Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu consumul? Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
TTorque
Salutare, am de o luna o dacia 1300(model cu 4 faruri rotunde in fata). Plinul l-am facut acum o luna, iar astazi mai am 1/4 din rezervor. Am mers in fiecare zi, dar nu foarte mult. Mi se pare enorm consumul. Vitezele le schimb la:
1:0km/h
2:15-20km/h
3:25-30km/h
4:45km/h
Procedez corect? Am facut scoala pe sandero si am fost invatat cu turometrul.
Precizez ca in tot acest timp am mers cu caldura pornita. Afecteaza consumul? Eu stiam ca doar imi baga caldura de la motor.
ag02cws
Consuma mai mult iarna, mai ales daca pleci cu socul tras. Din ce vad, o cam subturezi. Calculeaza-i totusi consumul: faci plinul, mergi un nr de km, apoi iar faci plinul si vezi cat ai consumat.
argon
Consumul se face folosint km parcursi, nu timpul ce a trecut de cand ai facut plinul.
rodi
QUOTE(TTorque @ 11 Jan 2011, 11:14)
Procedez corect? Am facut scoala pe sandero si am fost invatat cu turometrul.
Precizez ca in tot acest timp am mers cu caldura pornita. Afecteaza consumul? Eu stiam ca doar imi baga caldura de la motor.
*



Intai, cum au zis colegii mei, afla cat consum ai la suta de kilometri.
Pui un carton in fata radiatorului numai in dreptul elicei ventilatorului, pentru ca motorul sa se incalzeasca mai repede si sa isi mentina mai bine caldura.
In aceasta idee, ai scutul de sub motor montat ? Si pe acolo se ,,pierde" caldura motorului, in anotimpurile reci.
Pe urma , dai search in forum cu tema - cheie :
consum mare... sau economizor benzina... sau ce vrei tu sa scrii la search, numai sa citesti ce au scris colegii mei pe acest forum bogat in sfaturi si informatii.
Citesti si pastrezi din solutiile care iti convin, le vei aplica dupa ce afli exact cat la suta consumi...
maho
Intr-un oras aglomerat (stopuri, treceri de pietoni dese, aglomeratie), oricum (si mai ales la o dacie veche) consumul e mult mai mare (poti ajunge, in anumite conditii, si la dublu) decat la drum intins.
La subturare (totusi mi se par normale schimbarile tale, in functie si de drum), consumul scade putin, dar sunt alte neajunsuri (afumi bujiile, "omori" motorul, etc.).
De ex., daca urci o panta, 4:45km/h iti omoara motorul, daca o cobori, merge si 4:40km/h, etc.
Fa-ti un calcul mai exact la consum, nu legat de timp.

@Rodi: come on, scutul are cu totul alt rol, caldura se ridica, nu coboara spre scut (care oricum are gauri)..si daca merge prin oras, sigur n-are nevoie de carton - cred ca intelegi de ce...
Alexio
Pt initiator... cati km ai mers cu cati L de benzina?...

Asa si mie mi se pare ca fac drumuri foarte scurte cu masina zi de zi... ca si timp insa mereu ma trezesc cu cate 30-40 km parcursi....
TTorque
Din pacate nu m-am gandit ca o sa se duca asa de repede benzina si nu m-am uitat cati km aveam cand am facut plinul. Mare greseala, data viitoare o sa fiu atent sa fac calculul.
Evit sa merg cu socul tras, de obicei o las 5 minute sa se incalzeasca si apoi imping socul la maxim. Nu am probleme.

In legatura cu cealalta intrebare a mea...daca dau drumul la caldura, imi mananca mai multa benzina?
ag02cws
Teoretic orice consumator mareste consumul de benzina, dar aeroterma il afecteaza insignifiant.
Alexio
Poftim... las pe rece,asteapta sa ajunga acul la 80 de grade apoi da drumul la caldura la maxim... sa vezi ce scade temperatura la apa... atat afecteaza...
rodi
Racirea solutiei antigel dupa transferul de caldura prin calorifer si prin radiator ca si mersul unui consumator important de curent - ventilatorul (nu este aeroterma) - toate duc la cresterea consumului de carburant , mai ales in anotimpurile reci.
QUOTE(maho @ 11 Jan 2011, 11:45)
@Rodi: come on, scutul are cu totul alt rol, caldura se ridica, nu coboara spre scut (care oricum are gauri)
*



Cand caldura se ridica, aerul rece intra (in stationare si in mers, pentru ca scutul asigura si o termoventilatie asupra baii de ulei si asupra blocului motor, atat vara cat si iarna. Daca simtiti nevoia (motorul se incalzeste foarte greu), astupati gaurile frontale din scut , numai iarna... Dar aveti grija cu ce dopuri, pentru ca este posibil sa zboare in fulie si curea sau in palele elicei (la temperaturi extreme ale aerului atmosferic, multi scot elicea, iarna. Dar datorata fluctuatiei termice ale sezonului, nu va recomand aceasta demontare ) ...

