Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum marit, search epuizat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viperfox
revin a 1000 oara....problema simpla, consuma 12-13 in oras;
am cautat, sun o gramada de subiecte pe tema asta, dar nimic nu m`a ajutat pana acum, plutitor reglat la 7mm, cui nou (si cel vechi era bun), garnitura carburator noua, returul nu e infundat, fumul nu e negru dar arpopo excl.gif este alb, poate sa imi spuna si mie cineva de ce? (stiu negru-amestec prea bogat, albastru - mananca ulei, dar alb??), bujiile NU sunt afumate/negre, sunt cafenii; mai astept idei, ca sunt disperat (pun de 500 mii benzina si merg ~120km); toata lumea imi spune ca daciile ca a mea (motor clasic fara injectie) trebuie sa consume 9-10 in oras maxim, ori a mea...9-10 consuma afara...
precizez ca motorul merge bine nu am de ce sa ma plang (nu se ineaca, nu da in nas) doar consuma mult
GeorgeB
nu o calca asa de tare ?
viperfox
corect, vina mea, am uitat sa precizez, nu o calc, pot sa spun ca merg chiar "batraneste" adica incet...schimbat vitezele la 2000, 50-55 max in oras, si nu ma infig, plec usurel, stau pe banda 1 etc (nu`i vorba ca daca o calc se duce dar iti dai seama ca la asta m'am gandit primu lucru - poate d'aia consuma ca merg eu prea tare)
GeorgeB
atunci ma retrag ca nu ma pricep la carburatoare sad.gif
musicall
treci pe gpl !
zax
Poate n-ar fi rau sa schimbi jicloarele. Nu stiu de care ar trebui sa iei da incerca unele de imprumut ca sa nu dai bani degeaba. Poate incerci si un alt carburator daca ai de unde sa-l iei. Vezi ca bujiile ar trebui sa fie albe-crem, nu cafeni. Au calamina pe ele sau sunt curati electrozii? Parerea mea e ca ai si ceva calamina pentru ca fumul alb e de ulei asa ca daca papa ulei... Totusi daca nu ma crezi ca-i fum de ulei uita-te dupa un Trabant sau Mobra; ceea ce scot alea e fum de ulei pentru ca mot. in 2 timpi merg cu ulei in benzina. La 50-55 in ce treapta de viteza mergi? Tre sa fi foarte calm ca sa conduci asa, altfel apesi acceleratia prea mult, si desi masina nu fuge, benzina mananca. Mai poti avea si avansul prea mic sau prea mare sau aerul inchis si desi nu scoate fum (nu vezi tu) ea tot manaca benzina. Ia scoate tu capacul care vine de la filtrul de aer si arunca un ochi un carburator cu motorul pornit (ai grija cum te uiti sa nu-ti sara ceva pe fata ca om te faci) si vezi cam cum arata la ralanti, accelerat si imediat dupa oprire. In toate situatiile carburatorul tre' sa fie uscat au aproape uscat, sa nu balteasca benzina p-acolo. Si treaba o faci cu motorul cald.
RIon
Ai motor de 1600 pe break?
Cred ca ar trebui reglat carburatorul, adica mai intai aprindere-avans-carburator, cel din urma cu sonda infipta in esapament, la relanti sa fie sub 1, si ar trebui sa fie ok. Clapeta de la soc se inchide?
viperfox
QUOTE(zax @ 4 Jun 2005, 14:25)
Poate n-ar fi rau sa schimbi jicloarele. Nu stiu de care ar
*




jicloare am si eu mai multe...am carburator de 1400 si jocloarele de pe el sunt tot de 1400 si mai am mai multe randuri de jicloare de diferite dim (si de 1400 si de 1300 si custom made:)) dar nu m`am gandit sa ma apuc sa ma joc cu ele sa vad rezultat; si daca as face asta, care jiclere ar fi vizate?
viperfox
QUOTE(RIon @ 4 Jun 2005, 14:30)
Ai motor de 1600 pe break?
Cred ca ar trebui reglat carburatorul, adica mai intai aprindere-avans-carburator, cel din urma cu sonda infipta in esapament, la relanti sa fie sub 1, si ar trebui sa fie ok. Clapeta de la soc se inchide?
*



