Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: semnalizare pe o parte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
burmacat
la o dacie din 98 am semnalizare doar pe o parte. Pe cealalta "caraie" releul. Becul e bun, avaria merge.
markko
Probabil un contact imperfect la maneta de actionare, poti sa o desfaci sa cureti ...
adaniel69
poate fi din butonul de avarii! si la mine are unele pozitii in care nu mai merge semnalizarea! trebuie sa il schimb! daca misc putin de buton isi revine!
nikuniku
scurt pe instalatie,electricianu e doctoru
adaniel69
odata ce merge avaria inseamna ca nu are scurt! e de la butonul de avarii! e uzat!
mihai7575
QUOTE(burmacat @ 18 Jan 2011, 15:44)
la o dacie din 98 am semnalizare doar pe o parte. Pe cealalta "caraie" releul. Becul e bun, avaria merge.
*


contactul electric de la maneta de semnalizare e defect,pe cealalta parte care nu merge,asa cum zici tu.deci,schimba-i maneta de semnalizare cu 1 noua,si sa rezolvat problema ta.
Magnum_Baracuda
daca e pe o parte si caraie contact imperfect la butonul de avaraie ,uzura,sau rare ori dar nu caraie imperfect la contacte,firul ala negru ce se leaga la masa si vine la releu
mecanick_maverick
QUOTE(burmacat @ 18 Jan 2011, 13:44)
la o dacie din 98 ... Becul e bun, avaria merge.
*



sad.gif auzi , da care bec zici cä-i bun ? Cel din bord ?
Cä , la orice Dacie din '98 - cu releu electronic ar trebui sä functioneze cel putin 2 becuri de 21W ptr. ca releul sä aibä cadenta normalä (cel de pe aripä e optional ) .
Pe partea care "caraie" releul , nu ai masä bunä la triplä - boalä foarte räspìnditä la break - uri .
Remediazä asta si mai vorbim , nu te apuca tu de cumpärat aiurea butoane de avarii sau manete .

adaniel69 - dacä-i din butonul de avarii , nu-ti merge pe nici o parte - nu doar pe stînga , de exemplu .

Magnum_Baracuda ( am observat cä stii destul de bine cu ce se mänîncä Dacia , dar n-ai fost atent la enuntul problemei ... ) - valabil si la raspunsul täu , cu precizarea cá un contact imperfect ( sau lipsa ) al firului de masä de la releu dä eroare pe ambele pärti , nu doar pe una .

Toate cele bune !
cristian_petrutz
se poate sa fie maneta (am patit_o si eu dar la mine nu ''caraia''releul). In capatul manetei se afla un contact care daca nu mai e fix poate sa se deplaseze si sa ramana doar intr-o pozitie si atunci iti merge semnalizarea pe o parte . daca rezolvi sa zici care a fost problema.(eu am pus contactul de la maneta cum era inainte, adica la mijloc, si am rezolvat problema fara sa mai cumpar)
Magnum_Baracuda
mecanick_maverick multam de apreciere,undeva sigur e un contact imperfect fir ca e la masa de pe caroserie de la semnalizare in fata,ori masa din portbagaj care creaza probleme desi e sertizat pe un papuc sabie cu timpul conductorul se oxideaza ,fie la butonul de avarie,fie la comutatorul de directie,
bygy007
deci daca pe avarie toate becurile (4 sau 6) se aprind normal , iar pe semnalizare pe o parte ciriie iar pe cealalta merge normal , eu m-as uita la maneta de semnalizare wink.gif
stabil777
La mine merge doar semnalizare dreapta iar pe stinga becurile de semnalizare in loc sa se aprinda intermitent ramin aprinse tot timpul atit fata cit si spatele, mai nou am observat ca dulia de plastic pe fata la semnalizare a fost topita ,cei doi fixatori sau cum sa le zic nu stiu,s-au deformat,asa ca am nevoie de alta dulie, acest sistem de dulii sunt si pe pozitii, cu mare greutate se pot scoate becurile din ele(cele de pozitii), o alta idiotenie conceputa de o minte luminata!
Cred ca juma din materiale care se fabrica se fac in asa fel ca sa se strice .

La maneta de semnalizare sunt legate trei fire,albastru rosu si verde,parca ,iar in stinga si dreapta firelor mai sunt doua lamele dar pe care nu sunt conectate fire,pe acele lamele or mai veni puse alte fire?