QUOTE(maho @ 11 Jan 2011, 11:45)
daca merge prin oras, sigur n-are nevoie de carton - cred ca intelegi de ce...
*



...si daca merge prin oras, la temperaturi ale aerului sub 0 gr. C , prin asezarea cartonului in fata radiatorului - in dreptul elicei - tirajul fortat de racire a motorului iarna este blocat - asa si numai asa se asigura iarna un regim termic adecvat functionarii optime a motorului cu un consum in carburant cat mai apropiat de cel din alte anotimpuri.

Fara sa ,, gatuie" alimentarea unui motor cu benzina - mai ales un motor uzat - este interesanta amplasarea pe circuitul retur al carterului al acelui teu economizor cu supapa actionata in frana de motor - aceasta si in oras, unde asemenea franari sunt dese (mai ales iarna, pe zapada, gheata, fiind un stil recomandat de franare lina si deci sigura, in aceste conditii).
TTorque
Am uitat sa precizez ca am bagat Lukoil 95. Acum vad ca am facut o mare greseala. Ce imi recomandati intre OMV Carrera 95 si Petrom Premium 95 Fara Plumb?
rodi
Daca poti, parerea mea: Nu schimba datele problemei si afla consumul mai intai, cel care te-a surprins brusc ca este mare...
bucatzel
QUOTE(TTorque @ 11 Jan 2011, 11:14)
Salutare, am de o luna o dacia 1300(model cu 4 faruri rotunde in fata). Plinul l-am facut acum o luna, iar astazi mai am 1/4 din rezervor. Am mers in fiecare zi, dar nu foarte mult. Mi se pare enorm consumul.
*



Poate ti-o furat-o cineva tongue.gif

Cati kilometri ai facut in timpul asta?

QUOTE(TTorque @ 11 Jan 2011, 11:14)
Vitezele le schimb la:
1:0km/h
2:15-20km/h
3:25-30km/h
4:45km/h
Procedez corect?
*



Schimba a III-a si a IV-a ceva mai tarziu, ca nu le doare.

QUOTE(TTorque @ 11 Jan 2011, 15:38)
In legatura cu cealalta intrebare a mea...daca dau drumul la caldura, imi mananca mai multa benzina?
*



Nu. Motorul oricum se incalzeste, ca de aia are radiatorul ala in fata, ca sa se raceasca.


QUOTE(TTorque @ 11 Jan 2011, 18:12)
Am uitat sa precizez ca am bagat Lukoil 95. Acum vad ca am facut o mare greseala. Ce imi recomandati intre OMV Carrera 95 si Petrom Premium 95 Fara Plumb?
*



Fleosc. De unde ai aflat tu ca aia ar fi atat de proasta?

Dupa numar, banui ca tu esti din bucuresti. Apoi combina tu bucuresti, cu frig, si un sofer incepator, si nici nu m-ar mira consumurile ca ala pe care o sa-l afli.

Pot sa-ti spun ce consum mediu extraurban am scos eu vara intr-un concediu intreg. 7.5 % . Dar n-am mers incet, si m-am si catarat pe cativa munti. exclusiv urban n-am reusit niciodata sa calculez un consum, dar nu cred ca am scapat vreodata sub 10-11%.


Dupa ce o sa incepi sa afli cu ce se mananca covrigul, poti sa incepi sa inveti sa mergi economic
Invata-te ca atunci cand te apropii de un stop sau un semafor, sa ridici piciorul de pe acceleratie, si sa lasi masina sa se apropie in frana de motor, nu te gandi ca fiecare de pe loc se face in regim de curse, etc, etc.

Si apropo... indicatorul de benzina din bord e pur orientativ. Cel putin pe dacie, trebuie sa inveti ce-ti spune, ca au prostul obicei de a indica ce vor ele. Asa ca daca vrei sa afli consumul, regula de baza e plin la plin, cu notat de kilometri.

Se poate sa-ti consume atat si din motive de reglaje (avans / carburator), dar pana nu vii cu o cifra, nu prea putem sa te ajutam.
argon
QUOTE(ag02cws @ 11 Jan 2011, 16:44)
Teoretic orice consumator mareste consumul de benzina, dar aeroterma il afecteaza insignifiant.
*



Nu are nici o importanta consumul electric in plus, ci ca motorul se incalzeste mai greu cu caldura pornita, si consumul e substantial mai mare.
bucatzel
Argoane, eu am prostul obicei sa nu dau drumul la caldura pana nu s-o incalzit motorul, pe teme de protejare a motorului.

