Valentine
28 Sep 2003, 23:30
ceva sfaturi - e prima mea iarna cu berlina ... sper sa o schimb, dar stiti cum e niciodata nu stii cum se invarte roata (mai ales la dacii
:D) ... deci ... astept sfaturi
Hmmm .. prima iarna .... de cand e berlina ??? daca e "proaspata" ... nu trebuie sa faci nimic .. doar sa ai niste lanturi in portbagaj (eventual mai adaugi o lopata de campanie si un saculet cu nisip). Ar fi bine si niste cauciucuri de iarna (macar pe fata) ....
Aaaa .. si sa nu uit ... VERIFICA-TI BATERIA
...
Valentine
28 Sep 2003, 23:50
e din 98 ea ... are cam vreo 50,000 km .... si se tine destul de bine ... de curand am facut franele, schimbat sabotii pe spate, si caucicurile pe fata, dar nu all - weather. Nu imi trebuie decat pentru oras.
De unde iau lopatica, si la ce imi foloseste saculetu' de nisip ?
bateria cum mi-o verific (n-as vrea la service ca chiar nu mai vreau sa bag bani in ea ) ...
:?
Lopatica te ajuta sa iesi din zapada (dar daca zici ca nu iesi din oras .. atuncu nu iti trebuie ... si nici saculetul de nisip) ..
Bateria se verifica la service
.. ideea e ca trebuie verificata concentratia de acid .... si starea elementilor ... sincer ... nu stiu cum se face ... . Dar .. un test simplu este sa astepti prima noapte friguroasa (cu temp sub zero) si sa vezi daca o ia la cheie (la a doua a treia a .... ) relaiv usor in dimineata ce urmeaza
.... daca face figuri si nu vrea sa invarta electromotorul vioi .... iti dai tu seama
Valentine
29 Sep 2003, 00:03
pai deja a fost o zi -- acu 2 saptamani cand a fost mai frig, lunea aia in care a inceput scoala si ploua in disperare - nu a mai pornit atunci ... am stat juma' de ora ... pana la urma mi-am amintit ca trebuie sa trag socu'
si a chtzuit mai greu dar pana la urma a pornit ... inafara de baterie, ce i-as mai putea face sa evit asta ?
De testat bateria, poti incerca la reprezentanta Rombat. La Iasi au un fel de tester care iti spune starea bateriei. Nu stiu daca e valabil pentru toate modelele de baterie.
Oricum pentru iarna e bine sa ai la indemina si un spray de pornit. Ajuta cind e frig.
8)
Bateria se incearca cel mai bine cu o cheie de 22-24 , pusa pe ambele borne! Ce dracu' ma, n-ai indicator in bord? Dimineata, invirti cheia pina se aprind accesoriile(nu pornesti motorul!) si vezi ce-ti indica acul ala. Daca e pe mijloc, e de bine!
Ia-ti saculetul ala de nisipa la tine pentru ca la iarna, la semafoare se va forma niscai gheata. Pina sa vina Basescu cu trupa de interventii, s-ar putea sa treaca citeva ore, asa ca s-ar putea sa ai surpriza sa ramai ca vacan-n plop, nemaiplecindu-ti masina de la semafor, desi rotile se invirt. Chestia e ca la semafoarele care sunt in linie dreapta, mai greu sa se intimple asa ceva, dar la semafoarele care sunt o idee in rampa (vezi Calea Dorobanti - Bdul. St. cel Mare, sens de venire dinspre ASE) ai dat de dracu', de ma-sa, de ta-su' si de inca citiva verisori d-ai familiei!
Marty, daca te bazezi pe indicatorul de incarcare din bord ai toate shansele sa ramii fara baterie. Am facut si eu taraboi ca indicatorul imi arata ca incarca prea putin si cind am pus testerul mi-a aratat 14.2 V incarcare fara consumatori, si 13.5 cu consumatori activi.
Problema omului era nu cum incarca (aia tine de alternator si de releul de incarcare), ci daca bateria e OK si cum poate sa o testeze.
