Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb cutie in 4 cu cutie in 5
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dorinromeo
va salut cu respect,
ultima data cand am schimbat cutia in 5 cu asta in 4 am fost foarte dezamagit. si de cutie, care fluiera, harsaie si asta, de mecanic, care s-a dovedit a fi un carpaci, si de mine, eu fiind vinovat pentru toate astea, pentru ca daca ceva nu merge exemplar la masina nu pot dormi, si can stau treaz de ceva vreme... deci HELP!!!
acum mi-am invatat lectia si sunt gata sa iau in considerare orice sfat si ajutor pe care puteti sa mi-l dati.
si din nou... am gasit o cutie de berlina injectie din 2002, o voi cumpara, de data asta o pun eu sus. va rog sa-mi spuneti ce TREBUIE schimbat la cutie si la ambreiaj sa mearga exemplar.
si am o intrebare la obiect. ultima data cand am dat jos volanta (acum 1 luna) am simtit ca are niste denivelari pe suprafata unde vine in contact cu ferodoul. oare pot sa o duc la rectificat? acum vreau sa fac totul ca la carte.
orice sfat e binevenit!!!
Minel
Daca tot ii pui cutie in 5 trepte , verifica ca ea sa fie cu a 5-a lunga .... sa nu te plangi si tu ca noi ca ai 90km/h in 3000 rpm , in treapta V .....

Codurile de pe cutiile cu a V-a lunga sunt ....365-38 si 365-11 ...

Iar volanta o poti duce linistit la un rectificare plana, normal mesteru ar trebui sa stie ce are de facut, nu "se baga" in piesa decat pana ii scoate denivelarile ...o face "la curat" cu ar veni ..

Bafta !
Magnum_Baracuda
daca schimbai una de 5 in 4 macar bagai una de pe daciile alea vechi din 70 si alea merg bijuterie,si apoi volanta o duci la atelier sa iti faca planitatea suprafeteti ,si ambreajul e 3 trei lucruri mari si late : disc de ambreaj, placa de presiune si rulment de presiune (daca nu ma insel ai tipul ambreajului DBR 180 ),si sa schimbi si bucsa din capat unde iti intra trenul fix,de preferabil sa ai si un centrator facut la strung casa asezi discul de ambreaj usor la montare ,ca porma te chinui cu cutia de viteza la montare,sa ai levier bun,sa ai bieleta buna de la schimbator buna,semeringuri bune in capat la cutie la trenul fix ,la prizele de a cutie,si la axul de comanda in capacul cautatorului sa nu curga ulei,sa fie etans.
tichondrius95
Mai intai sa o desfaci sa vezi ce dimensiune ai la disc de ambreaj, ulei nou de transmisie in cutie, rulmentul de presiune sa fie nou neaparat, si recomand si o placa de preiune noua, ca aia rectificata nu o sa mai tina prea mult, si daca tot umbli pui si un disc de ambreaj nou(daca al tau are o uzura de 50 % sau mai mare) , si sigur nu mai ai probleme.
dorinromeo
cand am pus cutia in 4 am schimbat ferodourile, rulmentul de presiune, ulei nou de cutie, bucsa de bronz. dar din pacate nu am nimerit cutia. aia din-nainte huruia (suportabil) asta fluiera, harsaie, trepideaza la relanti zici ca e diesel. nu ma mai plang, mi-am facut-o cu mana mea (pardon, a mecanicului/macelar)
apropo, cutia e de pe o dacie de prin 80.
cum verific la prima vedere, sa nu aiba jocuri, la ax sau pe unde trebuie sa ma uit? odata cu cutia iau si 2 planetare bonus, daca sunt in stare buna le schimb si pe alea.
merci de sfaturi, orice idee e binevenita