Dar practic vorbind, ca faci ca mine, sau ca dai drumul la caldura de la bun inceput, tot 2-3-5 minute ii ia sa ajunga la temperatura de regim. Tot caldura aia o pierde motorul.
argon
E bun obiceiul, da pe cand aveam Dacie imi era incomod sa opresc sa deschis capota in mijlocul drumului, nu a mers niciodata din interior comanda robinetului daca imi aduc bine aminte.
maho
@Rodi
In privinta cartonului, nu contesta nimeni ca se incalzeste mai repede cu el, dar personal cred ca are efect UTIL la mers "extraurban" (peste 50-70, constant), si temperaturi mult mai scazute. Eu, cel putin, asa am simtit. Nu cred ca au fost dotate cu "masca de iarna" (musamaua aia, sau ce e) prea multe dacii, de constructor. Cred ca dupa vreo ora - doua in trafic aglomerat, stopuri multe, etc, la 0 grade, cu carton in fata se poate trezi ca-i fierbe amestecul antigel.
Ma rog, acuma parerile sunt impartite, nu-i un capat de tara, cum nici daciile noastre wub.gif nu-s identice.
TTorque
Am mers azi fara caldura pornita si vad ca oricum baga caldura cand merg mai tare, deci nu e frig in masina.
O sa imi calculez consumul in viitor....ce sa zic
Multumesc pentru sfaturi.

Am inteles ca Lukoil nu prea e buna pentru ca iti creste consumul...desigur sunt pareri si pareri. Cei mai intelepti sunt mecanicii anyway. O sa ma interesez ce sa pun in ea
bucatzel
Consumul de benzina e cat de cat acelasi. Desigur variaza cantitatea de apa gasita impreuna cu acea benzina biggrin.gif

Da, benzina afecteaza consumul, dar nu in asemenea hal. Ai tu numai grija sa fie filtrul de benzina in stare ok, si baga de unde ti-i mai usor.

A, uitasem... Nu stiu ce s-o intamplat cu masina inainte sa pui tu mana pe ea, dar daca o stat pe dreapta o vreme, n-ar strica sa verifici daca nu cumva s-a infundat returul de benzina. Daca ala se infunda, iti poate da consumuri astronomice.

Verifica si sa n-ai vreun por in vreunul din furtunasele alea care duc la pompa de benzina.
paul-tm
Salutare. Daca si la dacia mea, ma plang de consum si am schimbat foarte multe la ea:
-carburator nou carfil de 1400 ( am motor de 1300), carburatoru e nou cu sigiliu facut in 1993.
-aprindere cu senzor,fise,capac delcou,bobina sunt schimbate cu unele noi
-pompa benzina noua
-electroventilator
-economizoru de la laba de urs
-filtru separator olcit
Motoru e cam uzat, manca ulei. La ultimu schimb mia mancat si pierdut cam 2l in 2500 km, panther 20w50.
Bujiile au trecut 6000 km si nu am umblat deloc la ele. O data am desfacut bujia 3 sa vad cum arata si era rosiatica. Bujiile sun iskra luate din hypermarket.
Stiu ca trebuie reglate bujiile dupa un numar de kilometri.
Poate afecta bujiile consumu? Nu am umblat la ele deoarece masina functioneaza ok. Am bujii de rezerva eyquem.
Ce parere aveti?
maho
QUOTE
paul-tm      Posted Today, 09:56
Motoru e cam uzat, manca ulei. La ultimu schimb mia mancat si pierdut cam 2l in 2500 km, panther 20w50.


Panther 20W50 e ulei de vara. Daca esti dispus sa le schimbi in functie de anotimp, pune 10w30 iarna, dac vrei ceva "mixt", ca sa nu schimbi, pune 15w40. Cred ca ai cam multe de facut la motor, ca sa rezolvi problema consumului (de ulei si benzina).
krapcarasu
QUOTE(TTorque @ 12 Jan 2011, 02:29)
Cei mai intelepti sunt mecanicii
*


da sigur, daca te iei dupa unii din cei mai 'intelepti' retrogradezi masina la nivelul anilor 70, si-i tot vizitezi

paul-tm , oricum iti va consuma mult daca e uzat si consuma ulei, iar un ulei prost il mananca mai repede,bujiile trebuie verificate mai des, pune noi daca ai, avansul sa-l ai marit
PH-06-BOA
Daca bujiile sunt curate, nu mai umbla la ele pana nu da un semn de oboseala, adica de ancrasare (depunere de calamina pe electrozi), pornire greoaie... Umbland inutil, poti strica si filetul la chiulasa, le poti sparge la montare si nu sti pana nu o demontezi data viitoare. In principiu, nu umbla la ce merge, ca sigur il vei strica mai rau. Bujiile te pot duce cateva zeci de mii de km fara sa le desfaci, mai ale sa le-ai gasit curate, ceea ce inseamna ca nu-ti mananca ulei. Carton in fata radiatorului, pui doar pe 2/3 din diametrul elicei si, daca se incalzeste prea tare, il mai retragi.E important ca motorul sa mearga la temperatura prescrisa.
Alex4u
Pai depinde..mie imi consuma intre 8 si 8.5 iarna..cu socul merg doar pana se ridica putin acul mai mult de 40 grade...vara scot cam 7.5 in oras...dar merg ok nu fortata nu sub turata..de exp eu o dau pe a 4-a cam pe la 55 ca la 45 e subturata...totusi verifica sa nu ai un consum prea bogat....esti sigur ca indica bine ceasul?? ca...
TTorque
Tocmai azi am mers cu ea vreo 20 km si a mai scazut o diviziune pe indicator. Nu inteleg. Poate fi de la carburator?
paul-tm
Acum am in motor ulei castrol 15w40( am pus ulei castrol sa nu imi faca muci) si nu prea imi face muci, foarte putin.
Cu siguranta nu voi umblu la ea. Pana acum oricat de ger a fost, numa cheie i-am dat si am plecat.


