Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme mers motor D 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Betian
Salut, am tot zis sa fac pe mecanicul si sa ma descurc singur, cu ajutorul problemelor similare postate /discutate pe parcursul timpului pe forum, insa din pacate fara succes sleep.gif . Drept pentru care iata inca un topic cu aceasta problema.

Totul a inceput cand s-a stricat pompa de benzina originala(un mecanic i-a strans capacul pana a ras filetul din corp). Au urmat urmatoarele:

-Schimbat pompa de benzina cu una din 82 noua, cu garnituri noi de pe timpuri.Intre cea stricata de mecanic si asta am pus una cumparata din magazin, da nu a tinut decat o saptamana, si m-a lasat in noaptea de Craciun. Am abandonat masina acolo 2 zile sad.gif.
-Schimbat toate furtunele de benzina
-Schimbat toate colierele
-Schimbat filtru benzina
Daca tot eram in concediu am continuat si cu carburatorul, mergeam aproape 60 km cu 10 litri benzina.
-Asadar, luat in casa carburatorul desfacut bucata cu bucata curatat prin una din metodele gasite pe forum. Este un CARFIL 32 IRM, drept pentru care am folosit jiglere pentru acest model de carburator, iar reglajele le-am facut din Manualul de Reparatii MR 150 pentru exact acest tip de carburator.
-Schimbat toate garniturile , pompa de sprit,iar rezultatul a fost pe masura, cel putin pana una alta "estetic"

-L-am montat pe masina, nu inainte sa schimb toate garniturile de la talpa lui preancalzitoare si cela doua de la galerie.
-Schimbat furtunele acelea pentru gazele nearse(cel care duce la galerie si cel care merge la capac culbutori, si chiar si teul de plastic) Duza aceea care se gaseste pe furtunul de la galerie am pastrat-o pe cea originala ca era de cupru si era muuult mai bine lucrata ca porcaria noua de plastic.

Am reglat avansul cu lampa (becul).
Am pornit masina si am incalzit motorul asa cum mergea pana sa ai fac reglajele. Dupa ce s-a incalzit nu prea statea relantiul.M-am dus la jiglorul de relanti si l-am deschis foarte putin iar motorul a inceput sa mearga (asta fiind singurul lucru la carb ce mie mi s-a parut anormal)eu stiu ca acel surub trebuie sa stea strans.Am incercat si cu altul si face la fel.
Au urmat reglajele de amestec si relanti la care nu am intalnit dificultati.
Toate bune si frumoaste, masina mergea frumos, m-am bucurat de ea doar o seara cand m-am si invartit unpic cu frana de mana , ca abia ninsese. Masina tragea super bine, nu dadea in nas , nu tremura , nu murea, ce sa mai eram super multumit.

A doua zi am fost plecat fara masina iar a treia zi am avut nevoie de ea . De atunci nu am mai reusit sa ai dau de cap;
-Pornesc masina , tremura motorul de zici ca rupe suportii, merge cu intreruperi
- Bujii NEGRE
-Cand se incalzeste se mai amelioreaza , dar foarte putin
Am mai schimbat: CApac delco , platina , luea, bujii, si chiar bobina (de sf gheorghe )toate noi noute.
Merge parca bine in ziua respectiva , apoi a doua zi o ia de la capat.
Bujiile le inegreste grav!!

Ce credeti ca ar putea avea?ce s amai verific la ea
Magnum_Baracuda
inainte iti papa ulei?dar eu cred ca e sarac in aer deaia,pe platina ai umblat cu operatiile astea desfasurate,ce am vazut multi dintre noi deterioreaza surubul la platina fixa (cel ce se monteaza pe platoul delcoului) nu tine cont de lungimea lui si apoi incep belele,iti da in nas din cauza avansului,cu vacumul cum stai?
Betian
Masina nu da in nas, nu papa ulei, iar surubul acela nu are nimic.
Am facut un filmule sa vedeti cum merge motorul.Sa fiti atenti dupa ce o accelerez, ca e mai sesizabila variatia de turatie si trepidatul.