am motor 1400; carburatorul reglat adica...nivelul la plutitor si surubul de amestec, am facut asta de mai multe ori chiar, in ordinea aprindere-avans-carburator, insa, avansul l-am facut la ureche pt ca nu am semn pe volanta si deci am bagat o surubelnita in cilindru 1 and so on; clapeta de soc functioneaza perfect, tija care o leaga de acceleratie a ramas in aer de ultima data cand am desfacut carbu, dar oricum nu prea folosesc socu; la partea cu sonda in esapament m'ai pierdut...despre ce e vorba? blush.gif
viperfox
am auzit ceva vorbe asa ca precizez, are vreo importanta ca am ulei fully sintetic BP 5w20 si bag numa benzina 99+ de la petrom?
B_28_URA
Am patit o chestie de genul asta la masina lu tata, beleaua la mine era, k imi consuma vreo 13%, dar nici nu vroia sa fuga. Solutia: mai desfa surubul de la debitul de aer, vine pe sub cel de reglat relanti-ul
Inceark, si vezi dak merge mai bine. la mine era strans de un prieten de al meu aproape la maxim.
Al Cap0nE
In iarna a mea ma rupt la consum. Am zis e frig, alea alea. Dar si cand a dat caldura a continuat sa consume in draci. Acum o luna m-am apucat sa schimb jiclerele (am carb de 1400, la fel si jic.) si am pus de 1300+modificat reglajele pt noile jiclere. Rezultatul sa cunoscut imediat ! Daca inainte, cu benzina de 200mii faceam ~60km, acum cu aceeasi benzina fac 85-95 km!! plus ca inainte trebuia sa am relantiul la 1000rpm ca sa mearga rotund, acum merge la 900 !

PS
I-mi explica si mie cineva, de ce cu aceste jicloare mai mici surubul de aer trebuie sa stea mult mai desurubat ca sa mearga motorul frumos ? Eu as avea o explicatie dar sa-mi spuna cineva care e mai teoretic wink.gif
RIon
Desfaci (cu mototul cald, dar oprit) surubul de relanti la maxim; strangi aerul (emulsorul) la maxim, apoi il desfaci 5 ture de 360 grade (!), strangi relantiul, apoi reglezi fin surubul emulsor inca vreo 2 ture (cat te lasa) spre pozitia strans, concomitent ajustand relantiul pe la 800 si gata. Sa iti cureti inainte jicloarele, le sufli, si ar fi excelent sa ai filtru benzina/aer curate, sau noi. Bafta.
daciafan
cool.gif eu nu cred in reparatii mai ales la dacia, schimba-ti carburatorul cu unul nou nout, pe care sa ceri evident si garantie, ti-l monteaza cineva autorizat si mai vedem.
RIon
Daciafan, da o solutie, ca de schimbat si cumparat (un carburator e cam 1.5 milioane) stim toti...
viperfox
QUOTE(RIon @ 5 Jun 2005, 07:24)
Desfaci (cu mototul cald, dar oprit) surubul de relanti la maxim; strangi aerul (emulsorul) la maxim, apoi il desfaci 5 ture de 360 grade (!), strangi relantiul, apoi reglezi fin surubul emulsor inca vreo 2 ture (cat te lasa) spre pozitia strans, concomitent ajustand relantiul pe la 800 si gata. Sa iti cureti inainte jicloarele, le sufli, si ar fi excelent sa ai filtru benzina/aer curate, sau noi. Bafta.
*



ok, am sa incerc, revin cu rezultate; apropo, filtru de aer e cat de cat curat, filtru de benzina nu am (pe furtun, doar sita aia din carburator), e o problema atat de grava? si daca da, care ar fi mai bun, d-ala de unica folosinta sau decantor? (am avut o perioada dalea de unica folosinta dar se umpleau f repede de apa...)
RIon
Eu am filtru - e musai, sa nu se infunde jicloarele, si decantor, pentru mai multa siguranta, sunt ieftine, monteaza-le. Ulei ar trebui sa folosesti 15W40 nu de 5 frate...
cristidb
Mai verifica returul daca e infundat, cuiul poantou daca inchide bine, avansul, rezervorul sa nu fie gaurit (poti pierde 1l de benzina pe zi fara sa se vada ud sub masina).
Surubul "de aer" regleaza cantitatea de amestec la relanti nu aerul. Surubul ala e pe benzina, adica mai deschis mai multa benzina.
pop marius
a mea consuma 14%. Cand am calculat m-am speriat. apoi am inceput sa calculez: mers fara termostat numai dimineata cu motorul rece + o roata un pic franata + 0 ulei in cutie + o pata de benzina pe rezervor => un consum chiar acceptabil. Asa ca am luat masuri: alt rezervor, un termostat, + incercat sa fac franele. acum mai trebuie sa reusesc. a doua oara.
andu911
schimba tot setu de jicloare ca ti s-au decalibrat, cumpara de-alea originale de 200 mii si sa fie de 1,4...