12 Jan 2011, 23:29:
Si eu in oras merg cu 50 in a patra viteza. Daca merg prin oras cu 50 in a treia nu mai aud la cd player din cauza motorului care urla de zici ca vrea sa iasa de sub capota .
In depasire ii dau 60, uneori 70 in a treia ca sa fiu in cuplu.
rodi
QUOTE(ag02cws @ 11 Jan 2011, 15:44)
Teoretic orice consumator mareste consumul de benzina, dar aeroterma il afecteaza insignifiant.
*




QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Jan 2011, 20:17)
E important ca motorul sa mearga la temperatura prescrisa.
*



Cu cat este mai rece motorul, cu atat el consuma mai mult, deci teoretic si practic aeroterma pornita imediat dupa pornirea motorului face ca intervalul de timp necesar incalzirii motorului sa fie mai mare si pe stationare si pe deplasare, de ce sa-i dai drumul daca caloriferul este rece...

Nu mi s-a intamplat niciodata in oras si sub zero grade, sa mi se supraincalzeasca motorul la Dacia 1300, cand i-am pus masca de carton, cum fac toti posesorii de Dacie pe carburator.

Iarna este bine sa ne punem in miscare dupa 1/2 - 1 min de la pornirea motorului si stingerea martorilor de la temperatura si presiune ulei, tocmai in scopul incalzirii mai rapide si evitarii uzurii premature la cilindri.

<span class='edit'>3 Feb 2011, 09:03:</span>
QUOTE(TTorque @ 12 Jan 2011, 01:29)
O sa imi calculez consumul in viitor....ce sa zic

*



Calculeaza-l. Verifica si cuiul pontou sa fie neuzat la con si ajusteaza plutitorul ca sa ai, in camera de nivel constant , 1/2 din planul inclinat nivel maxim de benzina. Cand desfaci capacul carburatorului vei vedea cum se prezinta acest nivel. Plutitorul sa il scuturi - nu trebuie sa ai benzina in el - poti sa-i faci si o proba de plutire sa vezi daca nu este fisurat.
Alex4u
eu iarna o las la relanti pana cand imi dezghet geamurile sau daca sunt curate o las cam 3-4 min la relanti ...
Paulorossi
Rau faci,timpul de incalzire a motorului in acest caz va fi si mai mare deci consum aiurea+uzura mai mare la motor.
Recomand sa pornesti si sa pleci fara sa turezi prea mult motorul atat timp cat e rece.
mihai7575
QUOTE(Paulorossi @ 3 Feb 2011, 15:00)
Rau faci,timpul de incalzire a motorului in acest caz va fi si mai mare deci consum aiurea+uzura mai mare la motor.
Recomand sa pornesti si sa pleci fara sa turezi prea mult motorul atat timp cat e rece.
*


paule,colegu dinaintea ta ,nu are ca tine dacie pe injecție așa ca....
ghitza
da e acelasi motor MIHAi nu?ce legatura are nu inteleg cu incalzirea ,tu ai joc manual si motoru nu se incalzeste pe laoc pana fumezi o tigara sau mai stiu eu ce,se face in mers cum zice si PAUL
Paulorossi
Indiferent ce masina ai,nici un producator nu recomanda incalzirea motorului la relanti,asta implicand timpi mai mari si uzura mai multa.
tiaz
QUOTE(Paulorossi @ 3 Feb 2011, 23:11)
Indiferent ce masina ai,nici un producator nu recomanda incalzirea motorului la relanti,asta implicand timpi mai mari si uzura mai multa.
*


Aceasta recomandare mi se pare GENIALA. Bineinteles la baza ei stau studii bine fundamentate despre lucrul mecanic, stresul metalelor la rece si randamentul motorului!!!!