Scuze de calitate, dar asa s-a uploudatat , la calitatea asta. sad.gif

ursu_florin2002
tot din jiglerul de relanti e problema. Pune-i o saiba plata de cupru , de aceea de jigler , nu altfel. Daca nu ,mai cauta alt jigler...sau pune-l inapoi pe cel vechi. Incearca , rau nu faci , n-ai ce sa strici.
Regleaza avansul la cald , cu mana.....vad ca te pricepi totusi....incearca toate posibilitatile stiute de tine.....tu esti in fata masinii , tu ii dai de cap.
Magnum_Baracuda
da e vorba de jiglerul de relanti,umbla la delcou,am intrebat daca iti manaca ulei atunci iti mai afuma bujiile,nu iti merge rotun,si din cate observ in filmulei mai ai un zgomot pe fundal pe linga mersul motorului usor intrerupt, parca zornaie ceva,ori distrbutia ori rulmenti alternator sau pompa
Betian
Zgomotul de fond e de la distributie, e de cand am luat-o acum un an.Am ce imi trebuie sa o fac , mai putin timp.

Ce pot sa ai fac acelui surub? Sa ai pun o saiba de cupru? Asta nu e doar asa o solutie provizorie? Este necesar sa umblu iar la carburator, pentru ca sincer nu prea stiu ce sa ai mai fac.....
Kiraly
am inteles ca ai schimbat capacul delcou...daca nu rezolvi problema din carburator incearca cu un capac delcou nou ca vad ca ai de metaplast nu merita nici 2 lei am patit eu cu multe ori cu capacul de metaplast...mai zic sa schimbi condensatorul pe delcou si verifica si fisele ca sa fii sigur ca nu e de la aprindere.si lasa becul regleaza avansul cu mana la urechi si la vedere.uita-te si la pinion delcou
krapcarasu
Ce uzura ai la motor? Trebuie marit avansul fata de cum e la bec in functie de uzura . Bujiile sa fie potrivite pt tipul tau de motor de ex brisk N17YC, seturile noi de jicloare sunt proaste, mai toate au pe cel de ralanti prea mic -trebuie marita gaurica, NU saiba-, principalul si franare aer desperechiate
Betian
Capacul cel maro este cel nou, scroa pe cutie DODUCO parca si era cel mai scump de acolo, condensatorul am schimbat cu altul, face la fel, iar bujiile astea noi sunt BOSCH si scrie cu verde SUPER(am cerut de 1300) omu ma cunoaste, nu cred a imi dadea altceva. Inainte am avut Sinterom.
jiglerele sunt cele vechi, aveam pe acasa vre-o 3 Carfil , si si am ales din ele unele bune, si care sa si aiba valorile pentru carburatorul meu.

Treaba cu uzura nu stiu ce sa zic.....cum verific pinionul?


wacko.gif
STORMTROOPER
Din cite tin eu minte relantiul se regleza in felul urmator:Se insurubeaza jiglerul de relanti la maxim si de desface 3 ture si jumatate.Asta spune cartea lui Mondiru.
Acum din experienta proprie si personala, cu teste facute pe masinuta mea si inca 2, daca fac cum scrie la carte nu sta neam la relanti,asa ca desfaci jiglerul cam 4 ture 4 ture si jumatate.
De bujii ti s-a mai spus, de delco la fel.Imprumuta de al cineva un set de bujii si o aprindere electronica care stii sigur ca merg si vezi daca face la fel.
Succes.
Kiraly
atunci este bun capacul...dai jos delcoul scoti pinionul cu un surub de chiuloasa dar sa ai grija cum iei de acolo asa sa pui inapoi sau daca stii cum se regleaza pozitia pinionului...si cand ai scos uita-te la canelurile in interior sa nu fie uzate.asta o sa te ajute:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=142494&hl=
krapcarasu
ce nr scrie pe bujii? Bosch nu m-au multumit niciodata, ia in calcul ca omul poate nu stie, nu ca ar fi rau intentionat. Nu se umbla cu numarat ture, strangi pana da sa moara din surubul de amestec, apoi deschizi pana la turatia maxima stabila, reduci din oblic, reglezi din nou amastecul pana obtii 8-900 la cald
vladut88
surubul de chiulasa este de 10 la pinion trebe de 12
Betian
QUOTE(krapcarasu @ 9 Jan 2011, 21:59)
ce nr scrie pe bujii? Bosch nu m-au multumit niciodata, ia in calcul ca omul poate nu stie, nu ca ar fi rau intentionat. Nu se umbla cu numarat  ture, strangi pana da sa moara din surubul de amestec, apoi deschizi pana la turatia maxima stabila, reduci din oblic, reglezi din nou amastecul pana obtii 8-900 la cald
*