in alta ordine de idei tu ai pus la punct aprinderea, nu ai reglat avansu....cum nu ai stroboscop, macar misca de delco pana cand obtii turatia maxima si lasa-l asa.
tatabobu
Si schimba filtrul de aer. Zici ca e "cat de cat curat" dar nu se vede praful in el decat cand e prea tarziu. Mai bine il schimbi la 5000 de km (ar trebui la 10 mii, dar vad ca esti din Bucuresti si stiu ce praf avem). Si ca sa-ti raspund la o intrebare de mai sus, fumul alb e de la apa.
zax
QUOTE(tatabobu @ 8 Jun 2005, 13:30)
... fumul alb e de la apa.
*


Nu vreau sa te contrazic da' zi si mie cum adica? Apa scoate fum? Poate vrei sa spui abur dar zic eu ca e usor de deosebit de fum!
zax
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7980

Daca nici asta nu va ajuta sa reglati avansul... 166.gif
tatabobu
zax, am vrut sa spun cat mai pe scurt. Daca fumul e alb, exista vapori de apa in el. Pot fi din cauza garniturii de chiuloasa pe duca sau dusa (dar aici apar si alte simptome), din cauza chiuloasei fisurate sau din cauza apei din traseul de evacuare. Alta cauxa posibila este prezenta apei in benzina.
Cib
fumul alb e de la reglajul proast al avansului. Asa ca pune-ti avansul in regula, fa inca o data reglajele in carburator si mai discutam pe urma
viperfox
QUOTE(tatabobu @ 8 Jun 2005, 11:30)
Si schimba filtrul de aer. Zici ca e "cat de cat curat" dar nu se vede praful in el decat cand e prea tarziu. Mai bine il schimbi la 5000 de km (ar trebui la 10 mii, dar vad ca esti din Bucuresti si stiu ce praf avem). Si ca sa-ti raspund la o intrebare de mai sus, fumul alb e de la apa.
*



...si ca sa ii raspund si lui zax:
suna plauzibil, foarte des imi curge apa pe teava, deci s'ar putea asta sa fie (si daca e doar de la apa din benzina-> pe teava nu e nici o problema colaterala?);
cat despre chestia cu fum-abur, da, arata exact ca un abur, doar ca este prezent totimpul, si iarna pe -5 si vara pe 35, si cu motoru cald si cu motoru rece
am sa refac avansu si reglajele la carb dar n'am apucat ca am gasit masina lovita in parcare 022.gif si acu politie balarii post-336-1110552489.gif
Cib
apa de pe esapament este provenita din condens mai ales cand ai drumuri scurte. Nu e cazul sa iasa abur din esapament atunci cand are apa in benzina sau de la condens.
PS Tu ai un termostat bun pe masina?
tatabobu
Cib, combate ideea si nu omul, te rog. Am spus ca fumul alb apare de la apa, iar tu sustii ca apare de la reglajul prost al avansului. Atunci explica-mi si mie de ce toate masinile cu injectie taraie in spatele lor iarna un maaaaare valatuc de fum alb? Au toate avansul dereglat?
Ontopic: din cate imi aduc eu aminte, filtrul de aer imbacsit iti poate creste consumul, dar doar cu un litru sau cam pe acolo.
Esti sigur ca filtrul de unica folosinta se umplea cu apa? Ca el asa sta de obicei, jumate plin, si daca e din ala alb de plastic nu-ti dai seama ca e benzina in el pana nu-l tai.


EDIT: auzi, nu cumva tu ai de venit dimineata pana in centru si faci o distanta de 7 kilometri intr-o ora? Ca daca-i asa, asta e. N-ai ce-i face.
zax
Cib>explica si celor care nu au nici o treaba care-i legatura dintre fum alb si reglajul avansului? Iar legat de termostat, s-a cam incalzit afara. Eu am scos termostatul de tot ca s-a blocat si am mers vreo 200km fara sa simt o crestere a consumului.
Viperfox>Daca ia apa din circuitul de racire zic eu ca ar trebui sa se vada. Ai observat cumva o scadere a lichidului in vasul de expansiune? (compara fie cu motorul rece fie cu el cald - preferabil in prima varianta)
Iar ca sa revenim la topic, te-ai uitat in carburator?
andu911
hai sa lamurim cateva probleme...sunt 4 posibilitati

1.Fumul ALB - lichidul de racire ajunge in camera de ardere...bloc motor sau garnitura chiulasa cu probleme.
2.Fumul Negru - Carburatorul in cazul asta, in principiu amestec bogat in benzina.
3.Fumul Albastru - Segmenti distrusi, sau ghiduri supape sau semeringuri supape distruse, unde e cazul.
4.Aburii - temperaturi scazute sau umezeala in atmosfera.

