Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: variatii de turatie la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45
de ceva mai multa vreme ma confrunt cu o mica problema... variaza turatia la relantiu....are asa un interval de vreo 10 20 de secunde cat merge rotund dupa care scade cu 100-200 de ture iar revine.... din motivul asta niciodata nu am putut lasa reglajul relantiului la 850-900 rpm.... trepida prea tare...am reglat mai sus pe benzina cam la 1000 iar pe gaz cand comut vad ca se tureaza singura mai sus de 1100 cu motorul cald...am tot schimbat capace de delcou, pipa, bujii, fise...reglaje la culbutori...
acum am fise tesla, capac delcou bosch, bujii NGK bp6hs
singura imbunatatire al fost montarea unei aprinderi electronice cu senzor...si cam atat ..adica o perioada a renuntat sa mai faca figurile astea...dupa care din nou... face la fel si pe gaz si pe benzina..parca un pic mai des pe gaz
ma gandesc ca ar putea fi axul delcoului de vina...sincer sa fiu cam are joc...

Kiraly
da poate fi si de jocul axului.eu zic sa incerci cu aprinderea clasica.macar senzorul sa schimbi cu platina si vezi daca mai face.
unikat45
face mai rau de aia am pus aprinderea cu senzor....doar daca jocul s-a facut si mai mare... ma gandeam sa cumpar un delcou nou...sau sa fac proba cu altul fara joc..
....aer fals nu trage...obturez filtrul de aer la ambele gauri si moare..motorul..
Magnum_Baracuda
pai delcourile noi sint varza cama nu-i cama sint facute parca din rebuturi piese de schimb,vezi sa nu ai ceva scapat in delcou saibe inauntreu sau vreo siguranta,vezi si tuh pinionul ala de la distributie uzura lui
unikat45
saibe si sigurante sigur nu
... ce e drept platoul delcoului a fost schimbat acum un an si ceva...asta care il am acum...ridica o idee platina mobila ...de cand am senzorul si aprinderea noua am constatat acelasi lucru...dupa ridicare.. ramane pe pozitie ...dar de fapt si ala vechi facea la fel.... m-am gandit si la pinion... dar e mai mult de lucru...o sa vad cum am timp sa schimb cu un delcou nou.. sau care nu are joc la ax..
Magnum_Baracuda
vezi ca mecanismul ala la platina mobila are un excentric in capat casa reglezi cursa la platina mobila cand lucreaza pompa de vacumm,poate nu ai bagat de seama,vezi cat ce cursa platinii mobile
Virusux
sal.iti face asa de la releul de incarcare (daca ai mecanic). asa imi facea si mie.stima
unikat45
nu, nu am releu (regulator de incarcare adica) mecanic.. e electronic...am unul de rezerva ..cu fir de referinta..scrie IPRS pe el.. dar am zis ca nu il montez decat daca pica ala de pe masina... in plus ala de rezerva are si o gaura in el de i se vad matele ( a se citi placuta cu componente electronice)... o alta idee ar fi supapele....nu prea sunt de acord pentru ca nu face continuu...
o alta buba ar fi capacul decou si pipa..ambele se oxideaza..le mai curat odata la 2-3 saptamani dar din pacate fenomenul revine destul de rapid..
Magnum_Baracuda
electronic de iprs electronic e meserie am avut eu unul dar nu era etans si acuma imi pare rau e o bijuterie ala
unikat45
fix asta vreau sa zic nu e etans.. si nu imi inspira incredere taman din motivul asta... de va fi nevoie sa il montez probabil trebuie sa gasesc o solutie in sensul asta..
nikuniku
verifica si axu de la carburator posibil sa traga aer fals,axu de la delco uzat,pinion antrenare delco uzat,capsula vacuumatica delco sparta,cam astea ar fi de verificat
Costy2000
[attachmentid=1627690703] [attachmentid=1627690704] http://www.daciaclub.ro/problema-dacia-1310-t179409.html

Sa nu fie de la delcou eu am patit asa ceva uite si poze ce sa intamplat la mine
mihai7575
QUOTE(Costy2000 @ 23 Jan 2011, 21:57)
[attachmentid=1627690703] [attachmentid=1627690704] http://www.daciaclub.ro/problema-dacia-1310-t179409.html

Sa nu fie de la delcou eu am patit asa ceva uite si poze ce sa intamplat la mine
*