Asa am facut. Cutiile de la bujii le am in masina, o sa ma uit maine ca nu mai tin minte. Eu totusi cred ca este de la carburator, de la acel jiglor de mers in gol. Nu imi ramane decat sa gasesc pe cel potrivit, sau sa pun alt carburator sa vad daca merge altffel. sad.gif
Magnum_Baracuda
sincer cele mai bune jiglere se faceau la mecanica fina sinaia biggrin.gif ,ia sistematic:
-imprumuta un delcou dar atentie la montare pinionul nu are santul pe mijloc il are putin deviat ,vezi sa nu iti fure curent delcoul sa aiba izolatia buna la surubul ce da in exterior la delcou,vezi sa iti mearga vacumul
-jiglerul de relanti are o gaura in capat constructia fara simt de raspundere nu ii permite insurubezi la maxim,(nu se pupa gaurica la gaurica) biggrin.gif deaia ti sa spus de de o saiba plata dar nu groasa subtire,daca nu una din teflon
Kiraly
vladut adevarul e ca eu am scos cu o surubelnita mai mare deci sigur ca ai dreptate
Betian
Nu am mai scris pentru ca nu am mai avut timp sa ma ocup de ea, insa nu am rezolvat problema.

Am schimbat insa carburatorul. Ce am reusit macar este ca acum merge motorul(asa cum merge) cu jiglorul de relantiu strans la maxim , iar daca il desfac da sa se opresca imediat. In schimb motorul merge la fel de nasol
.Bujii negre, cilindrii 2 si 3 nu lucreaza(daca scot fisele nu se intampla nimic), trepideaza motorul, variatii de turatie, si parca acum da si un pic in nas cand accelerez(cred ca trage aer fals pe undeva).
Sambata o sa cobor iar la masina, o sa incerc si treaba cu delcoul, si ce m-ati mai sfatuit. Sper ca de data asta sa nu ninga iar , sau sa fie cu multe grade minus, ca numai de asa ceva am avut parte pana acum... huh.gif
Kiraly
schimba capacul delcou verifica platina fisele si bujiile...e simplu.capacul delcou face mare probleme daca gasesti Doduco ar fi bine
mihai7575
QUOTE(Kiraly @ 25 Jan 2011, 23:17)
schimba capacul delcou verifica platina fisele si bujiile...e simplu.capacul delcou face mare probleme daca gasesti Doduco ar fi bine
*


cel mai bun capac de delco e cel de le ducelier,dar si cel de electro -precizia ,e mult mai bun decit doduco,pe mine m-a ținut unul vreo 5 ani fara sa-l schimb.
Kiraly
eu nu am gasit decat metalplast si sunt rebuti sigur sunt contrafacute.sunt fisurati cand scot din cutie.acum 2 saptamani am gasit ceva noname nu scrie absolut nimic pe el este maro si era intr-o cutie alba.9lei am dat si inca nu are probleme.metaplastul a tinut max o luna.
Magnum_Baracuda
interesant 2-3 nu lucreaza ,ori e capacul delcoului ori ,fise,e normal ca bujiile care nu lucreaza sa se afume,vorba lu mihai ducellier e bun si niste equem bujii,acuma nu cred ca e cazul sa te intreb cum ai pus capacul la delcou sau daca stii sa pui fisele biggrin.gif
tiaz
Salutare,

