salut. am un consum destul de mare la masinuta mea si nu stiu care ar fi cauza. masina e din 2003 pe injectie si de curand i-am facut plinul si am mers in oras 350 km si mi s-a aprins becul la benzina, ceea ce inseamna un consum de 13-14 litri la suta. ma cam rupe la buzunar. vreo ideea daca aveti ar fi minunat. ms
krapcarasu
20 Jan 2011, 12:29
consumul se face de la plin la plin
Magnum_Baracuda
20 Jan 2011, 12:30
pai uzura ai la motor, km ceva?presupun depinde cum ai mers cu ea exploatare,mai de raliu mai batraneste,
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 20 Jan 2011, 12:30)
pai uzura ai la motor, km ceva?presupun depinde cum ai mers cu ea exploatare,mai de raliu mai batraneste,
am 70000 de km. de mers merg mai batraneste. n-am turometru la ea dar schimb treptele cam asa: a 2-a la 30 max , a 3-a la 50 max si , a 4-a la 60 max si a 5-a la80. de obicei in orash merg la 20 cu a2-a, la 40 cu a 3-a, la 50 cu a 4-a. ulei nu consuma.
Magnum_Baracuda
20 Jan 2011, 12:41
nu e vorba de turometru,ca nu pot sa imi explic cum stati cu ochii in turometru sa schmbati vitezele, nu stiu voi va bazati pe turometru,adevarati soferi conduc dupa urechea muzicala nici subturata nici supraturata,cind e momentul si cere ea(nu vreu sa se ia ca ofensa),e bine daca nu papa ulei,vezi poate ai filtru aer imbaxit de praf ,depinde si ce benzina bagi(calitatea),vezi poate ai vecini buni si isi fa plinul de pe la tine
)
sincer iti zic masina are vlaga. merge bine si motorul numai ca ma deranjeaza consumul. eu stiu .. o reglare de avans ceva daca se poate face.. intreb si eu
ag02cws
20 Jan 2011, 13:03
Daca ti s-a aprins becul, inseamna ca mai ai 5 litri, deci ai consumat 45. Vine un consum de 12.8, ceea ce e destul de probabil daca mergi in aglomeratie.
masina merge mai mult rece. merg 15 minute pana la facultate si sta 4-6 ore , dupa care merg iar 15 minute. nu merg prin oras cu orele. cu cat variaza consumul cand motorul este rece? si e recomandat sa astept sa se incalzeasa putin motorul 3-4 min cat sterg geamurile sau dau zapada de pe ea si dupa cat timp pot sa dau drumu la aeroterma?
Kiraly
20 Jan 2011, 14:58
ce turatie ai la relanti?poate fie si sonda lambda
n-am turometru. la inceput e mai ridicat dar dupa ce se incalzeste coboara si motorul se aude normal
Kiraly
20 Jan 2011, 15:07
eu cred ca e sonda lambda de vina..dar inainte sa ne zi un consum mai precis (de la plin la plin)
si asta se poate verifica ? si care sunt valorile care trebuie sa le indice daca o masor cu un multimetru si in ce conditii?
mihai7575
20 Jan 2011, 16:18
QUOTE(dex @ 20 Jan 2011, 13:54)
sincer iti zic masina are vlaga. merge bine si motorul numai ca ma deranjeaza consumul. eu stiu .. o reglare de avans ceva daca se poate face.. intreb si eu
e pe injectie,deci nu ai cum sa reglezi avansu,ptr ca tu nu ai delcou,sincer imi pare rau ptr tine ca in 2003 si 2004,aia de la dacia ,nu leau mai pus turometru.
QUOTE(dex @ 20 Jan 2011, 16:11)
si asta se poate verifica ? si care sunt valorile care trebuie sa le indice daca o masor cu un multimetru si in ce conditii?
mergi cu dacia ta la 1 service autorizat dacia,si pune-o pe tester la ei,e cea mai sigura metoda ptr a vedea tu ,de ce iti consuma asa mult.
ai idee cam cat ajunge un test?
krapcarasu
20 Jan 2011, 17:06
pt ca mergi drumuri scrte, deci motor mai tot timpul rece, e normal sa consume mult mai mult, defapt nici nu stii exact cat consuma, eu zic sa nu o duci pe la servisuri ca vei devini client fidel. Verifica bujiile sa ca probabil sunt negre, un elv te-ar ajuta
Ciorapel
20 Jan 2011, 17:09
QUOTE(dex @ 20 Jan 2011, 13:22)
masina merge mai mult rece. merg 15 minute pana la facultate si sta 4-6 ore , dupa care merg iar 15 minute
Ți-ai dat singur răspunsul. Consumul de 12 iarna e ”normal„. Eu nici vara nu scad sub 10.
