Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
NCR
Salutare!

Am si eu o dacie 1310, cu motoru de 1.4 si sa va explic ce am patit. Am mers cu masina, destul undeva la 1000km de cand am luat-o. Si m-am uitat la joja, parca avea prea putin ulei. Bun, am luat de la petrom 1l de 15w40 si am bagat 600ml. Am mers toata ziua, spre casa, masina mergea prost si dadeam fum alb/albastrui la greu. Am crezut ca am bagat prea mult ulei, am schimbat azi uleiul si tot la fel face. Da fum de zici ca e locomotiva...si la relanti, si in mers, si cald/rece. Si da pe toba uleiu, arunca numai caneala gen...de le ce poate fi? sa stiu la ce ma astept. Stau prost acuma cu monetaru, dar creca pana la urma o duc la mecanic...desi ala o sa imi zica din prima, trebuie refacut motoru... sad.gif
Si dupa ce o opresc, parca bolboroseste radiatoru...
merci!
ghitza
garnitura de chiulasa arsa clar si setul motor va trebui facut daca nu tot motoru
roakru
verifica pe joja daca uleiul e mai apos, ca si cum ar fi amestecat cu apa(rece si cald). verifica daca ai spuma multa pe capacul unde pui ulei. verifica temperatura motorului cand mergi cu ea, ar trebui sa fie undeva la 80-90 grade maxim. verifica daca ti-a pierdut lichid de racire.

daca uleiul pare amestecat cu apa(nu neaparat), daca ai spuma multa( nu neaparat), daca temperatura oscileaza sau sare peste 90 si ti-a pierdut lichid de racire este posibil ciupita garnitura de chiuloasa.

de cand a venit iarna, pana acum am ajutat/schimbat 5 garnituri de chiuloasa la tovarasi. majoritatea sau ciupit din cauza la "gazolinol" prost.
Club12TRS
1. nu are treaba fumul cu cat ulei i-ai pus (doar sa nu bagi ca cine stiu eu 12 litri)
Ai set motor uzat sau simeringuri supape sarite. Ulei pe esapament n-are cum sa dea, ce vezi tu acolo e apa care se inegreste in esapament.
2. radiatorul bolboroseste la orice masina, trec peste explicatii. Dar daca ai circulat 1000 km si n-a ars garnitura de chiulasa si nu ti s-a facut bordu' ca pomu' de Craciun, e ok, nu umbla la circuitul de racire.
P.S. Razvane, tu esti? smile.gif
L.E. Am lamurit-o pe messenger. Are ulei in vasul de expansiune, clar garnitura de chiulasa arsa. O sa ne uitam maine la rabla si ... vedem.
Magnum_Baracuda
ori ai ciupa garnita de chiuloasa si al2lea la mana daca nu ai mai facut segmentare anterior poti face segmentare mai ieftin la buzunar bineintels daca iti permite uzura camasilor,daca nuh te pregatesti sufleteste cu montar
NCR
am demontat chiuloasa si am vazut unde era problema, aparent la pistonu 2 era o fisura in garnitura si baga apa in el doar. In rest totu era oky, desi parca nu era stransa deloc chiuloasa, am desfacut-o doar cu crichetu...asea ca am planat mica chiuloasa, am cumparat din nou ulei si filtru de ulei si azi le montez. Dar intrebarea mea este:cum vine legate cele 2 fire de la temperatura? adica firu verde/galben unde? si ala verde unde? scrie niste notatii in grade pe bulbi aia, dar nu stiu cum se leaga...sa numai stric ceva.
Magnum_Baracuda
pai verdele e firul ce se duce la ceasul de temperatura si galbenul e al martorului din bord al temperaturii(beculetul ala rosu)
NCR
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 29 Jan 2011, 11:44)
pai verdele  e firul ce se duce la ceasul de temperatura si galbenul e al martorului din bord al temperaturii(beculetul ala rosu)
*


