Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cuplare 4*4 dacia papuc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
teo76
salut,de ceva timp sunt posesorul unui papuc 1,6 cu tractiune 4*4 pe care l-am cumparat second hand dar la care nu se poate cupla fata .Am rasfoit forumul pentru a gasi solutia cu trecerea de la cuplarea din buton (care este foarte proasta )la maneta dar nu am gasit (sau poate nu am cautat destul ).Daca a facut cineva de pe forum aceasta adaptare il rog sa-mi dea si mie mai multe detalii eventual poze cu sistemul de cuplare .Multumesc !
HUMMER H1
eu am facut o trecere de la vacum la mecanic
maine am sa revin cu poze ele explica exact cum am facut
deceneu32
Se poate repara dispozitivul vacuumatic de cuplare al puntii fata.
teo76
e drept ca se poate repara dar dupa un timp se va strica iarasi
teo76
nu are nimeni nici o idee???? blink.gif
HUMMER H1
[attachmentid=1627691474] [attachmentid=1627691475] [attachmentid=1627691476] [attachmentid=1627691477]
este facut dintr-o tija filetata fi 8 mm de inox ca sa o pot desface daca e cazul o piulita dubla si o maneta de nova sau super nova care se trage pt a geschide capota iar in cazul meu cupleaza 4x4 smile.gif
teo76
Multumesc hummer , am vazut sistemul si nu pare a fi complicat ,eu ma gandeam ca e cumva cu inca o maneta de viteze care sa faca cuplarea ,dar daca e functional e foarte bun .Cum trage masina cand cuplezi 4*4 ? e cat de cat folositor 4*4? ma refer la iesitul din zapada sau noroi dar nu off road extrem ca nu ptr asta e facuta dacia
HUMMER H1
e foarte simplusi eficient sistemul iar la 4x4 esuper bun chiarsipt offroada da nu preae extrem smile.gif
dacia1.6i
salut. Am si eu o intrebare. mi-am cumparat o dacie papuc 1.6i 4*4 si pe spate avea cauciucuri 175/14c si pe fata 165/70/14., vroiam sa fie toate de acceiasi marime dar nu am gasit sa iau pe fata c-uri si am luat 175/70/14 dar parca sunt chiar un pic mai mici decat alea din spate, dar totusi pot cupla 4*4? va rog daca ma poate ajuta cineva. va multumesc.
metrix4you
salut
am si eu un papuc 1,9d si am avut probleme cu partea de 4x4
uite cum am rezolvat eu
prima data am cumparat o piesa rotunda cu o ureche care de prinde pe la grupul pe fata ( din vitan si a costat 250 lei ) apoi am fost la un strungar si am cumparat 2 bucsi de bronz ( 50 de lei ) si gata
sistemul original are bucsi de plastic si din cauza asta se blocheaza

am facut aceasta operatie acum 3 ani si de atunci nu am mai avut nicio problema . intotdeauna cupleaza si decupleaza fara probleme. nici macar nu am mai curatat piesele alea

mecanicul mi-a zis sa fac cuplarea/decuplarea in felul urmator: cu masina stationata apas ambreiajul , apas butonul , bag in viteza si plec de pe loc. ideal ar fi sa nu se faca viraje prea in loc si viteza maxima sa nu depaseasca 50km/h. la decuplare se face invers