În condițiile de mers doar 15 minute, îți poate consuma și 15 litri /100 km. Fiind injecție, până se încălzește îți ține amestecul de carburant bogat. Dacă mai ai și paleți pe pompa de apă nu ELV, clar că nu se încălzește în 5 minute.
Eu din cauza consumului nu am mai mișcat mașina de o săptămână; nu îmi permit să fac drumuri scurte că mă îndoaie.
mihai7575
20 Jan 2011, 17:24
QUOTE(dex @ 20 Jan 2011, 17:38)
ai idee cam cat ajunge un test?
sincer,nu stiu cit costa,dar mergi si tu la ei si vezi cit costa testu e cel mai sigur la cele pe injectie,.
era sa uit,daciile pe injectie,intotdeauna,trebuie sa consume mai putina benzina ca cele pe carburatie,asa e normal,dupa parerea mea.
QUOTE(krapcarasu @ 20 Jan 2011, 17:06)
pt ca mergi drumuri scrte, deci motor mai tot timpul rece, e normal sa consume mult mai mult, defapt nici nu stii exact cat consuma, eu zic sa nu o duci pe la servisuri ca vei devini client fidel. Verifica bujiile sa ca probabil sunt negre, un elv te-ar ajuta
pai sa stii ca bujiile sunt cam negre. le-am curatat putin si le-am pus la loc. le mai tin vreo 3000 si le schimb odata cu uleiul. si in legatura cu filtrul de benzina. exista un tip de filtru mai bun sau toate au acelasi tata?
krapcarasu
20 Jan 2011, 17:43
incearca bujii NGK BPR 5 HS, acum de care ai? cum le curati?
bosch wr8bc. le-am luat la smilgher
krapcarasu
20 Jan 2011, 17:52
nu prea e bun cu smirghel, mai ieftin iesi daca le schimbi acum decat daca mergi 3000 km de drumuri scurte cu astea manarite, nu se spun lucruri bune despre bosch care se fac acuma merge sa pui chiar BPR 4 HS
poi care e dif dintre bpr 4 hs si bpr 5hs?
krapcarasu
20 Jan 2011, 18:00
4 sunt mai calde, se vor autocurata mai usor in conditiile in care mergi
krapcarasu
20 Jan 2011, 18:15
nu stiu germana,sunt SI pt motociclete, cu ce incurca asta? eu asta iti recomand bpr 4 hs
ma uitam la filet. am vazut k e mai lung
krapcarasu
20 Jan 2011, 18:21
es sunt cu filet lung, hs normal
si astea se gasesc in magazine sau doar la comanda pe net?
krapcarasu
20 Jan 2011, 18:40
in suceava nu am gasit, am comandat pe net,in botosani am vazut mai demult
mai stii cumva de pe ce site le-ai luat?
sa inteleg ca tu folosesti acelesi tip?
Magnum_Baracuda
20 Jan 2011, 18:41
poti pune si equem bujii si bosh eu am bosh in 4 pini si merge stas si am 5000 rulati am ajut brisk dar 800 de km facuti atata,inainte mergeam la u amic mi le sabla cu nisip si erau ca noi
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 20 Jan 2011, 18:41)
poti pune si equem bujii si bosh eu am bosh in 4 pini si merge stas si am 5000 rulati am ajut brisk dar 800 de km facuti atata,inainte mergeam la u amic mi le sabla cu nisip si erau ca noi
si astea in 4 pini ce e de ele? prin ce difera de una normala cu un electrod? cum se numesc mai exact?