Daca zici ca ai verificat fisele si bujiile si sunt ok, iar cilindrii 2 si 3 nu merg parerea mea este sa iei si o compresie si daca ai diferente mari fata de ceilalti cilindrii in cazul fericit ai putea sa ai doar culbutorii prea stransi. Daca jocurile la culbutori sunt cele normale respectiv la rece 0.15 mm admisia si 0.20 mm evacuare mai mult ca sigur trebuie sa desfaci motorul. Posibile cauze segmenti aliniati, uzati sau scaunele de la supape si supapele arse.
Bafta!
Magnum_Baracuda
segmenti aliniati e o ipoteze,dar sa nu aiba calamina sau scaunele supapelor praf ca atunci se lasa cu cantec de jale
bv-08-fgm
Tot se vorbeste de problema asta,de vreo luna de zile nu pot sai dau de cap la a mea(m-am saturat deja de motor:( ),merg dimineata cand e rece motorul si porneste in 3,se aude cum intrerupe,bujiile le-am schimbat si tot degeaba,face la fel la rece,pe langa asta daca o turez se aude cateodata cum da rateu,cand se incalzeste incepe sa mearga aproape cum ar trebui(nu se mai aude sa mearga in 3).Tin sa precizez ca motorul a fost facut prin mai anul trecut.
Singura varianta la care m-am gandit zilele astea e sa dau chiuloasa jos sa vad supapele.Ar putea sa fie din altceva?
Magnum_Baracuda
pt asta fise ,bujii ,cap delcou distributie ne reglata bine,pinion bulit de la delcou,poate ai axul de la delcou bulit,amestec incorect,jiglere defecte,totul intrun cuvant se mizeaza pe alimentare cu benzina sau pe scanteie
bv-08-fgm
Ce nu inteleg eu este de ce 3 merg bine si 1 merge incorect,si bujia este la fel ca si celelalte,nu umeda nu afumata,fisele sunt schimbate delcou e pus de 3 zile nou,deci toate astea face pana se incalzeste motorul.
Betian
Intrebare scurta:

Care sunt cauzele , atunci cand la cheie motorul nu porneste sub nici o forma, in schimb daca inping masina 2 metri o porneste imediat?

rodi
Pinion ax delco.
Betian
Adica ? Sa nu fie la semn?
rodi
Nu, uzat. Cand ,,dai cheie" ce iti functioneaza ?
Betian
Nu e ste uzat, l-am verificat sad.gif ....Altceva este si nu imi dau seama ce.....
rodi
Ce inseamna nu porneste ? Invarte demarorul volanta, au loc explozii, nu au, ... Ai verificat daca spriteaza jiglerul de acceleratie ... Pompa ,,arunca" benzina la apasarea manetei pompei...
este in legatura cu ce ai inceput pe acest topic, am citit mai sus, credeam ca este o intrebare noua.

Jiglorul de relanti ... Ai pus o saiba cu o grosime pe care o ,,tatonezi" in functie de distanta la care ,,iti merge" motorul , s-ar putea sa nu stea corect acest jigler in scaunul lui ?
Magnum_Baracuda
eu repet si o mai zic o data ai schimbat surubul de la platina fixa cu unul mai lung,cind am fost ucenic cindva am facut si eu prostia si am mancat o bataie de tin minte toata viata,saracul maistru cind a vazut ce a m facut si ce era acolo sub platou si surubul nu era lung indestul sa agate
Betian
In sfarsit....de aproape 2 luni in fiecare sfarsit de saptamana o petreceam cu mainile sub capota. Se pare ca i-am dat de cap.
Ce avea masina....

--Returul pompei banzina era infundat. Plutitorul inchidea perfect iar toate furtunele sunt noi cu coliere noi. Crestea presiunea pe circuitul de benzina si cumva a cedat membrana ... benzina ajungea in ulei(crescuse nivelul in baie, si mirosea benzina grav) "mersi alex". Am schimbat membrana si am desfundat returul...m-am speriat cand am vazut cum trebuie sa tasneasca smile.gif))
--Mersul neregulat cu smuciri , pornire grea si toate problemele era de la un c---t de izolator, cel care are rolul ca firul care vine de la bobina pana la delcou sa nu atinga la masa) Era copt , crapat , era PRAF!!!(saiba aiceea din ebonita)

Toate acestea m-au facut sa schimb nspe seturi de bujii ,capace delcou, platini , delcou,carburatoare, pipe, schimb ulei , filtru, si multe ore de munca.

Masina are avansul static reglat cu metoda becului , ca inainte, Acum parca ma unge pe suflet cum merge. O sa fac si un filmulet cu mersul de acum al motorului tongue.gif

Victor 007
o saiba, ca asta din poza, de ebonita, facea toata figura, de mergea masina in suturi.
Magnum_Baracuda
QUOTE(Victor 007 @ 13 Feb 2011, 02:17)
o saiba, ca asta din poza, de ebonita, facea toata figura, de mergea masina in suturi.
*


ala e ceas de apa sau ulei de 24V ca are sunt,ai stricat bunatate de ceas pentru o saiba din textolit
Victor 007
ceas de apa, nici nu stiu daca merge, il am de multi ani aruncat prin debara si nu arata prea bine, asa ca e tocmai bun pentru piese smile.gif
mihai7575
QUOTE(Victor 007 @ 14 Feb 2011, 14:27)
ceas de apa, nici nu stiu daca merge, il am de multi ani aruncat prin debara si nu arata prea bine, asa ca e tocmai bun pentru piese  smile.gif
*