Scuze, acum l-am recitit shi am inteles.
Ce vrei, dupa cursa de aseara sint mai somnoros :oops:
Pregatirea de iarna ar fi cam asa: reglare aprindere la un service + schimbat bujii, platina, delcou si fishe. Bateria sa fie in stare buna cum s-a scris si mai sus insa aprinderea este cea mai importanta. Apoi va trebui sa ungi chederele cu antigel si sa injectezi tot antigel in butucii de la usi si portbagaj. Sa ai pregatit calandru. Cam astea ar fi fara sa mai adaug ceea ce stim deja cu totii ( cauciucuri bune, antigel, dezaburitor functional, caldura, etc.).
Valentine
29 Sep 2003, 10:49
si cam cat costa reglarea aprinderii ... si cand ar trebui sa o fac ... ?
indicatiile astea sunt valabile in general, sau in special se aplica la berlina (reglarea aprinderii) ?
Reglare aprindere = 450.000
Piesele = cam 350.000
E de preferat sa o faci la inceputul sezonului rece....eu iti sugerez 1 nov.
Indicatiile astea sunt valabile pentru orice masina cu carburatie. Eu personal fac lucrul asta in fiecare an la inceputul iernii si nu am avut probleme indiferent cat de ger a fost.
bogdan_o
2 Oct 2003, 23:00
Pregatire iarna break
antigel - 100000
bujii - 250000 (Bosch)
platina - 120000 (BOsch)
condensator - 75000 (Bosch)
capac delco - 60000
robinet caldura - 130000
baterie (aia veche nu cred ca mai tinea) - 1750000 (Zap Vector 62 Ah)
manopera (reglare joc tacheti, aprindere, inlocuire antigel, aerisire sistem racire, inlocuire baterie, verificare baterie si sist. electric + restul verificarilor obisnuite) - 600000.
Mai trebuie sa schimb uleiul si am terminat - 450000 + 50000 manopera.
Rezultat: porneste excelent.
Valentine
2 Oct 2003, 23:31
hmmm cam mult
MoneyTalks
2 Oct 2003, 23:42
Cum mult? :shock: De abia e 100 de euro
bogdan_o
3 Oct 2003, 22:37
Pai da, asa zic si eu. Totusi, daca scazi bateria, robinetul si capacul delcoului si faci tu cam totul (mai putin tachetii ca acolo e cam complicat si merita sa ti-i regleze un specialist) iesi mult mai ieftin. Bine acum ideea este ca n-are rost sa te zgarcesti prea mult si sa iei piese proaste si ieftine (sinonime cu romanesti sau contrafacute) ca nu ai nici pe departe acelasi rezultat si stai in decembrie la 6.30 dimineata in gerul al mai mare dand la cheie de 15 ori sau/si mai rau, impingand la ea. Din proprie experienta iti spun ca am incercat cam toate marcile de bujii/platine/condensatoare de la romanesti, cehesti pana la nemtesti si rezultatele cele mai bune le au bujiile Bosch, platinele si condensatoarele Doduco sau Bosch (eu le prefer pe cele din urma desi sunt duble ca pret).
Inca un sfat. Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.
Valentine
4 Oct 2003, 09:09
da 100 de euro e mult - planuiesc sa imi iau solenza pana incepe iarna, dar daca nu reusesc (considerentele financiare) trebuie sa mi-o pregatesc de iarna.
QUOTE
Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.
Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN.
Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei.
A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ).
Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).
aviasol
7 Oct 2003, 08:04
QUOTE
dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).
varza sunt berlinele alea care fumega pe sub baia de ulei pe furtun
Aviasol, nu toate sint varza. Tata doar ce a schimbat setul si merge asa fara probleme. Doar ca el a pus furtunul intr-o sticla de plastic si admira cita apa se poate stringe. De fapt e vorba de condensul care apare in motor (si pe care noi, cei amariti, il bagam in carburator).