Eu zic sa va uitati cu atentie la simptome, ca sa nu va apucati sa schimbati piese aiurea.

Apa de pe esapament o ai in special cand toba finala e noua.
Avansul nu are legatura cu fumul, doar performante si consum diferite. Si nici aprinderea propriu-zisa.
Sir_Alex
Pe la platina te-ai uitat? Bujiile lucreaza toate? Si de la nenorocirea aia de delcou poti avea probleme.
zax
In afara orasului ai facut un consum? Fa-ti cadou un drum pana la munte, fa plinul inainte sa pleci si fa-l si cand te intorci. Nu sari de 3000 de ture si vezi atunci cat iti consuma. Daca nu sari de 7-7.2 eu zic ca ar trebui sa fi multumit. Inseamna ca mergi in Buc. pe vreun drum aglomerat si te misti ca melcul. Asta e, Bucuresti. Verifica si kilometrajul, vezi daca indica bine, ca daca imparti la kilometrii de pe bord iti poate iesi vreo eroare!
curbat_laurentiu
Sunt relativ nou. Dar ceva asemanator am patit si eu. Inainte consuma 6% si deodata incepe sa consume ca un tanc. Incepusem sa ma uit la carburator, pompa, furtune la motor, etc. La un moment dat ma saturasem sa bag benzina la greu si am lasat-o in parcare o saptamana. Cand m-am suit in ea si sa pornesc motoru' benzina de 150 000 pe care o pusesem acu o sapt (mai erau 3L in rez inainte de asta de 150 000) nu mai era. Concluzie: nu motorul consuma mult, ci furtunasele alea de la rezervor sau rezervoru' in sine. Ramane sa verific, sa fiu sigur care din ele. Sper saptamana asta sa rezolv, o sa te informez de rezultat. Eu zic sa verifici si posibilitatea descrisa mai sus. Bafta
DodoBird
QUOTE(viperfox @ 4 Jun 2005, 15:26)
am motor 1400; carburatorul reglat adica...nivelul la plutitor si surubul de amestec, am facut asta de mai multe ori chiar, in ordinea aprindere-avans-carburator, insa, avansul l-am facut la ureche pt ca nu am semn pe volanta si deci am bagat o surubelnita in cilindru 1 and so on; clapeta de soc functioneaza perfect, tija care o leaga de acceleratie a ramas in aer de ultima data cand am desfacut carbu, dar oricum nu prea folosesc socu; la partea cu sonda in esapament m'ai pierdut...despre ce e vorba? blush.gif
*



oare tot asa ai reglat si carburatorul "or mai fi atarnand si alte chestii pe undeva "las ca merge ?" cum vrei de la carburator randament maxim cand tu nu ai rabdare nici macar sal aduci in parametri ? Icearca din nou sa desfaci, cureti verifici, reglezi carburatorul DAR de asta data in prealabil citeste documentatiile aferente despre carburator. Intai intelegem apoi lucram. Greu dupa cum vezi sa obtii o "mutare in plic" si sa scazi brusc conumul tau.
In orice caz :
1= ramai pe set standard de jigloare de 1400 , nu se schimba unul singur niciodata sau mai bine zis schimbarea unui jigler atrage dupa sine o functie matematica ce schimba automat si restul !
2=Acum intelegand mai bine ce vrea carburatia de lanoi ai sa abordezi altfel problema reglajului, sunt in interior mai multe aspecte legsate de corectitudine carburatorului : etanseitatea si lipsa uzutii la clapeta de accel, a axului (inclusiv garnituricile de teflon), mici gaurele care poate tiau scapat sau sau decalibrat , jiglere buninteles (unele au supape) curbari deformari etc.
3= Foate posibil mai toate probleme posibile prezentate de ceilalti colegi ai nostii in posturile de mai sus.

Elimina pe rand , si in final iti promit rezultatul dorit.
Sau bineneteles, uitam, cealata solutie nu studiezi nimic nu poi mana pe nimic ci doar platesti gras un meserias bun sa iti faca masina !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.