da, dar la care se leaga papucu afara la motor la sonde? biggrin.gif
Magnum_Baracuda
pe sonda scrie temperatura coeficientul de temperatura ala cu coleficentul mare e pt verde ,coeficientul mic e pt martor adica firul galben
NCR
oka mersi! o sa le pun sa vad ce se intampla biggrin.gif
mihai7575
QUOTE(NCR @ 29 Jan 2011, 12:40)
am demontat chiuloasa si am vazut unde era problema, aparent la pistonu 2 era o fisura in garnitura si baga apa in el doar. In rest totu era oky, desi parca nu era stransa deloc chiuloasa, am desfacut-o doar cu crichetu...asea ca am planat mica chiuloasa, am cumparat din nou ulei si filtru de ulei si azi le montez. Dar intrebarea mea este:cum vine legate cele 2 fire de la temperatura? adica firu verde/galben unde? si ala verde unde? scrie niste notatii in grade pe bulbi aia, dar nu stiu cum se leaga...sa numai stric ceva.
*


firul verde e de la becul rosu din bord,iar firul galben /verde e de la ceasul de apa,primul se leaga de sonda cu cap negru ,iar al 2 lea de sonda cu cap roșu/maroniu.

QUOTE(NCR @ 29 Jan 2011, 15:20)
oka mersi! o sa le pun sa vad ce se intampla biggrin.gif
*


PH-06-BOA
N-are una cap patrat? Baga-le cum o fi, ca nu crapa nimic, si daca dupa ce ai pornit motorul nu se ridica acul la apa, inverseaza-le. Ce atata filozofie? Pe sonda becului scrie temperatura la care aprinde becul, adica 110 grade, iar pe cealalta nu ai temperaturi scrise. Ia pe rand cate un fir, si cu motorul mergand, dai cu el la masa. Daca dai cu firul ceasului, acul se va duce la maxim, daca dai cu cel al becului, se aprinde becul. E asa greu de explicat? Atatea heroglife! Deci, ori le bagi la intamplare si daca acul nu se ridica dupa 3-4 minute de la pornire, le inversezi, ori dai cu ele la masa, si cel care aprinde becul il bagi la sonda cu 110 grade pe ea.
nikuniku
ncr se baga sa schimbe o garnitura de chiuloasa si se intepeneste in doua fire de parca sondele ar fi cine stie ce,si peste o saptamana cere ajutoru ca nu merge motoru rotund
NCR
QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Jan 2011, 22:13)
N-are una cap patrat? Baga-le cum o fi, ca nu crapa nimic, si daca dupa ce ai pornit motorul nu se ridica acul la apa, inverseaza-le. Ce atata filozofie? Pe sonda becului scrie temperatura la care aprinde becul, adica 110 grade, iar pe cealalta nu ai temperaturi scrise. Ia pe rand cate un fir, si cu motorul mergand, dai cu el la masa. Daca dai cu firul ceasului, acul se va duce la maxim, daca dai cu cel al becului, se aprinde becul. E asa greu de explicat? Atatea heroglife! Deci, ori le bagi la intamplare si daca acul nu se ridica dupa 3-4 minute de la pornire, le inversezi, ori dai cu ele la masa, si cel care aprinde becul il bagi la sonda cu 110 grade pe ea.
*



pei ghice ce...facsem asta inainte...si canci, se ridica apa dupa ce opream motoru radmasa.gif si m-am gandit ca poate fac ceva eu gresit, si decat sa desfac jumate de masina, mai bine intreb. Am avut cateva masini, peste 30...asea ca nu m-am intepenit pana acuma, dar eu inainte sa imi bag labele in ceva(la care nu am mai lucrat) prefer sa intreb, daia cica exista aceste forumuri. Nu sa ne arate noua ca x si y sunt tari si au 1110000 de posturi si le stiu pe toate. Asea ca lasa nene filozofia, si ajuta cu sfaturi daca ai(dar sa fie sfaturi placute, nu date in jargou). Merci de sfat!

on topic: tot nu indica oricum as pune firele alea 2...asea ca problema e din alta parte. Pot fi puse invers sondele pe chiuloasa? sau nu are importanta.