Intr-adevar sint unele berline care scapa compresie in baie (omul nu e dispus sa schimbe segmentii) si la care intr-adevar iese mai mult fum decit condens pe furtun, dar eu vorbeam de motoare care nu consuma ulei si la care problemele de condens deranjeaza iarna. Vara nu e nici o problema
SGN_1310
9 Oct 2003, 09:40
Eu nu stiu despre ce furtun vb'ti. Eu nu asha ceva !
E vorba de furtunul care iese de la capacul chiulasei si intra intr-un T ce corespunde cu carburatorul si alt furtun de readmisie a gazelor.
Sigur ai asa ceva. Toate berlinele si Novele GT au.
SGN_1310
9 Oct 2003, 09:52
Asha este, il stiu. Dar la mine nu fumega ala.Cel putin cat e cuplat la t'ul ala!
Furtunul ala e crima curata pentru motor! Ginditi-va ca la cea mai mica frina de motor ala TRAGE, nu sufla! Ia tot praful, noroiul, zloata de pe jos si v-o baga voua in carbelitor. Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ?
Pai, nu fumega cit este cuplat, ci cind este scos din T.
Ideea era sa pui un furtun prelungitor si sa-l scoti din T.
Dar daca nu ai probleme mai bine lasa-l asa cum e de la mama lui.
aviasol
9 Oct 2003, 10:00
QUOTE
Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ?
scobirori , prezervaive si tot ce mai arunca romanu pe geam din masina
bogdan_o
9 Oct 2003, 21:51
QUOTE
QUOTE
Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.
Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN.
Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei.
A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ).
Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).
Eu chiar am facut asa cum am scris si masina merge bine de vre-o luna. Nu mi-a dat uleiul afara. Imi pare rau sa aud ca ai patit asa ceva dar crede-ma ca la mine nu s-a intamplat nimic, altfel n-as mai fi postat. Nu sunt sadic sa ii fac pe altii sa sufere. Oricum eu tot asa o sa tin masina ca merge motorul mai bine si nu mi sa mai imbacseste carburatorul de ulei. Ref. la solutia cu cei care isi scot furtunul afara nu prea as adopta-o ca tot uleiul sa duce pe apa sambetei. Bine poate daca pui ulei de 60000 lei litrul parca ar mai merge.
La berlina am fost obligat pe timpul iernii sa scot furtunul care iese din capacul culbutorilor pentru ca imi aparea o spuma alba (condens) care imi infunda carburatorul. Locul din care iese furtnul nu trebuie astupat, trebuie astupat bratul T-ului de la carburator unde intra acel furtun.
mike.omega
10 Oct 2003, 07:36
Pornirea daciei pe timp de iarna nu e o mare catastrofa daca te pricepi
Deoarece in vara i-am facut set motor si curatat radiator, acum in toamna ii trebuie antigel, termostat nou si cam atat!
Are bujii bosch de anu trecut si in torpedou stau de paza un capac de delcou si platina :wink:
Intrebare: Ce sa folosesc pt incuietori???
Iarna trecuta am reusit sa stric incuietoare de la sofer de acum daca ii pui siguranta si inchizi usa, nu se inchiua:( dar am rezolvat-o :wink:
Un mic record: asta iarna a pornit dacia dupa 5 zile de stat in fata blocului cu nopti la -20 de grade, la PRIMA cheie
SGN_1310
17 Oct 2003, 12:31
A mea porneste imediat cateva secunde ca sa moara apoi pentru ceva vreme
.
Trebuie sa dau zdravan la automat pana o ia. Iar daca nu trag shocu tare, nu plec de pe loc.
Are cineva idee daca e grav ?!
E vreun doctor in casa?!
Doctor e dar nu cred ca te poate ajuta de la distanta asta.
Serios vorbind, ar fi bine sa-ti regleze cineva carburatorul si aprinderea.
Vorbeste cu Gabriel2033 poate te poate ajuta.