Monteaza-l pe masina ,si vezi daca merge,daca nu tine-l cum spui tu ptr piese.
Magnum_Baracuda
auzi e bun,ceasul de apa daca sta acul perpendicular pe cadran fara sa il montezi e bun ,alea defecte nu stau acele perpedincular pe cadran stau la cap de scala.scoatei suntul ca sa il poti folosi la masina si dai bice ca e bun
mihai7575
Daca-i bun ceasu de apa, cum spune magnum,atunci scoate-i suntul si automat ceasul merge si la 12v,am dreptate,sau nu?
Magnum_Baracuda
corect eu tot ce am pe dacie ceas de apa si ulei sint serii jaeger de la autobuze adica pe 24V le-am scos suntul si merg stas
calin_pirotehnistul
Scriu aici ca sa nu mai deschid alt topic pt o problema minora. Ieri mi-a facut o figura Daciana din semnatura. Mergea perfect inainte si nu am avut nici o problema cu ea in aceasta iarna.
Ce s-a intamplat: am pornit masina, am scos-o din curte si cand dau sa plec imi moare motorul. O repornesc, o turez putin si las acceleratia, observ ca nu sta la ralanti. Nu am avut timp sa vad ce are pt ca ma grabeam si am plecat asa cu ea. In mers am observat ca parca nu mai trage ca inainte si urca mai greu in ture. I-am tras putin socul sa imi tina relantiul mai mare si sa nu se mai opreasca atunci cand apas ambreiajul... Cu chiu cu vai am ajuns la destinatie.
Initial am crezut ca s-a infundat jiclorul de ralanti(desi am filtru decantor si filtru de hartie, pe langa filtrele din pompa si carb), l-am scos afara si l-am suflat desi nu era infundat. Am verificat teul de la carburator sa nu fie infundat cu muci(nu era) si cand ma uit mai atent vad ca furtunul care pleaca din teu si intra in galerie era iesit. Il pun la loc, ii dau cheie, porneste si sta frumos la relantiu.
Ce vreau eu sa intreb: Daca mi-a mers prost cu furtunul ala scos afara inseamna ca motorul este bun si ca o mai duce? Ca stiu ca unii pun furtunul ala pe sub masina cand e pe duca motorul.
Magnum_Baracuda
"Daca mi-a mers prost cu furtunul ala scos afara inseamna ca motorul este bun si ca o mai duce? Ca stiu ca unii pun furtunul ala pe sub masina cand e pe duca motorul."Furtunul e scos de la capacul culbutorilor iar gaura de la admisie respectiv gaura de la carburator e astupata,vaporii de ulei au circuit dublu o dat aspirare prin circuitul capac culbutori-carburator si a2a capac culbutori-galerie de admisie,automat ce ai scos furtunul de la galeria de admisie trage aer rece scade si a2a la mana amestecul find mai slab in benzina,tragand aer rece motorul merge mai prost decat trage aer cald cum trage prin ciclul lui normal prin filtru de aer carburator,ca atare performantele dinamice sint slabe,iar furtunul e pus cind scapa compresia pe linga camasa si pistone si segmenti sint numai buni,se acumuleaza gaze in carter exista risc sa arunce baia de ulei,ca atare se pune furtunul sa de afara gazele acumulate,sa nu iti mai arunce joja,sau sa arunce ulei pe la semeringuri etc,presiune e eliminata prin acel furtun scos pe sub masina de la capac culbutori.
Tudor Badescu
Daca a sarit furtunul acela,se trage direct aer fals si chiar se opreste uzual la ralanti pentru ca pe furtun e o duza de limitare a debitului de gaze sau aer care intra in galerie.Nu are nicio legatura cu cat o mai duce motorul.Cei care scot furtun sub masina il pun inainte de duza,direct de la capacul culbutorilor ca sa dea direct afara gazele in exces din carterul unui motor prea uzat.
calin_pirotehnistul
Am inteles. Multumesc de explicatii! Ce-i drept e cam largit furtunul acolo unde intra in galerie, maine il prind cu un colier sa nu mai iasa afara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.