QUOTE(nikuniku @ 30 Jan 2011, 01:24)
ncr se baga sa schimbe o garnitura de chiuloasa si se intepeneste in  doua fire de parca sondele ar fi cine stie ce,si peste o saptamana cere ajutoru ca nu merge motoru rotund
*



ghice ce motorul merge rotund, numai papa apa. dar....trebuie schimbate semeringurile si etc ca acuma papa ulei. Nu mult, dar se simte si se vede la evacuarea, asea ca motorul se va da jos chiuloasa la rectificat, alt set de pistoane si etc. Vreau sa iasa bine asta ca mai am nevoie de el la itp etc. pana atunci pe masina va veni ala mic de R5GTT wink.gif
nikuniku
si cu omologarea ce faci?? ia intereseazate la RAR asa de curiozitate si pe urma incepi sa bagi bani
daca zici ca leai pus si nu arata nimic poate ai rupt firele sau ai lovit sondele in cap unde sunt papucii de fire,daca inainte de operatie aratau temperatura
NCR
QUOTE(nikuniku @ 30 Jan 2011, 01:49)
si cu omologarea ce faci?? ia intereseazate la RAR asa de curiozitate si pe urma incepi sa bagi bani
daca zici ca leai pus si nu arata nimic poate ai rupt firele sau ai lovit sondele in cap unde sunt papucii de fire,daca inainte de operatie aratau temperatura
*