Exemplu: La -10 grade celsius porneste motorul si apuca-te sa mergi cu el normal . Este recomdarea ideala pe care ti-as face-o daca as avea un service si mare nevoie de clienti. NU lasati motorul sa se incalzeasca deloc, da-tii in gusa cat puteti si o sa va tina o vesnicie!!!! radmasa.gif
Alex4u
cum spuneam...ce face mai rau motorului de dacie si nu numai..de exp ieri dimineata la ora 6 si 15 minute erau -14 grade...cum e normal sa ma urc direct i-amd at la cheie si dai blana ..sau lasat 2-3 minute sa aiba parte de putina ungere si motorul ala..oricum si la dacie si la opel procedez la fel 2-3 minute la relanti...nu imi pare sesizabil consumul mai mare..cat poate sa consume 100- ml?
Paulorossi
QUOTE(tiaz @ 3 Feb 2011, 23:02)
Aceasta recomandare mi se pare GENIALA. Bineinteles la baza ei stau studii bine fundamentate despre lucrul mecanic, stresul metalelor la rece si randamentul motorului!!!!
Exemplu: La -10 grade celsius porneste motorul si apuca-te sa mergi cu el normal . Este recomdarea ideala pe care ti-as face-o daca as avea un service si mare nevoie de clienti. NU lasati motorul sa se incalzeasca deloc, da-tii in gusa cat puteti si o sa va tina o vesnicie!!!! radmasa.gif
*


Prietene,am tot respectul pentru toti membrii slap.gif ,iti spun sigur,tu nu ai nici o treaba cu mecanica.
Am mentionat mai sus ca se pleaca din loc fara sa stea masina la relanti,am mai mentionat si ca nu se va tura motorul in acest timp de incalzire,dar explicatia ta tehnica ne depaseste pe toti.
La relanti ungerea poate fi deficitara,durata timpului de incalzire va fi mult mai mare deci uzura motorului va fi mai pronuntata.
Daca nu stai cu masina la relanti si pleci cu ea dar turata cu bun simt masina se va incalzi mult mai repede si vei avea uzura mai mica.Aveam pe parbriz un pliant dacia cu asa ceva.Poti intreba toti mecanici car sunt adevarati sa vezi ca am dreptate,de alfel iti poate confirma si colegii de pe forum lucrul acesta.
Andyno
mda...depinde de masina...dar nu sunteti nici informati bine.

eu dece am buton la hilux ptr a se incalzi mai repede la relanti? apas pe el si sta la 2000 ture.
in manul nu scrie ca strica motoul....se incalzeste in 5 min la -10 acum...si am si ditamai elicea de titanic la motor smile.gif)) care se invarte ca la dacie.

eu i am intrebat pe ce i din service toyota, si au zis ca motorul nu are nimic...nu poate strica nimic in motor...asta numai la hilux in sus. ca cica este facut sa porneasca la -50 in alaska.

elicea are 50 cm diametru.
krapcarasu
ai dreptate, dar hilux e cu totul alt motor, la Dacia si nu numai, cresti uzura daca incalzesti pe loc, nu ca se strica azi maine ,dar in timp ..., un elv ajuta mult; oricum mai bine incalzesti la ralanti decat cum am vazut ca fac altii: tureaza disperati si peste 3000. Socul trebuie impins progresiv in timp ce se incalzeste, daca pornesti de ex cu socul la jumate, lasi asa sa se incalzeasca vreo 10 minute omori si motor ,ulei si bujii, consumi benzina aiurea.
Eu plec direct dupa pornire
Magnum_Baracuda
un lucru stiu si unul spun ca e vara ca e iarna motorul rece trebuie adus la regim termic echilibrat,daca turezi ca badaranul si o ambalezi de zici cai sar pistoanele (de zice lumea ca pleci la raliu cu ea)nu se incalzeste,deaia exista soclu,si apoi ca orice sofer verifici ulei apa la borcan vezi daca ai benzina nu te infigi ,dai cheie si pleci cu motor neincalzit,si apoi orice motor 90de grade defapt e perfect capabil de performanete ,atunci are toate piesele dilatate,inclusiv agentul de lubrifiere.
maho
QUOTE
Magnum_Baracuda  Posted Today, 12:58
  ...si apoi ca orice sofer verifici ulei..


