Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martori ulei si apa si aprind in mers - ulei sufic
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B_28_URA
Am si eu o nelamurire, si v-as ruga sa ma ajutati, si inca ceva, daca a mai fost explicata anomalia va rog sa mutati topic-ul, dar eu nu am gasit.
Acum sa revin la intrebare: Am schimbat uleiul acum vreo luna, si imediat dupa schimbare la o plecare mai in forta, sau un viraj cat de mic(in viraje mai bruste, stiam ca se intampla), sau chiar la viteze mai mari daca e un hop mai mare se aprind putin, dupa care se sting(ceva mai repde decat de obicei)mi se aprind becurile. am zis OK, punem intaritor(aditiv), zis si facut am pus acum vreo 2 sapt, si spre uimirea mea, nimic, nici o imbunatatire. Repet, uleiul este la nivel, aditiv are, s-ar putea sa fie din ulei, dar curiozitatea mare e: tata a pus acelasi ulei in break-ul lui, si nu se aprind, decat daca trag frana de mana in mers smile.gif
Deci va rog ajutati-ma.Am patit o chestie de genul asta, cand se stricase pinionul de la delco, dar nu mi se mai stingeau becurile de loc. Mentionez si faptul ca nu se sting atat de repede, nici macar daca o turez. Am o dacie din '87 cu mici imbunatatiri. mie imi place mult. Va multumesc anticipat.
maniakz
Man, eu la Dacia din 82 care o aveam incepuse o data sa faca asa. Am zis ca e uleiul prea moale (parca) ... toate cele, si am mers mai departe tot asa...
Dupa un timp, am inceput sa aud un zgomot de "frecare" metalic... si au inceput sa mi se aprinda becurile foarte des... cum o calcam, cum scadea presiunea si mi se aprindeau becurile... pana a facut "clant", si am dus-o tractata la mecanic. mi se uzasera nu stiu ce cuzineti... si sa incalecasera pe acolo... ceva de genul asta ... o caruta de bani...
La mine beleau a fost mare... impuritatile din ulei formasera o "gramajoara" chiar sub sita pompei de ulei (daca tin eu bine minte). Cum ii dadeam talpa, pompa tragea gunoaie si se infunda, nu mai dadea presiune (parca ceva de genul asta)... si asta a dus la uzare excesiva a cuzinetilor... cu rezultatul de mai sus...

Eu zic sa te duci la un mester bun (si cunoscut de tine), sa-ti zica ce sa faci... Intreaba-l si pe el daca se poate intampla asta de la mizeria din ulei...

Poate fi si calitatea uleiului de vina. Nu compara cu alta masina, pentru ca aici intervine si uzura motorului, pompei de ulei, "mizeria" din bloc... etc... Un ulei prost poate sa nu faca probleme pe o masina, si poate sa faca pe alta!

Nu stiu daca exista ceva de curatat toata baia de ulei... poate gasesti asa ceva...

Bafta!
B_28_URA
mersi mult pentru raspuns. Am intrebat un mecanic acum vreo doua zile, si mi-a spus ca nu este nici o problema, si ca pot sa merg cu ea si asa, atat timp cat imi "scuipa ulei" pe la un anume cuzinet inseamna ca e bine(mi-a aratat el). Multumesc mult pentru raspuns, chiar nu stiam ce are.
driverx
QUOTE(B_28_URA @ 9 Jun 2005, 03:16)
mersi mult pentru raspuns. Am intrebat un mecanic acum vreo doua zile, si mi-a spus ca nu este nici o problema, si ca pot sa merg cu ea si asa, atat timp cat imi "scuipa ulei" pe la un anume cuzinet inseamna ca e bine(mi-a aratat el). Multumesc mult pentru raspuns, chiar nu stiam ce are.
*