cate masini au omologate motoarele?(aici vorbim de multe / dacii fie bmw, ford, vw) asta e, te opreste, iti ia talonu, pui vechiul motor si il iei inapoi...Totu e dupa noroc, oricum masina e ceva mai speciala doar de show, nu imi permit sa ies cu ea(nu e vb de benzina, e vb ca e joasa, jante mari, tobe cu un sunet frumos) Nu arata de cand am luat masina, nu mergea nici un ceas...le-am facut pe toate dupa sfaturile de pe forum, dar la astea nu le dau de cap....sa ma duc sa iau alte sonde, ca indicatorul din bord merge daca il pun la masa.
Magnum_Baracuda
eu tot nu am inteles,de ce schimbi,am eu capul mai patrat de fel:D ideea e ca sonda de la martor da te avertizez din timp,asa e logic conceputa ideea,dar dupa 90 de grade spre 100 nitel,ca nu oi sta cu ochii infipti in ceasurile de apa si ulei in timpul mersului,
,asa cind ai o pb ala se aprinde in bord si face cu ochiul si nu bagi de seama indicatia ceasurilor
nikuniku
poate ca nu ti se alimenteaza bordu cu curent si daia nu merg sondele verifica,becu la ulei se aprinde la punerea contectului,acu de benzina indica ceva???
BILIXON
Salut!
Postez tot aici deoarece si eu am o problema legata de motorul meu.Deci, in seara asta precaut cu bateria mea, am coborat sa-i dau o cheie.Toate bune, a pornit fara probleme si neavand ce face ridic capota si ce vad? joja sarita de la locul ei si bineinteles uleiul de rigoare peste tot....buuun, dupa cuvintele neortodoxe aplicate motorului stau si ma gandesc ce poate avea? Ulei nu consuma, compresie buna (a fost segmentata acum un an),ulei bun, relanti stabil.
Mai e ceva si aici nu am verificat:am scos furtun de la capacul culbutorilor tocmai pentru eliminarea condensului si a mucilor(nu prea multi). Oare a inghetat pe timpul noptii ceva pe furtun(muci, condens) si nu au avut pe unde se elimina gazele de carter, sau scapa ceva compresie in baie probabil din cauza uzurii, sau ce sa fie.
Orice sfat e binevenit, dar mai ales din partea celor mult mai experimentati ca mine si implicit de pe forum.Ce zice PH-06-BOA,BYGI 006,KRAPCARASU?
Nu de alta dar sa incep sa pun bani la ciorapel pentru o reparatie serioasa.
Multumesc si o seara buna tuturor daciotilor...!
nikuniku
posibil sa fi inghetat,,mucii,, pe furtun si gazele acumulate in carter sa fi aruncat joja afara,sau ai mai umblat de curand la masina si ai scos joja din greseala,ai agatato cu ceva,oricum ramane so tii sub observatie cateva zile
adaniel69
@BILIXON: si daca era furtunul bagat normal la carburator nu putea sa inghete? ma indoiesc de teoria asta...
mai degraba iti scapa compresia in baie... mai verifica din cand in cand si daca mai sare, asta poate fi problema!
posibil si sa fi verificat nivelul la ulei altadata si sa nu fi pus bine joja inapoi...
Magnum_Baracuda
daca avea compresia in baie era urat de tot se lasa cu aruncat de carter sau cu ulei zburat pe la joja sau aruncat de joja
adaniel69
pai a scris ca a gasit joja aruncata si ulei peste tot aruncat!
Magnum_Baracuda
pai atunci spor la munca daca are carne camasile ,posibil sa ai segmenti sparti,daca motorul are reparatie capitala si nu a avut segmentare anterioara mai merge o segmentare,daca are segmentare anterioara nu prea ai sanse sa faci a2a segmentare,
si daca are motor de 1,3 merge sa hornuiasca camasile sa bage psitoane de 1,4 si mareste si compresia:D
BILIXON
Pai joja era aruncata, ridicata sa-i spun cam jumatate. Nu am avut reparatie capitala doar o segmentare...s-ar putea sa fie treaba cu inghetatul.Totusi de la ger fiind pe cilindrii o pelicula subtire de ulei colaborat cu uzura camasilor pe langa segmenti ar putea scapa compresie ar putea duce la simptomul asta.Nu stiu ma gandesc...
bygy007
vezi cit iese pe furtunul ala dintre carburator si capac , daca iese tare arunci secmentii sint dusi daca sufla usor e mine , poate ai tinut maisia cu socul tras mai mult a intrat ceva benzina sub si a facut ceva bum , ai gaz pe ea , ca daca ai atunci se explica ca am patit si eu asa ceva
Magnum_Baracuda
baga coarba de la cric la fulie si invarte pune pe liber cutia trage frana de mana atata si daca ti se misca usor fara a intampina greutate inseamana ca ai o compresie f proasta,daca invarti greu inseamana ca ai compresie inca buna,dar era bine cu un manometru sa masori presiune compresiei
BILIXON
Buna seara!
Azi pe lumina i-am dat de capat.Furtunul scos de la capacul culbutorilor avea dop de gheata pe el, dar colegul BYGI 007 a avut dreptate, masina am lasat-o mult timp cu socul tras si a scapat gaze prin carter. Pe furtun sufla usor am verificat doar ca arunca condens. Multumesc si celorlalti pentru sfaturi in verificarea compresiei cu coarba care a fost cel mai la indemana si e beton.
Oricum motorul a avut doar o segmentare si cere un set oarecum curand, dar cum la bugetari e cum e voi trimite motorul la reparat la Bucuresti ghiciti cui ? mad.gif
Inca odata multumiri tuturor!
Magnum_Baracuda
multa bafta in continuare
NCR
in sfasit am reusit sa fac masina...numai am nevoie de segmentare sau mai stiu eu.
etapele:
-dat jos chiuloasa
-planat chiuloasa
-schimbat garnitura
-montat chiuloasa
-reglat tacheti
-schimbat termostat cu unu vernet de 89 de grade

si acuma masina merge frumos, sta la relanti, merge rotund, nu bate, nu chitaie, baga caldura...deci am reusit s-o fac. Multumesc pentru sprijin, fara voi nu reuseam...bine doar la mecanic smile.gif)
mihai7575
QUOTE(NCR @ 1 Feb 2011, 15:40)
in sfasit am reusit sa fac masina...numai am nevoie de segmentare sau mai stiu eu.
etapele:
-dat jos chiuloasa
-planat chiuloasa
-schimbat garnitura
-montat chiuloasa
-reglat tacheti
-schimbat termostat cu unu vernet de 89 de grade

si acuma masina merge frumos, sta la relanti, merge rotund, nu bate, nu chitaie, baga caldura...deci am reusit s-o fac. Multumesc pentru sprijin, fara voi nu reuseam...bine doar la mecanic smile.gif)
*