Miine astept si cel de-al doilea releu,poate ca e din cauza lui caci,pina sa pun instalatia de injectie electrica in functie si cind era pe carburator ,butonul de avarie cind il apasam mergea bine,adica luminau intermitent toate becurile, dar dupa ce am pus injectia la inceput indicatorul de avarie acela cu sageti stinga-dreapta statea in permanenta aprins chiar si fara contact pus,asa incit bateria noua nu o mai lasam pe masina ca sa nu mi-o descarce.

Acum ca am umblat pacolo pe la fire ,merge semnalizarea dreapta ,se aprinde normal acel indicator cu sageti,dar cind semnalizez stinga acel indicator nu se mai aprinde ,iar becurile in loc sa arda intermitent ele ramin aprinse!

Cind am mai schimbat cite un releu din cele vechi se mai intimpla ca zgomotul intermitent sa se auda doar din tacanitul releului dar ,fara sa se aprinda si becurile!

In poze in priza cu fire mai multe se vede un fir alb taiat ,stie cineva de unde vine ,unde ducea firul ala ,ca as vrea sa-l pun inapoi.?

Priza cealalta are doua fire ,rosul+care alimenteaza plusul pompei iar celalalt fir este crem -mov ,ambele fac ,duc la priza de conectare a pompei de benzina,la capacul rezervorului,din acea mufa mai fac parte doua fire,unul negru dar care nu duce spre bord ci undeva in spate la masa la stopuri,iar celalalt fir e crem-galben,doua din ele deci alimenteaza pompa iar doua sunt de la plutitor care sunt in legatura cu acel bec-indicator de nivel de benzina aflat in ceasul din bord.

Ma intreb daca are vre-o influienta acele doua fire de la plutitor in pornirea pompei de benzina? Caci acea lamela a plutitorului e firava rau si se strica sau se deformeaza nemaifunctionind acel contact.

Pe maneta de semnalizare au mai fost adaugate (nu cred ca erau asa din fabrica)doua fire care au fost apoi taiate ,oare unde or mai fi ducind si alea?

Pe aripi in centrul lor mai sunt asezate doua semnalizatoare portocalii care nici alea nu functioneaza ,macar ca le-am pus becuri noi,cele vechi le-am gasit arse!.
Magnum_Baracuda
la plutitoarele noi sint nu cu 1 fir ,cu 2fire una pt martor una pt ceasul litriometric,pe comutatorul de directie(semnalizate) firele sint 3 exact verde albatru si rosu sint sertizate si porma intra intr-o cupla,si daca ne spui si unde merge cupla aia cu firul taiat iti dam o explicatie ce e cu firul ala,o ia in arborele de cabluri ce duce spre stopuri etc adica merge pe linga prag in spate,sau merge in fata spre motor???
adaniel69
@stabil777: ce de improvizatii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
verifica butonul de avarii daca e mufat bine!

user posted image
bygy007
si eu zic ca este la fel tot de la avarii , atasez si eu o explicatie a firelor unde duc fiecare , le poti masura
Surf_Dude
Nu deschid alt topic, asa ca postez aici:

Cum se scoate farul de semnalizare de pe fata?

Multumesc!
nikuniku
lampa de semnal este prinsa de far cu 2 lamele de plastic ,din lampa,cu o surubelnita subtire si lunga departezi lamele de far si tragi usor in afara de lampa
dar cel mai bine scoti tot faru de pe masina ca este mai usor de dat lampa jos
bygy007
ce model de masina ai? la zimbet trebuie scos faru , si are 2 cleme care se prinde de far
Surf_Dude
Multumesc amandurora, am rezolvat. Nu observasem lamelele blush.gif

Nu a fost nevoie sa scot tot farul. E cam stramt locul, dar am reusit.

Daca "zambetul lui Iliescu" e modelul cel mai nou, atunci asta e. E model 2000, pe injectie.
kiki90
era un videoclip despre cum se regleaza tacheti imi dati si mie link pls .....cand nicu paleru pe fundal...]
nikuniku
kiki90
uitete bine sa faci exact ca aia(pe riscu meu de a lua varn)
Snoopz
&feature=channel_video_title

Sper ca ti-a fost de ajutor biggrin.gif
N E S
Deci cheia cu care lucreaza omu e prea tare. Vreau si eu sa-mi fac dar nu prea imi dau seama care cum lucreaza...Daca ma puteti ajuta va raman vesnic recunoscator..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.