Sper ca n-ai vrut sa zici ca verifici uleiul DUPA ce pornesti motorul... blink.gif
Magnum_Baracuda
nu cu siguranta,asa se inmulteste ca se dilata radmasa.gif
calin_pirotehnistul
Mai fratilor nu stiu cum plecati voi de pe loc fara sa incalziti umpic motorul daciei, mai ales cand afara sunt temperaturi sub 0 grade, da eu unul cand e frig nu pot pleca daca nu o incalzesc umpic.
Asa procedez eu in fiecare dimineata cand plec de acasa: ii trag socul ls maxim cand e foarte frig si eventual ii mai dau 2 pedale pana la fund(daca nu e asa frig ii trag socul la jumate sau ii dau cateva pedale si nu mai trag socul) Pun contactul si dau cheie, stie ce pateste daca nu o ia si in consecinta porneste. Dupa ce porneste imping socul de tot si o tin din acceleratie cam 1 minut pe la 1000 - 1200 rpm(daca o tin cu socul se inneaca, face ca toti dracii si imi umple curtea cu un nor de fum albastru). Apoi ma dau jos, o las la relanti pana deschid poarta, o scot afara din curte, inchid poarta si plec.
In mers, pana nu urca apa o liniuta sau 2 nu o turez mai mult de 2500, dar nici dupa aia rar cand vede peste 3000 de ture. Am carton pe 3 sfert din radiator si termostat care lucreaza bine, cu caldura nu am treaba odata ce se incalzeste putin motorasul. Si de consumat ia 10 maxim 11 in oras iar in afara nu am mai fost de ceva vreme dar ultima data am calculat un mixt de 8% cu 70% mers afara cu 80-90 constant si restul de 30% in oras.
Paulorossi
Esti liber sa faci ce vrei,pleci cum vrei.Eu pot pleca de pe loc si fara sa incalzesc motorul pe loc,practic se va incalzi in mers la turatie de bun simt.Acele doua pedale care le dai tu pana la fund cand e foarte frig si motorul se accelereaza pana la 5000 rot/min crezi ca fac bine motorului?
Unii au marea problema ca nu pot pleca de pe loc cu masina rece deoarece masina nu merge bine,se ineaca,nu trage sau moare motorul,de aceea prefera sa stea sa o incalzeasca pe loc dand pedale la acceleratie pana obosesc motorul.
Am avut dacie pe carb de care am fost foarte multumit.Doar trageam socul,dadeam cheie si masina mergea de rupea si la -20 grade,puteam cobori jos din ea si sa revin si peste 20 min ca nu se oprea,dar niciodata nu stateam sa se incalzeasca.Desigur ca lucrul acesta presupune ca masina sa fie pusa la punct.
Repet,nici un producator nu recomanda ca masinile pe benzina sa fie incalzite la relanti dearece inmers scade timpul de incalzire a motorului deci se reduce uzura la rece.
rodi
Nu se incalzeste la relanti ci doar se sta putin iarna (1/2 ... 1 min, in functie de cat ger este) asteptand sa scada putin presiunea la indicatorul de presiune in ulei...
tiaz
QUOTE(Paulorossi @ 4 Feb 2011, 10:27)
Prietene,am tot respectul pentru toti membrii  slap.gif ,iti spun sigur,tu nu ai nici o treaba cu mecanica.
Am mentionat mai sus ca se pleaca din loc fara sa stea masina la relanti,am mai mentionat si ca nu se va tura motorul in acest timp de incalzire,dar explicatia ta tehnica ne depaseste pe toti.
La relanti ungerea poate fi deficitara,durata timpului de incalzire va fi mult mai mare deci uzura motorului va fi mai pronuntata.
Daca nu stai cu masina la relanti si pleci cu ea dar turata cu bun simt masina se va incalzi mult mai repede si vei avea uzura mai mica.Aveam pe parbriz un pliant dacia cu asa ceva.Poti intreba toti mecanici car sunt adevarati sa vezi ca am dreptate,de alfel iti poate confirma si colegii de pe forum lucrul acesta.
*


Daca tot suntem prieteni si cunostiintele tale de mecanica sunt foarte avansate poate imi explici si mie ce se intampla cu uleiul, sa zicem 15W40, la -10 grade celsius? Care este coeficientul de vascozitate al acestuia si care ar fii dupa tine distantele lagarelor cuzinetilor, asta ca sa-mi demonstrezi cat ii tebuie acestuia sa urce in rampa si sa-si faca treaba.
Din putina fizica pe care am invat-o eu, stiu ca orice metal se contracta si se dilata in functie de temperatura ambientului, iar uleiul ca orice lichid isi modifica starea din vascos in fluid si invers. Cel mai simplu, ca sa-ti demonstrezi ca scrii numai din auzite, ar fi fost sa-ti pui un manometru si sa iei presiunea uleiului la rece si la cald, iar apoi sa mai citesti ceva carti de specialitate.
Ce trebuie retinut din toata acasta poveste este ca metalul, odata cu scaderea in temperatura, tinde sa devina casant. Eu nu contest ca piesele nu sunt tratate termic, dar daca tot vorbim de lagarele cuzintetilor ai vazut vreodata cum se rupe un vibrochen pardon arbore cotit la -10 grade????? Daca tii un motor cand temperatura lichidului de racire e cam de 0 grade celsius, ,,turat de bun simt'' adica in sarcina(in mers) crezi ca v-a avea uzuri mai micii?????
Dar cum orice zvon are un fir de adevar la baza, daca ai fii citit cum trebuie si nu printre randuri in manualul masinii, ai fii vazut ca scrie mare negru pe alb ca nu se recomanda functionarea in ralanti a motorului deoarece convectorul catalitic risca sa se imbaxeasca, iar cum multi dintre membrii acestui forum nu prea au masini pe injectie concluziile le tragi singur......