Magnum_Baracuda
20 Jan 2011, 18:51
sincer leam primit cadou de la cieva care a dat dacia la remat noi in tipla erau ,ma rog si eu am avut brisk si sinterom si vad ca bosh face diferenta,se autocurata rapind porneste la sfert de cheie baba mea papa ulei ca are "km fara nr" exploatare de toate soiurile,am bagat si 600 de kg si 800 de kg pe dacie am pus-o si sa traga cu 130 de km la ora ,ma rog tine foarte mult cont cum exploatezi masina
krapcarasu
20 Jan 2011, 19:04
sunt pt alt tip de aprindere cele cu 4 electrozi de masa, merg si la 1310 dar nu cred ca justifica pretul.
Am luat ngk de la o firma din baia mare sau oradea.
difera mult situatiile de la unu la altul
http://www.daciaclub.ro/bujii-brisk-opinii-t202681.html
ms mult. o sa va zin la curent sa va spun ce am obtinut
iulian415
20 Jan 2011, 20:55
curata filtrul de aer, pune un set de bujii bune , verifica rezervorul sa nu curga pe undeva si colierele de la conductele de alimentare.
anghelcatalin1992@yahoo.com
20 Jan 2011, 22:51
incearca sa o incalzesti inaite sa pleci la drum [macar 2 min cu un carton in fata care sa ocupe TOT radiatorul ] si apoi ai sa vezi daca mai scade , oricum 12 la suta iarna in oras cu motorul rece e bun consumul , a mea consuma vara 11 la suta in oras .
tichondrius95
21 Jan 2011, 13:50
Iarna e mai frig, si mers doar prin oras, creste consumul si la dacie, undeva la 9-10-11 %, acum cam 13-14 e cam multisor, ar trebuie verificat un pic calculatorul, asta doar pe la service dacia.
Avand in vedere ca:
-esti posesor de Dacia, preocupat de consum (apropo, vezi ca e un topic dedicat consumului, parca pe la "Diverse"), deci nu te dau banii afara din casa;
-folosesti masina pt. mers 15 min. pana la facultate (si inapoi); intr-un oras aglomerat (trafic, opriri dese - treceri pietoni, semafoare, etc.), la o medie de max. 30 km/h, asta inseamna cam 7 km pana la facultate; CONSUMUL TAU E NORMAL.
-decat sa mai stai vreo 10 min. (la plecare, si tot atat la intoarcere), sa incalzesti intai motorul (cum ar trebui, pt. un consum mai mic), sincer, mai bine mergi pe jos pana la facultate. 7 km ii faci in max. o ora (esti tanar), foloseste masina pt. drumuri mai lungi, pe cat posibil, eu asa fac, in oras merg doar pe jos.
Cand faceam eu facultatea (cred ca acum nici atat...), nu era o tragedie daca nu ajungeam la prima ora (mai ales daca era curs sau seminar, doar laborator..).
BAFTA, cred ca esti in sesiune !
Si zi-ne ce-ai facut.
deocamdata am tras masina pe dreapta si merg perpedes. luna care vine o sa-i schimb bujiile, filtrul de benzina, uleiul si o sa verific daca am scurgeri. pana atunci stau pe burta ca apa e mica. ms frumos pentru ajutor
salutare. eu am de nou un break din 2004. acum are 40 000 km si de la inceput am avut consum urban mare (peste 10%). am fost pe tester in perioada de garantie si totul a fost ok (noxe de euro 3). mai pun si remorca ajung la 15%. rural am reusit 5,6 %. si eu fac naveta zilnic pe distante scurte (5 km ) la un consum de 8 % in cele mai bune conditii. m-am obijnuit cu asta. am inteles ca peste 40 000 km ar trebui verificat catalizatoru daka nu e ok salut consum bun, un prieten l-a schimbat la 15 000, eu am schimbat o data bujiile si filtru de benzina cu unele identice cu cele originale si am facut de 2 ori reglaj culbutori.
