Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
laur0007g
Salutare.Am o problema la Dacia mea 1310 tlx din 1990.Daca o las sa zic vreo 2-3 zile fara sa o pornesc si ma duc la ea sa o porneasc dau de cheie mi se aprind toate becurile care ar trebuii sa se aprinda da nu se invarte motorul,atat se aude un clantanit.Apoi dupa 3-4 incercari incepe sa se invarta si poarneste greu.Intr-un final porneste si daca dau iar sa porneasca o ia la sfert de cheie.Specific ca au fost schimbati carbunii la electromotor.Care ar fi problmea??Va rog sa ma ajutati.Multumesc si o seara placuta la toata lumea..
Magnum_Baracuda
salut ai pus carbuni noi,ai un contact imperfect la solenoid,si nu iti cupleaza sa iti faca contact bine cand dai cheie
laur0007g
da carbunii sunt noi si lipiti foarte bine am avut grija de asta si ca tot lam desfacut am curatat si colectorul rotorului de la electromotor.Contactul cred ca este bun ca atunci cand dau sa pornesc se aud supapele de la gaz cum se anclaseaza.nu stiu ce sa ii mai fac......

15 Jan 2011, 01:05:
Aaaaa si am uitat sa specific ....toate legaturile ce trec curent prin ele sunt stranse...
Magnum_Baracuda
eu zic asa ,ori ai umblat la arcuri de la carbuni, ori ai bulit solenoideul(boina de pe electromotor),sar putea solenoidul sa il bulesti
nu face contac bine si nu iti da curent la electromotor.
mihai7575
QUOTE(laur0007g @ 15 Jan 2011, 01:02)
Salutare.Am o problema la Dacia mea 1310 tlx din 1990.Daca o las sa zic vreo 2-3 zile fara sa o  pornesc si ma duc la ea sa o porneasc dau de cheie mi se aprind toate becurile care ar trebuii sa se aprinda da nu se invarte motorul,atat se aude un clantanit.Apoi dupa 3-4 incercari incepe sa se invarta si poarneste greu.Intr-un final porneste si daca dau iar sa porneasca o ia la sfert de cheie.Specific ca au fost schimbati carbunii la electromotor.Care ar fi problmea??Va rog sa ma ajutati.Multumesc si o seara placuta la toata lumea..
*


parerea mea este ca ai defecta bobina de la electromotor.ea produce acel clancanit de care zici tu,cnd e defecta.
unikat45
dupa cum face inclin si eu sa cred ca e solenoidul... am patit si eu la fel... cu electromotorul pe masina nu cupla.. cand il dadeam jos sa il verific si il tineam in alta pozitie din 3 incercari cupla de 2 ori... pana la urma a decedat ..nu mai cupla deloc.
Magnum_Baracuda
solenoidul nu cupleaza bine intr-un cuvant,ca sa iti dea curent la infasurarea statorica,asta e problemab ta
adaniel69
incearca sa faci masa cu o cheie intre suruburile de la electromotor si vezi daca invarte din prima! daca invarte din prima inseamna ca e solenoidul! s-a uzat placuta aia de cupru care face contactul intre suruburi...
neaparat sa nu fie in viteza cand faci treaba asta!
al1n
salut,

cred ca am si eu aceeasi problema , dau cheie se aude clic si atat. nu invarte deloc, curent am , la electromotor nu m-am bagat niciodata de aceea va intreb cam ce se schimba si cam cat costa. solenoidu ala cam cat e la magazin, sau carbunii cat costa, tin sa precizez ca a pornit perfect chiar si azi, dupa aia nu a mai vrut.
mihai7575
QUOTE(al1n @ 22 Jan 2011, 19:40)
salut,

cred ca am si eu aceeasi problema , dau cheie se aude clic si atat. nu invarte deloc, curent am , la electromotor nu m-am bagat niciodata de aceea va intreb cam ce se schimba si cam cat costa. solenoidu ala cam cat e la magazin, sau carbunii cat costa, tin sa precizez ca a pornit perfect chiar si azi, dupa aia nu a mai vrut.
*


verifica electromotoru,ai carbunii terminati,ad uzati la maxim,bucsile schimbale si pe ele,cu solenoidu,nu ai probleme,oricum e foarte scump,da-l jos de pe masina si mergi la 1 electrician auto ,ia-ti carbuni si bucși de la magazin 20 lei si manopera 25 lei,atit e la mine in oras.
Magnum_Baracuda
pai 2 bucsi de bronz grafitat ,bendix daca are dintii tociti,furca daca are fisura,carbuni,si un solenoid,
nikuniku
da jos electromotoru desfa starteru ,curata in interioru lui de toata mizeria adunata curata si miezu starterului cat poti si dai cu un spray de contacte electrice,curata toate contactele de la electromotor si starter,unde se string cu piulite , si curata si piulitele si papucii cu smirghel strange totu la loc si dai cheie
PH-06-BOA
Daca face clanc,e defect? Deci daca misca e mort? Cat priveste contactele din interiorul lui, asa e. Acea tablita, cum se spune mai sus, nu mai ajunge la cele doua suruburi sa le uneasca, sa realizeze circuitul. Poate sa faca clanc, si fara sa invarta, si daca rotorul se opreste cu unul din colectori care e slab la stegulet, in dreptul carbunelui. Daca un stegulet nu face bine contact la un colector, rotorul lucreaza cu jumatate de capacitate, incapabil sa invarte normal sau chiar deloc. Stegulet, e legatura la fiecare capat de infasurare, cu colectorul. Alta ar fi, ca un carbune sa ramana blocat.
La stegulete se verifica prin lipire cu cositor, toti colectorii, la contacte, daca nu te incumeti sa desfaci starterul din ambutisare, slabeste piulitele de fixare a suruburilor de cupru, fara sa le rotesti, pana se poate roti cu 90 sau mai bine cu 180 de grade, dupa care restrangi piulitele, dar nu tare rau, sa crapi izolatorul. Asa intorci suruburile cu partea nelucrata. La interior, ele au cap patrat (d-aia nu stiu prea multe), si nu le poti fixa oricum. Alta solutie e , sa tai bara de alama(cat mai aproape de surub) care leaga bobina starterului de surubul de CU, cel care are intrarea in stator, si punandu-i un fir la capatul dinspre starter,legi direct la masa. Asa dai starterul direct la masa si nu va mai trece prin stator,rotor si masa. Cuplarea va fi fara gres. Avantaje: intai se cupleaza bendixul pe coroana si apoi se invarte (niciodata nu-l vei mai auzi caraind), cuplare ferma, sigura,se evita uzura danturii la bendix si coroana. Dezavantaj, nu sti cand se termina carbunii.
al1n
multumesc pentru sfaturi, maine ma apuc de el, macar acum stiu de unde sa incep
mihai7575
QUOTE(al1n @ 23 Jan 2011, 23:25)
multumesc pentru sfaturi, maine ma apuc de el, macar acum stiu de unde sa incep
*