P.S :Am pretenitia ca prietenii mei, inainte sa-mi dea sfaturi, tebuie sa stapaneasca bine tainele limbii romane si sa nu faca dezacorduri intre subiect si predicat!!!!!!
P.S 2 : Un indemn tovarasesc: -Incerca sa renunti la sfaturile ,,mecanicilor adevarati'' si sa te duci la aia mai comuni ca ,,ei poate confirma''!!!
Paulorossi
Prietene,n-am sa intru in polemica cu tine,vad ca ai lut-o pe aratura.Ai cam chiulit de la fizica.
Nu am facut referire la dacia mea pe injectie,vorbeam la modul general.
Pt tine un material interesant de studiu aici
Repet,uzura va fi mai mica daca se pleaca de pe loc accelerand cu bun simt pana la atingerea regimului termic al motorului decat daca se sta la relanti.
PS:nu confunda presiunea cu ungerea wink.gif
PPS:deocamdata nu ma examinezi la gramatica
paul-tm
Salutare. Am si eu o intrebare. Cu motoru la 80 de grade temperatura lichidului de racire, ma duc la teava de esapament si scoate niste noxe de ma ustura ochi.
E grav?
Si daca la motor de 1300 ii pui caburator de 1400 masina merge cu carburant in exces?
Eu am pe masina carburator de 1400 pe motor de 1300, nu pot sa zic ca merge bine masina, trage bine. Dar consumu nu il povestesc, cam 11% mixt.

5 Feb 2011, 22:56:
Ultima oara cand am scos o bujie acum vreo 1 luna, era rosiatica bujia .
tiaz
QUOTE(Paulorossi @ 5 Feb 2011, 22:50)
Prietene,n-am sa intru in polemica cu tine,vad ca ai lut-o pe aratura.Ai cam chiulit de la fizica.
Nu am facut referire la dacia mea pe injectie,vorbeam la modul general.
Pt tine un material interesant de studiu aici
Repet,uzura va fi mai mica daca se pleaca de pe loc accelerand cu bun simt pana la atingerea regimului termic al motorului decat daca se sta la relanti.
PS:nu confunda presiunea cu ungerea  wink.gif
PPS:deocamdata nu ma examinezi la gramatica
*


Polemica face roata sa se-n-varta!!! Daca vrei sa fii acid, incearca s-o faci intr-un mod mai elegant si pentru ca tot ai adus vorba de aratura singurul care e intr-un mare derapaj necontrolat esti tu amice. Ma faci sa cred ca esti habarnist la capitolul motoare. Nu are rost sa ma gandesc ca nu ai si reparat cateva zeci de asemenea agregate!!! Doar tu vorbesti din experienta!!!!, iar la cpitolul fizica daca tot sunt un mare chiulangiu de ce nu furnizezi cateva raspunsuri legate de frictiunea metalului si lucrul mecanic pe care motorul trebuie sa-l depuna la rece, ca de randament nu mai trebuie sa aduc vorba!!!! Tot nu mi-ai raspuns la intrebarile legate de lagare....., vibrochen.........ceva cuzineti????-- drept pentru care, pentru stiinta domniei tale sa stii ca motorul de Dacie din conceptie este unul cu joc la cuzineti destul de maricel, iar acest joc este preluat cand motorul este rece prin presiunea de ulei si vascozitatea acestuia. Constructiv uleiul recomandat este 20W40, care dupa stiinta mea este un ulei cam de vara(vascos)!!! Din acest motiv nu este bine sa te apuci sa-i dai direct in goarna cand temperatura exterioara scade sub 5 grade celsius. In decursul timpului pentru a remedia acest neajuns si in incercarea de a marii durata de viata a motorului, inginerii de la Dacia sau Renault au inventat pompa de ulei cu debit marit si cuzinetii de palier mariti, acesta fiind motivul nr.1 pentru care trebuie s-o lasi 1-2 minute sa mearga in gol(ralanti). Daca chiar vrei sa auzi cum bate vibrochenul cand motorul este rece, accelereaz-o in gol si ai sa auzi o mica sau mare rapaiala functie de uzura acestuia. Uleiul cand ajunge la temperatura de lucru nu conteaza daca este sintetic sau mineral, deoarece ca si vascozitate amandoua sunt la fel diferenta fiind facuta de proprietatile chimice ale fiecaruia.
Acestea fiind spuse iti recomand sa nu te mai lansezi in discutii in care nu poti veni cu argumente logice, palpabile si sa te documentezi temeinic inainte de a scoate o perla.
P.S: Deocamdata te examinez la gramatica ca aici esti un pic cam corigent, pentru cunostiintele de mecanica astept cu deosebit interes replica ta bine documentata.
schumi_86
QUOTE(paul-tm @ 5 Feb 2011, 22:52)
Salutare. Am si eu o intrebare. Cu motoru la 80 de grade temperatura lichidului de racire, ma duc la teava de esapament si scoate niste noxe de ma ustura ochi.
E grav?
Si daca la motor de 1300 ii pui caburator de 1400 masina merge cu carburant in exces?
Eu am pe masina carburator de 1400 pe motor de 1300, nu pot sa zic ca merge bine masina, trage bine. Dar consumu nu il povestesc, cam 11% mixt.