Succes
bogdan_o
17 Oct 2003, 22:37
SGN, crezi ca ii porneste cuiva fara soc tras puternic? Asta e boala veche. La automat am inteles ca nu e bine sa ii dai prea mult ca se duce de rapa electromotorul. Mai bine ii dai in reprize. Eu cam asa fac. Ii dau o data de proba sa se dezmorteasca cilindrii, stau cateva secunde bune dupa care ii dau a doua oara. Uneori porneste, uneori e nevoie si de a treia incercare dar merge. Nu plec niciodata cu socul tras, il folosesc numai la pornire. Stau 4-5 minute sa se incalzeasca motorul si merge bine.
Mike.Omerga, pt incuietori exista niste spray-uri micute care se pulverireaza in toate gaurile posibile
inclusiv in cea de la busonul rezervorului, pe mecanismul de descidere al capotei si eu mai dau si pe la imbinarea dintre stergatoare si ax.
SGN_1310
18 Oct 2003, 13:03
Vara pornea fara shoc. Stiu ca e altfel acum.
Valentine
18 Oct 2003, 14:51
QUOTE
A mea porneste imediat cateva secunde ca sa moara apoi pentru ceva vreme
.
Trebuie sa dau zdravan la automat pana o ia. Iar daca nu trag shocu tare, nu plec de pe loc.
Are cineva idee daca e grav ?!
E vreun doctor in casa?!
si eu am patit acelasi lucru. se intampla mai ales pe ploaie, frig, conditzii nasoale. pana la urma s-a uitat cineva mai "cu experienta" la ea, si a concluzionat ca sunt nu stiu ce placute de platina care nu mai fac contact klumea. a reglat el ce a reglat pe acolo si dupa aia a pornit.
inca mai face nasoleli ... am mers azi cu ea si daca luam piciorul de pe acceleratie murea instantaneu. Asa ca a trebuit sa merg 5 min cu shocu' tras la jumate (cat sa fac 900 rpm la relanti) pana s-a mai incalzit.
tot tipu' ala mi-a recomandat si el puternic sa merg la un service sa imi regleze toate astea + aprinderea si mi-a estimat asa 2-3 mil lei, totu'.
SGN_1310
18 Oct 2003, 15:56
Mama ce preturi ....yak.
Asha cred shi eu ca trebe sa schimb platina, plus ceva capacel ruptor.
Tnx man.
Apropo de cazut relantiul in 0....
Mergeam cu masina mai turata ca sa mai sa incalzeasca shi ea. La un moment dat am calcat ambreiaju' tocmai ca sa nu se reduca turatia imediat. N'am apucat bine sa calc frana ca a murit motorul (bineintels ca nu stiam asta)...iar servofrana s'a oprit, pedala s'a intarit shi ...shi era sa intru intr'o berlina parcata. Am facut ceva manevre ca sa evit conserva aia.
Deci un motor prost e mai periculos decat pare. :roll:
Valentine
18 Oct 2003, 16:51
in astfel de situatii am vazut taximetristi iarna trecuta care foloseau la ordinea zilei frana de mana pentru opriri
:D
cristimm
2 Nov 2003, 22:34
Am o curiozitate: la DSN si SLZ mai exista acest furtun?
Este clar ca e mai bine fara el pentru ca vaporii de ulei micsoreaza cifra octanica a benzinei (oricum sub standard).
Pe termen lung s-ar putea sa se uzeze motorul mai repede daca furtunul e scos pentru ca arderea va fi mai "uscata". (oare asa sa fie?)
SGN_1310
3 Nov 2003, 07:41
Nu cred ca exista furtunul ala pt ca nu exista carburator....deci.
Oricum era destul de inutil.
SGN, te contrazic, furtunul ala era foarte util! Cum puteai sa bagi in alt mod tot noroiul si toate gunoaiele de pe strada in carburator ?
SGN_1310
3 Nov 2003, 09:21
Corectie......aaa mi'a scapat.... are un rol bun ..imbunatatzeste arderea cu adaos de frunze!
Copiii, voi chiar vreti sa va porneasca masinile iarna fara shock?????
NU SE POATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Shock-ul se introduce la loc cand acul de la temperatura de la apa trece de a 2-a liniuta! Asta daca aveti masinile bine reglate! Asta viata!!!
marius-gabriel
17 Nov 2003, 12:59
In primul rand, pe langa aprindere,carburatorul trebuie sa fie curatat si reglat impecabil.Un carburator care vara nu da nici cel mai mic semn de a merge prost,iarna poate creea mari probleme si orice pornire nereusita scurteaza viata bateriei.
