grade si 10 minute (deci un pic mai mare pe fata). Poti sa calculezi geometric cat trebuie (la o distanta de 300 mm intre punctle de masurare (fata si spatele jantei) iese ca pe fata trebuie sa ai cu 0,8 mm mai mult ca pe spate, la 200 mm distanta intre punctele de masurare trebuie sa ai cu 0,6 mm mai mult pe fata). Pasul filetului la bieleta de directie este de 1,5 mm. Deci tija + teava este un fel de calibru. Rezultatul este bun si poti sa o faci si singur fara sa te ajute cineva. Pur si simplu plimbi unealta pe marginile jantelor atat cat iti permite scutul. Te prinzi tu unde este mai mare distanta, pe fata sau pe spate.

PS Masina sa fie pe roti.

La schimbarea capetelor de bara unii numara cate rotatii se fac pana sa scoata pipa bieleta, ceea ce este plictisitor. Eu inainte sa demontez masor cu sublerul intre 2 puncte, unul pe bieleta altul pe pipa bieleta, blochez sublerul si la remontare trebuie sa fie aceeasi cota intre reperele alese.
just_horia
QUOTE(Iulikk @ 23 Mar 2013, 20:54)
Am fost o data, la misto, pe Poporului...  acolo e raiul tiunareilor...
*


Daca ar fi un tunning de calitate da dar sunt niste balarii. Abtipild, banda "crom" esapament sport si alte alea.

De la Casa de cultura a luat un coleg un ax volan (130 de lei parca) si a zis ca e bun. Are aproape un an si inca nu bate, desi e after market. La delfinariu nu am fost dar o sa dau o fuga sa vad ce preturi au si acolo.


Dsn aia albastra inca e acolo. Pacat de ea ca e lasata asa. La exterior arata bine nu am vazut rugina. M-am uitat si la oale din ext la fel se prezinta bine. Daca era modelul Clima se merita sa o iau. O tineam de piese dar asa...
cosstti
edy99 a prezentat o informatie in postul 44 cat se poate de adevarata cu unghiul deschis sau inchis la rotile din fata in functie de tipul de tractiune fata sau spate.
Explicatia este logica cu reglarea unghiului deschis la rotile fata, bucsele de la bratul bascula au un anumit grad de elasticitate care permite si obliga totodata la pozitia paralela a rotilor in timpul tractiunii.
O curiozitate ar fi cum se fac unghiurile la 4x4, deschis sau inchis pe fata pentru ca rotile de pe fata sunt si in repaus si in actiune ... in functie de dificultatea traseului.
@gabi_g In sfarsit am priceput procedeul descris de tine, este usor de facut unghiurile daca ai canal la dispozitie. Daca mai si blochezi volanul ca sa stea drept chiar poti face singur operatiunea.
Se vede din descriere ca nu ai facut numai odata unghiurile, felicitari!
Totusi ... avand in vedere ca edy99 a pus punctul pe " I" cu unghiul deschis pe fata la rglaj, ce diferenta adopti intre dimensiunea din fata si cea de pe spate a jantei?
Intai pui jantele paralele si apoi le deschizi unghiul separat la fiecare?

gabi_g
QUOTE(cosstti @ 25 Mar 2013, 07:28)
edy99 a prezentat o informatie in postul 44 cat se poate de adevarata cu unghiul deschis sau inchis la rotile din fata in functie de tipul de tractiune fata sau spate.
Explicatia este logica cu reglarea unghiului deschis la rotile fata, bucsele de la bratul bascula au un anumit grad de elasticitate care permite si obliga totodata la  pozitia paralela a  rotilor in timpul tractiunii.
O curiozitate ar fi cum se fac unghiurile la 4x4, deschis sau inchis pe fata pentru ca rotile de pe fata sunt si in repaus si in actiune ... in functie de dificultatea traseului.
@gabi_g   In sfarsit am priceput procedeul descris de tine, este usor de facut unghiurile daca ai canal la dispozitie. Daca mai si blochezi volanul ca sa stea drept chiar poti face singur operatiunea.
Se vede din descriere ca nu ai facut numai odata unghiurile, felicitari! 
Totusi ... avand in vedere ca edy99 a pus punctul pe " I" cu unghiul deschis pe fata la rglaj, ce diferenta adopti intre dimensiunea din fata si cea de pe spate a jantei?
Intai pui jantele paralele si apoi le deschizi unghiul separat la fiecare?
*



Practic diferenta ar trebui sa fie undeva la 0,5-0,75 mm. Daca bagi calibrul meu fest pe partea din spate, apoi pe partea din fata trebuie sa fie o idee mai larg, si daca rotesti piulita de pe tija cu jumatate de tura si este fest atunci este corect reglajul. Sa fim seriosi un unghi de 10 minute poti sa-l aproximezi cu zero. Oricum in carte dau 0010’ ± 10’, deci la limita rotile pot fi paralele. Un unghi de 10 min este greu de verificat si cu aparatura din service. Treaba este sa nu ai diferente de ordinul milimetrilor. La diferente de ordinul zecimilor poate sa intervina si neregularitatea jantelor si a sculei de masurat. Fa tu masuratorile si daca ai o diferenta de 0-1 mm intre fata si spate atunci ai reglaj corect.
Practic nu blochezi volanul ca nu o sa se miste, sa ai 2 chei fixe de 17 si 22 la indemana, din cate imi aduc aminte, si reglezi doar la un capat de bara. Daca un capat de bara este mult mai infiletat decat celalalt, il desfaci cu x ture si il infiletezi pe celalalt tot cu x ture, sa fie la ochi aproximativ la fel de infiletate pe bieleta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.