21 Jan 2011, 18:39:
ambreiajul e de 200, oare pot sa pun placa de presiune de 180? si disc de ambreiaj, si rulment pentru 180, fara sa schimb volanta?
Magnum_Baracuda
cutia la mana a2a e loz in plic una si de preferabil sa o iei de pe o masina functionala adica sa faci ceva drum sa vezi daca e buna cutia(evident dupa o masina ce urmeaza a fi dezmembrata) sa fie om de incredere ,eu am cutie de 81 acasa buna nu dinti nuh nimica cazuti in schimb ii trebuieste nuca si axul de comanda din capac si e buna
anghelcatalin1992@yahoo.com
alea de pe daciile din 70 sunt foarte bune daca le si ingrijesti ,eu deaie am avut pe masina , numai ca fostul proprietar a avut bunavointe de a schimba vitezele fara ambreiej[ca la autobusele alea vechi] si asa a distrus vreo doua pinioane ,plus cel de marsalier care nici ca pila daca ar fi vrut sal faca asa nu ar fi reusit .
dorinromeo
azi noapte, cum nu prea am somn, (m-am uitat cum ninge afara) mi-a venit o idee, eu zic, buna, pentru cei ce vor sa-si inlocuiasca cutia singuri, fara sa-si dea masina pe mana mecanicului.
si a iesit asta: din doua cricuri hidraulice (pot fi si de astea normale) prinse pe un carucior cu rulmenti ca si cel cu care ne distram in copilarie, poti confectiona un fel de lift cu care sa ridici cutia si sa o asezi pe pozitie, fara prea mult efort. postez o schema mai jos, daca aveti idei, va rog imbunatatiti-o.
cricul hidraulic are in capatul tijei filet, se sudeaza pe o piulita cu filet asemanator o bucata de fier-beton, platbanda in forma de semicerc., pe care se aseaza cutia. piulita inlocuieste capatul tijei de la cric. caruciorul are osia din fata mobila, sa poata fi adus in pozitia dorita. rulmentii se gasesc in orice garaj de daciot, daca nu, la targul de vechituri, ca si cricurile, la preturi de nimic.
Magnum_Baracuda
te complici,sincer ori o rampa ori masina saltata pe doua capre ,ori pe 2 cauciucuri pe fiecare parte,si un prieten sa te ajute desfaci cutia din toate suruburile(carcasa ambreajului surubutile alea de 17 ,electrmtorul,suportul cu tot cu cablu de ambleaj,jugul ,etc) frumos faci un lat si il bagi dupa carcasa ambreajului unul se urca pe masina cu picioarele pe zona une sint suruburile de la telescoape si salta de latul iar mesterul sta sub masina si trage usor cutia ,si iese frumos de tot
anghelcatalin1992@yahoo.com
de dat jos se da usor dar de pus inapoi e mai greu , faza cu unu sus pe masina si altu dedesubt , nu merge prea bine ,e foarte greu am incercat eu . cand trage cel de sus , in sus de cutie o sa loveasca capacul de la cutie [cel din fata ,unde sunt cele 3 suruburi] de traversa de la caroserie [cea pe care sta bateria ]. cel mai bine slabesti tampoanele de la motor , baci cricul sub baie in partea din fata si apleci motorul pe spate cat mai mult si asa cel de jos poate sa puna cutia singur , e mult pana o fixeaza pe priza si pe prezoanele din lateralul motorului .
dorinromeo
am vazut la nenea mecanicu cum a ridicat motorul cu cricul pus sub fulia de la distributie, apoi dai si lupta, si impinge si trage, si loveste, si ia ranga... macelar, nu alta. mi-era mila de masina si l-am oprit dar ceva tot s-a intamplat acolo. nu se poate sa fortezi asa fara sa strici ceva. de asta ma gandesc ca voi face singur lucrarea de data asta. si sunt sigur ca va merge excelent.
Magnum_Baracuda
hai sa precizam sub baie bagi cricul dar intre cric si baie pui un lemn drept tampon sa nu spargi baia si nu salti cricul pana spargi baia f putin
PH-06-BOA
L-ati ametit de tot. Unul vede cateva prize, altul trenul fix in bucsa arborelui altu-l cauta de dinti... Ati incurcat priza cu pinioanele planetare, trenul fix cu priza, incat a iesit o cutie bagata-n priza. In timp ce cel de deasupra trage de cureaua cu care intentioneaza sa ridice de cutie, apasa si pe motor in acelasi timp, pentru a se inclina, urcandu-se pe el. E mai stabil cu cricul sub fulie, dar nu fara lemn.
Nu merge placa de 180 pe volanta de 200. Daca dai la strunjit volanta (nu placa, cum a inteles cineva), va trebui sa scoti si bolturile de centrare a placii, pentru a se lua si din acea suprafata, ca placa sa pastreze distanta de strangere a discului. Ai uzura 3 zecimi, vatrebui sa scada si din suprafata de asezare a placii tot 3 sau 4 zecimi, incat la asezarea placii peste disc, spatiul de strangere sa fie peste 2mm. Altfel la o uzura de 1mm a discului, deja ar incepe sa patineze. Ar mai trebui sa stai langa el pana centreaza, sa nu aiba bataie, ca apare dezechilibru si la diferite turatii motorul topaie in loc sa se invarta, plus ca nu poate depasi anumite turatii fara ameteli. Hai, nu incerca sa intelegi, doar ca trebuie bine centrata inainte sa intre-n ea cu cutitul. Eu n-as avea incredere decat in mine, in limita in care sunt sigur pe ce fac. De aceea e bine sa sti macar ce sa ceri.
La cutie, nu prea poti sa testezi multe la rece. Fa jocul la pinioanele planetare, care nu trebuie sa joace, ca nu sunt nici pe bucsi nici pe rulmenti. Invartind de amandoua deodata in acelasi sens inainte si inapoi, sa aiba joc mic, atat cat sa joace pinionul de atac in coroana (joc de flanc), plus al satelitilor. Total abia sesizabil, daca nu e ulei gros si rece. Sa nu aiba joc la cautatorul de viteze, unde ar fi si umed de ulei sau burduf spart. Sa nu aiba urme de ulei sub priza, ca ar fi simering uzat, ulei lipsa si mers fara ulei. Proba la intrarea in toate vitezele, rotind de priza, ti pe loc un pinion planetar si urmaresti turatia celuilalt, sau rotesti de un pinion si urmaresti priza (daca poti), tinand celalalt pinion pe loc. Viezele de rotatie sa creasca de la o viteza la alta. In final, daca zornaie ceva prin ea, sunt cateva monede pe care le recuperezi, din totalul care-l dai pe ea. Celelalte cutii, poti sa le arunci la mine-n curte, cand treci p-aici.
Magnum_Baracuda
important e sa te descurci stimabili,cat se poate de simplu ca e cu lat ca e cu lant ca e cu vinci cu rampa cu ce vreti voi,glumesc nu o luati drept ofensa ,se mai intampla ca sintem oameni iese cutie de viteze ca e la priza ca e la generator ca e la statie de inalta sau medie legata nu conteaza,oricum am vazut greselile strecurate multam de atentionare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.