Un alt lucru util este cartonul ala pe care il pui in fata radiatorului.El trebuie pus de fiecare data cand temp de afara scade sub 5 grade.El se pune in partea cu carburatorul.
Termostatul trebuie neaparat sa existe si sa deschida bine.
Toate colierele si furtunele proaste schimbate,ca la temp f scazute incepe sa curga antigelul.
Filtrul de aer trebuie comutat pe pozitia IARNA.
In rest,era bine sa ai ceva vaselina sau ulei ars prin usi,prajuri,lonjeroane,etc
Daca ai toate astea,aprinderea,carburatorul bine reglate si puse la punct,un electromotor care merge impecabil(vezi daca e electromotor mare sau mic,ca in `98 se puneau inca si mari si mici),chiar si cu o bat.putin mai obosita...masinuta va porni.
Pt.verificarea bat,cauta un densimetru.E un tub de sticla care iti indica densitatea electrolitului din fiecare element.
Daca nu corespunde....si nu ai,ia-ti sau fa-ti un redresor!
da' la berlina cu inj mai pui carton (mai ales ca nu mai are nici furtunul ala de tras aer cald de langa evacuare)?
Da. Altfel cum sa-ti mai amintesti de vremurile bune
Fara gluma, eu am mers cu un WV Passat (model mai vechi) pe Diesel si tot a trebuit sa-i punem carton in fata, ca era un frig de crapau pietrele si nu reusea sa se incalzeasca deloc. Si nu e prea placut sa mergi in frig
Asta anul trecut de Craciun.
cristimm
17 Dec 2003, 00:49
Furtunul ala exista si la DSN/SLZ (asa cum spune manualul de Solenza la pagina 14 - 4) numai ca lipseste teul fiind 2 furtune separate.
egnatia
17 Dec 2003, 18:29
imi explica si mie cineva unde naiba se aplica spray-ul pentru pornit (pe timp de iarna)? sa aiba oare vreo legatura cu platina?
marius-gabriel
17 Dec 2003, 18:42
se aplica in filtrul de aer.
nu are nici o leg spray-ul cu platina.
`Tu- i marea si aprinderea si margareta si marama lui de furtunas! Ia mai vedeti si ce s-a mai discutat pe-aici:
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=25...ht=muci&start=0
si o posibila rezolvare:
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=32...&highlight=muci
DE CE FACE MUCI?
A LUAT CINEVA CARTEA? ZICE CEVA IN EA?
dini70
17 Dec 2003, 19:38
iarna mare grija la T-ul ala pentru ca f. usor ingheata aburii in ea,din cand in cand trebuie verificat (de ex. vara se poate intimpla ca praful sa se depune in ea impreuna cu ulei putind forma si un dop jegos,un alt ex. cine foloseste praful sau cum se zice pentru astuparea gaurilor de la radiator tot se poate forma un dop in T).
pt valentine
QUOTE
pai deja a fost o zi -- acu 2 saptamani cand a fost mai frig, lunea aia in care a inceput scoala si ploua in disperare - nu a mai pornit atunci ... am stat juma' de ora ...
inseamna ca neaparat trebuie sa treci pe la un service,daca este frig si ploua masina trebuie sa pornesca.iarna trecuta odata nu mia pornit masina cand era afara 35 grade minus.
maximul in iarna trecuta era de -37 grade!!!
eu locuiesc in miercurea ciuc polul frigului din romania si in fiecare an inainte sa inceapa iarna trec pe la service pt. reglarea electricitatii adica verificare,este neaparat necesar sub temperaturi de 0 grade.
am prieteni care din considerente financiare nu vor sa treaca pe la service si iarna imping la masina pina ce...
banii cheltuiti merita in acest caz pentru ca altfel risti sa nu-ti porneasca masina sub 0grade celsius.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.