Mã bucur ptr tine ca ai reușit sa faci mașina,acum îți doresc sa faci mulți km,fara reparații.te salut.
NCR
QUOTE(mihai7575 @ 1 Feb 2011, 16:39)
Mã bucur ptr tine ca ai reușit sa faci mașina,acum îți doresc sa faci mulți km,fara reparații.te salut.
*


merci frumos, si tie!.

inca o intrebare, dupa cat timp sau cati km se strange din nou chiuloasa? rolleyes.gif
ghitza
400km stiu eu ,sper sa nu zic prostii,dupa care schimbi si uleiu cu unu bun
Magnum_Baracuda
la 500 de km rulati se restrange chiuoloasa se se verifica distanta la culbutori
mihai7575
QUOTE(NCR @ 2 Feb 2011, 17:21)
merci frumos, si tie!.

inca o intrebare, dupa cat timp sau cati km se strange din nou chiuloasa?  rolleyes.gif
*


Asa e cum spune magnum baracuda,iar eu mai adaug ca stringerea se face cu motorul rece,nu se face cînd motoru e cald.
NCR
aha, am inteles...sa nu uit biggrin.gif multam!
Dumitru Cristian
Salutare!
Sunt nou pe aici... si in domeniul dacia in general.. fiind "specializat" pe oltcit.
de curand un prieten m-a rugat.. sa-l ajut pe un alt prieten cu o dacia 1310 din 99 pe carburatie cu o reparatie capitala la motor.. mergand fara ulei o perioada maricica...
Am purces la demontare... cuzineti de biela + palier dusi... motorul extrem extrem de murdar, plin de depuneri (l-am spalat azi cu un pistol cu aer comprimat + benzina), luat un vibrochen de la un 1400 bun.... care a functionat foarte ok.. masurat de prietenul cu care il fac cu un subler care are si micrometru, fiind in parametrii... nenea de la care am luat vibrochenu mi-a dat si cuzinetii... desii nu imi plac cum arata...
Am gasit o pompa de ulei ALTUR, din cate stiu e cea cu debit marit.. sau gresesc?

Acum vin nedumeririle...
Cuzinetii.. iau cota standard, atat cei de biela cat si cei de palier, nu?
In materie de garnituri.. si la dacie e la fel ca la oltcit.. cele facute de fartec sunt bune.. restul tin cateva sute km dupa cedeaza? In special garnitura de chiulasa.. de care sa iau?
Setul motor.. pistoanele si camasile par ok... segmentii putin uzati (n-am apucat sa-i masor.. dar clar cer schimbare), darr.. azi am "pipait" putin un cilindru si in cele 2 parti in care se "uneste" cu cel de langa, e "denivela", dar doar pe suprafata in care e lucrat.. nu stiu daca am explicat indeajuns de perceptibil... adica pe romaneste, unde calca segmentul, in 2 parti cilindrul e denivelat... putin, dar este
La chiulasa l-am intrebat pe prietenul cu care il fac... (care a lucrat multi ani cu dacii...) daca semeringurile de la supape sunt din teflon.. iar el mi-a spus ca dacia nu are semenrituri la supape :| chiar asa e..? sau a uitat el ceva..?
Cam atat momentan... voi mai revenii cu intrebari pe parcurs cred...
Multumesc anticipat!
maho
Salut,
1: in privinta garniturii de chiulasa, nu cred ca Fartecul (care e oricum "decedata" de mult) facea asa ceva, ei fiind specializati pe produse din cauciuc. Poate gasesti "Fermit".
2: daca am inteles bine, un segment nu calca bine pe cilindru ? Cam nasol, in cel mai bun caz riscul e de consum marit (combustibil), in cel mai rau, de gripaj, cred.
Restul, colegii...
krapcarasu
vezi ce cota e arborele si sa nu fie ovalizat si cumperi cuzineti la cota,
nu e bine sa aiba buza camasa , pune una buna din dezmembrari,
astea mai noi au simeringuri la supape, din 99 sigur are, victor reinz sunt bune
Dumitru Cristian
Arborele este cota standard, masurat...
O sa desfac o supapa sa vad daca are sau nu semeringuri la supape....
Camasa nu are buza.. tocmai asta e... dar este deformata... deci pe portiune unde calca segmentul.... are "valuri" efectiv.... in 2 locuri, in partea de sus a cilindrului
Am gasit un set motor complet cu 100 de lei... dar sa vad daca e si el de acord
maho
Daca nu e, trebuie schimbata MACAR camasa respectiva (alezajul din bloc nu cred sa fie si el deformat, dar nu strica verificat). Desi, zici ca a mers fara ulei o perioada, wacko.gif eu cred ca s-ar justifica tot setul motor schimbat. Ai vorbit de "reparatie capitala", nu ?
mihai7575
QUOTE(Dumitru Cristian @ 7 Mar 2011, 13:02)
Arborele este cota standard, masurat...
O sa desfac o supapa sa vad daca are sau nu semeringuri la supape....
Camasa nu are buza.. tocmai asta e...  dar este deformata... deci pe portiune unde calca segmentul.... are "valuri" efectiv.... in 2 locuri, in partea de sus a cilindrului
Am gasit un set motor complet cu 100 de lei... dar sa vad daca e si el de acord
*