Parerea mea despre dacii :daca te obisnuiesti cu ele si te pricepi cat de cat la mecanica si electricitate auto e ok/ daca nu Remat are o oferta buna
BennyORWO
30 Jun 2011, 14:05
Salut...am si eu o dacia break din 94,1410,si de ceva timp incoace...nu o sa va vina sa credeti,a ajuns la un consum de 15-16 %
Deci...cu 5 litri de benzina merg 30 km:)),nu are pierderi pe la furtune,sau rezervor...care ar fi cauza?
mihai7575
30 Jun 2011, 17:05
QUOTE(BennyORWO @ 30 Jun 2011, 15:05)
Salut...am si eu o dacia break din 94,1410,si de ceva timp incoace...nu o sa va vina sa credeti,a ajuns la un consum de 15-16 %
Deci...cu 5 litri de benzina merg 30 km:)),nu are pierderi pe la furtune,sau rezervor...care ar fi cauza?
returul de benzina de la pompa de benzina este infundat,parerea mea.
cordoba
30 Jun 2011, 19:11
salut ziceti-mi si mie va rog ce sa fac ptr ca variaza turatia cand e prea mare cand e prea mica o data in mers a scazut la minim am incercat sa o las la 800 dar variaza ce e de facut va multumesc
@BennyORWO: I-ai dat de cap ? Vezi si filtrul de aer in ce stare e, si/sau amestecul prea bogat - carburatorul dereglat. N-ai zis, e vorba de consum urban, sau distante lungi ? Fa-i un consum mai exact, de la plin la plin.
@cordoba: Oi avea ceva mizerii (sau apa) prin benzina, sau probleme electrice...
BennyORWO
2 Jul 2011, 16:30
Multumesc pentru sfat Maho.
Masina,de ieri se afla la un mecanic,la o cunostinta de a mea,trebuie mult bibilita,ii face absolut toate neregurile.
Ce trebuie verificat la ea:cred ca garnitura de la chiuloasa este arsa,deoarece pe capacul de la ulei si in carburator este un fel de spuma,o pasta alba...la electromotor trebuie umblat,cred ca trebuie si resegmentata,trebuiesc schimbate furtunaraiele,trebuie umblat la cutie deoarece nu intra a5a,a 3a este in locu la a5a,frane...nu tine decat pe fata dreapta,carburatorul trebuie curatat,instalatia electrica neaparat trebuie verificata...pfff si inca mai sunt...
Deci cu consumul,merg cu ea doar prin sat si rareori cand am nevoie pe la oras...imi este cam frica sa ies cu ea in oras
Cred ca lucru o sa ma duca undeva la 1000 cu tot cu piese si manopera
...asta e...daca sunt fan dacie
Daca mecanicul ala ti-a zis ca garnitura de chiulasa ar fi de vina pt. spuma de pe capacul culbutorilor (si probabil si in "t"-ul de la carburator), atunci schimba-l (mecanicul): e vorba de asa-zisii "muci" (daca dai o cautare te lamuresti), in fapt un amestec de condens cu ulei, ala il rezolvi schimband uleiul, nu garnitura. Restul...de ce resegmentare? Iti mananca mult ulei ?
Oricum, se pare ca ai probleme multe, ar fi bine pt. tine (daca nu vrei sa scapi de ea) sa te pui pe citit pe aici, ca ai mult. Asta daca vrei sa o scoti pana intr-o mie, desi e greu. Macar furtunele le poti schimba singur, pt. inceput.
Spor la treaba.
alycrys_20
3 Jul 2011, 15:15
am si eu o dacie din 99 ,carburatie,si de curind am scimbat filtru aer,benzina,bujii noi dar consuma cam mult iar in momentul cind alimentez dupa ce plec de la statie in masina miroase rau a benzina,care ar fi cauza?
Mirosu vine din spate si mai ales cand deschizi geamu,mai exact verifica garnitur de la sonda de benzina sa nu scape si verifici si furtunu dontre rezervor si gatu de umplere are o bucata de furtun (le-a fot greu sa puna tot teava) bucata o vezi cum deschizi porbagaju,sa nu fie coapta
BennyORWO
3 Jul 2011, 19:47
Faza e ca dupa ce am facut schimbul de ulei,la vreo 3 zile a aparut mazga aia...oricum,masina acum e la mecanic,si sper sa o rezolve bine,poate ca la banii care bag eu in ea,poate luam alta mai buna,dar stiti cum este...chestie sentimentala,prima masina a familiei si copilariei mele,nu se uita momentele cand se ascultau coco jambo si casablanca la caseta in dacie
,o sa vorbesc si cu mecanicul zilele astea(nu vreau sa il stresez cu telefoane),si o sa revin cu mai multe amanunte.
O seara buna va doresc si multumesc pentru sfaturi,numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.