<span class='edit'>5 Feb 2011, 22:56:</span>
Ultima oara cand am scos o bujie acum vreo 1 luna, era rosiatica bujia .
*




Salut! Daca pui carburatorul de 1.4 acela are jiglerele diferite fata de cel de 1.3,da,poti sa-l pui fara probleme ca merge dar vei avea dupa cum ai zis si tu,consumul mai mare si trebuie si reglat altfel fata de motorul de 1.4. Bujia daca era rosiatica este bine decat sa fie neagra,cam asa trebuie sa fie la culoare,caramizie. Consumul tine de mai multi factori: stilul de condus,reglarea aprinderii,reglarea carburatorului....

Eu unul personal am consum de 8-8.5/100km acum iarna pe motor de 1.3 comprimat,cu carburator dublu-corp,multi nu ma cred cand le zic. Am aprinderea pusa la punct si carburatorul reglat pe stand....deci se poate si consum mai mic tongue.gif
Dimineata la pornire ai dau 3 pedale,o pornesc fara soc,dupa ce porneste trag socu la jumate si dupa 1 minut pot pleca cu ea fara probleme,socul il imping dupa ce trece apa de 60 de grade.
paul-tm
Carburatoru pe masina este de 1400 carfil. E nou caburatoru, cu sigiliu. Cam 2000 km am facut cu el.
De cand l-am cumparat,nu am umblat deloc la amestec, doar un pic o trebuit sa ii dau relantiu mai mare, deoarece era foarte mic.
Paulorossi
QUOTE(tiaz @ 6 Feb 2011, 01:03)
Polemica face roata sa se-n-varta!!! Daca vrei sa fii acid, incearca s-o faci intr-un mod mai elegant si pentru ca tot ai adus vorba de aratura singurul care e intr-un mare derapaj necontrolat esti tu amice. Ma faci sa cred ca esti habarnist la capitolul motoare. Nu are rost sa ma gandesc ca nu ai si reparat cateva zeci de asemenea agregate!!! Doar tu vorbesti din experienta!!!!, iar la cpitolul fizica daca tot sunt un mare chiulangiu de ce nu furnizezi cateva raspunsuri legate de frictiunea metalului si lucrul mecanic pe care motorul trebuie sa-l depuna la rece, ca de randament nu mai trebuie sa aduc vorba!!!! Tot nu mi-ai raspuns la intrebarile legate de lagare....., vibrochen.........ceva cuzineti????-- drept pentru care, pentru stiinta domniei tale sa stii ca motorul de Dacie din conceptie este unul cu joc la cuzineti destul de maricel, iar acest joc este preluat cand motorul este rece prin presiunea de ulei si vascozitatea acestuia. Constructiv uleiul recomandat este 20W40, care dupa stiinta mea este un ulei cam de vara(vascos)!!! Din acest motiv nu este bine sa te apuci sa-i dai direct in goarna cand temperatura exterioara scade sub 5 grade celsius. In decursul timpului pentru a remedia acest neajuns si in incercarea de a marii durata de viata a motorului, inginerii de la Dacia sau Renault au inventat pompa de ulei cu debit marit si cuzinetii de palier mariti, acesta fiind motivul nr.1 pentru care trebuie s-o lasi 1-2 minute sa mearga in gol(ralanti). Daca chiar vrei sa auzi cum bate vibrochenul cand motorul este rece, accelereaz-o in gol si ai sa auzi o mica sau mare rapaiala functie de uzura acestuia. Uleiul cand ajunge la temperatura de lucru nu conteaza daca este sintetic sau mineral, deoarece ca si vascozitate amandoua sunt la fel diferenta fiind facuta de proprietatile chimice ale fiecaruia.
Acestea fiind spuse iti recomand sa nu te mai lansezi in discutii in care nu poti veni cu argumente logice, palpabile si sa te documentezi temeinic inainte de a scoate o perla.
P.S: Deocamdata te examinez la gramatica ca aici esti un pic cam corigent, pentru cunostiintele de mecanica astept cu deosebit interes replica ta bine documentata.
*


Te invarti in jurul cozii.Nu-mi explica teoria chibritului.Dovedeste tehnic ca uzura la relanti pe timpul incalzirii este mai mica ca si uzura in sarcina pana la 2500 rot/min.Accept expunerea in mod matematic a rezolvarii tale cu formule de fizica si tot ce expune lucrul acesta wink.gif .In plus piesele sunt tratate sa reziste solicitarilor respective.Sunt cazuri de care ai amintit,legat de arborele cotit care s-a rupt,sunt aprope sigur ca e un defect din fabrica.In plus daca se respecta normele de intretinere impuse de constructor sunt sanse foarte mici sa se intample acestea,constructorul face teste de rezistenta mecanica si termica pt aceste piese.
PS:vedem care ramane corigent
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.