trebuie sa-i reglzi mai des tachetii,si platina schimbata mai des,ptr ca tu mergi cu masina mai mult pe gpl decit pe benzina.asa e ca mine,nu?
unikat45
in delcou lucrurile sunt ok..adica nu e ceea ce e in poza.......de mers pe gaz merg cam 90%.. pornirea e pe benzina si mai merg vreo 200-500 de m sa se incalzeasca motorul un pic
platina nu am.. am AT011 cu senzor ...reglajele la culbutori se vor face mai in primavara cand schimb uleiul si poate ceva mai multe ca o duc la ITP.... expira in aprilie....
Magnum_Baracuda
vezi ca capacul e prins in 2 suruburi dedesupt are o garnitura de plastic,fa rost de un O ring din cauciuc si lipeste de talpa lui cu superglue si strange cu atentie si el ramane etans,sfat ala electronic e o bijuterie eu am avut 15 ani si nu sa stricat din defectiuni electronice a luat apa la inundatie din cauza asta
bv-08-fgm
aceeasi problema o am si eu,si merg doar pe benzina,singura problema ce am obs, este ca daca scot furtunul de vacuum merge mai bine,daca il bag la loc moare motorul in relatiu.
Kiraly
fiindca trage fals la stutul de unde scoti vacumul si avansul se micsoreaza cand elimini vacumul.e normal sa scada turatia cand scoti furtunul avansului vacuumatic
bv-08-fgm
deci daca scot acel furtun imi merge mai bine,cum il bag la loc nu merge sub 1000 rpm.
krapcarasu
ai amestec bogat , posibil si avans prea mare, cand scoti furtunul trage aer si se saraceste amestecul
bv-08-fgm
eu ma gandeam ca are delcou ceva.
Paulorossi
Ia scoate furtunu de la vacuum si astupa gaura cu degetul sa vezi cum variaza turatia.Daca scade fata de situatia cu furtunul pus atunci ai avans prea mare.
unikat45
la mine e un pic cam mare... sigur... trage mai bine pe...gaz plus aprinderea AT011 care mai cere ceva grade la in plus fata de nmormal
am o mica nelamurire.. avans mare (+) adica delcou rotit spre dreapta inseamna ca scanteia apare intr-o faza mai avansata a compresiei..? (sper sa nu mafi exprimat gresit..)
krapcarasu
in cazul at 011 avansul nu se mareste, se da pozitia delcoului ca si cum ar fi avansul mai mare, asa e construit senzorul; avans mai mare inseamna ca scanteia se da mai repede, daca ai motorul recent facut , pui avansul la semn si n-ai treaba
Costy2000
QUOTE(mihai7575 @ 24 Jan 2011, 08:01)
trebuie sa-i reglzi mai des tachetii,si platina schimbata mai des,ptr ca tu mergi cu masina mai mult pe gpl decit pe benzina.asa e ca mine,nu?
*


nu am gaz, culbutori sunt reglat platina la fel delcoul ala l-am schimbat el era terminat si am pus altul si merge doar ca mai da cate un rateu la toba finala,am gadialto eu dar degaba am o supapa arsa sau nu mai inchide bine,ca platina am schimbat-o condensator, capac delcou,fise bujii si tot asa face,la nivel e la jumata planului inclinat .
unikat45
QUOTE(krapcarasu @ 24 Jan 2011, 23:52)
in cazul at 011 avansul nu se mareste, se da pozitia delcoului ca si cum ar fi avansul mai mare, asa e construit senzorul; avans mai mare inseamna ca scanteia se da mai repede, daca ai motorul recent facut , pui avansul la semn si n-ai treaba
*


asa este...si pentru senzor si pentru avans
conform wikipedia ""Timing advance" refers to the number of degrees before top dead center (BTDC) that the spark will ignite the air-fuel mixture in the combustion chamber during the compression stroke. Retarded timing can be defined as; changing the timing so that fuel ignition happens later than the manufacturer's specified time. If the ignition timing, specified by the manufacturer, was to be set at 12 degrees BTDC and it was adjusted to a number lower than 12 degrees BTDC, it would be retarded.."
motorul are acum cam 40 mii...dar ca sa mearga bine pe gaz (sa traga si sa nu dea in nas)...tot timpul a mers asa..cu avansul un pic mai mare
mihai7575
asa e ca tine costy,ai o supapa arsa,cauta-ti 1 mecanic bun la dacii sa te ajute,eu am greșit ,raspunsul meu era adresat colegului din urma ta pe acest taopic.scuze,te salut.
Raul TM

si eu am avut problema cu relanti instabil ,am schimbat multe piese la carburator si la aprindere, pana la urma am descoperit ca era partial infundata gaura din pata calda , am largito cu un burgiu de 2mm si relantiul a devenit stabil si a urcat cu vreo 200rpm pe benzina si cam 100 pe gaz ,ideia am luato citind pe forum, ca mecanicul la care am fost nici nu s-a gandit la asa ceva...
Kiraly
deci nu se incalzea amestecul?inteleg bine?
george 07
QUOTE(Kiraly @ 6 Feb 2011, 00:04)
deci nu se incalzea amestecul?inteleg bine?
*


NU! - se refera la gaura unde vine racordat furtunasul cu "diuza", la unele modele se racordeaza la "pata calda" la celelalte modele direct in galeria de admisie (sub carburator), am uitat sa specific ca cele racordate la "pata calda" nu mai au nevoie de diuza ca au gaura de racordare calibrata (aprx.2mm.)
Andyno
si eu am patit ceva de genul asta, dar nu am gaz...am schimbat dercoul cu unul de la dezmembrari care arata ca nou..10 lei.

acum sta 800 ceas...fara sa dau de surubul de la carburator...este desurubbat de tot.
nu o las la 800 ptr ca trebuie sa mai aprind si farurile si aeroterma etc...o ridic la 900 si merge perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.