I-a setul motor la banii astia ,e ieftin,despre pompa de ulei ia-i una de pulsor scorniesti,eu snt din slatina,iar altur nu producea pompe de ulei,ei produceau odata seturi motor ptr dacia 1300 ,1400 si 1600.
Magnum_Baracuda
inseamna ca nu si-a facut ciclu de rodaj la parametri si consecintele aparute,cauta o teava de sonda de foraj mergi la un strungar bun sa iti faca camasi si iti iese un set motor pe cinste,si fusurile arborelui cotit cimenteazale cu crom si nu vei avea pb cu motor cata viata ai tu si plus nepoti tai
Dumitru Cristian
Am cumparat setul ieri.. + set garnituri fermit... mai imi trebuiesc 2 semeringuri pentru etanseizarea motorului, da? [attachmentid=1627702872] [attachmentid=1627702873] [attachmentid=1627702874]
Minel
Etansarea camasilor pe ce este ..Cu sau inel cauciuc ...?
Dumitru Cristian
Asta nu stiu... sunt si acele garnituri in setul asta de garnituri?
mihai7575
QUOTE(Dumitru Cristian @ 8 Mar 2011, 13:12)
Asta nu stiu... sunt si acele garnituri in setul asta de garnituri?
*


Nu sunt,trebuie sa le iei separat ,eu am folosit odata unele de hirtie pe 3 culori ori 4 ,sunt 12,garnituri,se gasesc si separat de set la magazine de piese auto.
Magnum_Baracuda
la 1400 are etansare pe inele de cauciuc daca e la 1300-1310 inele de hartie.apropo sper ca nu ai desperecheat fara sa notezi pistoanele de camasi ca sint imperecheate dupa cote altfel o sa joace motorul stanga unu dreapta doi ca asa e hora pe la noi,mai lipseste ceva de la capitala motorului distributie (lant pinioane intinzator )
si un arbore plus cuzineti plus trebe verificate biele la dilatare sa nu ti se miste bolturile
Acuma cand montezi segmenti ori ii pui cu fanta la 120 de grade una fata de cealalta ori la 180 una fata de cealata ordinea primul de sus e segment de compresie
al 2lea segment de etansare si al 3lea segment de ungere
krapcarasu
ce ai cumparat cred ca are etansare pe cupru, problema va fi daca blocul are etansare pe cauciuc, la 1300 pe hartie dar nu ai treaba, trebuia intai sa desfaci apoi sa cumperi setul
Dumitru Cristian
Nu am desperecheat.. cum ii avea nenea ala... asa sunt.. desi sper sa nu-i fi desperecheat el.. cand le-a pus vaselina
Lantul.. l-am veirficat cu prietenul care a lucrat cu dacia si a zis ca e ok.. intinzator ar trebui....
Sa vad garniturile de la cilindrii de care sunt.... si verificate desigur si bielele....
Pompa de ulei e pulsor, nu altur.. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.