apucate de el ,si apoi da-ne si noua detalii,despre ce ai gasit defect in interiorul lui.
al1n
salut,

l-am dus la un electrician i-a schimbat doar bucsele, apoi dupa ce l-am pus pe masina tot nu a pornit a inceput sa iasa fum din el, i-am shimbat bobina de pe elctromotor si a pornit. cine mi-a zis sa schimb bobina a zis ca ar fi putut avea apa, cu toate ca e capsulat.







adaniel69
la un timp se uzeaza acel cupru de acolo de atatea cuplari, scantei mari acolo! poate scotea fum pentru ca mai facea putin contact acolo! f bine ca ai schimbat bobina cu totul! altii mai schimba placuta aia de cupru...
al1n
deja era topit si lipit pe acolo la contactele alea, 45 de lei bobina de asam
Magnum_Baracuda
ai luat scula de asam sa te tii fi pe faza cand tie lumea draga te lasa asam,evita sa iei asam de acuma in colo.apopo eu tiam zis ca e de la solenoid,sa comentat pe seama unor vb de ale mele dar asa sintem 100 de oameni si masina tot ne reparata ramane
al1n
da din pacate daciutza a ramas pe mana lu tata si a lu fratemiu cu piesele si ce schimba ,cum? de ce? nu prea il intereseaza pe tata daca e piese buna sau nu, ieftin sa fie...e prima mea masina si inca incerc sa o tin cat mai mult in familie de asta ma mai interesez macar pe forum( multumesc colegilor forumisti pentru ca 2 ani si jumatate m-au ajutat wub.gif )...asam e o mare porcarie
Magnum_Baracuda
nu imi spune mie sila ,chiar ca "holograma zici domne unde te crezi raboiul stelelor?" smile.gif) eu am nimerit ca lam trimis pe om si nu a gasit stiam de ce era vorba cand am pus mana sa strang sau bulit filetele,fier mort (nu e calit nimica materialul)
cristian_petrutz
e cea mai jalnica firma ,eu am patit-o cu telescoapele de la asam. nu m-au tinut nici doua luni mad.gif
mihai7575
QUOTE(cristian_petrutz @ 25 Jan 2011, 12:50)
e cea mai jalnica firma ,eu am patit-o cu telescoapele de la asam. nu m-au tinut nici  doua luni mad.gif
*


asa e cum spui tu despre asam,iar eu adaug,,asam e ptr 1 an,,nu mai mult,piesele de origine snt cele mai bune,tin mai mult de 1 an.
stabil777
Trebuie avut grija cind se monteaza piesa cu periile, carbunii , are pe ea o garnitura care intra pe locasul carcasei , acea garnitura protejeaza mantaua de cupru a carbunilor sa nu vina in contact cu carcasa, eu ori n-am stiut, ori piesa vine in plic pusa in asa fel sa nu-ti dai seama cind o montezi si o vei monta in scurt cu carcasa, ori din greseala am montat-o gresit ,culmea este ca atunci cind am facut proba pe liber la baterie ,bendixul sarea si apoi era si invirtit!
Cind l-am montat pe masina nu misca nimic dar am sesizat miros de fir ars, l-am demontat de trei ori pina am descoperit ca montasem garnitura de cauciuc peste mantaua de cupru si carcasa si deci facea scurt circuit!
Pot spune ca am avut noroc ca nu l-am ars!
Poate ca si daia nu-i mai gasesc buba de ce nu porneste pompa de benzina cind pun contactul, sau de ce nu mai functioneaza normal luminile sau semnalizarea!
Magnum_Baracuda
pai mirosul vine din solenoid ca nu ti lung pornirea,altfel termini solenoidul,apoi atentie mare la montare

<span class='edit'>25 Jan 2011, 14:52:</span>
Poate ca si daia nu-i mai gasesc buba de ce nu porneste pompa de benzina cind pun contactul, sau de ce nu mai functioneaza normal luminile sau semnalizarea! pompa de benzina daca ai desfacut-o are un inel dedesupt de cauciuc cu rol de etansare,sa nu miroasa in portbagaj benzina sa ti se evapore vara benzina din rezervor,si apoi luminile si semnalizarea pb tah ar fi minusul legat la masa in interior la portbagaj in stanga sub balama ai un papuc legat la masa vezi sa nu ai contact imperfect la ala
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.