stanciu_scm
27 Jan 2011, 18:42
am si eu o problema stiu ca ma repet dar la masina mea o dacie din 99 nu vrea sa mai incarce bateria indicatorul sta la jumatate dar nu baga gram d curet in baterie c are
verifica alternatoru si bateria
stanciu_scm
27 Jan 2011, 19:09
tin sa precizez ca bterie am avut deoarece marti a pornit la sfert dar miercuri dimineata nimik nu a mai vrut
27 Jan 2011, 19:11:QUOTE(Iuli @ 27 Jan 2011, 18:56)
verifica alternatoru si bateria
dar d c imi arata la jumate bateria in bord sa fie d la electromotor ceva ca invarte greu
27 Jan 2011, 19:14:dar la faruri nu se cunoaste nici o diferenta cand accelerez sau reduc viteza am lumina constanta
nikuniku
27 Jan 2011, 19:21
verifica bucsile,carbunii,lipiturile pe colector si verifica incarcarea pe baterie cu un voltmetru
bygy007
27 Jan 2011, 19:30
se verifica ca tensiunea de pe baterie sa fie intre 13,8 si 14,4 CU APARAT DE MASURA
nu cu cel din bord
alternatorulelectromotorul 1electromotorul 2
markko
27 Jan 2011, 19:42
QUOTE(stanciu_scm @ 27 Jan 2011, 19:42)
am si eu o problema stiu ca ma repet dar la masina mea o dacie din 99 nu vrea sa mai incarce bateria indicatorul sta la jumatate dar nu baga gram d curet in baterie c are
Incearca sa cureti bornele bateriei , posibil sa ai depuneri si sa nu mai incarce desi probabil alternatorul baga curent.
stanciu_scm
27 Jan 2011, 19:43
am probat bateria este incarcata posibil sa aiba ceva electromotoru
adaniel69
27 Jan 2011, 19:51
cum ai probat bateria? pe o alta masina? daca ai probaat-o pe alta masina si invarte normal e posibil sa se fi dus carbunii la electromotor! da-l jos si uita-te la el! te uiti la carbuni sa vezi cat de uzati sunt si daca sunt prea uzati schimba-i! cureti si colectorul de la rotor de depuneri de carbuna!
asta daca invarte greu...
stanciu_scm
27 Jan 2011, 19:57
QUOTE(adaniel69 @ 27 Jan 2011, 19:51)
cum ai probat bateria? pe o alta masina? daca ai probaat-o pe alta masina si invarte normal e posibil sa se fi dus carbunii la electromotor! da-l jos si uita-te la el! te uiti la carbuni sa vezi cat de uzati sunt si daca sunt prea uzati schimba-i! cureti si colectorul de la rotor de depuneri de carbuna!
asta daca invarte greu...
da asa am probat invartea chiar bine am probat p o dacie cu motor d 1.6 a luato la sfert la mine zici ca moare
Magnum_Baracuda
27 Jan 2011, 23:17
clar problema ta e orie alternatorul ca nu iti incarca sau electromotrul are carbuni tociti sau da la masa sau nu cupleaza bine solenoidul contact imperfect,alternatorul pui voltmetru ai data de bygy007 explicatia,daca nu e alternatorul e electromotorul,inseamnaca ca electromotorul e problema ta si desfaci si repari
mihai7575
28 Jan 2011, 08:27
QUOTE(stanciu_scm @ 27 Jan 2011, 20:57)
da asa am probat invartea chiar bine am probat p o dacie cu motor d 1.6 a luato la sfert la mine zici ca moare
atunci sigur ai probleme cu electromotorul tau,da-l jos de pe mașină și curata-l pe interior,iar daca gasești carbunii uzați peste jumate,schimba-i la 1 electrician auto.
stanciu_scm
29 Jan 2011, 12:33
gata am facuto porneste la sfert acuma electromotoru era d vina lam dat joss si lam curatat bine si gata merge paerfect
PH-06-BOA
29 Jan 2011, 22:52
Cum sa fie de la borne, daca lui i-a incarcat , si acul e la jumate? Acul se ridica si daca pune doar contactul fara sa porneasca, dar daca era de la borne, nu s-ar fi ridicat, ba mai mult ar fi incarcat si mai mult daca era oxidata la contactul cu plotul de plumb.Punand aparatul de masura pe bornele de Pb, nu pe cele de bronz, vedeai daca scade tensiunea cand dai la cheie. Daca nu scade sub 11V, bateria e buna. Electromotorul invarte greu daca atinge rotorul de stator, unde sunt bucsi uzate, daca s-au uzat carbunii si nu mai au contact ferm cu colectorul sau raman blocati, cand strica si colectorul, si alta, cand cele doua contacte din solenoid s-au perlat sau sunt topite de nu se mai realizeaza contact ferm. In aceste situatii, si zgomotul produs de electromotor , e suparator, e diferit. Inca o cauza poate fi locul unde prinzi papucul firului de masa. Daca il prinzi pe cutie, ai sansa sa tipesti mai multe cabluri, si electromotorul sa se invarta greu. Daca il pui direct pe electromotor, e cel mai sigur. Am intalnit cateva cu cablul de ambreiaj si acceleratie topite, ca a facut masa prin ele. Unul chiar la mine, si altul la maistrul meu. Ce, noi nu suntem oameni? Culmea e ca, la mine acum 20 de ani, la el, anul trecut.
29 Jan 2011, 22:57:
Cand carbunii sunt uzati si nu mai ajung la colector, pe langa invartitul greoi, si solenoidul clantane, pentru ca el isi ia masa prin carbuni si contactul fiind intermitent, merge si el intermitent.
nikuniku
30 Jan 2011, 01:17
daia se mai pune un fir de masa intre motor si caroserie in special la cele pe injectie,eu am pus si nu am probleme cu motoru si echipamentu de injectie