daca vrea cineva mai multe detalii , ma poate contacta sa-l pun in legatura cu mecanicul care m-a ajutat pe mine
PH-06-BOA
Poti sa-mi spui (nu pentru mine, ci asa ca logica , a celui ce te-a invatat), de ce nu poti vira? Am sa descriu eu, si sa ma corectezi unde gresesc.
Puntea de spate, are diferentialul ei, care permite ca in curba, o roata sa mearga cu viteza mai mare ca cealalta. Pana aici nimic nu deranjeaza. Puntea de fata are diferentialul ei, care nu mai face ce face cel din spate, ca nu se intampla acelasi lucru la roti, sau chiar de e, e insesizabil. De ce? Rotile de fata vireaza paralel, si mult mai putin e nevoie de diferentiere, in comparatie cu spatele. Imagineaza-ti ca ai putea vira la stanga rotile de fata, la 90 de grade. Tragi de botul masinii in directia in care e virata. Ce se intampla? Roata stanga spate sta pe loc, dreapta are cea mai mare turatie, iar cele de fata merg amandoua aproape la fel. De ce aproape? Daca roata din spate ar fi fost pe centrul puntii, era perfect la fel, asa e insesizabil diferit la stanga mai mica viteza, decat la dreapta. Chiar se poate face o proba, marcand cu creta pe asfalt, ce se intampla la un viraj maxim, pe 3-4 m lungimea arcului curbei, masurand pe fiecare roata ce parcurs face. Ce s-ar face camioanele cu doua si trei punti fixe pe spate. Le taraste putin. Crezi ca ai cauciucurile perfect egale la perechea de fata , in comparatie cu cea de spate? Asta produce o tensiune in cardan, neconcordanta intre fata si spate. Ce ar insemna, sa nu poti merge la Cheia sau Brasov, ca nu te poti baga la curbe stranse. Numai faptul c-ar patina o roata, se descarca orice tensiune aparuta, iar tu nu vei merge cu ele cuplate pe campie, ses si asfaltat.
metrix4you
PH-06-BOA , este logic ce zici tu. poate mecanicul a vazut vreo problema la planetare si de-aia mi-a zis sa nu iau viraj chiar strans ... nu-mi dau seama. ideea este ca am facut multe intoarceri cu 4x4 cuplat si nu am avut probleme. se comporta normal cu rotile virate maxim

totusi cel mai important este sa nu se cupleze din mers !!!
ct-03-tvy
pentru colegul de mai sus, incearca sa gasesti anvelope de acesi dimensiune tip / daca folosesti dimensiuni dieferite apar diferente de rotatie intre roti, ceea ce nu e admis pentru ca / puntea spate e cuplata direct de puntea fata in cutie, adica o roata de pe fata patineaza pe gheata e musai sa patineze si una de pe spate, daca fata e pe gheata si spatele e le asfalt uscat,se deplaseaza normal
puntile avand diferentiale open,

nu e recomandat sa mergi pe asfalt uscat ,drum de pamant uscat si relativ drept cu 4x4, unde se poate folosit doar 4x2


la viraj cu 4x4 cuplat , rotile fata se invart diferit fata de spate de aia ia virajul insesizabil mai greu


mai se vorbeau pe aici baliverne, cu sudatu diferentialului, pe spate

4x4 se foloseste unde aderenta nu e de genul asfaltului uscat, sa poata aluneca intrun fel rotile pentru a trece cu vederea tensiunea ce se acumuleaza intre punti.

masinile mai noi au diferentiale centrale in cutie open..cu posibilitatea de blocare, unde puntile pot fi legate una de alta sau, independente,..situatie in care poti merge cu ele si pe asfalt uscat cu 4x4 cuplat si centralu open wink.gif sau are LSD ,si in cutie si in grupuri, biggrin.gif, sau in cutie si grup spate
mariusmoraru
buna seara! am si eu o nelamurire, vreau sa scap de sitemul vacumatic de actionare 4x4 si vreau sa-l fac mecanic, problema este unde trebuie sa montez maneta respectiva, unde este incercuit cu verde sau unde este incercuit cu rosu? daca este unde este incercuit cu verde cum trebuie sa fac, are acolo filet interior de 8? si in ce pozitie trebuie sa o pun ca sa pot trage si impinge?
sorin3
Buna ziua,
La al meu papuc 4x4, cand apas butonul, cuplajul vibreaza, adica se aude si se vede martorul din bord cum cupleaza si decupleaza ca un fel de vibratie, adica nici nu sta cuplat dar nici decuplat e intr-o cursa continua. Asta nu se intampla tot timpul, din cand in cand.
Ce anume sa verific, ce nu functioneaza bine?
Multumesc anticipat.
harby ;))
Culmea .. eu cu papucul meu nu am avut nici o problema cu butonul de cuplare si are un numar destul de mare de km parcuris ,dar nu a fost trecuta niciodata trecuta pe manual . Cheia ca sa functioneze este sa fie gresat bine mecanismul si verificat curatat periodic.
costin93
Buna ziua. Si eu am un papuc diesel si am probleme cu 4x4.Am verificat sistemul de vacum si functioneaza.Cred ca problema este din cutie.Imi poate da cineva niste sfaturi cum pot sa o trec pe comanda manuala?Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.