Ya. Right. Si tu l-ai crezut pe Mengele ala? Schimba mecanicu....
logic
no offence omule!...dar care sunt micile imbunatatiri aduse masini tale? blink.gif mie m-i se pare ca arata jalnic.
diaconuliviu
Incearca sa verifici si instalatia electrica-partea de la sonde la becurile martor. E posibil sa ai un fir care la curbe sau la accelerari sa atinga din inertie masa masinii.
Apoi, ai indicator de presiune? ala cum se manifesta?
B_28_URA
Nu ti se pare ca arata jalnic, chiar asa este smile.gif. Imbunatatirile sunt: cutie 5 trepte, bord ceva mai recent(kilometrajul pana la 180), si nu stiu ce sa mai zic. Oricum tine cont, am zis MICI imbunatatiri. Oricum, ESTE jalnica wink.gif
B_28_URA
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Jun 2005, 11:18)
Incearca sa verifici si instalatia electrica-partea de la sonde la becurile martor. E posibil sa ai un fir care la curbe sau la accelerari sa atinga din inertie masa masinii.
Apoi, ai indicator de presiune? ala cum se manifesta?
*




Da, s-ar putea sa ai dreptate, la asta nu m-am uitat. Da am indicator de presiune, si chiar daca am motorul rece, sau turatie mare(presiune la maxim - 6), in curbe tot scade presiunea la 2, si se aprind becurile.
diaconuliviu
QUOTE(B_28_URA @ 12 Jun 2005, 19:53)
Da, s-ar putea sa ai dreptate, la asta nu m-am uitat. Da am indicator de presiune, si chiar daca am motorul rece, sau turatie mare(presiune la maxim - 6), in curbe tot scade presiunea la 2, si se aprind becurile.
*


nu e in regula; ai nivel corect la ulei?
sau, la pompa te-ai uitat? nu are fisura undeva pe partea de sorb?
caci asta ar fi simptom de cadere nivel ulei, pompa "in gol".
B_28_URA
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jun 2005, 08:24)
nu e in regula; ai nivel corect la ulei?
sau, la pompa te-ai uitat? nu are fisura undeva pe partea de sorb?
caci asta ar fi simptom de cadere nivel ulei, pompa "in gol".
*




ulei suficent, chiar si intaritor are, acum a inceput sa faca mai des. La pompa nu m-am uitat, dar o voi face zilele astea, inca ceva, ulei nu pierde pe nicaieri, nu vad baloci pe sub ea, scutul nu este plin de ulei, sau imbaxit. Stiu sigur ca imi haleste ulei, dar asta era si inainte de sachimb, mie imi face figuri dupa schimb, si mi se pare ciudat, pentru ca a inceput dintr-o data, si la break-ul lui tata, acelasi ulei, motor tot de 1397cmc, tot cutie 5 trepte, doar ca e mai nou(1990) nu face asa ceva. Multumesc
lucius
Verifica pinionul ce angreneaza pompa de ulei. Scoti delcoul cu ax si se vede. Eu asa am patit dupa un demaraj mai fulminant. Masina mergea fara probleme dar nu prea mai aveam ulei in rampa.
diaconuliviu
QUOTE(lucius @ 14 Jun 2005, 14:17)
Verifica pinionul ce angreneaza pompa de ulei. Scoti delcoul cu ax si se vede. Eu asa am patit dupa un demaraj mai fulminant. Masina mergea fara probleme dar nu prea mai aveam ulei in rampa.
*


Da, posibil dantura de angrenare intre pinion si axul pompei, ori pe pinion, si/sau pe pompa...
B_28_URA
Pinionul despre care vorbiti este, banuiesc, pinionul de la delco, dupa descrierea voastra ala ar fi. L-am schimbat pana in iarna, ca nu mi se mai stingeau becurile intr-o dimineata. Am pus pinion original dacia, si nu a facut pana la schimbul de ulei. Precizez: am avutr ulei Valvoline in motor, inainte de schimb, si am pus pentru vreo 200 km ulei romanesc(pentru curatare, asa a zis tata, ca sa nu il curete cu motorina), l-am scos pe ala romanesc dupa cei 150-200 km, si am pus un alt ulei 15w50 si......a inceput cu problemele.
diaconuliviu
Da, de pinionul delco vorbeam.
Se pare ca de verificat pompa de ulei nu scapi; SI dantura canelata de pe axul pompei se poate "sterge", mai rar dar se poate.
B_28_URA
M descoperit problema: este baia de ulei indoita(stramba) chiar la sorb(vorbele mecaniului). Multumesc mult pentru toate raspunsurile voastre. Declar topic-ul inchis. Multumesc inca o data
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.